Plusz 223 lóerő a Hondától?

írta: M4Sport
2016. január 23. 21:54
FOTÓ: ©xpbimages.com

Spanyol forrás szerint komoly előrelépésre számíthat a McLaren a Honda új erőforrásától. A japánok számára mindez azonban még így sem jelenthet teljes fölzárkózást.

Visszafogott célkitűzéssel vág neki a Honda a 2016-os idénynek – és azzal a reménnyel, hogy sikerül kimászniuk abból a gödörből, melyben a múlt évben csücsültek. 2015 végén Fernando Alonso és Jenson Button is arról beszélt, biztatónak tűnik a csapat és a motorbeszállító új projektje. „Japánban tartottuk az utolsó megbeszélést, a Honda valamennyi kulcsembere ott volt, ami jó, mert gondjaink vannak, és jó látni, hogy ezt ők is felismerték” – idézte Alonsót az As.

A spanyol lap emellett hangzatos címmel arról számolt be, hogy a Honda erőforrása olyannyira megújul, hogy nem kevesebb, mint 223 lóerővel erősebb lesz elődjénél. Mindezt persze aligha szabad szó szerint értelmezni – relatív értékről van szó, ami némi magyarázatot igényel.

A múlt évben becslések szerint a belső égésű motort tekintve nagyjából 70 lóerő volt a különbség a Honda és a Mercedes között. Ehhez jött még az ERS-ből származó hátrány. E rendszernek körönként maximálisan 163 lóerőt szabad leadnia, ám mivel a McLaren túlságosan kicsire szabta a turbóját, s emiatt az MGU-K és az MGU-H sem állított elő megfelelő mennyiségű energiát, az év elején az ERS még csak 60 lóerőre volt képes, és az év későbbi részében sem érte el a maximális értéket. Mindez azt jelentette, hogy a gyakorlatban bizonyos versenyeken és pályákon (pl. Monza) voltak olyan időszakok, amikor az ERS energiájának elfogyasztása után összesen 230 lóerős hátrányban voltak Alonsóék. A 223 lóerő tehát ennek tükrében értelmezhető.

A Honda e probléma kijavítására helyezte a legfőbb hangsúlyt a tél folyamán – még karácsonyi szünetet sem tartottak –, s az As szerint fáradozásaik eredménnyel jártak: szimulációik azt mutatják, már elérték a kérdéses 163 lóerőt. Mégpedig úgy, hogy ez minimális méretekre törekvő filozófiájuk terén sem kényszeríti kompromisszumra őket, mivel turbójukat úgy növelték meg, hogy közben más egységeket lekicsinyítettek. Mindez egyébként a csapattagok nyilatkozataival is egybevág: Éric Boullier és Arai Jaszuhisza is arról beszélt, hogy a kicsire szabott turbó ellenére is kitartanak a karcsú aerodinamikájuk mellett.

Alonso a múlt évben azt állította, tetemes lemaradásukból 2 másodpercet a gyenge motor miatt az egyenesekben szednek össze, míg a kanyarokban csupán pár tizedet veszítenek a legjobbakhoz képest. Amennyiben tehát a motorjuk a jósolt javuláson megy keresztül, valóban komoly mértékben csökkenthetik hátrányukat – jóllehet, a vélhetően ugyancsak továbbfejlődő Mercedes és Ferrari ellen alighanem még ennél is több kell.

Oszd meg!





55 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

lolobar
#55 lolobar 2016. január 25. 13:35  
Lewisthebest:
De kirakhatják őket mert egy idő után jobban megéri átmenetileg partnercsapatnak lenni és legalább 1 Williams szintet elérni mint egy reménytelen gyárral erőlködni a konstruktőri 9. helyen. Egyébként a Mclaren tavalyi 465 millió eurós költségvetésének kevesebb mint a felét (216,5 millió) teszi ki a partnerektől hozott pénz a többi a szponzorokból van és a FOM által adott összegből. Szóval erős túlzás lenne azt mondani, hogy a Honda tartja el őket.

Ha nem lenne a 216,5 mEuro, lehet el kellene adni a csillivilli székházat, és az arcból is vissza kellene venni, bár tudom ezek nehezen mennek. A szponzorok meg inkább távoznak, mint jönnek, persze ez lehet csak Dennis bá’ szimpatikus természete miatt van, de szerintem benne van az utóbbi évek teljesítményének trendje is. Ha kirakják a Hondát búcsúzhatnak sok mindentől. Még az is meglehet, hogy nem kapnak motort senkitől, bár a Mclarentől senki nem parázik úgy, mint a Red Bulltól. Szerintem 2017-től egyébként úgyis meglátjuk, mert ha nem jön másik független motorgyártó, akkor a Hondára fog pályázni mindegyik csapat, amelyiknek nem csak a részvétel a fontos, és akkor csak egy (gyári támogatású csapat) maradhat.

Utoljára módosítva: 2016. január 25. 18:53

Lewisthebest
#54 Lewisthebest 2016. január 25. 12:29  
lolobar:
Nem vághatják ki, bármi is lesz. Ha szar a motor, az maximum égés a Hondának és a Mclarennek, de a Mclarennek nincs más lehetősége, a Hondának ellenben van. Legfeljebb kiszállnak. A Renault gyári, a Mercedes gyári, a Ferrari gyári csapatot indít, egyik sem adna már nekik jó motort. A Honda nélkül a Mclaren középcsapat lesz. A Mclaren-Honda költségvetésének nagy részét pedig szerintem a Honda állta 2015-ben. 2014-ben csak a fele volt a büdzséjük. A Mclaren 19-re húzott lapot. Az ilyen kis cégek évről évre többet kockáztatnak az F1-el. Sajnos a nagy költségcsökkentés ide vezetett.

De kirakhatják őket mert egy idő után jobban megéri átmenetileg partnercsapatnak lenni és legalább 1 Williams szintet elérni mint egy reménytelen gyárral erőlködni a konstruktőri 9. helyen.
Egyébként a Mclaren tavalyi 465 millió eurós költségvetésének kevesebb mint a felét (216,5 millió) teszi ki a partnerektől hozott pénz a többi a szponzorokból van és a FOM által adott összegből. Szóval erős túlzás lenne azt mondani, hogy a Honda tartja el őket.

lolobar
#53 lolobar 2016. január 25. 11:54  
Lewisthebest:
A kivágás arra az esetre vonatkozott, ha a Honda továbbra se fejlődne semmit és az idei évet is elvergődnék a top 10-en kívül miközbe hétvégenként 3x motort cserélnek. Ebben az esetben nem hiszem, hogy bárkinek is kellenének a Honda motorjai talán valamelyik kis csapatnak, ha megkapják ingyen. Egyébként tény, hogy a Mclaren 3 éve nem nyert futamot, de ez elég sok csapattal előfordult már. Addig meg nem hiszem, hogy van őket mitől félteni amíg 460 millió euró fölött van a költségvetésük. Ha jól emlékszem egyedül a Red Bull költött náluk többet tavaly szóval, ha ezt megengedhetik maguknak akkor valószínűleg nem állnak rosszul anyagilag.

Nem vághatják ki, bármi is lesz. Ha szar a motor, az maximum égés a Hondának és a Mclarennek, de a Mclarennek nincs más lehetősége, a Hondának ellenben van. Legfeljebb kiszállnak. A Renault gyári, a Mercedes gyári, a Ferrari gyári csapatot indít, egyik sem adna már nekik jó motort. A Honda nélkül a Mclaren középcsapat lesz. A Mclaren-Honda költségvetésének nagy részét pedig szerintem a Honda állta 2015-ben. 2014-ben csak a fele volt a büdzséjük. A Mclaren 19-re húzott lapot. Az ilyen kis cégek évről évre többet kockáztatnak az F1-el. Sajnos a nagy költségcsökkentés ide vezetett.

Lewisthebest
#52 Lewisthebest 2016. január 25. 11:11  
Masters_Of_Hardcore:
Sehol nem láttam olyat hogy Japánban kanyarokban olyan kiemelkedően jobb lett volna a McLaren (sajnos). (persze, az nyilván való hogy az egyenesben állva hagyták őket) Ellenben Szingapúrban a 8. körben Button vázolta a helyzetet, hogy ahogy a gázpedálhoz ér, összevissza csúszkál az autó.. Szerintem nem csupán a végsebességgel volt ebben a pillanatban gondjuk, hanem avval is hogy hogyan tudják az asztfaltra vinni azt. Szóval ha kb 140-160 + kecskét is összehoznak, azért abban is bízni kell, hogy azt le tudják vinni, nem csak gumiégetéshez használni majd. Ezért nem lesz olyan nagy hirtelen esély 2,5sec javulást elérni, de 1,5 benne lehet. Aztán persze reméljük hogy még jobbak is lehetnek!

https://www.youtube.com/watch?v=UxVqWfQZeOQ
Az 1. körre rálehet fogni, hogy ott a rajt utáni helyezkedések miatt kerülgeti őket kívülről belülről Alonso, de a 2. kör elején már a célegyenesben bőven 1 másodperc fölött van a távolság a Mclaren és a Force India között aztán az 1. szektorban lefeleződik majd jön ismét a pálya gyors része ahol a hosszú egyenesek vannak és újra brutális mértékben nő a különbség. Voltak erről cikkek is a szezon során, hogy az egyenesekben másodperceket kapnak a Mercedestől a kanyarokban meg 2-3 tizedet. Ami azt jelenti, hogy nagyjából a Ferrari, Williams környékén lettek volna egy normális motorral. Egyébként az könnyen meglehet, hogy alacsonyabb fokozatokban még túl is pörgették a kerekeket. A Renault már 2 éve küzd ezzel és a Ferrarinak is össze vissza ment az autója még 2014-ben.

Lewisthebest
#51 Lewisthebest 2016. január 25. 11:04  
lolobar:
Minden jót a Mclarennek, amíg a Hondának gyártják a kasznit, addig drukkolok is nekik. Egyébként az, hogy ki vág ki kit, gondold át. Régen volt már jó egyébként a Mclaren, a Hondának meg ha összerak egy jobb motort rengeteg partnere lehet, ezek közül jelen pillanatban a Red Bullt tartanám legjobbnak, bár azok meg elég gerinctelenek. Amit a Mclaren az F1-ből ilyen eredmények mellett kapnak, az a pompás székház fenntartására elegendő csak. Szerintem a Honda akkor tenné a legjobban, ha felvásárolná a Mclarent, ami már régóta befektetőket keres. Motort meg a Honda helyett kaphatna a Renaulttól, a Ferraritol vagy a Mercedestől. Választhatnak.

A kivágás arra az esetre vonatkozott, ha a Honda továbbra se fejlődne semmit és az idei évet is elvergődnék a top 10-en kívül miközbe hétvégenként 3x motort cserélnek. Ebben az esetben nem hiszem, hogy bárkinek is kellenének a Honda motorjai talán valamelyik kis csapatnak, ha megkapják ingyen. Egyébként tény, hogy a Mclaren 3 éve nem nyert futamot, de ez elég sok csapattal előfordult már. Addig meg nem hiszem, hogy van őket mitől félteni amíg 460 millió euró fölött van a költségvetésük. Ha jól emlékszem egyedül a Red Bull költött náluk többet tavaly szóval, ha ezt megengedhetik maguknak akkor valószínűleg nem állnak rosszul anyagilag.

Pendulum
#50 Pendulum 2016. január 25. 09:38  
lolobar:
Minden jót a Mclarennek, amíg a Hondának gyártják a kasznit, addig drukkolok is nekik. Egyébként az, hogy ki vág ki kit, gondold át. Régen volt már jó egyébként a Mclaren, a Hondának meg ha összerak egy jobb motort rengeteg partnere lehet, ezek közül jelen pillanatban a Red Bullt tartanám legjobbnak, bár azok meg elég gerinctelenek. Amit a Mclaren az F1-ből ilyen eredmények mellett kapnak, az a pompás székház fenntartására elegendő csak. Szerintem a Honda akkor tenné a legjobban, ha felvásárolná a Mclarent, ami már régóta befektetőket keres. Motort meg a Honda helyett kaphatna a Renaulttól, a Ferraritol vagy a Mercedestől. Választhatnak.

Szerintem ez forditva van,és nem úgy ahogy te mondod.Nem a Mclaren gyárt a Hondának kasztnit,hanem a Honda gyárt motort a McLarennek.

Masters_Of_Hardcore
#49 Masters_Of_Hardcore 2016. január 25. 00:43  
Lewisthebest:
A Mclaren is ugyanúgy kap egy rakás pénzt mint a Ferrari csak azért mert régóta itt vannak szóval nekik nem igen lesz veszteséges egy szezon kivéve, ha így mennek mint tavaly, de nyilván ezt nem fogják sokáig csinálni mert, ha idén is előállna egy ilyen "motorral" a Honda akkor kivágnák őket mint macskát sz*rni. A sikereket meg együtt érik el, ha majd elérik. Nem elég csak a motornak vagy csak a kaszninak jónak lenni mindkettő egybe kell legyen. Jelenleg meg a Honda oldaláról jóval nagyobb a javulási lehetőség mint a Mclarenéről. Szvsz ha tavaly egy Merci motorral mentek volna akkor kb olyan Ferrari vagy Williams szintet eltudtak volna érni. Elég megnézned az onboard felvételeket főleg Suzukában volt látványos az első szektorban, hogy ott Alonso kívülről belülről kerülgette a Force Indiákat meg Toro Rossokat aztán amikor eljött a kigyorsítási pont meg az egyenes akkor otthagyták a francba. Meg hát ugye így is szereztek pár pontszerző helyet miközbe 160 meg 230 lóerős hátrányokról beszélünk annak függvényében, hogy éppen mennyire van feltöltődve a Honda ERS-e Szóval annyira nem lehetett sz*r az autó.

Sehol nem láttam olyat hogy Japánban kanyarokban olyan kiemelkedően jobb lett volna a McLaren (sajnos). (persze, az nyilván való hogy az egyenesben állva hagyták őket) Ellenben Szingapúrban a 8. körben Button vázolta a helyzetet, hogy ahogy a gázpedálhoz ér, összevissza csúszkál az autó.. Szerintem nem csupán a végsebességgel volt ebben a pillanatban gondjuk, hanem avval is hogy hogyan tudják az asztfaltra vinni azt. Szóval ha kb 140-160 + kecskét is összehoznak, azért abban is bízni kell, hogy azt le tudják vinni, nem csak gumiégetéshez használni majd. Ezért nem lesz olyan nagy hirtelen esély 2,5sec javulást elérni, de 1,5 benne lehet. Aztán persze reméljük hogy még jobbak is lehetnek!

fagyi
#48 fagyi 2016. január 24. 23:17  
Zasalamel:
Amúgy sztem simán felérhet a torro - willi szintjére a meki, mivel egy gyári csapat többet fejlődhet mint a partnercsapatok. A kérdés az lehet h mit tudnak majd kezdeni a mercivel, ferrarival.

