Ricciardo nem mondana nemet a falakra

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 28. 11:53
FOTÓ: ©xpbimages.com

Daniel Ricciardo egyetért vetélytársaival az aszfaltozott bukóterek ügyében: szerinte is jobb lenne, ha a pályák „keményebben büntetnék” a hibázókat, sőt ő Bernie Ecclestone falas felvetését sem tartja elvetendőnek. Jenson Button más véleményen van.

Nagy port kavart Ecclestone legutóbbi kijelentése, miszerint az F1-es futamokat a balesetveszély növelésével lehetne izgalmasabbá, érdekesebbé tenni. Éppen ezért ő 40 centis falakat telepítene a kanyarok mellé, ezzel fokozva az „izgalmakat” és egyúttal véget vetve a pályaszélesítéssel kapcsolatos vitáknak, melyek napjainkban folyamatosan napirenden vannak.

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői már véleményezték a brit üzletember kijelentését: egybehangzó véleményük szerint fölösleges volna a rizikófaktor növelése, az aszfaltozott bukóterekkel viszont kezdeni kellene valamit, hiszen túlságosan „megbocsátóak”. A Red Bull ausztrálja ennél tovább ment, szerinte a falak valóban izgalmasabbá tennék a sportot. „Azt hiszem, a falak valóban jók lennének. Tetszik az ötlet, hogy állandósítsuk őket” – mondta.

„Ott van például Lewis (Hamilton) manővere Monacóból, amikor védte a pozícióját és levágta a sikánt. Ha akkor ott fal van, boldogan hagyom el a pályát, hiszen megnyerem a versenyt. Nem vagyok nagy rajongója ezeknek a nyitott pályáknak. Legalább legyen ott valami, ami elrettent bennünket, mert ez így nem túl izgalmas. Imádom az utcai pályákat” – magyarázta.

A négyszeres futamgyőztes szerint magukra a pilótákra is rossz fényt vet, hogy egy-egy hiba után következmények nélkül térhetnek vissza a pályára. „A megbeszéléseken mindig szóba kerül, hogy hozzák vissza a sóderágyakat. Ezek a fekvőrendőrszerű rázókövek egy kicsit segítettek, de a pilóták még most sem bűnhődnek igazán, amikor lefutnak a pályáról. Legalább egy kis következménye legyen. Ha letérsz a pályáról hibáztál, a hibával pedig időt kellene veszíteni. Mi sem tűnünk túl jónak, ha sokszor hibázunk, és nem bűnhődünk miatta” – zárta gondolatát.

A versenyzők érdekvédelmi szövetségének alelnökeként dolgozó Jenson Button más véleményen van, Ecclestone kijelentését és a bukóterek ügyét illetően is. „Értem én, hogy túl sok aszfaltozott bukótér van, és a versenyzők tudni akarják, hol vannak a határok. Nem hiába kerül szóba rendszeresen a megbeszéléseken, hol vannak a pálya határai, és hogy átléphetjük-e a fehér vonalakat. Egyszerűbb lenne, ha tudnánk, még mi fér bele, viszont a biztonsági intézkedéseket okkal hozzák” – jelezte 2009 világbajnoka, majd rámutatott a bukóterek elrendezéséről nemcsak az F1 dönt, hiszen a legtöbb „vitatott helyszínt” más bajnokságok – például a MotoGP – is használják.

„Vannak pályáink, ahol már most vannak falak. Ott vannak a városi futamok, Monaco és Szingapúr például. Viszont ezeken a helyszíneken nem előzhetünk akárhol. Meg kell találnunk az egyensúlyt a hibákért járó büntetések és az előzések száma között. Ha három csapat küzd a győzelemért, nem hiszem, hogy az aszfaltozott bukótér akkor probléma” – utalt arra, hogy az izgalmakat még mindig a szoros versenyekkel lehet a legjobban fokozni, majd zárásképpen hozzátette, maximálisan egyetért Nico Rosberggel, aki tegnap kijelentette, nem kell „visszamennünk az időben a biztonság tekintetében ahhoz, hogy a sportot izgalmasabbá tegyük.”

Oszd meg!





4 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Jadeite
#4 Jadeite 2016. október 28. 16:58  

Egyre mélyülő sóderágyak kellenének, kisebb pályaelhagyás esetén csak lelassít, nagyobb kicsúszáskor pedig megfogná az autót rendesen. Ez inkább a biztonság miatt lenne jó, ugyanis egy fékhibás autón az buta aszfaltozott bukótér nem sokat segít.

fagyi
#3 fagyi 2016. október 28. 13:17  
easyleft:
a soder is jo ötlet. arra viszont miért nem gondolt senki h nem kell rommá töretni az autokat fallal elég ha virtuálisan van ott. még azt is lehetne szimulálni ki mennyire"találta" el de ez felesleges bonyolitás lenne. ha valaki éri ezt a hatért out. és ennyire egyszerü lenne. szépen kiáll és legközelebb majd betartja a pálya határait. nem kell roncsderbit rendezni kockáztatva a piloták épségét. ja és ez még költséghatékony is lenne. nem hiszem h annyira drága ennek a rendszernek a telepitése.

A pályát körbe kell szórni a határvonalon rajz vagy 100-as szöggel és kész. Azt fel is lehet szedni és vinni következő versenyre , ha már költség hatékonyságról van szó a mocsok drága F1-ben :D


easyleft
#2 easyleft 2016. október 28. 12:51  
albutr:
ahol lehet oda a jó kis sóderágy kell.

a soder is jo ötlet. arra viszont miért nem gondolt senki h nem kell rommá töretni az autokat fallal elég ha virtuálisan van ott. még azt is lehetne szimulálni ki mennyire"találta" el de ez felesleges bonyolitás lenne. ha valaki éri ezt a hatért out. és ennyire egyszerü lenne. szépen kiáll és legközelebb majd betartja a pálya határait. nem kell roncsderbit rendezni kockáztatva a piloták épségét. ja és ez még költséghatékony is lenne. nem hiszem h annyira drága ennek a rendszernek a telepitése.

albutr
#1 albutr 2016. október 28. 12:20  

ahol lehet oda a jó kis sóderágy kell.

Utoljára módosítva: 2016. október 28. 12:22

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra