Ride2

Räikkönen hiányérzete: Imola az egyik legjobb pálya volt

írta: M4Sport
2016. január 05. 09:18
FOTÓ: ©xpbimages.com

Sematikusság és tipikus Tilke-kanyarok – Kimi Räikkönen cseppet sincs megelégedve az F1 modern versenypályáival. A finn inkább a karakteres régi vágású létesítmények híve.

Számos bírálat érte az elmúlt két évben a Forma–1-et a szurkolók részéről – hol a motorhang, hol a szabályok, a politikai játszmák, a bonyolultság miatt. Árulkodó azonban, hogy időnként a versenyzők is hangot adnak elégedetlenségüknek, s bírálják a gumikat, az autók tempóját, a vezetés élményét csökkentő tényezőket. Vagy éppen a versenypályákat. Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy az óriási bukóterekkel, rendkívül széles aszfalttal rendelkező, a környezetüktől teljesen elszeparált modernt ringek ugyanúgy elvesznek a versenyzés élményéből, mint például amikor a mérnök mondja meg versenyzőjének, mikor mit és hogyan kell tennie.

Kimi Räikkönen sosem titkolta, a Szuzukához hasonló klasszikus helyszíneken élvezi legjobban a száguldást. „Az új pályák meglehetősen egyformák, ugyanazok a fickók is tervezik őket. Nem állítom, hogy rosszak, de mind nagyon egyforma” – bírált 2007 bajnoka a Turun Sanomatnak.

Majd hozzátette, hiányoznak neki azok a tradicionálisabb helyszínek, melyeken még pályafutása első felében rendszeresen versenyeztek, s melyek karakteresebbek, a környezetükhöz jobban illeszkedők, természetesebbek voltak. „Én például szerettem Magny-Cours-t. Jó volt az aszfalt felülete, a pálya pedig más volt, összhangban volt a környezettel. Imola pedig egyike volt a legjobb pályáknak. Mindig remek volt ott a hangulat, és igazi kihívást jelentett. De ugyanez a Nürburgringre is igaz.”

Räikkönen szerint a mostani új pályák ezzel szemben sokkal kiszámíthatóbbak, kevésbé különböznek egymástól. „Ha új helyszínekre érkezünk, máris tudjuk, mi vár ott ránk. Mindegyik ugyanúgy néz ki. Körülöttük nincsenek sehol fák, mint Imolában, Magny-Cours-ban vagy éppen Spában. Természetesen kicsit minden pálya más, és minden kanyar különböző, de végső soron ezek mind Tilke-kanyarok” – utalt ismét a német tervezőre, Hermann Tilkére. Nem véletlenül: az idei 21 helyszínből 7-et ő tervezett, több pályánál pedig kivette a részét az átalakításban, a nyomvonal kijelölésében (utcai pályák).

A múlt évben egyébként Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is hasonló véleményt alkotott Tilke munkáiról: Oroszországban mindketten kiemelték, hogy a tipikus új pályának számító Szocsi kilencven fokos kanyarjai nem állítják nagy kihívás elé őket. „Gyakran rácsodálkozok, miért csak egyetlen pályatervezőnk van” – jegyezte meg Hamilton. „Néha úgy érzem, az újgenerációs versenypályák egyszerűen nem ragadják meg az F1 valódi lényegét. Tudom, hogy vannak korlátok a biztonság miatt, de sokszor nagyon mesterkéltnek érzem ezeket a pályákat. Nem tudom, hogy Szuzukát mennyire tervezték ilyen tudatosan, de tény, hogy nagyszerű arculatot találtak, amely igazodik a vidékhez is. Ez óriási különbség! Túl sok új pálya számít ugyanis kevéssé karakteresnek.”

Oszd meg!





22 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Raikkönen
#22 Raikkönen 2016. január 06. 08:30  
Zasalamel:
Monaco ugyan miért is hiányozna? Komolyan érdekel.

