No Mans Sky

Összesített eredmények: Vettel a leggyorsabb, Hamilton jutott legmesszebbre

írta: M4Sport
2016. február 25. 21:03
FOTÓ: ©xpbimages.com

Négy napon át Barcelonában rótta a köröket a Forma–1 mezőnye. A csapatok új autói hol megbízhatóbbnak, hol törékenyebbnek bizonyultak, volt, aki többet, volt, aki kevesebbet mutatott meg magából. Összegyűjtöttük a hét legfontosabb statisztikáit!

Az elmúlt négy nap során Sebastian Vettel futotta a legjobb kört a katalán pályán. A német Ferrarijára a keddi ebédszünet előtt tették fel az idén debütáló, lila jelölésű ultralágy gumikat, mellyel a mezőnyből egyedüliként tudott 1:23-on belül kerülni. Kimi Räikkönen a negyedik tesztnapon ugyanezen keverékkel érte el legjobb idejét, ez azonban 0,667 másodperccel lassabb volt csapattársáénál, ráadásul Nico Hülkenberg szerdai legjobbjától is elmaradt.

Érdekesség, hogy az időtabellán a bajnoki címvédő Mercedes két versenyzője csak a mezőnyben végzett. Nico Rosberg 2, Lewis Hamilton 2,6 másodperccel maradt el Vettel legjobb idejétől. Ha viszont hozzátesszük, hogy mindketten csak a közepes gumikkal köröztek a négy nap során, ráadásul bevallottan nem is fedték föl lapjaikat, még így is erősnek mondható ez az eredmény.

A négynapos teszt összesített eredménye

Versenyző Idő Különbség
1. Sebastian Vettel 1:22,810
2. Nico Hülkenberg 1:23,110 +0,300
3. Kimi Räikkönen 1:23,477 +0,667
4. Daniel Ricciardo 1:23,525 +0,715
5. Sergio Pérez 1:23,650 +0,840
6. Danyiil Kvjat 1:24,293 +1,483
7. Alfonso Celis 1:24,840 +2,030
8. Nico Rosberg 1:24,867 +2,057
9. Marcus Ericsson 1:25,237 +2,427
10. Kevin Magnussen 1:25,263 +2,453
11. Max Verstappen 1:25,393 +2,583
12. Lewis Hamilton 1:25,409 +2,599
13. Esteban Gutiérrez 1:25,524 +2,714
14. Valtteri Bottas 1:25,648 +2,838
15. Romain Grosjean 1:25,874 +3,064
16. Pascal Wehrlein 1:25,925 +3,115
17. Felipe Nasr 1:26,053 +3,243
18. Fernando Alonso 1:26,082 +3,272
19. Jolyon Palmer 1:26,189 +3,379
20. Carlos Sainz 1:26,239 +3,429
21. Felipe Massa 1:26,483 +3,373
22. Jenson Button 1:26,735 +3,625
23. Rio Haryanto 1:28,249 +5,139

Ennél sokkal kiugróbb teljesítményt nyújtottak az Ezüstnyilak a megtett távolság terén. Ilyen tekintetben Lewis Hamilton vitte a prímet, aki 343 kört (1597 km) futott, míg Nico Rosberg 332-nél (1545 km) állt meg. A listán harmadik Magnussen 264 fordulót (1229) teljesített.

A másik Renault-versenyző ezen lista másik végén zárt: Jolyon Palmer mindössze 79 körig jutott két napon át, amit még az egy-egy napot tesztelő Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is túlszárnyalt.

A versenyzők által megtett körök/kilométerek

Versenyző Csapat Motor Kör Km
Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 343 1597
Nico Rosberg Mercedes Mercedes 332 1546
Kevin Magnussen Renault Renault 264 1229
Felipe Nasr Sauber Ferrari (2015) 236 1099
Max Verstappen Toro Rosso Ferrari (2015) 231 1075
Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari (2015) 216 1006
Valtteri Bottas Williams Mercedes 214 996
Daniel Ricciardo Red Bull Renault 199 926
Marcus Ericsson Sauber Ferrari (2015) 196 912
Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 195 908
Danyiil Kvjat Red Bull Renault 170 791
Esteban Gutiérrez Haas Ferrari 168 782
Felipe Massa Williams Mercedes 163 759
Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 158 736
Jenson Button McLaren Honda 135 628
Alfonso Celis Force India Mercedes 133 619
Rio Haryanto Manor Mercedes 129 601
Pascal Wehrlein Manor Mercedes 125 582
Fernando Alonso McLaren Honda 122 568
Romain Grosjean Haas Ferrari 113 526
Sergio Pérez Force India Mercedes 101 470
Nico Hülkenberg Force India Mercedes 99 461
Jolyon Palmer Renault Renault 79 368

Ami a csapatonkénti lebontást illeti, a Mercedes toronymagasan vezet: több mint 1000 kilométerrel (!) szárnyalták túl a második Toro Rossót és a tavalyi, kiforrottabb autóval tesztelő Saubert, és 1500-zal a rivális Ferrarit, aki csak a középmezőnyben végzett. A legkevesebb kör az újonc Haas, az utolsó két napon szenvedő McLaren, valamint a mindvégig apró lépésekkel haladó Manor neve mellé került.

A csapatok által megtett körök/kilométerek

Csapat Kör Km
Mercedes 675 3142
Toro Rosso 447 2081
Sauber 432 2011
Williams 377 1755
Red Bull 369 1718
Ferrari 353 1643
Renault 343 1597
Force India 333 1550
Haas 281 1308
McLaren 257 1196
Manor 254 1182

Érdemes még egy pillantást vetni arra is, mely motorgyártó mennyi tapasztalatot gyűjtött az elmúlt napokban. A Mercedes természetesen itt is mindenki előtt áll: csapatai több mint kétszer annyi kilométert pakoltak új erőforrásaikba, mint a Renault és a Ferrari. Ez persze annak is köszönhető, hogy utóbbi két gyártó eleve kevesebb autóval tesztelt: mindketten két istállóval gyűjtötték az adatokat – a Scuderia két partnere közül a Sauber és a Toro Rosso csak 2015-ös erőforrásokat használt.

A motorok által teljesített körök/kilométerek

Motor Kör Km
Mercedes 1639 7630
Ferrari (2015) 879 4092
Renault 712 3314
Ferrari 634 2951
Honda 257 1196

Oszd meg!





21 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

guide
#21 guide 2016. február 28. 12:07  

Observations from todays F1analisitecnica :



- Speed is there, but reliability is not

- Car looks better on track then SF15T and very neutral, but still not as good as Mercedes

- Vettel and Kimi couldn’t take line as tight as Mercedes drivers because it appears that front of the car is still not good enough

- Two reasons for that, front suspension setup and amount of downforce at the rear of the car because of much bigger space in coke bottle area and shorter nose. It means car is not aero balanced since rear gets more downforce, and front end doesn’t follow.

- Can be fixed through the suspension, new front wing (since this one probably doesn’t deliver enough DF on front) and skinnier RW (for now I guess)

- Vettel did his lap with 50kh of fuel and wasn’t running 100%. PU didn’t run 100% (thats why Vmax wasn’t as good) in any practice session, still has some reliability problems but they will run it next week 100%

- Tires getting into right temperature faster then with SF15T

- Tires suffer from blistering which is odd given low track temps (merc has graining as well)

- According to their info, current gap would be around 4 tenths

- From what they have been said, from here to Australia no major PU changes unless some big reliability problems appear

- Felipe Massa says they couldnt follow Ferrari, especially in fast corners



http://www.f1analisi...mpressioni.html

albutr
#20 albutr 2016. február 26. 17:55  
totopad:
Azt hiszem, nem lövök mellé, ha idén február 26.-án már kijelentem, hogy 2016 évi formula 1-es világbajnokot Lewis Hamilton-nak hívják!

ezt még korai kijelenteni.

guide
#19 guide 2016. február 26. 16:12  
ernike:
f1analisitecnica-s blogger a csávó és valóban vannak Ferraris kapcsolataik. Amit megjósoltak szezon előtt az minden bejött. Abban én is biztos vagyok hogy nem szinte üres tankkal futotta.

Remélem ez is bejön.

ernike
#18 ernike 2016. február 26. 16:10  
guide:
Ezt találtam: "According to very credible Italian technical jurno who was at Barcelona, Vettels lap on ultra softs was done with more then 50kg of fuel in tank. He said Merc is fastest and most reliable, but Ferrari is not far off. Very fast but fragile currently, with new updates to come next week and in Melbourne. " https://mobile.twitter.com/RoboCoPJ/status/703133886344097792

f1analisitecnica-s blogger a csávó és valóban vannak Ferraris kapcsolataik. Amit megjósoltak szezon előtt az minden bejött. Abban én is biztos vagyok hogy nem szinte üres tankkal futotta.

Utoljára módosítva: 2016. február 26. 16:15

guide
#17 guide 2016. február 26. 15:57  

Ezt találtam:
"According to very credible Italian technical jurno who was at Barcelona, Vettels lap on ultra softs was done with more then 50kg of fuel in tank.