Azert az is hatrany, h lenyegeben 2 autoval jaratjak technikat.

Bar szerintem is feljonnek odaig. Kb ilyen ferraris ugrasra szamolok csak nagyobb lemaradasrol, megbizhatosagra kivancsi leszek

Utoljára módosítva: 2016. január 24. 23:19

lolobar
#47 lolobar 2016. január 24. 22:59  
Lewisthebest:
A Mclaren is ugyanúgy kap egy rakás pénzt mint a Ferrari csak azért mert régóta itt vannak szóval nekik nem igen lesz veszteséges egy szezon kivéve, ha így mennek mint tavaly, de nyilván ezt nem fogják sokáig csinálni mert, ha idén is előállna egy ilyen "motorral" a Honda akkor kivágnák őket mint macskát sz*rni. A sikereket meg együtt érik el, ha majd elérik. Nem elég csak a motornak vagy csak a kaszninak jónak lenni mindkettő egybe kell legyen. Jelenleg meg a Honda oldaláról jóval nagyobb a javulási lehetőség mint a Mclarenéről. Szvsz ha tavaly egy Merci motorral mentek volna akkor kb olyan Ferrari vagy Williams szintet eltudtak volna érni. Elég megnézned az onboard felvételeket főleg Suzukában volt látványos az első szektorban, hogy ott Alonso kívülről belülről kerülgette a Force Indiákat meg Toro Rossokat aztán amikor eljött a kigyorsítási pont meg az egyenes akkor otthagyták a francba. Meg hát ugye így is szereztek pár pontszerző helyet miközbe 160 meg 230 lóerős hátrányokról beszélünk annak függvényében, hogy éppen mennyire van feltöltődve a Honda ERS-e Szóval annyira nem lehetett sz*r az autó.

Minden jót a Mclarennek, amíg a Hondának gyártják a kasznit, addig drukkolok is nekik. Egyébként az, hogy ki vág ki kit, gondold át. Régen volt már jó egyébként a Mclaren, a Hondának meg ha összerak egy jobb motort rengeteg partnere lehet, ezek közül jelen pillanatban a Red Bullt tartanám legjobbnak, bár azok meg elég gerinctelenek. Amit a Mclaren az F1-ből ilyen eredmények mellett kapnak, az a pompás székház fenntartására elegendő csak. Szerintem a Honda akkor tenné a legjobban, ha felvásárolná a Mclarent, ami már régóta befektetőket keres.
Motort meg a Honda helyett kaphatna a Renaulttól, a Ferraritol vagy a Mercedestől. Választhatnak.

Lewisthebest
#46 Lewisthebest 2016. január 24. 21:56  
lolobar:
Kár mindig a múltba révedni. A Mclaren szerintem gyenge lábakon áll. Még egy-két ilyen szezon és olcsón megvásárolható lesz. Hihetetlen pénzekbe kerül az F1, hamar tönkre tehet olyan cégeket, amelyek alapvetően ebből élnek és - relatíve - kicsik. Az Mc már rég nem sikeres az F1-ben. Ha megint sikeresek lennének, azt bizony a Hondának köszönhetnék.

A Mclaren is ugyanúgy kap egy rakás pénzt mint a Ferrari csak azért mert régóta itt vannak szóval nekik nem igen lesz veszteséges egy szezon kivéve, ha így mennek mint tavaly, de nyilván ezt nem fogják sokáig csinálni mert, ha idén is előállna egy ilyen "motorral" a Honda akkor kivágnák őket mint macskát sz*rni. A sikereket meg együtt érik el, ha majd elérik. Nem elég csak a motornak vagy csak a kaszninak jónak lenni mindkettő egybe kell legyen. Jelenleg meg a Honda oldaláról jóval nagyobb a javulási lehetőség mint a Mclarenéről. Szvsz ha tavaly egy Merci motorral mentek volna akkor kb olyan Ferrari vagy Williams szintet eltudtak volna érni. Elég megnézned az onboard felvételeket főleg Suzukában volt látványos az első szektorban, hogy ott Alonso kívülről belülről kerülgette a Force Indiákat meg Toro Rossokat aztán amikor eljött a kigyorsítási pont meg az egyenes akkor otthagyták a francba. Meg hát ugye így is szereztek pár pontszerző helyet miközbe 160 meg 230 lóerős hátrányokról beszélünk annak függvényében, hogy éppen mennyire van feltöltődve a Honda ERS-e Szóval annyira nem lehetett sz*r az autó.

velorex
#45 velorex 2016. január 24. 21:48  
lolobar:
Kár mindig a múltba révedni. A Mclaren szerintem gyenge lábakon áll. Még egy-két ilyen szezon és olcsón megvásárolható lesz. Hihetetlen pénzekbe kerül az F1, hamar tönkre tehet olyan cégeket, amelyek alapvetően ebből élnek és - relatíve - kicsik. Az Mc már rég nem sikeres az F1-ben. Ha megint sikeresek lennének, azt bizony a Hondának köszönhetnék.

Nem szeretnék összeesküvés elméletet gyártani, de mennyiért is hullott Ross Brawn ölébe 2008 végén a Honda Racing F1?

lolobar
#44 lolobar 2016. január 24. 21:25  
HannaLill:
Az látszik, hogy elég sok pénzt vontak el a többi szériától, Melyik szériától ? WTCC-ben 2helyett már 3 gyári autó lesz.

2 helyett 3-at legyártani egy dolog, fejleszteni egy másik. Az Indyben, SuperGt-ben és a MotoGP-ben visszaestek, ezek viszik a pénzt, nem a WTTC, az egy ekkora cégnek úri mulatság.

lolobar
#43 lolobar 2016. január 24. 21:23  
Lewisthebest:
A múltban már próbálkoztak ezzel Mclaren Honda: 4 bajnoki cím, 44 győzelem, 53 pole pozíció Gyári Honda: 0 bajnoki cím, 3 győzelem, 2 pole pozíció Nem kell alábecsülni a Mclarent. Az F1 történetének 2. legsikeresebb csapata a Ferrari után, de néha még ezekkel a csapatokkal is előfordul, hogy néhány szezonra eltűnnek a mezőnyben.

Kár mindig a múltba révedni. A Mclaren szerintem gyenge lábakon áll. Még egy-két ilyen szezon és olcsón megvásárolható lesz. Hihetetlen pénzekbe kerül az F1, hamar tönkre tehet olyan cégeket, amelyek alapvetően ebből élnek és - relatíve - kicsik. Az Mc már rég nem sikeres az F1-ben. Ha megint sikeresek lennének, azt bizony a Hondának köszönhetnék.

lolobar
#42 lolobar 2016. január 24. 21:23  
Lewisthebest:
A múltban már próbálkoztak ezzel Mclaren Honda: 4 bajnoki cím, 44 győzelem, 53 pole pozíció Gyári Honda: 0 bajnoki cím, 3 győzelem, 2 pole pozíció Nem kell alábecsülni a Mclarent. Az F1 történetének 2. legsikeresebb csapata a Ferrari után, de néha még ezekkel a csapatokkal is előfordul, hogy néhány szezonra eltűnnek a mezőnyben.

Kár mindig a múltba révedni. A Mclaren szerintem gyenge lábakon áll. Még egy-két ilyen szezon és olcsón megvásárolható lesz. Hihetetlen pénzekbe kerül az F1, hamar tönkre tehet olyan cégeket, amelyek alapvetően ebből élnek és - relatíve - kicsik. Az Mc már rég nem sikeres az F1-ben. Ha megint sikeresek lennének, azt bizony a Hondának köszönhetnék.

Tasi-r
#41 Tasi-r 2016. január 24. 20:33  

BANZAI HOOOOOOOOOOOOOOONDA + 763 LE!!

albutr
#40 albutr 2016. január 24. 18:47  
fikifiki:
Ha valaki futamgyozelmeket esetleg vb-t vart toluk akkor mindenkeppen. Tavaly 9. helyen vegeztek konstruktoriben.Ha iden megszereznek a 4-5. helyet a jelenlegi szabalykeretek kozott az mar nagy elorelepesnek szamitana!

a Mclarentől ugyanúgy mint a Ferraritól csak a győzelem+a vb cím elfogadható sok szurkolók szerint.

cucli
#39 cucli 2016. január 24. 18:43  
Lewisthebest:
Ez igaz, de erről nem a Ferrari tehet, hogy a Mclaren nem volt ott korábban és akkor a Red Bull rajongók is mondhatnák, hogy 2005 óta ők a legsikeresebb csapat.

Hát azért a méregitalgyárosok történelmét nem keverném össze a Mekiével...ezzel csak azt akartam érzékeltetni h. az előző 50 évben is pontosan tudták mi kell a sikerhez. Most is pontosan tudják. Ha összeáll egyszer a motor úgyis qva jók lesznek.....

Lewisthebest
#38 Lewisthebest 2016. január 24. 18:31  
cucli:
A közös történelmük ideje alatt A legsikeresebb csapat....a Mc’Laren

Ez igaz, de erről nem a Ferrari tehet, hogy a Mclaren nem volt ott korábban és akkor a Red Bull rajongók is mondhatnák, hogy 2005 óta ők a legsikeresebb csapat.

Lewisthebest
#37 Lewisthebest 2016. január 24. 18:29  
HannaLill:
A Ferrari egyszer 21 évere eltünt a mezőnyben

Hát, ha a bajnoki címeket nézzük akkor valóban, de én nem vagyok ilyen szigorú ebből a szempontból mert ahhoz nagyon sok mindennek kell összeállni. Igazából, ha futamokat tudsz nyerni főleg a jelenlegi érában ahol elenyésző a technikai hiba akkor már számítottál valamit. Most a Mclaren 3 éve nem nyert ilyen már volt a Ferrarival is 91, 92 és 93.

cucli
#36 cucli 2016. január 24. 18:13  
Lewisthebest:
A múltban már próbálkoztak ezzel Mclaren Honda: 4 bajnoki cím, 44 győzelem, 53 pole pozíció Gyári Honda: 0 bajnoki cím, 3 győzelem, 2 pole pozíció Nem kell alábecsülni a Mclarent. Az F1 történetének 2. legsikeresebb csapata a Ferrari után, de néha még ezekkel a csapatokkal is előfordul, hogy néhány szezonra eltűnnek a mezőnyben.

A közös történelmük ideje alatt A legsikeresebb csapat....a Mc’Laren

Zasalamel
#35 Zasalamel 2016. január 24. 18:10  

Amúgy sztem simán felérhet a torro - willi szintjére a meki, mivel egy gyári csapat többet fejlődhet mint a partnercsapatok. A kérdés az lehet h mit tudnak majd kezdeni a mercivel, ferrarival.

HannaLill
#34 HannaLill 2016. január 24. 18:07  
Lewisthebest:
A múltban már próbálkoztak ezzel Mclaren Honda: 4 bajnoki cím, 44 győzelem, 53 pole pozíció Gyári Honda: 0 bajnoki cím, 3 győzelem, 2 pole pozíció Nem kell alábecsülni a Mclarent. Az F1 történetének 2. legsikeresebb csapata a Ferrari után, de néha még ezekkel a csapatokkal is előfordul, hogy néhány szezonra eltűnnek a mezőnyben.

A Ferrari egyszer 21 évere eltünt a mezőnyben

HannaLill
#33 HannaLill 2016. január 24. 18:06  
lolobar:
A Honda képes lehet nagy fejlődésre. Az látszik, hogy elég sok pénzt vontak el a többi szériától, gondolom az erre megy. Az első évhez későn kezdtek hozzá, de az egy éves lemaradás - ha megtalálják a jó irányt - behozható. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy nem a Mclarennel fognak nyerni, inkább a Red Bullal, vagy ha megveszik valamelyik istállót azzal.

Az látszik, hogy elég sok pénzt vontak el a többi szériától,
Melyik szériától ?
WTCC-ben 2helyett már 3 gyári autó lesz.

Lewisthebest
#32 Lewisthebest 2016. január 24. 18:03  
lolobar:
A Honda képes lehet nagy fejlődésre. Az látszik, hogy elég sok pénzt vontak el a többi szériától, gondolom az erre megy. Az első évhez későn kezdtek hozzá, de az egy éves lemaradás - ha megtalálják a jó irányt - behozható. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy nem a Mclarennel fognak nyerni, inkább a Red Bullal, vagy ha megveszik valamelyik istállót azzal.

A múltban már próbálkoztak ezzel
Mclaren Honda: 4 bajnoki cím, 44 győzelem, 53 pole pozíció
Gyári Honda: 0 bajnoki cím, 3 győzelem, 2 pole pozíció
Nem kell alábecsülni a Mclarent. Az F1 történetének 2. legsikeresebb csapata a Ferrari után, de néha még ezekkel a csapatokkal is előfordul, hogy néhány szezonra eltűnnek a mezőnyben.

fikifiki
#31 fikifiki 2016. január 24. 18:01  
albutr:
a Mclaren 2012 óta csak csalódás a f1-ben.

Ha valaki futamgyozelmeket esetleg vb-t vart toluk akkor mindenkeppen.

Tavaly 9. helyen vegeztek konstruktoriben.Ha iden megszereznek a 4-5. helyet a jelenlegi szabalykeretek kozott az mar nagy elorelepesnek szamitana!

cucli
#30 cucli 2016. január 24. 17:18  

Az a szuper, h. nagyrészt azt írjátok, h. senki nem tudhat semmit, de azért csak sikerül mindenkinek egy szuper okosságot és tuti tippet megfogalmaznia. A legszebbek a vörös színű kollégák virgoncságai....muhahahaha. Tavaly is biztos ilyen qva okosak voltak. Úgy csinálnak, mintha a ferka valami csodát tett volna, aztán pontosan ugyan olyan fos a mercihez képes mint egy éve is volt. Nem tudom mire ez a nagy arc. Lesz itt még koppanás...muhahaha

lolobar
#29 lolobar 2016. január 24. 17:09  

A Honda képes lehet nagy fejlődésre. Az látszik, hogy elég sok pénzt vontak el a többi szériától, gondolom az erre megy. Az első évhez későn kezdtek hozzá, de az egy éves lemaradás - ha megtalálják a jó irányt - behozható. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy nem a Mclarennel fognak nyerni, inkább a Red Bullal, vagy ha megveszik valamelyik istállót azzal.

albutr
#28 albutr 2016. január 24. 16:06  
Rocketfinger:
ez kb. hipertérugrást jelentene a Mclarennek. de akkor fogok elhinni bármit és örülni a fejlődésnek, ha eredményekben materializálódnak. a "spanyol források" jelen pillanatban a Grimm mesék szintjén vannak számomra.

mindenesetre a pozitív gondolkodás meg van mind a csapat mind a versenyzők részéről.

albutr
#27 albutr 2016. január 24. 15:59  
fikifiki:
Ha azt vesszuk alapul mennyi penzbol gazdalkodik a csapat + minden jol megy, akar 3. erok is lehetnek mar jovore!

a Mclaren 2012 óta csak csalódás a f1-ben.

albutr
#26 albutr 2016. január 24. 14:34  

bár nem tudom hogy mennyire jó a karcsú aerodinamika mellett maradni?

fikifiki
#25 fikifiki 2016. január 24. 13:10  
Pendulum:
Ha már ennyire tudod ezt is akkor a lottószámokat is kérem,a Forma1 nem egy egzakt sport,láttad már az idei autót,tudod,hogy ki mivel áll elő,annyira primitiv ez a ,akkor idén X helyen lesznek ,jövőre már ott?Ezt te ennyire pontosan megtudod állapitani 0 adattal a kezedben?Komoly !

Szerintem ne szivd igy mellre a dolgokat! :)

A Honda min. 1 eves lemaradasban van a Ferrari,Mercedes hajtaslancokkal szemben.Ha hozzak is a maguk altal! josolt 2,5 mp-es javulast, akkor ugy 1mp-re lesznek lemaradva az elejetol, talan egy kicsivel tobbre.Hogy ez most mire lessz majd eleg az nagyban fugg attol hogy mennyire lessz eros a kozepmezony.

Rocketfinger
#24 Rocketfinger 2016. január 24. 13:10  

ez kb. hipertérugrást jelentene a Mclarennek. de akkor fogok elhinni bármit és örülni a fejlődésnek, ha eredményekben materializálódnak. a "spanyol források" jelen pillanatban a Grimm mesék szintjén vannak számomra.

fikifiki
#23 fikifiki 2016. január 24. 12:53  
albutr:
és Button?

Button autoja mar az idomeron lerohad azon a nagydijon!!

De egyebkent csak poennak szantam azt a kommentet! :))

albutr
#22 albutr 2016. január 24. 12:47  
fikifiki:
Igaz barmi megtortenhet... Raikkoenen a rajtot kovetoen egy meresz elozesi kiserlet soran kiuti a Vettel,Roseberg,Hamilton harmast es persze onmagat.Aztan a ket Williams elfustol a megbizhatatlan Merdzso motorral,aminek kovetkezteben Alonsonak eselye nyilik harcolni a 3. helyert...

és Button?

Pendulum
#21 Pendulum 2016. január 24. 12:39  
fikifiki:
Igaz barmi megtortenhet... Raikkoenen a rajtot kovetoen egy meresz elozesi kiserlet soran kiuti a Vettel,Roseberg,Hamilton harmast es persze onmagat.Aztan a ket Williams elfustol a megbizhatatlan Merdzso motorral,aminek kovetkezteben Alonsonak eselye nyilik harcolni a 3. helyert...

Ha már ennyire tudod ezt is akkor a lottószámokat is kérem,a Forma1 nem egy egzakt sport,láttad már az idei autót,tudod,hogy ki mivel áll elő,annyira primitiv ez a ,akkor idén X helyen lesznek ,jövőre már ott?Ezt te ennyire pontosan megtudod állapitani 0 adattal a kezedben?Komoly !

ernike
#20 ernike 2016. január 24. 12:36  
fikifiki:
Igaz barmi megtortenhet... Raikkoenen a rajtot kovetoen egy meresz elozesi kiserlet soran kiuti a Vettel,Roseberg,Hamilton harmast es persze onmagat.Aztan a ket Williams elfustol a megbizhatatlan Merdzso motorral,aminek kovetkezteben Alonsonak eselye nyilik harcolni a 3. helyert...

Haha :D

albutr
#19 albutr 2016. január 24. 12:31  
ernike:
Jó hír ez egyébként, gyakorlatilag visszakapunk két vb pilótát a mezőnybe akik tavaly igazából mintha nem is lettek volna ott.

eléggé szégyen volt az mind a csapat és a versenyzőkre nézzve.

fikifiki
#18 fikifiki 2016. január 24. 12:24  
Pendulum:
Adj már nekem is abból,amit szivsz’Jó anyag lehet.

