Nekimentek Verstappennek – a versenyzőtársak szabályváltozást követelnek!

írta: M4Sport
2016. október 22. 12:42
FOTÓ: ©xpbimages.com

Egy órán át vitáztak a versenyzők a szokásos pénteki eligazításukon. A féktávokon irányt váltó Max Verstappenre össztűz zúdult – szabályváltozás kilátásban?

Azért az már jelent valamit, amikor még Kimi Räikkönen is perceken át szónokol. Az egyik csapatmenedzser elmondása szerint márpedig pénteken Austinban pontosan ez történt. Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a sok esetben csak pár perces versenyzői értekezlet ezúttal egyórásra nyúlt, miután számos fontos téma várt megbeszélésre – mindenekelőtt Max Verstappen sokakat aggasztó védekezési szokásai.

A német szaklap szerint Romain Grosjean vetette fel a témát, majd szót kértek Verstappen korábbi „áldozatai”, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is. A finn világbajnok tőle szokatlan módon három percen át beszélt a vezetési stíulsokról. „Ez bizonyára nagyon fontos lehet Kimi számára” – állapította meg az idézett csapatmenedzser.

Verstappen hozta a pályán megszokott formáját: keményen védekezett. Érvei a megszokottak voltak: ha nem büntették meg, akkor semmi szabálytalanságot nem követett el. A holland a Lewis Hamiltont bukótérbe kényszerítő szuzukai manővere kapcsán került újra a kritikák kereszttüzébe. Ennek kapcsán kiemelte: telemetriai adatokkal tudja bizonyítani, hogy az esetnél a megszokotthoz képest 10 méterrel később lépett a fékre, ami szerinte azt bizonyítja, hogy Hamiltonnak esélye sem volt ellene. Magyarul a brit volt a hibás, hogy megpróbálta…

Társai szerint a helyzet azonban nem ilyen egyszerű. Féktávon irányt váltani talán a jelenlegi szabály szó szerinti szövege alapján nem tilos, szerintük viszont nagyon is veszélyes. Éppen ezért változást sürgettek, s arra kérték Charlie Whitingot, foglalja a szabály szövegébe a fékezés közbeni irányváltás tilalmát. A versenyigazgató azt ígérte, a jövőben hasonló eseteknél alaposan megvizsgálják a telemetria adatait is.

Max Verstappen

„Ha így tennék, a Holdon kötnék ki”

Nico Hülkenberg elmagyarázta, miért is zavarja őket ennyire Verstappen stílusa. „Aki csak a tévé előtt ül a karosszékében, és nézi a fedélzeti kamerás felvételeket, úgy láthatja, mintha balra vagy jobbra még lenne egy méternyi hely, ahová nyugodtan bebújhat a versenyző. De tudják egyáltalán milyen szűk lesz az út háromszázharmincas tempónál? Amikor már a féken állsz, és a másik a te oldaladra tér át, nem engedheted csak úgy fel a féket és húzhatod félre a kormányt, hogy aztán újra fékezni kezdj! Ha szerencséd van, ilyenkor Lewishoz hasonlóan a bukótérben találod magad. Ha nincs, akkor meg a falban.”

A rutinos Jenson Button szerint Verstappennek azt is meg kell értenie, hogy ha védekezés közben később fékez, az őt kifékezni próbáló ellenfele csak még inkább a határon táncol, s ez csak még veszélyesebbé teszi az irányváltását. A Verstappen agresszív stílusát korábban dicsérő Hülkenberg szerint már csak ezért sem várhatnak tovább a szabály tisztázásával. „Nem várhatunk arra, hogy történjen valami baleset, mielőtt változna valami. Ha semmi sem változik, valaki egyszer teljes tempóval fog Verstappenbe rongyolni hátulról” – figyelmeztetett a német.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko két hete nem győzte dicsérni versenyzője rafináltságát, s kijelentette: „Inkább a többieknek kellene megtanulnia, hogyan is kell irányt váltani fékezés közben.”

Hülkenberg kicsit sem találja mulatságosnak az osztrák tanácsát. „Ez egy Red Bull-lal talán megy, mert az ő autójuk fékezéskor elképesztő mennyiségű leszorítóerőt termel. Elég csak megnézni, hogy Ricciardo az előzéseinél mennyire későn lép a fékre. Én ha így tennék, a Holdon kötnék ki” – mutatott rá.

Az Ausztráliában hasonló helyzetben nagyot bukó Fernando Alonso eddig nem állt be a Verstappent állandóan bírálók táborába, ezúttal azonban utolsó felszólalóként maga is változást sürgetett. „Ha háromszázas tempónál rajta vagy az ellenfeleden, aki arra kényszerít, hogy hirtelen korrigálj, akkor könnyen letérhetsz a pályáról” – jegyezte meg. Az ő melbourne-i esete nem csak ijesztő volt, később egy futamot is ki kellett hagynia sérülés miatt.

