Motorok, költségek, tankolás – fontos megbeszélések jönnek!

írta: M4Sport
2016. január 15. 20:12
FOTÓ: ©xpbimages.com

A jövő héten fontos találkozó vár a Forma-1 vezetőire, először ülnek ugyanis tárgyalóasztalhoz a 2016-os év során. A legfontosabb napirendi pont az erőforrások árának csökkentése lesz, de szó esik a tankolás visszatérésének lehetőségéről is – az FIA elnöke most ezekről a témákról beszélt.

A királykategóriában érdekelt autógyártóknak a mai napig kellett előállniuk a hajtóegységek költségeivel kapcsolatos szabálymódosítási javaslataikkal, miután tavaly októberben leszavazták az alternatív erőforrások bevezetését. Azóta felmerült, hogy 2018-ban ismét változtatnak a motorformulán, a gyárak azonban erről hallani sem akartak, ezért inkább úgy döntöttek, néhány elem egységesítésével csökkentik az erőforrások árát (a jelenlegi 18-24 millió euróról 12 millióra).

A Stratégiai Csoport hétfőn beszéli át a javaslatokat és próbál egyezségre jutni a szabályokkal kapcsolatban, melyeket kedden a Forma-1-es Bizottság már életbe is léptethet. Papíron legalábbis ennyi lenne az egész, a múltban azonban több alkalommal is láthattuk, hogy a felek csak nagy nehézségek árán jutnak egyezségre, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke azonban most magabiztosan várja a találkozót. „Azt hiszem, (a megoldás) nagyon közel van” – mondta Jean Todt az Autosportnak. „Remélem, egyet fogunk érteni, hiszen ez a mi bajnokságunk!”

„Ez (a megegyezés) az ő érdekük is. A csapatok érdeke és a kereskedelmi jogok birtokosának érdeke. Éppen ezért úgy gondolom, hogy egy normális világban az értelmes emberek képesek lesznek arra, hogy egyezségre jussanak” – magyarázza a francia szakember, aki nyilatkozata során a felmerülő javaslatokról is beszélt. „Elég sok ötlet érkezett a gyártóktól, de még helyre kell tennünk a dolgokat! A gyárak több alkalommal is találkoztak az FIA-val és dolgoztak a napirendi pontokon. Még ma este is érkezhetnek javaslatok. Néhány ötlet szerintem a helyes irányt képviseli. Hétfőn délután háromkor Genfben összeül a Stratégiai Csoport, másnap pedig a Forma-1-es Bizottság” – folytatja.

Teljesen egyértelmű, hogy a találkozók legfontosabb napirendi pontja a motorszabály kialakítása lesz, a megbeszélés során azonban több egyéb javaslat sorsáról is döntenek (illetve dönthetnek). Az egyik ilyen ötlet a tankolás visszatérése lehet: a BBC néhány órával ezelőtt közölte, hogy a vezetőség ismét fontolóra vette a javaslatot, miután a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne, valamint a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) irányító Bernie Ecclestone továbbra is meg van győződve arról, hogy a verseny közbeni tankolás jó hatással lenne a futamok izgalmaira.

Todt most megerősítette, a tankolás valóban szerepel a napirendi pontok között, noha a csapatok tavaly már elvetették, miután arra jutottak, nem hozna több izgalmat. „A hír igaz! Ha az embernek vannak kételyei valamivel kapcsolatban, és nekem most vannak, akkor érdemes átbeszélnie a dolgot, megvitatni, érdemes-e engedélyezni a tankolást. Tudják miért tiltottuk be annak idején? A berendezések költségei miatt! De ma már modernebb időket élünk; már pontosan tudjuk, hogyan működnek ezek a dolgok. Körülbelül évi 50 ezer euróról beszélünk. Ha ettől jobb lesz a show… Én támogatom a költségcsökkentést, de ennek kis hatása lenne a kiadások egészére” – zárta gondolatát.

FIA
Oszd meg!





7 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

ernike
#7 ernike 2016. január 17. 07:57  
sly0007:
Könyörgök hozzák vissza a tankolást! ne keljen mindenkinek tele tankal indulnia, legyen már kicsit több változó egy futamban.

Még nagyobb lesz a spórolás a gumikkal, mivel nem a gumik állapota fogja meghatározni az etapot hanem a kocsiban lévő üzemanyag mennyisége. Nem addig fognak menni amíg a gumik bírják hanem ameddig van még benya az autóban, tehát tojáshéjakon fognak lépkedni, esetleg a végét megnyomni. Persze az igaz hogy tankolással végtelenségig kitartó gumikat lehetne építeni de a Pirelli szerintem képtelen erre.

Utoljára módosítva: 2016. január 17. 08:00

Zasalamel
#6 Zasalamel 2016. január 17. 02:07  
sly0007:
Könyörgök hozzák vissza a tankolást! ne keljen mindenkinek tele tankal indulnia, legyen már kicsit több változó egy futamban.

Garantáltan eltűnne a maradék akció is a pályán.

GreenHonda
#5 GreenHonda 2016. január 16. 23:59  
hammertime:
Mégis mi lenne jó a vonatozásban? Úgyis csak egy optimális stratégia lesz, amivel mindenki megy.

Bonyolultabb lesz, viszont nem lesz izgalmasabb. A régi időkből kiindulva persze. És nem tudom, nekem valahogy így még pont tűrhető az átláthatóság. Azt is hozzá kell venni, ki milyen módon nézi az F1-et. Én mindegyik autóra figyelek, így nyilván nehezebb észben tartani a gumistratégiákat, kiállások számát SC-nél ha kavarodás van stb...

hammertime
#4 hammertime 2016. január 16. 23:50  
sly0007:
Könyörgök hozzák vissza a tankolást! ne keljen mindenkinek tele tankal indulnia, legyen már kicsit több változó egy futamban.

Mégis mi lenne jó a vonatozásban? Úgyis csak egy optimális stratégia lesz, amivel mindenki megy.

sly0007
#3 sly0007 2016. január 16. 21:46  

Könyörgök hozzák vissza a tankolást! ne keljen mindenkinek tele tankal indulnia, legyen már kicsit több változó egy futamban.

Wolverine
#2 Wolverine 2016. január 16. 21:26  
Diák Murphy:
Jó lenne, ha a "Stratégiai Csoport" nem az ent tanács sebességével tárgyalgatna. Tudják: "Épp csak túljutottunk a jó reggelten" "De hát leszállt az éj...!"

Ez jó volt :D

Diák Murphy
#1 Diák Murphy 2016. január 16. 10:16  

Jó lenne, ha a "Stratégiai Csoport" nem az ent tanács sebességével tárgyalgatna. Tudják: "Épp csak túljutottunk a jó reggelten" "De hát leszállt az éj...!"

HungaroInfo

 



FORMA-1 HÍREK

Maurizio Arrivabene

12016.06.28. 08:29

Az utolsó teszt vár a glóriára

Változott a geometriája a téli kipróbálása óta

32016.06.27. 20:16

A Red Bull Ring sem a McLaren pályája, de...

Alonso szerint most erősebb lehet a csapat

22016.06.27. 18:59

„Ez nem Európa-bajnokság”

Ecclestone ismét elhintette, jövőre csökken a futamok száma