Igaz barmi megtortenhet...
Raikkoenen a rajtot kovetoen egy meresz elozesi kiserlet soran kiuti a Vettel,Roseberg,Hamilton harmast es persze onmagat.Aztan a ket Williams elfustol a megbizhatatlan Merdzso motorral,aminek kovetkezteben Alonsonak eselye nyilik harcolni a 3. helyert...

albutr
#17 albutr 2016. január 24. 12:08  
fikifiki:
Nonszensz?! A Mclaren harmadik ero lessz mar iden es osszejon egy dobogo! Kb igy nez ki egy nonszensz joslat. :)

legyen igazad!!!

ernike
#16 ernike 2016. január 24. 12:04  

Jó hír ez egyébként, gyakorlatilag visszakapunk két vb pilótát a mezőnybe akik tavaly igazából mintha nem is lettek volna ott.

Pendulum
#15 Pendulum 2016. január 24. 11:58  
fikifiki:
Nonszensz?! A Mclaren harmadik ero lessz mar iden es osszejon egy dobogo! Kb igy nez ki egy nonszensz joslat. :)

Adj már nekem is abból,amit szivsz’Jó anyag lehet.

ernike
#14 ernike 2016. január 24. 11:44  

Legalább már nem csak a Ferrariról vannak pletykák. :D Egyébként az hogy rendbe hozzák az ERS-t ami 163 lóerő + 60 lóerős fejlődés az 1. évről a 2.-ra belsőégésű motor terén abszolút hihető. A csalóka az hogy ebből a 163 lóerőből eddig is működött valamennyi náluk minden körben, az igaz hogy nem végig a körön versenyhelyzetben. Én az időmérős teljesítményüket nem értem annyira. Ott sokkal jobbnak kellett volna lenniük tavaly. Ott egy 70 lovas hátrány nem 2,5 másodperc. Pl Monaco időmérő ahol tuti elég volt az aksi arra hogy végig menjen az MGU-K tehát elvileg ott csak 70 lovas lemaradásuk volt végig és így is kaptak 2,3 másodpercet a Mercitől, 1,3-at a RB-tól. Mondjuk lehet a vezethetősége sem volt jó a motornak, de szerintem a kaszni sem volt olyan jó mint ahogy azt beállítják.

Utoljára módosítva: 2016. január 24. 11:52

fikifiki
#13 fikifiki 2016. január 24. 11:42  

Nonszensz?!
A Mclaren harmadik ero lessz mar iden es osszejon egy dobogo!
Kb igy nez ki egy nonszensz joslat. :)

Pendulum
#12 Pendulum 2016. január 24. 11:29  
fikifiki:
Ha azt vesszuk alapul mennyi penzbol gazdalkodik a csapat + minden jol megy, akar 3. erok is lehetnek mar jovore!

Kár ilyen nonszensz jóslatokba bocsátkozni a jövő évvel kapcsolatban,még az idei sem kezdődött el.

fikifiki
#11 fikifiki 2016. január 24. 11:24  
albutr:
de jó is lenne ha idén a Mclaren is nyerne futamot.

Ha azt vesszuk alapul mennyi penzbol gazdalkodik a csapat + minden jol megy, akar 3. erok is lehetnek mar jovore!

albutr
#10 albutr 2016. január 24. 10:47  
fikifiki:
Kb 60-70 HP hatrany volt a Renault PU-nak is 14-ben.Aztan a Red Bull nyert 3 futamot...

de jó is lenne ha idén a Mclaren is nyerne futamot.

grabowsky78
#9 grabowsky78 2016. január 24. 10:22  

Annak ellenére, hogy soha nem rajongtam a Mclarenért őszintén szeretném ha tényezők lennének idén a pontszerzők között!

fikifiki
#8 fikifiki 2016. január 24. 10:18  
F1890:
érdekes azt mondták tavaly h a belsőégésű motorjuk egész jó, erre meg 70-et tippelnek most. kusza ez az egész

Kb 60-70 HP hatrany volt a Renault PU-nak is 14-ben.Aztan a Red Bull nyert 3 futamot...

HannaLill
#7 HannaLill 2016. január 24. 09:14  
F1890:
érdekes azt mondták tavaly h a belsőégésű motorjuk egész jó, erre meg 70-et tippelnek most. kusza ez az egész

Azt mondták hogy a belsőégésű motorjuk már erősebb mint a Renault belsőégésű motorja.

HannaLill
#6 HannaLill 2016. január 24. 09:13  

Ha ennek a fele igaz már az is nagy előrelépés lenne.
Valamit biztosan tudtak mutatni Newey-nak hogy annyira szerette volna a Honda motort valamint a Honda vezérkarának is mutatni kellett valamit mert különben már rég fukusimában takarítana Jaszuhisa

HungaroInfo

 



FORMA-1 HÍREK

Fernando Alonso

02016.06.30. 21:58

Alonso: Többet nem tehetek!

12016.06.30. 21:02

Bemutatkozott az új glória – már tesztelték is!

Az első hírek szerint minden rendben ment

62016.06.30. 19:39

„A Mercedes olyan legendás, mint a Ferrari”

Rosberg nem tartja vonzóbbnak a Scuderiát