He said Merc is fastest and most reliable, but Ferrari is not far off. Very fast but fragile currently, with new updates to come next week and in Melbourne. "

https://mobile.twitter.com/RoboCoPJ/status/703133886344097792

ernike
#16 ernike 2016. február 26. 15:46  
easyleft:
azon gondolkodtam h ha a merci a megbizhatoságot tesztelte akkor valoszinüleg nem egy letekert motorral köröztek mint a mérgezett egerek hisz annak nem sok értelme lett volna. igy a versenyszim amit mentek nagyjábol reélis lehet az esetükben. a többiek meg aeroteszteket csináltak legalábbis a ferrari probálgatta az uj kocsit. na ebböl csak annyit akarok kihámozni h nagyon nem lehet még mihez viszonyitani a mercit. szoval érdemes megvárni az elsö ferraris versenyszimet is. én valamiért teljesen optimistán látom a szezont. ha annyara egyértelmü lenne h agyonver mindenkit a merci már sorra jönnének a pálya széléröl a hirek h a merci sinen megy a ferrari meg izgága a kanyarokba nehezen vezethetö stb. de erröl szo nincs. a csapatok se ajnározzák a mercit akár egy kis adattal is alátámasztva csak a közhelyek azok is csak két pilotátol. a ferrari pedig nem temeti magát nem borulátoak sejtelmesek hanem optimisták. az uj csapatveeztés meg nem nagyon vetit már. ha nagy gáz lenne arrol valoszinüleg már halottunk volna valahonnan.

Főleg hogy kiderült hogy az AMuS hibázott és azokat az időket amit mi a versenyszim 1. és 2. etapjának vettünk az a 2. és 3. volt. Ők is 1:30-as időkkel kezdtek.

Utoljára módosítva: 2016. február 26. 15:51

easyleft
#15 easyleft 2016. február 26. 15:33  

azon gondolkodtam h ha a merci a megbizhatoságot tesztelte akkor valoszinüleg nem egy letekert motorral köröztek mint a mérgezett egerek hisz annak nem sok értelme lett volna. igy a versenyszim amit mentek nagyjábol reélis lehet az esetükben. a többiek meg aeroteszteket csináltak legalábbis a ferrari probálgatta az uj kocsit. na ebböl csak annyit akarok kihámozni h nagyon nem lehet még mihez viszonyitani a mercit. szoval érdemes megvárni az elsö ferraris versenyszimet is. én valamiért teljesen optimistán látom a szezont. ha annyara egyértelmü lenne h agyonver mindenkit a merci már sorra jönnének a pálya széléröl a hirek h a merci sinen megy a ferrari meg izgága a kanyarokba nehezen vezethetö stb. de erröl szo nincs. a csapatok se ajnározzák a mercit akár egy kis adattal is alátámasztva csak a közhelyek azok is csak két pilotátol. a ferrari pedig nem temeti magát nem borulátoak sejtelmesek hanem optimisták. az uj csapatveeztés meg nem nagyon vetit már. ha nagy gáz lenne arrol valoszinüleg már halottunk volna valahonnan.

Utoljára módosítva: 2016. február 26. 15:34

totopad
#14 totopad 2016. február 26. 14:41  
elixir:
Teszek ra egy uveg pezsgot , hogy nem o lesz !

Állom! Év végén meg majd leboltoljuk!

grabowsky78
#13 grabowsky78 2016. február 26. 13:20  
sfakos:
A HAAS-os részt mondjuk nem nagyon értem. Első napjaik az F1-ben, ahhoz képest elég jól szerepelnek szerintem!

Persze nem állítottam, hogy nem szerepelnek jól a körülményekhez képest, de nem fogják verni a fél mezőnyt az első évükben, mint megannyi spekulációban már az elmúlt hónapokban! Értsd..... nem lesznek egy Brawn GP 2, hozzák a racionálisan elvárhatót!

sfakos
#12 sfakos 2016. február 26. 11:57  
grabowsky78:
Ebből a tesztből egyenlőre csak pár dolog derült ki számomra: a Merci nem megy tönkre, a lila gumival minden autó gyors, a manor nincs lemaradva 8-10mp-el mindenki mögött, a mclaren még mindig gyenge, a Haas meg nem lesz csodacsapat.

A HAAS-os részt mondjuk nem nagyon értem. Első napjaik az F1-ben, ahhoz képest elég jól szerepelnek szerintem!

elixir
#11 elixir 2016. február 26. 11:48  
totopad:
Azt hiszem, nem lövök mellé, ha idén február 26.-án már kijelentem, hogy 2016 évi formula 1-es világbajnokot Lewis Hamilton-nak hívják!

Teszek ra egy uveg pezsgot , hogy nem o lesz !

grabowsky78
#10 grabowsky78 2016. február 26. 11:39  

Ebből a tesztből egyenlőre csak pár dolog derült ki számomra: a Merci nem megy tönkre, a lila gumival minden autó gyors, a manor nincs lemaradva 8-10mp-el mindenki mögött, a mclaren még mindig gyenge, a Haas meg nem lesz csodacsapat.

p4x-639
#9 p4x-639 2016. február 26. 11:16  
totopad:
Azt hiszem, nem lövök mellé, ha idén február 26.-án már kijelentem, hogy 2016 évi formula 1-es világbajnokot Lewis Hamilton-nak hívják!

Ezt a hozzászólásodat teszt előtt is leírhattad volna, akkor se lett volna semmi alapja most sincs.
Nyilván nekik van a legtöbb esélyük hogy elől maradjanak de eddig semmilyen bizonyítékot nem láthattál ami alátámasztaná, hogy ez meg is történt. Persze okoskodni mindig lehet, csak attól hogy valaki a legvalószínűbbre tippel és úgy állítja be mintha tuti lenne amit mond még nem lesz az.

totopad
#8 totopad 2016. február 26. 09:37  
j0hNniE:
Ilyenkor azért titkon remélem, hogy Rosberg odaver... csak, hogy letörjék a szarvadat kicsit... :)

bocs, az f1 rajongót zárójelbe rakom igazából, autóverseny rajongó vagyok, az F1-et már csak megszokásból nézem, ha épp nincs jobb dolgom

totopad
#7 totopad 2016. február 26. 09:25  
j0hNniE:
Ilyenkor azért titkon remélem, hogy Rosberg odaver... csak, hogy letörjék a szarvadat kicsit... :)

Én is örülnék neki! Én nem Hami fanként írom ezt, hanem f1 rajongóként! Az más kérdés, hogy jelenleg pont a favoriton dominál, de én is örülnék neki, ha kűzdelemben lenne vb és nem sétakocsikázásban. Én is sportot szeretnék látni és nem azt, hogy egy csapat egy pilótája nyer évekig! Hami rajongó vagyok, de ettől függetlenűl jelen állapot szerint a merci idén is mindent visz és nem hinném, hogy Rosbi hosszú távon felvenné vele a versenyt, maximum 1-2 futamon!

j0hNniE
#6 j0hNniE 2016. február 26. 09:03  
totopad:
Azt hiszem, nem lövök mellé, ha idén február 26.-án már kijelentem, hogy 2016 évi formula 1-es világbajnokot Lewis Hamilton-nak hívják!

Ilyenkor azért titkon remélem, hogy Rosberg odaver... csak, hogy letörjék a szarvadat kicsit... :)

hammertime
#5 hammertime 2016. február 26. 08:17  
totopad:
Azt hiszem, nem lövök mellé, ha idén február 26.-án már kijelentem, hogy 2016 évi formula 1-es világbajnokot Lewis Hamilton-nak hívják!

Annyi minden történhet egy év alatt, nem lehet ezt így kijelenteni. Az esélyei jók, de ennyi.

totopad
#4 totopad 2016. február 26. 06:12  

Azt hiszem, nem lövök mellé, ha idén február 26.-án már kijelentem, hogy 2016 évi formula 1-es világbajnokot Lewis Hamilton-nak hívják!

Tasi-r
#3 Tasi-r 2016. február 25. 23:40  

Mclaren kiemelkedő mindehol ez egy jó év lesz! többet nem jövök :D

qwerm
#2 qwerm 2016. február 25. 22:11  

óriási a merci felső légbeömlője

McLarenHonda
#1 McLarenHonda 2016. február 25. 22:07  

Van egy Red Bull Mercedesünk:D Érezhetően Ricci az első számú:P

Utoljára módosítva: 2016. február 25. 22:08



PIT STOP

Hamilton vs. Bolt – a második menet (kép)

FORMA-1 HÍREK

Ferrari

02016.08.24. 12:54

Mikor büntetik Hamiltont?

A legfrissebb hírek szerint már a hétvégén cserélhetnek

02016.08.24. 11:55

Megvan, ki teszteli következőnek a glóriát

Állítólag Rosberg viszi pályára a fejvédőt

22016.08.24. 10:54

Sorsdöntő küzdelem a mezőny végén

Érdemes lesz odafigyelni Wehrlein és Ocon összecsapására

MAGAZIN

2012 Austin, dobogósok