Fernando Alonso

A büntetés visszatart – elmaradása viszont bátorít

Verstappen Japánban bemutatott manővere miatt a Mercedes utólag óvást nyújtott be az FIA-nál, amit aztán végül visszavont. Toto Wolff szerint Paddy Lowe elsősorban azt szerette volna tisztázni a vizsgálat indítványozásával, hogy hol is húzódik a határ. A szabályban ugyan benne foglaltatik, hogy irányt váltani fékezés alatt nem lehet, Niki Lauda rámutatott, annak szövegét többféleképpen is lehet értelmezni.

„Charlie most már átlátja a helyzetet” – nyilatkozta Carlos Sainz. „Most átgondolhat mindent, mivel valamennyiünk véleményét ismeri már.”

E vélemények ismeretében legalábbis elgondolkodtató, hogy az FIA ennyi vitatott eset után még mindig egyetlen vizsgálatot sem indított Verstappen ellen – a büntetés lehetősége pedig így még csak föl sem merülhetett. A szövetség ezzel közvetetten csak támogatja a verstappeni manővereket.

A volt csapattárs szerint épp ideje változtatni. „Ez már az elmúlt években is téma volt, de mostanában egyre gyakrabban előjön, mert sosem volt olyan szabály, amely megakadályozná ezt. Már korábban is voltak ilyen esetek, csak akkor nem volt érintett egy nagy név sem. Nekem ez már 2015-ben is feltűnt, és korábban én magam is csináltam ilyet” – fogalmazott a spanyol.

FIA
Oszd meg!





32 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

ego
#32 ego 2016. október 22. 22:17  
Lewisthebest:
Mi köze van ehhez Senna meg Bianchi balesetének? Egyébként micsoda meglepetés, hogy itt is a fanyalgók nagy részének Kimi van a profilképén.. :D

Segítek, úgy hogy trialboj megjegyezte hogy multkor alo is karcolás nélkűl kiszált a roncsból. De legközelebb olvashatnád hogy mire reagáltam, nem pedig beleröfögsz hogy csak azért mondom ezt mert kimi-s vagyok.

green11
#31 green11 2016. október 22. 20:23  
Quivver:
Itt van egy kissrác, aki úgy kellett a mélyponton lévő F1-nek, mint egy falat kenyér. Másfél év alatt óriási érdeklődést váltott ki a vezetési stílusával, ami senkit nem hagy hidegen, vagy így, vagy úgy, de erős hatást vált ki. Szívvel-lélekkel versenyezve mindent megtesz a siker érdekében, erre jönnek a nyavalygások, Valahol Schumacherre emlékeztet a srác, ő érkezett meg annak idején hasonló módon a Forma-1-be: gyors sikerek, botrányok, és miatta is kellett szabályt módosítani, mert a meglévő szabálykönyv nem volt felkészülve a kivételes zsenire. Ugyanez van most is, a többi pilóta nyilván látja is azt, hogy Max a jövőjüket veszélyezteti, ráadásul ellopja a show-t is, és még mielőtt túl nagy lendületbe jönne, megpróbálják letörni a lelkesedését. Remélem, nem fog sikerülni megtörni a gyereket.

Látom nem érted...
Egyrészt a mélyponton lévő F1 - már ha ezt a közhelyet elfogadjuk - nem azért van mélyponton, mert nincsenek karakteres versenyzők, tehát egy új versenyző, még ha tehetséges is, nem oldja meg a sportág globális problémáját.
Másrészt: nem a tehetséggel, vagy "zsenialitással" van a baj, hanem a mások életét veszélyeztető gátlástalansággal.
Az az üldözött versenyzői magatartás elfogadhatatlan, hogy beállok a pálya középvonalára és figyelem, hogy a jelentősen gyorsabban érkező üldöző melyik oldalt választja és mikor majdnem mellém ért, egyet mozdulva rárántom a kormányt. Ez nem rallycross, hanem F1!
Bízom benne, hogy megérted most már! Üdv!

Utoljára módosítva: 2016. október 22. 20:23

guide
#30 guide 2016. október 22. 19:45  

Sergio Perez said: "We discussed especially the moves of some of the more inexperienced drivers, the ones who have been in the sport for one or two years, who move very late under braking, which can cause an accident.

"We talked about it, and Charlie said we were right. We hope we can see a change after these talks we had. From our point of view he should have been penalised for the move we saw."

027
#29 027 2016. október 22. 19:13  

Apropó ..hamár nézettségnövlésről van szó...akkor én szívesen megnézném ezeket az eligazításokat...azt meg nekem ne mondja senki hogy az nem növeli a showt ..ha 1 Raikkönen szintű versenyző perceken át kurvaanyázik. ..Okostojások még idági se jutnak el

Joseph Sneijder
#28 Joseph Sneijder 2016. október 22. 17:56  

Türelmesnek kell lenni Verstappenhez. Még elég fiatal, nem túl tapasztalt. Ki fog ez majd úgyis alakulni. A fontos, hogy ne vegyék el a kedvét neki.

