Nem új szerződés, jó autó kéne Vettelnek

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 20. 20:34
FOTÓ: ©xpbimages.com

Fontosabb a Ferrari 2017-es felkészülése annál, mint hogy előrehozott szerződéshosszabbítással zavarják meg azt – jelezte Sebastian Vettel. Csapata szuzukai és fejlesztések terén követett taktikáját is helyesnek tartja.

Komolyabb hullámokat csapott Maurizio Arrivabene szuzukai kijelentése, miszerint föl sem merült még bennük, hogy már most új szerződést adjanak Sebastian Vettelnek, mivel maradását a többi dolgozóhoz hasonlóan neki is ki kell érdemelnie. Csütörtökön Austinban a négyszeres bajnoknak föltették a kérdést, téma-e a 2017 végéig érvényes kontraktusának meghosszabbítása.

„Mindannyiunknak elég sok a dolga mostanság… A hátralévő négy versenyre összpontosítunk, valamint főleg a jövő évi felkészülésre. Szóval nem gondolnám, hogy olyan részletekkel kéne foglalkoznunk, mint például az én szerződésem. Erre majd találunk választ jövőre. Most nagyon sok minden zajlik a gyárban, mindenki nagyon elfoglalt, és én magam is erre szeretném helyezni a hangsúlyt” – nyilatkozta Vettel.

Szóba került csapata szuzukai taktikája is. A Ferrari a Japán Nagydíj hajrájában a gyorsan kopó lágy gumikat tette fel Vettel autójára, akinek azonban esélye sem nyílt a korábbi kerékcseréjével elé vágó Lewis Hamilton visszaelőzésére. „Nem hinném, hogy gond lenne a taktikával. Utólag mindig könnyű okosnak lenni, de most is azt mondom, hogy mivel nem voltunk olyan gyorsak, mint Lewis, nem is rá figyeltünk igazán, sokkal inkább a második helyre. Megpróbálkoztunk valami mással, ami ha beválik, most mi lennénk a hősök. Sajnos nem vált be, de ez rendben van, el tudjuk fogadni ezt” – felelte a heppenheimi.

A Ferrari Austin előtt abban bízhat, hogy két hete Japánban bevetett újításaik érezhető előrelépést hoztak, s ha nincsenek a hátrasorolásos büntetések, akár erőből legyőzhették volna a Red Bullokat. „Az újítások előrelépést jelentettek” – állapította meg Vettel. „Kimi és jómagam is azonnal elégedettek voltunk velük. Gyorssá tettek minket Japánban, és az a pálya mindig remek teszt arra, hogy lemérjük az autó teljesítményét. Ez a következő év szempontjából jó előjel. Hiába változnak a szabályok, mindig segítség minden egyes elem, aminek a működését jobban érted.”

Fölmerült viszont a kérdés, megéri-e a Ferrarinak továbbra is fejleszteni az idei autóját, miközben ellenfeleinek többsége már olyannyira 2017-re készül, hogy jó ideje nem vetett be újításokat. Többször hallhattunk már olyan véleményeket (legutóbb például Luca Baldisserritől, a csapat korábbi mérnökétől), hogy az idei eredmények kozmetikázásával a Scuderia csak ronthatja saját jövő évi helyzetét.

Az egyik újságíró fölvetette Vettelnek: azzal, hogy új elemeket teszteltek a szélcsatornában vagy a CFD-n, valójában a korlátozott idejükből áldoztak fel valamennyit, amit a 2017-es fejlesztésekre is használhattak volna. A német mosolyogva kezdte válaszát: „Köszönöm a leckét, én nem ismerem ezeket a szabályokat, a csapat viszont igen. Bármi, amit fölteszünk az autóra, azt már eredetileg is úgy terveztük, hogy föltesszük. És minden elemnek van értelme.”

„Nem gondolom, hogy mi vagyunk az egyetlen csapat, aki kipróbál újdonságokat. Amikor ezen időszakban nem harcolsz a bajnoki címért, normális, hogy már inkább a következő évre összpontosítasz. De van értelme a hátralévő versenyeknek is. Nemcsak azért, mert megpróbálunk rajtuk sikeresek lenni, nyerni, hanem azért is, mert azokon folyamatosan tanulhatunk is, ami a következő évben is segíthet. Minden egyes körből igyekszünk kihozni a maximumot, okosan felhasználni az időt, a jelen, de a jövő szempontjából is. Biztos vagyok benne, hogy helyesen cselekszünk”– állt ki csapata mellett.

Oszd meg!





2 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

andrea1
#2 andrea1 2016. október 20. 22:45  
qwerm:
Nem ertem. Egy szerzodest altalanos esetben nem a csapat ugyvedei es a pilota menedzsere boxol le? vagy az ugyvedek tervezik meg az autot?

nincs menedzsere Vettelnek.

qwerm
#1 qwerm 2016. október 20. 21:40  

Nem ertem. Egy szerzodest altalanos esetben nem a csapat ugyvedei es a pilota menedzsere boxol le? vagy az ugyvedek tervezik meg az autot?

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél