ASUS ROG-GL552VX

Newey: A Mercedest és a Ferrarit kényszeríteni kell!

írta: M4Sport
2016. január 05. 11:33
FOTÓ: ©xpbimages.com

Adrian Newey szerint az FIA-nak kényszerítenie kéne a Mercedest és a Ferrarit, hogy a sajátjával teljesen azonos erőforrást biztosítson partnercsapatainak. A Red Bull szakembere szerint tarthatatlan, hogy a két gyártó ilyen mértékben rátelepedjen a sportágra.

A 2014-es szabályváltozások óta az erőforrások határozzák meg az erőviszonyokat, s mivel a Mercedes és a Ferrari birtokolja a legjobb motorokat, e két gyártó közvetlenül és közvetetten is uralja a Forma–1 egészét. Bernie Ecclestone után a Red Bull sikertervezője, Adrian Newey is így vázolta fel a királykategória jelenlegi helyzetét. A brit – honfitársához hasonlóan – úgy véli, e helyzeten sürgősen változtatni kellene.

„Véleményem szerint az F1 problémáját jelenleg az jelenti, hogy motorközpontúvá vált. A karosszériára vonatkozó szabályok nagyon szűk mozgásteret kínálnak, a motorok terén azonban nagyobb a szabadság” – nyilatkozta The Nationalnak adott interjúban Newey. „Ráadásul ha a Mercedes vagy a Ferrari motorjait vásárolod meg, partnercsapatként nem kapod meg ugyanazt az erőforrást – a szoftver tekintetében legalábbis nem. Márpedig a szoftver manapság egyre fontosabbá válik” – utalt arra, hogy miközben az FIA előírja, hogy a gyártók valamennyi csapatuknak fizikailag teljesen azonos hajtóegységeket kell biztosítaniuk (persze a fejlesztések miatt időszakosan itt is lehetnek eltérések), addig a működés hogyanját nem egységesítették.

„Ezzel olyan helyzetbe kerültünk, amelyben a Mercedesnek van egy nagyon jó, egy nagyon erős motorja, miközben a partnerei nem kapják meg ugyanezt a specifikációt. Így számunkra nagyon nehéz legyőzni a Mercedest. A Ferrari motorja nem egészen olyan jó, mint a Mercedesé, de még mindig jó motor. De a partnercsapatainak ugyanez a problémája. A Honda és a Renault nagyon messze van mögöttük. Jelenleg tehát elmondható, hogy csak a Mercedes gyári csapata, és talán a gyári Ferrari nyerhet bajnoki címeket, futamokat, mert ennyire meghatározó a motor szerepe. Szerintem ez rendkívül egészségtelen helyzet: csak két csapat nyerhet. Talán még a jövőben a Honda is – de most még nem.”

„Ez jelenti az F1 legnagyobb problémáját, mert a Mercedes és a Ferrari uralja a sportág egészét. Van egy szavazási rendszer, ami demokratikus, és ez alapvetően jó is lenne. De mivel a Mercedes és a Ferrari partnercsapatai úgy szavaznak, ahogy a gyártók diktálják – még ha ez ellentétes is a saját érdekükkel –, gyakorlatilag a Mercedes és a Ferrari irányít mindent. Remélem, hogy az FIA úrrá lesz a helyzeten. Az F1 akkor a legegészségesebb, ha minden csapat számára elérhetőek a versenyképes motorok. Így mindenki normálisan versenyezhet.”

Newey szerint létezne megoldás e helyzet javítására: az alternatív motor bevezetése. „A mostani motorok fizikailag egyformák gyártón belül. De ez csak a hardver, amihez még jön az üzemanyag és a szoftver is. Az első dolog tehát az lenne, hogy szabályokba foglaljuk, a partnercsapatok ugyanolyan szoftvert és üzemanyagot kaphassanak, ha akarnak, mint a gyári csapatok. A második problémát az jelenti, hogy nehéz új résztvevőket – például az Audit – behozni a sportágba. Óriási pénzekbe kerül a gyártók számára az F1-es részvétel, bőven kétszázmillió euró fölötti összegbe évente. Talán háromszázhoz is közel. Ez hatalmas. Szerintem az FIA javaslata az alternatív motorról, megfelelő megoldást jelentene a kisebb csapatok számára. Egy versenyképes motort kaphatnának. De a gyártók ezt nem akarják, és most megy a harc.”

A szakember végül a 2017-re tervezett megújulásról is beszélt, melynek következtében várhatóan 5-6 másodperccel gyorsabbá válnak a versenyautók. Newey szerint azonban ezen átalakulás sem feltétlenül jelent olyan nagy változást. „Mindig is élveztem a szabályváltozásokat, mert új lehetőségeket kínálnak. A szabályok eléggé szigorúvá váltak napjainkra. Az 1970-es és 1980-as évek autóinak formája nagyban eltért, mert a szabályok eléggé szabadak voltak. Most ha minden autót egyszínűre festenénk, nemigen látnánk a különbséget. A 2017-re tervezett változásokkal nem lesznek nagyon mások az autók a mostaniakhoz képest. Kicsit szélesebb gumik, módosított aerodinamikai előírások – nem jelentenek alapvető változást” – állapította meg.

Oszd meg!





28 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

vinyei93
#28 vinyei93 2016. január 06. 21:06  

Amíg egy motorgyártó saját csapatot indít, és közben mások vehetik tőle a motort, addig itt baj lesz. Sajnos pl pont a Ferrari sose fog ebből engedni. De ez így, hogy a Merci, a Ferrari, és most már a Renault is saját csapattal indul, nem fair. Szerintem. Így ők mindig előnyben lesznek. Ráadásul ebben a rendszerben még a fejlődésre is elég kicsi az esély. Így végül a RB-nak igaza van abban, hogy jelenleg a Ferrari és a Merci diktál.
Mi az, hogy egy csapatnak, aki nem a versenyszervező bagázs része, vétójoga van. Szerintem itt máris bukott minden.
A Forma 1-ben mindig is voltak jobbak és rosszabbak, de most nem ez van.
Szerintem ennek az egésznek az lenne a lényege, hogy van tegyük fel 6 motorgyártó összesen, akitől lehet venni motort. Van 10-12 csapat, 2 autóval, és a csapat gyakorlatilag attól vehet motort akitől akar. Lenne egy határa a motor árának. És nem lenne a motorgyártónak saját csapata. Így ha valamelyik motorgyártó jó áron jót ad, azt fogja venni a legtöbb csapat. Ha egy másik azt mondja, hogy itt az enyém, majdnem olyan jó, de olcsóbb, akkor lehet lesz olyan csapat, aki azt mondja, hogy oké, megveszem azt, és ami marad pénz, azt az aerora nyomom, így kompenzálva a hátrányt. Ha nem jön be, akkor visszamegyek a jobbik motorra. Persze ezt év közben nehéz kivitelezni, erre nincs ötletem. De így tényleg verseny lenne, és a gyártók valóban fejlesztenék a saját motorjukat, mert ha jobbak, akkor azt fogják venni. Megérné.
Most meg az van, hogy egyrészt van saját csapata, így az, hogy minél többen vegyék az én motoromat, nem éri meg, mert mi van ha valaki jobbat csinál mint én. És persze még korlátozva is van, hogy hánynak adhat el. De tegyük fel, bárki vehetne. Így viszont a motorgyártó vagy azt mondja, hogy nem, mert fél, vagy azt mondja, hogy nem adom a legújabbat, mert fél. Nincs érdekében az, hogy egy partnercsapat legyőzze a saját motorjával. Ha nem lenne gyári csapat, ez a probléma megszűnne, a motorgyártónak az lenne az érdeke, hogy valaki nyerjen az ő motorjával.

Az igaz, hogy a RB hisztizik, de igazából a Merci is hisztizik, amikor megvétóz valamit, ami nincs az ínyére. Akkor is hisztizik, amikor azt mondja a RB-nak, hogy bocs, nem adok motort. A Ferrari ugyanez. Sőt igazából a Meki is.

Lehet védeni, és lehet szidni is a RB viselkedését, de mivel magával a rendszerrel van a baj, így most ebben a helyzetben szerintem abszolút igazuk van. Egy gyári csapat ellen csak abban az esetben lesz bárkinek is esélye, ha saját maga is gyári csapat. Mi lenne a megoldás? Pl hívni sok sok gyártót, hogy gyári csapattal versenyezzenek. A RB ezt próbálja, de semelyik gyártót nem érdekli ez az egész évek óta, mert szar. Korlátozott rendszer, nem a jó értelemben vett korlátokkal.

Csak egy vélemény.

És fingom sincs az egészhez, nem értek a sport technikai részéhez, nem tudom, hogy amit leírtam, mennyire kivitelezhető, csak azért írtam le, mert ami most van, az a nagytöbbségnek nem tetszik. Köztük nekem se. Nem érdekel, hogy Hamilton, vagy Hamilton nyer. És nem azért mert nem bírom, vagy mert közömbös. Hanem mert másnak esélye sincs. És így egyáltalán nem izgalmas.

grabowsky78
#27 grabowsky78 2016. január 06. 01:44  
F1890:
összecsalni motort? lol. a rb-t ne mosd össze a rönóval mert két külön vállalat :D a rb sohasem akarta a v6-ot a rönó akarta, nemtom mért mosod a kettőt egybe. de gratulálok a szűklátókörűségedhez :D

Kasztninál ment, azt hitték motornál is fog, de a "bika bőgésből" ítélve nem nagyon! F1ben azért ők elég szorosan működtek együtt, oly annyira, hogy egy néven futottak! Én nem hallottam, hogy a redbull foggal körömmel harcolt a v6turbó ellen, te emlékszel ilyenre? Mi a szűklátókörűség, hogy ellentétben veled nem harapom a Redbull újabb próbálkozását arra, hogy a tárgyalóasztalnál nyerjék meg a következő vb-t! Vagy, hogy az alternatív motort egy baromságnak tartom amit elsősorban azért akarnak hozni(legalábbis ez a marketing), hogy a szegényebb csapatoknak olcsóbb legyen a motor, de csak a redbullnak kellene akiknek ráadásul nem okoz gondot kifizetni egy drágábbat sem! Ebben persze neked semmi furcsa nincs!

Utoljára módosítva: 2016. január 06. 01:52

opamisi
#26 opamisi 2016. január 05. 23:10  
Benhower:
Az RB mindig őszintén megmondta hogy mi a helyzet. A V8as érában sem voltak teljesen elégedettek, aminek hangot is adtak, de lényegében kielégítő volt számukra, mert tudták kompenzálni, és nemcsak hátránya volt, hanem némi előnye is egy ideig. A V6ban azért váltak hangosabbá, mert itt már esélyük sem volt kompenzálni a motor esetleges hátrányait. Szóval ideje lenne elfelejteni ezt az "amíg ment a szekér akkor semmi gond nem volt a Renault-tal" címkét.

A Renault motorja fogyasztott a legjobban a V8-as érában, az egyik legnagyobb nyomatéka volt, és a motorvezérléses trükk is azzal ment a legjobban amivel nem egy címet nyertek. Nyilván azt is tudod, hogy Newey kérésére váltottak a Ferrari motorról Renaultra. Nyilván megvolt az ok rá. Úgyhogy felejtsük már el ezt a kompenzálós "címkét"!

fagyi
#25 fagyi 2016. január 05. 22:44  
albutr:
főleg úgy hogy amíg ment a szekér akkor semmi gond nem volt a Renault-tal.

Igen, mert ha vonzo lenne es barmely gyarto latott volna eselyt motorfronton, az RBvel megvalosulhatott volna minden mert az a csapat akarki akarmit mond nagyon ott van meg mindig.

En tenyleg sajnalom azert oket mar, tisztan latszik a potencial, szamomra jobban, mint a ferrarinal es cumiztatjak oket. Pedig fojtott Mercivel is izgi lenne a vb. Sztem Toto kalkulalt es nem izgi, hanem cumi jott ki vegul :D

Atolvasva en is veled ertek egyet ilyen szempontbol nem fair play a rendszer hajtas ugyileg, hiaba is lenne szep es jo. ( bar en ezt sem preferelom meg )

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 22:46

fagyi
#24 fagyi 2016. január 05. 22:31  
F1890:
és hogyan találna a rb valami fasza motort, ha a angy autógyártók szarnak az f1-re mert túl költséges, és látva a honda példáját 3-szor is meggondolják h egyáltalán belevágjanak e :D itt nem a rb-al van a baj, hanem azzal h nem elég vonzó az f1

Igen, mert ha vonzo lenne es barmely gyarto latott volna eselyt motorfronton, az RBvel megvalosulhatott volna minden mert az a csapat akarki akarmit mond nagyon ott van meg mindig.

En tenyleg sajnalom azert oket mar, tisztan latszik a potencial, szamomra jobban, mint a ferrarinal es cumiztatjak oket. Pedig fojtott Mercivel is izgi lenne a vb. Sztem Toto kalkulalt es nem izgi, hanem cumi jott ki vegul :D

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 22:33

Benhower
#23 Benhower 2016. január 05. 21:48  
albutr:
főleg úgy hogy amíg ment a szekér akkor semmi gond nem volt a Renault-tal.

Az RB mindig őszintén megmondta hogy mi a helyzet. A V8as érában sem voltak teljesen elégedettek, aminek hangot is adtak, de lényegében kielégítő volt számukra, mert tudták kompenzálni, és nemcsak hátránya volt, hanem némi előnye is egy ideig. A V6ban azért váltak hangosabbá, mert itt már esélyük sem volt kompenzálni a motor esetleges hátrányait.
Szóval ideje lenne elfelejteni ezt az "amíg ment a szekér akkor semmi gond nem volt a Renault-tal" címkét.

