No Mans Sky

Renault: A Red Bull-lal már sehová sem tartottunk

írta: M4Sport
2016. január 23. 11:14
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Renault Forma-1-es programjának ügyvezetője, Cyril Abiteboul úgy érzi, a gyár és a Red Bull kapcsolata már sehová sem tartott az utóbbi időben, ezért kell ismét saját csapatot indítaniuk. A szakember szerint hosszabb távon most jobbak a cég esélyei.

A 2015-ös szezon második felének egyik állandó beszédtémája volt a Red Bull és a Renault esetleges szakítása, miután a vártnál gyengébb eredmények és a nyilvánosság előtt zajló sárdobálás hatására alaposan megromlott a felek kapcsolata. A bikások el is határozták, hogy új partner után néznek, a Mercedestől és a Ferraritól viszont kosarat kaptak, a McLaren pedig megakadályozta a Hondával való megegyezést, így végül megújították szerződésüket a franciákkal.

A partnerség azonban már nem lesz a régi, a Renault ugyanis felvásárolta a Lotust, hogy 2016-tól ismét gyári csapatot indítson, egyértelmű tehát, hogy a folytatásban a Red Bull helyett már erre az istállóra fognak összpontosítani. Abiteboul szerint egyértelmű, hogy a Renault-nak lépnie kellett, hiszen a Red Bull-kapcsolat már nem működött. „Nyilvánvaló volt, hogy ez a partnerség nem tart sehová, szóval változtatni akartunk a modellünkön” – mondta az F1 Racingnek. „A modern szabályok mellett nehéz sikeressé válni úgy, hogy nem férünk hozzá az egész csomaghoz” – teszi hozzá.

„Ebben a rendszerben egységes megközelítésre van szükségünk! A motorszállító-ügyfél kapcsolat esetében az volt a legfrusztrálóbb – és ez különösen igaz a Red Bull-lal való együttműködésre –, hogy a csapat egy vagyont költött a karosszériára, noha a jelenlegi előírások miatt sokkal többet kellett volna invesztálniuk a motorfejlesztésbe, hiszen csak így lehettek volna jobbak az eredményeink és így javult volna a teljesítményünk” – panaszolja a francia szakember.

Elmondása szerint ez a probléma vezetett a felismeréshez, hogy a Renault-nak ismét gyári csapatot kell indítania a királykategóriában. Ez a felállás nemcsak azért kedvezőbb a cég számára, mert egyszerre fejlesztheti a karosszériát és az erőforrást, hanem azért is, mert szabadon gazdálkodhat a rendelkezésére álló költségvetéssel. „Nagyon jó helyzetben vagyunk! Most összességében kétszer, sőt majdnem háromszor akkora költségvetésből gazdálkodhatunk, mint korábban. A vállalaton belül is lesznek változások; új szerepköröket hozunk létre, hogy áthidalhatóbbak legyenek az erőforrással és a karosszériával foglalkozó szakemberek közötti különbségek” – magyarázza Abiteboul.

Bár idén új fejezet kezdődik a Renault F1-es történelmében, a csapat dolgozói tudják, ez az év nem a gyors sikerekről, hanem az újrakezdésről és az építkezésről fog szólni. A csapat felkészülését többek között az sem tette könnyebbé, hogy az autót eredetileg a Mercedes erőforrásához tervezték, majd gyorsan a Renault-motorhoz kellett igazítaniuk azt. Ezért is tekintenek úgy 2016-ra, mint egy átmeneti évre. „Az autó nem lesz ott, ahol szeretnénk, de gyorsan megoldjuk majd ezeket a problémákat. Az idei év a kapcsolatok újjáépítéséről szól, a 2017-es szabályváltozások pedig majd lehetőséget adnak a felzárkózásra” – nyilatkozta Alan Permane, a csapat pályamérnöke.

Oszd meg!





5 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

BrettShaw
#5 BrettShaw 2016. január 25. 11:28  

"...hogy a csapat egy vagyont költött a karosszériára, noha a jelenlegi előírások miatt sokkal többet kellett volna invesztálniuk a motorfejlesztésbe, hiszen csak így lehettek volna jobbak az eredményeink és így javult volna a teljesítményünk” " -Nos lefordítva magyarra: Nem akartunk sokkal több pénzt elkölteni, hogy ezzel javarészt a RedBull lehessen eredményes, ezért inkább nem is tettük. Most, hogy a saját csapatot kell felfuttatni rögtön lesz 2x, 3x annyi lóvé, hogy sikeres lehessen. Szóval kedves renault írásba adjátok, hogy a partnereitek felé egy szándékosan kis költségvetésű programot futtattatok, ami borítékolható bukással járt... Na ilyen egy igazi "nem gyári" kapcsolat a motorszállító és az ügyfél között... Gratulálok!

fikifiki
#4 fikifiki 2016. január 24. 10:53  

Mekkora egy genyo banda...
Szval nem eleg, hogy a Red Bull(vagy valameik szponzora) fizetett a hajtaslancert, meg ezen felul a fejlesztesi koltsegekbe kulon be kellett volna szallnia??! LOL
“Nyilvánvaló volt, hogy ez a partnerség nem tart sehová“
Vegulis ebben egyetertek Abiteboul urral!!

vinyei93
#3 vinyei93 2016. január 23. 22:01  

Valaki hazudik :D

opamisi
#2 opamisi 2016. január 23. 19:58  

Nem gondoltam volna, hogy végül ilyen sarazás lesz ebből. Megy a szájkarate.

Benhower
#1 Benhower 2016. január 23. 14:21  

Ez most komoly? Az RB többször is segített, vagy próbált segíteni nekik, csak süket fülekre találtak, Illmort is csak 1 év késéssel szervezték be...



FORMA-1 HÍREK

Lewis Hamilton

02016.08.26. 18:18

Kinek hány módosító pontja maradt?

A Mercedes és a Honda is kijátszott néhány zsetont