Mert ahogy Cybergyerek is írta, az F1 történelem része..Persze tudom, legtöbbször unalmas verseny van ott és vonatoznak, de mégis egy unikumnak számít, nemhiába mondta régen Piquet, hogy Monacoban versenyezni olyan, mint helikopterrel a nappaliban repülni :)
Nekem egyébként van egy olyan érzésem, hogy ha majd Bernie leköszön, akkor a tradícionális pályák helyét majd átveszik az újabbak.

albutr
#21 albutr 2016. január 05. 20:44  

Monaconak az a szerencséje hogy több híresség látogat el oda.

cybergyerek
#20 cybergyerek 2016. január 05. 19:27  
Zasalamel:
Monaco ugyan miért is hiányozna? Komolyan érdekel.

nekem monaco azért hiányozna, mert olyan mint egy műemlék. az f1 történelmének egy darabja, ami majdnem ugyanígy nézett ki 60-70 éve is.

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 19:28

albutr
#19 albutr 2016. január 05. 19:25  
Masters_Of_Hardcore:
Monacoban állandóan vizes pályán kéne menni ahhoz hogy izgi legyen.

+1

Masters_Of_Hardcore
#18 Masters_Of_Hardcore 2016. január 05. 18:13  

Monacoban állandóan vizes pályán kéne menni ahhoz hogy izgi legyen.

albutr
#17 albutr 2016. január 05. 18:01  
McLarenHonda:
Nekem meg nagyon:(

Magny-Cours,Imola nekem jobban hiányzik.

McLarenHonda
#16 McLarenHonda 2016. január 05. 17:52  
albutr:
nekem sem.

Nekem meg nagyon:(

qwerm
#15 qwerm 2016. január 05. 17:36  

sztem az alapvető probléma a szemléletbeli különbségben keresendő. régen adott volt egy környezet, és abba építették bele az összes pályát. most adott egy pályaterv, és körülötte legyalulják a környezetet. régen arra vezették a kanyarokat, amerre lehetett. most ott döntenek fákat, ahol útban van.

albutr
#14 albutr 2016. január 05. 16:33  
Thibczy:
Nekem nem hiányozna.

nekem sem.

Thibczy
#13 Thibczy 2016. január 05. 15:41  
Zasalamel:
Monaco ugyan miért is hiányozna? Komolyan érdekel.

Nekem nem hiányozna.

fagyi
#12 fagyi 2016. január 05. 14:38  

Nem tudom mire várnak igazából. Akinek van tekintélye a "sportban" "sportolóként" lényegében mind elmondták. Mint a V6-tal kapcsolatosan is anno. Mintha a falnak beszélnének.

IcemanBen
#11 IcemanBen 2016. január 05. 14:24  

Ha már Imola..
https://www.youtube.com/watch?v=e0Igsvy0vUs

Thibczy
#10 Thibczy 2016. január 05. 14:19  
Trollface027:
Ha jól tudom azóta átépítették már a pályát az utolsó sikánt kivették így kaptak egy viszonylag hosszú egyenest . Egyébként én nem a páyaátalakítások híve vagyok , manapság egyre több páyát terveznek úgy , hogy megkönnyítsék az előzéseket . FIA-nak azt kellene végre felfogni hogy az autókkal van a baj és nem a pályákkal , a kocsikat kée végre úgy szabályozni hogy lehessen szélárnyékban autózni .

Szerintem nem annyira ördögtől való a pályaátalakítás, csak úgy kell megcsinálni, hogy a végeredmény ne egy jellegtelen szar legyen, mint Hockenheim, vagy ahogy berakták azt a szar sikánt az alapból szar pályára Barcelonában. Szerencsére van pozitív példa is, nekem az átépített Silverstone abszolút bejön.

Ugyanakkor el kellene azt is fogadni, hogy mindig lesznek olyan pályák, ahol nehéz lesz előzni. De ha mégis jó versenyek vannak, akkor senki se fog panaszkodni. A Hungaroring is ilyen.

Trollface027
#9 Trollface027 2016. január 05. 14:09  

Egyébként én hányok attól amit Imolával műveltek , régi pálya sokkal jobb volt amikor még Tamburello igazi kanyar volt és full gázon mentek Tosa kanyarig

Trollface027
#8 Trollface027 2016. január 05. 14:05  
Zasalamel:
Lehet h Imola versenyzőknek bejött, de kb monaco2 volt. Nagyon ritkán voltak a pályán előzések. Nekem az újak közül Bahrain jön be a legjobban, mint útvonal és sok helyen van előzési pont is.