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 21:50

albutr
#22 albutr 2016. január 05. 20:55  
grabowsky78:
Annyira hiteltelen mikor valaki a Redbulltól akar megmondó lenni! Folyamatosan csak azt károgják, hogy a szemét Ferrari meg Mercedes nyerhet csak, mert most a motorok a lényeg! Mikor a bevezetésre kerültek az új motorok pont a ti partneretek (Renault) volt a leghangosabb, hogy kell az új formula, mert ha nem kiszállnak! Na itt az új formula mi a baj? Ja, hogy most már nem elég csak kasztnit csinálni és a meglévő infrastruktúrával nem lehet vb-t nyerni? Érdekes akkor be kell ruházni új cuccokra, motort kell tervezni, mert most ez a történet! Ti akartátok ezt az egészet és most, hogy nem sikerült ismét összecsalni valami jó motort most megy a sírás rívás! Mindenki tudja, hogy ez a formula ez szar több szempontból is, de ezt megváltoztatni csak egységesen lehet vagy mindenki változtat és újat csinál vagy senki! Az alternatív motor egy k.... nagy baromság! De tegyük fel bevezetik és mi van ha nem sikerül az sem olyan jóra? Akkor miért fog sírni a Redbull egy másik alter. motorért? Szánalmas egy csapat!

főleg úgy hogy amíg ment a szekér akkor semmi gond nem volt a Renault-tal.

qwerm
#21 qwerm 2016. január 05. 18:31  
zenon:
Az a baj, hogy nem érdekel, hogy ki gyártja a motorokat és mennyi pénzből. Versenyt akarok látni. Olyat, ahol nincs előre leosztva, hogy csak nagy autógyártó nyerhet.

az a helyzet, h már 3000 éve is az szántott, akinek volt pénze igára.

qwerm
#20 qwerm 2016. január 05. 17:42  

1; ha nyersen olvasom, amit mond, akkor el is tudom fogadni. ha benézek a színpad mögé, azt mondom, irigy, hiszen ők is voltak fent, és ők is meglovagolták rendesen a kiskapuk nyújtotta lehetőséget

2; ha a hardver azonos, akkor mki ugyanazt kapja. szoftvert meg lehet írni. egyik oldalon azt nehezményezi, h nagyon azonosak a specifikációk, másik oldalon meg elvárja, h a szoftver is azonos legyen mindenkinél? meg lehet írni. akár jobbra is, mint a gyárit.

f1 the best
#19 f1 the best 2016. január 05. 16:48  

A tokenes rendszerrel én se értek egyet. Egyrészt túl korán lett bevezetve, amikor a vadi új PU-k még kiforratlanok voltak. Másrészt a különbségek lassabban csökkennek. A költségeket is csak korlátozottan tartja kordában, hiszen így sincs megszabva mennyit költhetnek rá, csak amit kifejlesztettek nem használhatják egyből.

f1 the best
#18 f1 the best 2016. január 05. 16:42  

Miért ne kaphatná meg bármelyik "kis csapat" a legújabb fejlesztésű PU-kat, szoftvereket és üzemanyagot? Csak fizessenek (jóval) többet értük és megkapják. Így továbbra is a gyártók maradnának előnyben, mivel nekik a PU fejlesztés során is vannak információik a várható értékekről (súly, méret, hűtésigény, teljesítmény stb.), míg a kis csapatokat jóval később informálják. Más kérdés, hogyan lehet mindezt ellenőrizni! Akinek meg nincs elég pénze megvenni annak marad a gyengébb változat.
Alternatív motornak esélye sincs.
Red Bullnak nem kellett volna kritizálnia a Renault-t, mondjuk a Renault is csinálhatott volna jobb PU-t. A gyári Reanult révén a Red Bullnak esélye se lesz előrelépni, mivel előbb utóbb gyengébb PU-t fognak kapni, hacsak nem fizetnek eleget vagy segítenek a Renaultnak kaszni terén. A Red Bull másik lehetősége, hogy megpróbál behívni egy új gyártót pl: Audit, szívesen megnézném mit tudnak együtt az F1-ben, vagy hamarosan kiszállnak ha nem kapnak egy versenyképes PU-t.

HungarianRacer
#17 HungarianRacer 2016. január 05. 15:58  
F1890:
ki mondta h mesterségesen egyenlítsék ki az erőviszonyokat? én mindig is amellett voltam és vagyok h a tokenrendszer baromira megnehezíti annak a dolgát aki alapjáraton nem egy ütőképes motort csinált. ráadásul igen a rb annyira jó kasztnit csinált, h módosították az első szárnyra előírt terhelés nagyságát, a befújt diffúzort betiltották, a trükkös időmérős motorszoftvert szintén. a kipufogó elhelyezését is jobban megkötötték, szóval jah. végülis nevezhetjük ezt is egy kompenzációs rendszernek

Az alapjáraton generált nyomaték javítására is nyugodt szívvel fel lehet használni azokat a tokeneket :)

F1890
#16 F1890 2016. január 05. 15:55  
HungarianRacer:
...És a Sauber hogyan védje meg jövőre a 8. helyét a McLaren-Hondával szemben, ha a tőkések csak az utóbbi csapat költségvetésének negyedét hajlandóak a projektbe ölni? Egyéni szoc. probléma...

ezzel van a baj h mindenki egyénileg áll a sporthoz, aztán meg csodálkoztok h baromira unalmas volt a 2015-ös év!

HungarianRacer
#15 HungarianRacer 2016. január 05. 15:52  
F1890:
és hogyan találna a rb valami fasza motort, ha a angy autógyártók szarnak az f1-re mert túl költséges, és látva a honda példáját 3-szor is meggondolják h egyáltalán belevágjanak e :D itt nem a rb-al van a baj, hanem azzal h nem elég vonzó az f1

...És a Sauber hogyan védje meg jövőre a 8. helyét a McLaren-Hondával szemben, ha a tőkések csak az utóbbi csapat költségvetésének negyedét hajlandóak a projektbe ölni?

Egyéni szoc. probléma...

F1890
#14 F1890 2016. január 05. 15:52  
HungarianRacer:
Senki sem szolgálja annak a bizonyos két motorgyártó érdekeit. A fejlődésre való lehetőség a Renault és a Honda számára, ezáltal az utóbbi két gyártó partnerei számára is nyitva van. A feltételek mindenki számára hosszú évek óta ismertek. Innen az erőviszonyok mesterséges kiegyenlítésé semmivel sem lenne jobban vagy kevésbé igazságos, mintha 3 évvel ezelőtt azt mondtuk volna, hogy a Red Bull csapata olyan jól szervezett, hogy a többieknek esélyük sincs az övékénél jobb karosszériát gyártani, ezért találjunk ki valamilyen kompenzációs rendszert.

ki mondta h mesterségesen egyenlítsék ki az erőviszonyokat? én mindig is amellett voltam és vagyok h a tokenrendszer baromira megnehezíti annak a dolgát aki alapjáraton nem egy ütőképes motort csinált. ráadásul igen a rb annyira jó kasztnit csinált, h módosították az első szárnyra előírt terhelés nagyságát, a befújt diffúzort betiltották, a trükkös időmérős motorszoftvert szintén. a kipufogó elhelyezését is jobban megkötötték, szóval jah. végülis nevezhetjük ezt is egy kompenzációs rendszernek

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 15:54

HungarianRacer
#13 HungarianRacer 2016. január 05. 15:49  
F1890:
a ferrarin kívül mindig is a privát csapatoké volt az f1. úgyh a jelenlegi helyzet nagyon irreális h 2 motorgyártó érdekeit szolgálják ki. a williamsnek sem tetszik annyira többször utaltak is rá. aki meg a rb karosszériájára utal h azt mértnem adták el, dehogynem adták, a tr-nak csak ugye megtiltotta az FIA :P amúgymeg sztem a FI ha több pénze lenne szvsz a ferrarit pl lezúzná, szóval lehet itt jönni azzal h szegény ferrari kifejleszti a motort, de látható h azonos motorok mellett még mindig a karosszéria dönt és ott még komoly lemaradásuk van a mercihez képest

Senki sem szolgálja annak a bizonyos két motorgyártó érdekeit. A fejlődésre való lehetőség a Renault és a Honda számára, ezáltal az utóbbi két gyártó partnerei számára is nyitva van. A feltételek mindenki számára hosszú évek óta ismertek. Innen az erőviszonyok mesterséges kiegyenlítésé semmivel sem lenne jobban vagy kevésbé igazságos, mintha 3 évvel ezelőtt azt mondtuk volna, hogy a Red Bull csapata olyan jól szervezett, hogy a többieknek esélyük sincs az övékénél jobb karosszériát gyártani, ezért találjunk ki valamilyen kompenzációs rendszert.

F1890
#12 F1890 2016. január 05. 15:40  
HungarianRacer:
Ez egy teljesen utópisztikus vágy, ebben a sportban sohasem volt ilyen(habár azt nehezemre esik kibogozni, hogy csak azzal van bajod, ha konkrétan valamilyen autóipari brand dominál, vagy ténylegesen azt szeretnéd, ha "mindenki" bármikor nyerhetne). A RB-nak volt egy versenyképes partneri kapcsolata az az előző érában, ami most sajna kidőlt, megesik, mindig is megesett az ilyen.....Most itt az alkalom, hogy Mateschitzék újra legalább olyan hasznos tagjai legyenek a projektnek, mint Neweyék....Mert utóbbi lényegében most azt várja, hogy a sült galamb a szájukba repüljön.