Vito
#27 Vito 2016. október 22. 17:34  
Lewisthebest:
A kettő teljesen más szituáció volt nyilván azért :D Egyébként meg ami nincs benne a szabályzatban vagy nincs törvénybe foglalva az többnyire azt jelenti, hogy csinálhatod max ilyen olyan okok miatt majd megutálnak érte. De Verstappen nem is azért jött az F1-be, hogy barátkozzon hanem, hogy bajnoki címeket nyerjen.

Aha, ha màr nagyon Kimized a többieket akkor ìrom, Rajko ùgy is VB hogy nem kellett eddigi pàlyafutàsa alatt kètes manővereket csinàlni a többiekkel megutàltatnia magàt. Mai napig a mezőny egyik ha nem a legsportszerűbb pilòtàja ès ezzel együtt az egyik legsikeresebb is. Plusz annak ellenère hogy tud nagyon flegma lenni ès az egoja az egekben mègis tiszteli az ellenfeleket a pàlyàn

Lewisthebest
#26 Lewisthebest 2016. október 22. 17:22  
Vito:
Lauda olyan mint a napraforgò. Kiminèl mèg ő is őrültnek nevezte, majd suzuka utàn amint a Mercedes visszamondta már rendjèn volt a dolog. Ki nem szarja le mi van benne a törvènyben? Attòl hogy valami nincs szabàlyban, vagy "törvènyben" az nem jelenti azt hogy nyugodtan csinàlhatom. (Egyèbkènt felfokozott lelki àllapotban=nem beszàmìthatò, vagy ha meg valaki màs èletèt veszèlyezteti ès az ebből bekövetkező baleset utàn lebasz az illetően pàr pofont vagy àllon vàgja, ezèrt maximum az illetőt az ügyèszsèg megrovàsban rèszesìtheti maximum ami annyit jelent hogy a bìròsàg vagy ügyèszsèg nemtetszèsèt fejezi ki. 7napon tùl gyògyulò testi sèrtèsnèl van feljelentès ès lehetnek komolyabb szankciòk.)

A kettő teljesen más szituáció volt nyilván azért :D Egyébként meg ami nincs benne a szabályzatban vagy nincs törvénybe foglalva az többnyire azt jelenti, hogy csinálhatod max ilyen olyan okok miatt majd megutálnak érte. De Verstappen nem is azért jött az F1-be, hogy barátkozzon hanem, hogy bajnoki címeket nyerjen.

Lewisthebest
#25 Lewisthebest 2016. október 22. 17:19  
DUdi:
"Egy dolog számít, hogy megbüntetik e. Ha nem akkor rendben van amit csinál teljesen mindegy,...." Szerintem nem így van. Amúgy sokan nem a szabályosságát kérdőjelezik meg, hanem azt, hogy hogyan viselkedik a versenyzőtársaival. A fair viselkedést, ami egy ilyen veszélyes sportnál elengedhetetlen. Nálam nem fér bele az, hogy valakit blokkol kb. 330 km/h-nál úgy, hogy csak azért nem lett baleset, mert a mögötte lévő észnél volt. Azért érdemes megjegyezni, hogy Charlie bácsi utólag ugye bevallotta, hogy büntette volna. Szóval ez nem biztos, hogy szabályos. Arról már ne is beszéljünk, hogy utólag el is mondja, hogy szándékosan csinált, mert szerinte a másik elb@szta a versenyét az első kanyarban. Vagy pl. a maláj verseny után elmondta, hogy csak azért nem tette ki Ricciardót, mert a csapattársa mást ki tett volna. Minden versenyző hibázik vannak balesetek ez sajnos benne van. Lehet, hogy a védekezései a szabályok értemében szabályosak, de, hogy a többi versenyzővel szemben nem fair az tuti. És mielőtt félreértenéd: nem kell senki elől félreállnia, de azért a többi versenyzőt minimális szinten tisztelni kellene. A balesetek eddig azért maradtak el, mert olyanokkal csinálta akik észnél volta és/vagy sokat bukhattak volna egy esetleges balesettel. De lehet egyszer elfogy a szerencse vagy egy olyan versenyzővel akad össze aki nem tud majd jól reagálni egy ilyen szituációra. És most már láthatólag jóval több versenyzőt is zavarnak ezek a megmozdulások, szóval felesleges Kimizni, Ferrarizni, Vettelezni...

SPA-ért én is megbüntettem volna, bár én nem azért amit az egyenesbe csinált hanem ahogy a féktávon próbálta őket visszaelőzni úgy, hogy összeértek és ő se tudta bevenni a kanyart az már sok volt. De ez egy verseny ezért még nem kell minden héten lehozni 2-3 cikket. Japánban már Lauda is azt mondta, hogy ő is ugyanezt tette volna a futam után illetve utólag Lewis is úgy látta, hogy nem volt ezzel semmi baj és ő kérte, hogy vonják vissza az óvást. Abba meg, hogy kirakna valakit egy kanyarba semmi különleges nincsen, ezt mindenki csinálja kerék a kerék elleni párharcok során. Persze az más ha fal van ott vagy kavicságy, de ha aszfaltozott bukótérre vagy műfűre lelehet kényszeríteni a másikat azt minden versenyző megteszi. Lesznek majd szituációk amikor össze fognak érni, de az (is) része a játéknak.

Vito
#24 Vito 2016. október 22. 17:08  
Lewisthebest:
Amit Hamilton csinált, az túlment minden határon. Komplett őrült. Ha az FIA nem bünteti meg, én többé nem értem ezt a világot. Előbb-utóbb minden poénnak van csattanója. Nem lehet így vezetni - még megöl valakit. – Niki Lauda "Nem képes használni az eszét, se időmérőn, versenyen meg végképp nem. Nagy balesetet okozhatott volna, és a legnagyobb baj, hogy akkor sem tanul belőle, ha büntetik. Nem ért a szóból, hányszor csinálta már ezt meg idén? Próbáltam vele beszélni, miközben várakoztunk, de nem is reagált. Kétszer szóltam, de elment mellettem. Annyit tudtam neki mondani, jó munka volt, gratulálok. ” – Felipe Massa A példa meg amit felhoztál elég röhejes mert igaz, hogy az nincs a szabálykönyvbe, de az meg benne van a törvénybe, hogy testi sértésért akár le is ültethetnek szóval meglehet próbálni csak nem biztos, hogy érdemes :D

Lauda olyan mint a napraforgò. Kiminèl mèg ő is őrültnek nevezte, majd suzuka utàn amint a Mercedes visszamondta már rendjèn volt a dolog.

Ki nem szarja le mi van benne a törvènyben? Attòl hogy valami nincs szabàlyban, vagy "törvènyben" az nem jelenti azt hogy nyugodtan csinàlhatom.
(Egyèbkènt felfokozott lelki àllapotban=nem beszàmìthatò, vagy ha meg valaki màs èletèt veszèlyezteti ès az ebből bekövetkező baleset utàn lebasz az illetően pàr pofont vagy àllon vàgja, ezèrt maximum az illetőt az ügyèszsèg megrovàsban rèszesìtheti maximum ami annyit jelent hogy a bìròsàg vagy ügyèszsèg nemtetszèsèt fejezi ki. 7napon tùl gyògyulò testi sèrtèsnèl van feljelentès ès lehetnek komolyabb szankciòk.)

DUdi
#23 DUdi 2016. október 22. 17:07  
Lewisthebest:
Hamiltont is b*sztatták pályafutása elején aztán megértették az évek során, hogy ő egy versenyző és nem fog illedelmesen félreállni. Egy dolog számít, hogy megbüntetik e. Ha nem akkor rendben van amit csinál teljesen mindegy, hogy akármelyik versenytársa vagy azoknak a rajongói mit mondanak.

"Egy dolog számít, hogy megbüntetik e. Ha nem akkor rendben van amit csinál teljesen mindegy,...."
Szerintem nem így van. Amúgy sokan nem a szabályosságát kérdőjelezik meg, hanem azt, hogy hogyan viselkedik a versenyzőtársaival. A fair viselkedést, ami egy ilyen veszélyes sportnál elengedhetetlen.
Nálam nem fér bele az, hogy valakit blokkol kb. 330 km/h-nál úgy, hogy csak azért nem lett baleset, mert a mögötte lévő észnél volt. Azért érdemes megjegyezni, hogy Charlie bácsi utólag ugye bevallotta, hogy büntette volna. Szóval ez nem biztos, hogy szabályos. Arról már ne is beszéljünk, hogy utólag el is mondja, hogy szándékosan csinált, mert szerinte a másik elb@szta a versenyét az első kanyarban. Vagy pl. a maláj verseny után elmondta, hogy csak azért nem tette ki Ricciardót, mert a csapattársa mást ki tett volna. Minden versenyző hibázik vannak balesetek ez sajnos benne van.
Lehet, hogy a védekezései a szabályok értemében szabályosak, de, hogy a többi versenyzővel szemben nem fair az tuti. És mielőtt félreértenéd: nem kell senki elől félreállnia, de azért a többi versenyzőt minimális szinten tisztelni kellene. A balesetek eddig azért maradtak el, mert olyanokkal csinálta akik észnél volta és/vagy sokat bukhattak volna egy esetleges balesettel. De lehet egyszer elfogy a szerencse vagy egy olyan versenyzővel akad össze aki nem tud majd jól reagálni egy ilyen szituációra.
És most már láthatólag jóval több versenyzőt is zavarnak ezek a megmozdulások, szóval felesleges Kimizni, Ferrarizni, Vettelezni...


andrea1
#22 andrea1 2016. október 22. 17:01  

Nem értem, hogy ha ezt már annyian elmondták az elmúlt hetekben miért csak most értette meg Charlie, ha valóban igaz hogy megértette.