Ha jól tudom azóta átépítették már a pályát az utolsó sikánt kivették így kaptak egy viszonylag hosszú egyenest . Egyébként én nem a páyaátalakítások híve vagyok , manapság egyre több páyát terveznek úgy , hogy megkönnyítsék az előzéseket . FIA-nak azt kellene végre felfogni hogy az autókkal van a baj és nem a pályákkal , a kocsikat kée végre úgy szabályozni hogy lehessen szélárnyékban autózni .

Zasalamel
#7 Zasalamel 2016. január 05. 14:00  
Raikkönen:
Egyetértek, nekem is ezek a pályák a kedvencek, de ezek mellett még Monaco, Interlagos Spa és Suzuka amik ha nem lennének a naptárban, nagyon hiányoznának.

Monaco ugyan miért is hiányozna? Komolyan érdekel.

Raikkönen
#6 Raikkönen 2016. január 05. 12:55  
Rocketfinger:
nem nagyon lehet vitatkozni azzal, amit Raikkönen mondott. Magny-Cours-t én is szerettem. Imola is jó szerintem, bár való igaz, hogy túl sok előzés nincs rajta. Nürburgring alap. Tilkétől Speang Isztanbul és esetleg Bahrein. a többi leves...

Egyetértek, nekem is ezek a pályák a kedvencek, de ezek mellett még Monaco, Interlagos Spa és Suzuka amik ha nem lennének a naptárban, nagyon hiányoznának.

Rocketfinger
#5 Rocketfinger 2016. január 05. 12:29  

nem nagyon lehet vitatkozni azzal, amit Raikkönen mondott. Magny-Cours-t én is szerettem. Imola is jó szerintem, bár való igaz, hogy túl sok előzés nincs rajta. Nürburgring alap.
Tilkétől Speang Isztanbul és esetleg Bahrein. a többi leves...

Toti
#4 Toti 2016. január 05. 10:36  
Thibczy:
Szívemből szólt. Van néhány egész jó Tilke-pálya, például nekem Sepang, Isztambul, India és Austin bejön az épített pályák közül, a látvány kedvéért pedig Szingapúr vagy Abu Dhabi maradhatna, de inkább visszatérhetne pár klasszikus pálya.

Sepang tényleg jó, de elég lenne belőle egy: Sanghaj ugyanarra a kaptafára épült: hosszú egyenes, elnyújtott bal, szűkebb jobb, jobb kanyar, éles jobb, nagyon nagy bal-jobb kombináció, kanyar két apexszel, majd van egy kis eltérés, de a végén is van egy hosszú egyenes.
Persze más a két pálya, de mégis az ismétlést lehet érezni rajta.

andrea1
#3 andrea1 2016. január 05. 10:24  

Ilyen az élet,ezt el kell viselni ha ezt vállalja valaki.

Ha ezeken a pályákon kicsivel szerencsésebb lett volna pár győzelme.. kicsit megértem emiatt :D feküdtek neki. ;)

Zasalamel
#2 Zasalamel 2016. január 05. 10:21  

Lehet h Imola versenyzőknek bejött, de kb monaco2 volt. Nagyon ritkán voltak a pályán előzések.

Nekem az újak közül Bahrain jön be a legjobban, mint útvonal és sok helyen van előzési pont is.

Utoljára módosítva: 2016. január 05. 10:34

Thibczy
#1 Thibczy 2016. január 05. 09:56  

Szívemből szólt.
Van néhány egész jó Tilke-pálya, például nekem Sepang, Isztambul, India és Austin bejön az épített pályák közül, a látvány kedvéért pedig Szingapúr vagy Abu Dhabi maradhatna, de inkább visszatérhetne pár klasszikus pálya.

Ride2

 



PIT STOP

Ha Räikkönen tűzoltónak áll… (videó)

FORMA-1 HÍREK

Mick Schumacher

02016.09.30. 16:23

A versenyzők kérdésekkel bombázták az FIA-t

Sárga zászlós lassítás és előzés, rajt a sárga vonalon túl – Whiting mindent tisztázott

52016.09.30. 16:17

Történhet még meglepetés a versenyzőpiacon?

"Ha Lewis Hamilton felhívna minket, vele is elbeszélgetnénk..."