és hogyan találna a rb valami fasza motort, ha a angy autógyártók szarnak az f1-re mert túl költséges, és látva a honda példáját 3-szor is meggondolják h egyáltalán belevágjanak e :D
itt nem a rb-al van a baj, hanem azzal h nem elég vonzó az f1

HungarianRacer
#11 HungarianRacer 2016. január 05. 15:37  
zenon:
Az a baj, hogy nem érdekel, hogy ki gyártja a motorokat és mennyi pénzből. Versenyt akarok látni. Olyat, ahol nincs előre leosztva, hogy csak nagy autógyártó nyerhet.

Ez egy teljesen utópisztikus vágy, ebben a sportban sohasem volt ilyen(habár azt nehezemre esik kibogozni, hogy csak azzal van bajod, ha konkrétan valamilyen autóipari brand dominál, vagy ténylegesen azt szeretnéd, ha "mindenki" bármikor nyerhetne).

A RB-nak volt egy versenyképes partneri kapcsolata az az előző érában, ami most sajna kidőlt, megesik, mindig is megesett az ilyen.....Most itt az alkalom, hogy Mateschitzék újra legalább olyan hasznos tagjai legyenek a projektnek, mint Neweyék....Mert utóbbi lényegében most azt várja, hogy a sült galamb a szájukba repüljön.

F1890
#10 F1890 2016. január 05. 15:26  
grabowsky78:
Annyira hiteltelen mikor valaki a Redbulltól akar megmondó lenni! Folyamatosan csak azt károgják, hogy a szemét Ferrari meg Mercedes nyerhet csak, mert most a motorok a lényeg! Mikor a bevezetésre kerültek az új motorok pont a ti partneretek (Renault) volt a leghangosabb, hogy kell az új formula, mert ha nem kiszállnak! Na itt az új formula mi a baj? Ja, hogy most már nem elég csak kasztnit csinálni és a meglévő infrastruktúrával nem lehet vb-t nyerni? Érdekes akkor be kell ruházni új cuccokra, motort kell tervezni, mert most ez a történet! Ti akartátok ezt az egészet és most, hogy nem sikerült ismét összecsalni valami jó motort most megy a sírás rívás! Mindenki tudja, hogy ez a formula ez szar több szempontból is, de ezt megváltoztatni csak egységesen lehet vagy mindenki változtat és újat csinál vagy senki! Az alternatív motor egy k.... nagy baromság! De tegyük fel bevezetik és mi van ha nem sikerül az sem olyan jóra? Akkor miért fog sírni a Redbull egy másik alter. motorért? Szánalmas egy csapat!

összecsalni motort? lol.
a rb-t ne mosd össze a rönóval mert két külön vállalat :D a rb sohasem akarta a v6-ot a rönó akarta, nemtom mért mosod a kettőt egybe. de gratulálok a szűklátókörűségedhez :D

F1890
#9 F1890 2016. január 05. 15:19  
ernike:
Az első problémát meg is magyarázta a 2. problémával. Hatalmas összegeket körtenek a motorgyártók arra hogy ilyen téren is versenyképesek legyenek, kinek lenne kedve 18-20 milláért odaadni egy olyan csapatnak amelyik szinte a kasznira annyit költ mint ők kasznira + motorra. A RB-nak gyári alakulattá kell válnia mert ilyen feltételek mellett később még a Renault sem ad nekik motort, esetleg később ha már minden gyártó kb egy szinten lesz és akkor már a motorgyártóknak érdeke lesz hogy ha nem is a saját csapatuk de a saját motorjuk vb legyen (kivéve Ferrari.) Alternatív motor nem megoldás, sőt hatalmas baromság.

a ferrarin kívül mindig is a privát csapatoké volt az f1. úgyh a jelenlegi helyzet nagyon irreális h 2 motorgyártó érdekeit szolgálják ki. a williamsnek sem tetszik annyira többször utaltak is rá. aki meg a rb karosszériájára utal h azt mértnem adták el, dehogynem adták, a tr-nak csak ugye megtiltotta az FIA :P

amúgymeg sztem a FI ha több pénze lenne szvsz a ferrarit pl lezúzná, szóval lehet itt jönni azzal h szegény ferrari kifejleszti a motort, de látható h azonos motorok mellett még mindig a karosszéria dönt és ott még komoly lemaradásuk van a mercihez képest