Lewisthebest
#21 Lewisthebest 2016. október 22. 16:54  
Vito:
Hamiltont nem basztattàk, pàr vitatott esete volt amièrt szòltak is neki ès többet nem is csinàlta. Ha a szabàlykönyvbe nincs benne az hogy egy vitatott eset kapcsàn èn kiesek ès hirtelen felindulàsbòl orrba ba...m az illetőt ùgy hogy összef...a magàt akkor az rendben van? Nincs szankciò es nem is vizsgàlhatjàk rèvèn nincs szabàlyba foglalva hogy nem torolhatom meg. Ettől mèg nem fogom ezt csinàlni mert magàtòl èrtetődő hogy nem teszünk ilyet. Az összes pilòta csinàlhatnà azt amit max, de nem teszik mert magàtòl èrtetődő, ès eddig nem is volt rà szüksèg hogy szabàlyba foglaljàk mert az összes pilòta felfogja, tudja, megèrtette, magàtòl èrtetődő hogy ilyet nem csinàlunk. Egy csökevèny agyù van akinek ez nem jut el a tudatàig. Verstappen

Amit Hamilton csinált, az túlment minden határon. Komplett őrült. Ha az FIA nem bünteti meg, én többé nem értem ezt a világot. Előbb-utóbb minden poénnak van csattanója. Nem lehet így vezetni - még megöl valakit.
– Niki Lauda

"Nem képes használni az eszét, se időmérőn, versenyen meg végképp nem. Nagy balesetet okozhatott volna, és a legnagyobb baj, hogy akkor sem tanul belőle, ha büntetik. Nem ért a szóból, hányszor csinálta már ezt meg idén? Próbáltam vele beszélni, miközben várakoztunk, de nem is reagált. Kétszer szóltam, de elment mellettem. Annyit tudtam neki mondani, jó munka volt, gratulálok. ”
– Felipe Massa

A példa meg amit felhoztál elég röhejes mert igaz, hogy az nincs a szabálykönyvbe, de az meg benne van a törvénybe, hogy testi sértésért akár le is ültethetnek szóval meglehet próbálni csak nem biztos, hogy érdemes :D

Vito
#20 Vito 2016. október 22. 16:52  
Lewisthebest:
Igen rátapintottál a lényegre, pont azért van ekkora felhajtás e körül az egész körül mert Kimi ráadásul egy Ferrariban érintett volt néhány alkalommal. A Spanyol nagydíjon Ericcson is panaszkodott, hogy Nasr mozog a féktávon és egy csapattárs ellen nem így kellene védekezni aztán ki foglalkozott vele? Senki. Ebből is látszik, hogy ez az egész "veszélyezteti a versenytársai életét" egy marha nagy bullshit mert akkor már egyből nem fontos, ha egy olyan versenyzővel történik aki mondjuk ki: jelentéktelen.

Egy, csapattàrs ellen. Ezt barmelyik csapatròl legyen szò elvètve szoktàk vizsgàlni, mondvàn oldjàk meg csapaton belül. Kettő Nasr mozgott fèktàvon de nem az utolsò utàni pillanatban vàgott be elè. Hàrom, Nasr nem csinàlja rendszeresen ès merget veszek rà hogy nem fog több ilyet csinàlni ha a csapata elbeszèlgetett vele.

Vito
#19 Vito 2016. október 22. 16:49  
Lewisthebest:
Hamiltont is b*sztatták pályafutása elején aztán megértették az évek során, hogy ő egy versenyző és nem fog illedelmesen félreállni. Egy dolog számít, hogy megbüntetik e. Ha nem akkor rendben van amit csinál teljesen mindegy, hogy akármelyik versenytársa vagy azoknak a rajongói mit mondanak.

Hamiltont nem basztattàk, pàr vitatott esete volt amièrt szòltak is neki ès többet nem is csinàlta.

Ha a szabàlykönyvbe nincs benne az hogy egy vitatott eset kapcsàn èn kiesek ès hirtelen felindulàsbòl orrba ba...m az illetőt ùgy hogy összef...a magàt akkor az rendben van? Nincs szankciò es nem is vizsgàlhatjàk rèvèn nincs szabàlyba foglalva hogy nem torolhatom meg.
Ettől mèg nem fogom ezt csinàlni mert magàtòl èrtetődő hogy nem teszünk ilyet.
Az összes pilòta csinàlhatnà azt amit max, de nem teszik mert magàtòl èrtetődő, ès eddig nem is volt rà szüksèg hogy szabàlyba foglaljàk mert az összes pilòta felfogja, tudja, megèrtette, magàtòl èrtetődő hogy ilyet nem csinàlunk. Egy csökevèny agyù van akinek ez nem jut el a tudatàig. Verstappen