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 15:20

Joe
#8 Joe 2016. január 05. 14:41  

Ez egy nagyon patthelyzet. Az logikus volt(kellett volna legyen) mar az elejen, hogy egyvalaki jobb motort keszit mind a tobbi motorgyarto. Tegyuk fel a renault vagy a ferrari "trafal bele", ugyanugy menne a rinya a tobbiek reszerol. En csak a kovetkezoket nem ertem:
1. legyen a motoroke a foszerep es ne az aeroe - megszavazva
2. legyenek zerorol ujratervezett motorok - megszavazva
3. legyen sporlas, tehat a motorokat nem lehet fejleszteni - megszavazva
Indul a jatek... Valaki jobban dolgozott, nem lehet fejleszteni(mekkora baromsag), mi nem tudunk nyerni(logikus), akkor adjanak ugyanolyan nyero motort(persze mi nem potoltunk semmit bele). Nem adnak?! Akkor mi nem jatszunk(vicc kategoria).
Ez mindenfele elkepzelheto variacioban igaz lenne, mindegy, hogy ki a nyero es ki a vesztes. Ha a mercinek nem jott volna be, akkor valoszinuleg ok mennenek mind annak idejen a bmw, toyota.
Ezt a vezetoknek is be kellene latniuk, ha valaki beleol csillio penzt valamibe, azt NEM fogja odaadni a rivalisoknak.
Ket megoldas letezne szerintem:
1. mindenki egyforma mindennel versenyzik - az mar akkor nem F1
2. KiralyKategoria - nevehez melton, mindenki bedob mindent vagy amije van ha nyerni akar.
Nincs koltseg limit, ugyis egyensulyba kerulne egy par egyszeru szabalyal a koltekezes - esszeruseg - megeri-e. X liter uzemanyag egy versenyen, aztan hibrid vagy akar w24-es hajtoegyseg, mindenki dontse el maga(akkor latnank erdekes megoldasokat). Y kanyarsebesseg, mindeki dontse el milyen sarkanyszerkezetet epit(kulonbozo vadaszgepek). Tul van szabalyozva minden, kreativitas 0 mindket teren. Ha nem fognak valami normalis valtoztatasokba akkor az igen szeretett sportunk meghal. Es amig a merci nem szedi vissza a befektetett penz egyreszet addig nem is lesz valtoztatas.
Szabad fejlesztes nelkul nincs elorelepes sem motor, sem aero reszen!
Egy bizonyos osszeg felett ugysem koltenenek a cegek, hiszen nem erne meg sem a reklam, sem az atveheto fejlesztes a szeriagyarasba, sem semmi sem.
Ja, akinek nincs penze ehez, nem kell jatszani a nagyokkal a nagyokat. Van masik szeria, csinaljanak mas szeriat, de ez igy ahogy most van, ebben a formulaban halott.

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 14:44

zenon
#7 zenon 2016. január 05. 14:36  
HungarianRacer:
Jaj, ne legyünk már ennyire rövidlátóak....Szerinted pedig abból állna a "nyerjen a jobbik" fogatverseny, hogy a gyári csapatok a motorra különrakott pénzzel egyszerre fejlesztenek mindegyik partnercsapat javára anélkül, hogy saját maguk számára bármit is visszahozhatnának?(hacsaknem miden egyes szezon előtt teljesen átszabja a hajtásláncot saját karosszériájuk hasznára, ami irreális és kivitelezhetetlen)....Ez pedig még inkább érdekes gondolkodásmód.

Az a baj, hogy nem érdekel, hogy ki gyártja a motorokat és mennyi pénzből. Versenyt akarok látni. Olyat, ahol nincs előre leosztva, hogy csak nagy autógyártó nyerhet.

HungarianRacer
#6 HungarianRacer 2016. január 05. 13:46  
zenon:
Fura gondolkodásmód ez. Ezzel kb. azt mondod a nyerjen a jobbik helyett, hogy nyerjen, aki többet költ. A Merci költi a legtöbbet, ezért nyerjen ő. A Ferrari a második legtöbbet, ezért legyen ő a második. Azt is elfelejted, hogy az autógyártók nem a sport szeretete miatt vannak itt, hanem hogy reklámozzák magukat. Amelyik gyártó igazgatótanácsa a legnagyöbb költségvetést szavazza meg az évre, az lesz a bajnok. Szép sport is ez. Én szívesebben nézném a pilóták kiegyenlített küzdelmét, mint sajnáljam, hogy szegény Mercedes 200M-t költött és csak második lett.

Jaj, ne legyünk már ennyire rövidlátóak....Szerinted pedig abból állna a "nyerjen a jobbik" fogatverseny, hogy a gyári csapatok a motorra különrakott pénzzel egyszerre fejlesztenek mindegyik partnercsapat javára anélkül, hogy saját maguk számára bármit is visszahozhatnának?(hacsaknem miden egyes szezon előtt teljesen átszabja a hajtásláncot saját karosszériájuk hasznára, ami irreális és kivitelezhetetlen)....Ez pedig még inkább érdekes gondolkodásmód.

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 13:59

zenon
#5 zenon 2016. január 05. 13:36  
ernike:
Az első problémát meg is magyarázta a 2. problémával. Hatalmas összegeket körtenek a motorgyártók arra hogy ilyen téren is versenyképesek legyenek, kinek lenne kedve 18-20 milláért odaadni egy olyan csapatnak amelyik szinte a kasznira annyit költ mint ők kasznira + motorra. A RB-nak gyári alakulattá kell válnia mert ilyen feltételek mellett később még a Renault sem ad nekik motort, esetleg később ha már minden gyártó kb egy szinten lesz és akkor már a motorgyártóknak érdeke lesz hogy ha nem is a saját csapatuk de a saját motorjuk vb legyen (kivéve Ferrari.) Alternatív motor nem megoldás, sőt hatalmas baromság.

Fura gondolkodásmód ez. Ezzel kb. azt mondod a nyerjen a jobbik helyett, hogy nyerjen, aki többet költ. A Merci költi a legtöbbet, ezért nyerjen ő. A Ferrari a második legtöbbet, ezért legyen ő a második.
Azt is elfelejted, hogy az autógyártók nem a sport szeretete miatt vannak itt, hanem hogy reklámozzák magukat. Amelyik gyártó igazgatótanácsa a legnagyöbb költségvetést szavazza meg az évre, az lesz a bajnok. Szép sport is ez.
Én szívesebben nézném a pilóták kiegyenlített küzdelmét, mint sajnáljam, hogy szegény Mercedes 200M-t költött és csak második lett.

csikde
#4 csikde 2016. január 05. 13:03  

Azaz, ha valaki bemegy a Red Bull-hoz, hogy sajat doboz van, ök meg töltsek meg az itallal, akkor azt ök minden szo nelkül megteszik, csak azert, hogy mas is sikereket erhessen el a piacon? Söt meg a logojukat is rateszik?

Wolverine
#3 Wolverine 2016. január 05. 13:02  

Ferrari és Mercedes(2010-13): "A Red Bullt kényszeríteni kell hogy adja bérbe az aerodinamikusait mert így csak ők nyerhetnek és ez tarthatatlan!"
Ja hogy ilyen nem volt? :)

grabowsky78
#2 grabowsky78 2016. január 05. 12:47  

Annyira hiteltelen mikor valaki a Redbulltól akar megmondó lenni! Folyamatosan csak azt károgják, hogy a szemét Ferrari meg Mercedes nyerhet csak, mert most a motorok a lényeg! Mikor a bevezetésre kerültek az új motorok pont a ti partneretek (Renault) volt a leghangosabb, hogy kell az új formula, mert ha nem kiszállnak! Na itt az új formula mi a baj? Ja, hogy most már nem elég csak kasztnit csinálni és a meglévő infrastruktúrával nem lehet vb-t nyerni? Érdekes akkor be kell ruházni új cuccokra, motort kell tervezni, mert most ez a történet! Ti akartátok ezt az egészet és most, hogy nem sikerült ismét összecsalni valami jó motort most megy a sírás rívás! Mindenki tudja, hogy ez a formula ez szar több szempontból is, de ezt megváltoztatni csak egységesen lehet vagy mindenki változtat és újat csinál vagy senki! Az alternatív motor egy k.... nagy baromság! De tegyük fel bevezetik és mi van ha nem sikerül az sem olyan jóra? Akkor miért fog sírni a Redbull egy másik alter. motorért? Szánalmas egy csapat!

ernike
#1 ernike 2016. január 05. 12:01  

Az első problémát meg is magyarázta a 2. problémával. Hatalmas összegeket körtenek a motorgyártók arra hogy ilyen téren is versenyképesek legyenek, kinek lenne kedve 18-20 milláért odaadni egy olyan csapatnak amelyik szinte a kasznira annyit költ mint ők kasznira + motorra. A RB-nak gyári alakulattá kell válnia mert ilyen feltételek mellett később még a Renault sem ad nekik motort, esetleg később ha már minden gyártó kb egy szinten lesz és akkor már a motorgyártóknak érdeke lesz hogy ha nem is a saját csapatuk de a saját motorjuk vb legyen (kivéve Ferrari.) Alternatív motor nem megoldás, sőt hatalmas baromság.

HungaroInfo

 



FORMA-1 HÍREK

Daniel Ricciardo

12016.07.24. 11:42

Magyar Nagydíj - rajtsorrend

152016.07.24. 10:50

Fejtörést okozott a rajtrács a versenybíróságnak

Az időmérő edzés végeredménye a rendkívüli időjárási körülményekre hivatkozva tehát nem változik.

42016.07.23. 18:42

Ricciardo kiakadt, amikor meglátta a sárga zászlót

Csapattársa, Max Verstappen úgy látja, akár Rosberget is elkaphatta volna... ha felér utolsó gyorksörére.