Lewisthebest
#18 Lewisthebest 2016. október 22. 16:43  
Vito:
Pont annyi köze van hozzà minthogy a "fanyalgòk" nagy rèszènek Kimi van a profilkèpèn. Semmi. Egyèbkènt lehet azèrt mert mèg mindig Kiminek van a legnagyobb szurkolòtàbora? Ennèl fogva lehet logikus hogy a kommentelők nagy rèsze Kimis. Deeee az is lehet hogy a közhiedelemmel ellentètben nem is olyan hülyèk a Kimisek ès nem tapsolnak idiòta mòdjàra az olyan megmozdulasokèrt amit Verstappen csinàl? Akinek csak egy pici ràlàtàsa van az autosportokhoz is vagy legalàbb azzal a pici agyàval el tudja kèpzelni milyen is az ha valaki az utolsò utàna pillanatban ràntja be az autòt a màsik elè azoknak ez nem "tökössèg" hanem faszsàg. Ilyen manőverhez nem tudàs vagy tehetsèg kell hanem agyatlansàg

Igen rátapintottál a lényegre, pont azért van ekkora felhajtás e körül az egész körül mert Kimi ráadásul egy Ferrariban érintett volt néhány alkalommal. A Spanyol nagydíjon Ericcson is panaszkodott, hogy Nasr mozog a féktávon és egy csapattárs ellen nem így kellene védekezni aztán ki foglalkozott vele? Senki. Ebből is látszik, hogy ez az egész "veszélyezteti a versenytársai életét" egy marha nagy bullshit mert akkor már egyből nem fontos, ha egy olyan versenyzővel történik aki mondjuk ki: jelentéktelen.

Lewisthebest
#17 Lewisthebest 2016. október 22. 16:39  
DUdi:
Az a baj, hogy nem csak azok fanyalognak akiknek Kimi van a profilképén. Hanem a versenyzőtársai is. És ez sokkal, sokkal rosszabb.

Hamiltont is b*sztatták pályafutása elején aztán megértették az évek során, hogy ő egy versenyző és nem fog illedelmesen félreállni. Egy dolog számít, hogy megbüntetik e. Ha nem akkor rendben van amit csinál teljesen mindegy, hogy akármelyik versenytársa vagy azoknak a rajongói mit mondanak.

Vito
#16 Vito 2016. október 22. 15:45  
Quivver:
Itt van egy kissrác, aki úgy kellett a mélyponton lévő F1-nek, mint egy falat kenyér. Másfél év alatt óriási érdeklődést váltott ki a vezetési stílusával, ami senkit nem hagy hidegen, vagy így, vagy úgy, de erős hatást vált ki. Szívvel-lélekkel versenyezve mindent megtesz a siker érdekében, erre jönnek a nyavalygások, Valahol Schumacherre emlékeztet a srác, ő érkezett meg annak idején hasonló módon a Forma-1-be: gyors sikerek, botrányok, és miatta is kellett szabályt módosítani, mert a meglévő szabálykönyv nem volt felkészülve a kivételes zsenire. Ugyanez van most is, a többi pilóta nyilván látja is azt, hogy Max a jövőjüket veszélyezteti, ráadásul ellopja a show-t is, és még mielőtt túl nagy lendületbe jönne, megpróbálják letörni a lelkesedését. Remélem, nem fog sikerülni megtörni a gyereket.

Ne szìvj több zöldet. Az egèszsègnek sem tesz jòt ès halucinàciòkat okoz

Quivver
#15 Quivver 2016. október 22. 15:41  

Itt van egy kissrác, aki úgy kellett a mélyponton lévő F1-nek, mint egy falat kenyér. Másfél év alatt óriási érdeklődést váltott ki a vezetési stílusával, ami senkit nem hagy hidegen, vagy így, vagy úgy, de erős hatást vált ki. Szívvel-lélekkel versenyezve mindent megtesz a siker érdekében, erre jönnek a nyavalygások,

Valahol Schumacherre emlékeztet a srác, ő érkezett meg annak idején hasonló módon a Forma-1-be: gyors sikerek, botrányok, és miatta is kellett szabályt módosítani, mert a meglévő szabálykönyv nem volt felkészülve a kivételes zsenire. Ugyanez van most is, a többi pilóta nyilván látja is azt, hogy Max a jövőjüket veszélyezteti, ráadásul ellopja a show-t is, és még mielőtt túl nagy lendületbe jönne, megpróbálják letörni a lelkesedését. Remélem, nem fog sikerülni megtörni a gyereket.

Vito
#14 Vito 2016. október 22. 15:37  
Lewisthebest:
Mi köze van ehhez Senna meg Bianchi balesetének? Egyébként micsoda meglepetés, hogy itt is a fanyalgók nagy részének Kimi van a profilképén.. :D

Pont annyi köze van hozzà minthogy a "fanyalgòk" nagy rèszènek Kimi van a profilkèpèn. Semmi. Egyèbkènt lehet azèrt mert mèg mindig Kiminek van a legnagyobb szurkolòtàbora? Ennèl fogva lehet logikus hogy a kommentelők nagy rèsze Kimis. Deeee az is lehet hogy a közhiedelemmel ellentètben nem is olyan hülyèk a Kimisek ès nem tapsolnak idiòta mòdjàra az olyan megmozdulasokèrt amit Verstappen csinàl?

Akinek csak egy pici ràlàtàsa van az autosportokhoz is vagy legalàbb azzal a pici agyàval el tudja kèpzelni milyen is az ha valaki az utolsò utàna pillanatban ràntja be az autòt a màsik elè azoknak ez nem "tökössèg" hanem faszsàg. Ilyen manőverhez nem tudàs vagy tehetsèg kell hanem agyatlansàg

DUdi
#13 DUdi 2016. október 22. 15:34  
Lewisthebest:
Mi köze van ehhez Senna meg Bianchi balesetének? Egyébként micsoda meglepetés, hogy itt is a fanyalgók nagy részének Kimi van a profilképén.. :D

Az a baj, hogy nem csak azok fanyalognak akiknek Kimi van a profilképén. Hanem a versenyzőtársai is. És ez sokkal, sokkal rosszabb.

Lewisthebest
#12 Lewisthebest 2016. október 22. 15:28  
ego:
Mennyi élet árán gondolnád hogy most már csonkolhatnak az f1-en???Az hogy alo meguszott egy akkora esést, az szerencse. Senna nem vol szerencsés ha csak centikkel arébb éri a sisakot az alkatrész lehet még ma is élne.Bianchinak szerintem esélye sem volt.Ha neked ez az f1 élvezete akkor nálad gond van.

Mi köze van ehhez Senna meg Bianchi balesetének? Egyébként micsoda meglepetés, hogy itt is a fanyalgók nagy részének Kimi van a profilképén.. :D

qwerm
#11 qwerm 2016. október 22. 15:06  

a takony idióta, az nem kérdés, de azok is legalább akkora gyökerek, akik ezt hagyják.

ego
#10 ego 2016. október 22. 14:54  
trialboj:
Én azon lepődtem meg leginkább, hogy eddig még senki nem csinálta ez, vagy maximum 1x, és az nem volt téma? nem hinném hogy Max találta ki ez a kiskaput, mégis most áll a bál. Ha betiltják akkor ismét csonkolnak egyet az f1 élvezetén, ha nem tiltják meg, akkor meg szembemennek a saját elveikkel, mert nem törekednek a biztonságra... Mivel én úgy gondolom hogy aki f1ben ül tökösnek kell lennie, és Alonso is karcolások nélkül perc alatt kiszállt egy óriási baleset után, legyen elfogadott, és oldják meg. Az f1nek szüksége lenne minden opcióra ami kicsit is képes javítani a rettentő unalmas átlagfutamokon.

Mennyi élet árán gondolnád hogy most már csonkolhatnak az f1-en???Az hogy alo meguszott egy akkora esést, az szerencse. Senna nem vol szerencsés ha csak centikkel arébb éri a sisakot az alkatrész lehet még ma is élne.Bianchinak szerintem esélye sem volt.Ha neked ez az f1 élvezete akkor nálad gond van.

Raikkönen
#9 Raikkönen 2016. október 22. 14:44  
trialboj:
Én azon lepődtem meg leginkább, hogy eddig még senki nem csinálta ez, vagy maximum 1x, és az nem volt téma? nem hinném hogy Max találta ki ez a kiskaput, mégis most áll a bál. Ha betiltják akkor ismét csonkolnak egyet az f1 élvezetén, ha nem tiltják meg, akkor meg szembemennek a saját elveikkel, mert nem törekednek a biztonságra... Mivel én úgy gondolom hogy aki f1ben ül tökösnek kell lennie, és Alonso is karcolások nélkül perc alatt kiszállt egy óriási baleset után, legyen elfogadott, és oldják meg. Az f1nek szüksége lenne minden opcióra ami kicsit is képes javítani a rettentő unalmas átlagfutamokon.

Jaja, mekkora élvezeti érték nézni, ahogy Max folyamatosan veszélyezteti a többi versenyzőtársa életét...jobbat ennél elképzelni sem tudnék F1 versenyen.

Vito
#8 Vito 2016. október 22. 14:37  
trialboj:
Én azon lepődtem meg leginkább, hogy eddig még senki nem csinálta ez, vagy maximum 1x, és az nem volt téma? nem hinném hogy Max találta ki ez a kiskaput, mégis most áll a bál. Ha betiltják akkor ismét csonkolnak egyet az f1 élvezetén, ha nem tiltják meg, akkor meg szembemennek a saját elveikkel, mert nem törekednek a biztonságra... Mivel én úgy gondolom hogy aki f1ben ül tökösnek kell lennie, és Alonso is karcolások nélkül perc alatt kiszállt egy óriási baleset után, legyen elfogadott, és oldják meg. Az f1nek szüksége lenne minden opcióra ami kicsit is képes javítani a rettentő unalmas átlagfutamokon.

Ha eddig senki nem csinàlta ezt, ès most betiltjàk azt amit eddig senki nem csinàlt akkor mièrt is csonkolnak egyet?

Ez a "tökösnek kell lenni" nekem kicseszett irritàlò. Egyes pàlyàkon 350km/h fölött mennek nyitott autòval de tökösnek kell lenni. Röhejes, Verstappen nem tökös hanem idiòta. Kìvànom neki ès mindenkinek akinek ez tökös hogy valakivel megint jàtsza ezt el. De az a valaki ne legyen èsznèl hanem legyen tökös ès ne àlljon a fèkbe. Ha az első szàrnya ki fogja szùrni Verstappen hàtsò gumijàt ami mondjuk 330-as tempònàl lesz ès emiatt mondjuk a falban fog megàllni majd akkor jöhet a sok idiòta mondani hogy "fùùùùùdetökösvolt"

trialboj
#7 trialboj 2016. október 22. 14:21  

Én azon lepődtem meg leginkább, hogy eddig még senki nem csinálta ez, vagy maximum 1x, és az nem volt téma? nem hinném hogy Max találta ki ez a kiskaput, mégis most áll a bál.

Ha betiltják akkor ismét csonkolnak egyet az f1 élvezetén, ha nem tiltják meg, akkor meg szembemennek a saját elveikkel, mert nem törekednek a biztonságra...
Mivel én úgy gondolom hogy aki f1ben ül tökösnek kell lennie, és Alonso is karcolások nélkül perc alatt kiszállt egy óriási baleset után, legyen elfogadott, és oldják meg. Az f1nek szüksége lenne minden opcióra ami kicsit is képes javítani a rettentő unalmas átlagfutamokon.

vandr
#6 vandr 2016. október 22. 14:09  

"Érvei a megszokottak voltak: ha nem büntették meg, akkor semmi szabálytalanságot nem követett el."

Pont ezen van kiakadva mindenki. Bár megjegyzem, mások is éltek már ezzel az érvvel. De Maxnál furcsa módon egyszer sem vizsgálták még a manővereit.

f1 the best
#5 f1 the best 2016. október 22. 13:56  

Az teljesen nyilvánvaló, hogy amit Verstappen csinál az veszélyes és előbb utóbb baleset lesz belőle. Ha a határon autózol (nehéz előzéskor nyilvánvaló, hogy mindenki a határon autózik, különösen igaz ez a féktávra) és nagyot kell korrigálnod az veszélyes és könnyen lemehetsz a pályáról. Ráadásul szinte az összes versenyző egyetért azzal, hogy az utolsó pillanatban történő irányváltás veszélyes, így szükséges a szabály szigorítása.

sába
#4 sába 2016. október 22. 13:53  

Azért mi szégyen már az FIA-ra nézve, hogy tényleg eljut a dolog odáig, hogy a versenyzők saját maguk veszik a kezükbe a megoldást. Szerintem Grosjean tegnap ebből adott ízelítőt Maxnak. Érdekes,lassan komplett versenyzői összefogás kell ahhoz, hogy egy 19 éves taknyot helyre tegyenek. Mekkora lenne már látni, ha egy versenyen szép csendben mindenki odatenne egy kis tockost a gyereknek. Az Alonso által felhozott példához Coulthardnak biztos lenne néhány szava. :) Hajrá fiúk!

Utoljára módosítva: 2016. október 22. 13:55

sába
#3 sába 2016. október 22. 13:45  
F1890:
igazából mindkét félt meglehet érteni. aki szerint veszélyes meg aki szerint nem szabálytalan . ameddig nem az addig kb lehet csinálni szerintem. viszont az érdekes jelenet lnne h ha ricc próbálkozna az utolsó pillanatos bevetődéseivel támadni és verstappen akkoris bemozdulna h akkor mekkora csatt lenne

Vele nem merné megtenni. A legutóbbi csatájuk után el is mondta, hogy ha nem a csapattársa lett volna az ellenfél, simán kipakolta volna a pályáról. Azért házon belül Marko igencsak eldádázná a gyereket, ha pontokat veszítenének miatta.

F1890
#2 F1890 2016. október 22. 13:13  

igazából mindkét félt meglehet érteni. aki szerint veszélyes meg aki szerint nem szabálytalan . ameddig nem az addig kb lehet csinálni szerintem. viszont az érdekes jelenet lnne h ha ricc próbálkozna az utolsó pillanatos bevetődéseivel támadni és verstappen akkoris bemozdulna h akkor mekkora csatt lenne

Balrog
#1 Balrog 2016. október 22. 13:05  

nem tudom, hogy erre van-e értelme univerzális szabályt hozni, mert vannak olyan féktávok, ahol eleve szükséges irányt változtatni. szerintem sokkal inkább olyan oldalról kellene megközelíteni, hogy ne lehessen oldalt váltani a támadó mozdulata után. mert Verstappen védekezésével elsősorban ezen a téren van gond, hogy azután húz be az ellenfél elé, mikor az már elhatározta magát azzal kapcsolatban, hogy melyik oldalról támad. ez viszont nem is csak féktávokon okozhat problémát (szerintem a suzukai manőverrel nem volt különösebb gond, Spában viszont még egyenesben húzott rá Kimire)

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”