Rosberg nem akart kockáztatni

írta: M4Sport
2016. november 14. 00:21
FOTÓ: ©xpbimages.com

Nico Rosberg a második helyezés megszerzésével hozta a kötelezőt Brazíliában, ahol a verseny során több alkalommal is elcsábulhatott volna, hiszen a Red Bull pilótái próbálták „csőbe húzni” a köztes gumira való átállással. Ő azonban nem akart kockáztatni – végül igaza lett!

Bár a hétvége előtt elmondta, csak a futamgyőzelem érdekli, Rosberg nagyon jól tudta, egy Lewis Hamilton mögötti második helyezés is elég lehet kényelmes pozíciója tartásához, hiszen így a szezonzárón egy hasonló eredmény is hozzásegítheti a bajnoki címhez. A német végül teljesítette a házi feladatot, noha a futam során több alkalommal is úgy tűnt, gondba kerülhet.

Max Verstappen például egy ponton átvette tőle a második helyet, később pedig – ahogyan a futam utáni sajtótájékoztatón fogalmaztak – ellent kellett állnia a kísértésnek, hogy válaszoljon a bikások taktikai húzására (köztes abroncsokra váltottak, miközben ő kitartott a vizesek mellett). „Valóban ott volt a kísértés (hogy lekövessük őket), de köztesek nagy rizikót jelentettek, mivel trükkösek voltak a körülmények. Láttam Felipe balesetet és a mi helyzetünkben azt hiszem, természetes, hogy az ember nem akar felesleges kockázatot vállalni. Egyébként is, a mi stratégiánk volt a nyerő!” – nyilatkozta.

„Nehéz futam volt, főleg a vízátfolyások miatt. Nagyon nehéz volt megérezni, hol vannak a határok. Lewis nagyszerű munkát végzett, megérdemelte a győzelmet, és Max (Verstappen) is remek munkát végzett. Örülök, hogy a stratégiánknak köszönhetően előtte végeztem. Azt hiszem, most el tudom fogadni ezt a második helyet. Együtt tudok élni vele” – magyarázta. „Persze szerettem volna megszerezni a győzelmet, de most ez a második pozíció is rendben van” – hangsúlyozta.

A Sky Sports riportere a leintést követően azt is megkérdezte Rosbergtől, szerinte a Red Bull versenyzői – főleg a versenyen ihletett formában versenyző Verstappen – harcolhattak volna-e a győzelemért, ha a csapat nem hívja ki őket köztes abroncsokért. „Nagyon gyorsak voltak. Max nagyon gyors volt. Általában jó a tempójuk az esős versenyeken, azt viszont nem tudom megmondani, a győzelemért harcba tudtak volna-e szállni” – felelt diplomatikusan a német.

Természetesen a szezonzáróval – amit 12 pontos előnnyel vár – kapcsolatos kérdéseket sem kerülhette el, ezek hallatán azonban ismét kiemelte, Abu-Dzabiba is a futamgyőzelemért utazik, és csak arra fog összpontosítani, hogy meg tudja szerezni azt. „Nagyon jó lehetőségünk lesz. A lehető legjobb pozíciót akarom megszerezni. Nagyszerű lenne, ha nyernék, de természetesen tisztában vagyok azzal, hogy egy rosszabb eredmény is elég lehet” – ismerte el a listavezető, aki a sajtótájékoztatón külön kiemelte, bár a múltban voltak jó eredményei az arab pályán, nagyon jól tudja, a sorsdöntő hétvégén „mindent a nulláról” kell majd kezdenie.

Oszd meg!





52 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Lombardo
#52 Lombardo 2016. november 15. 10:10  
BrettShaw:
"Lehet, h szentimentális, de Rosberg most nagy versenyzővé válhatott volna." -Na látod, pont a ’nagy versenyző’ és a társai homályos fogalmak a szentimentálisak. "Hány korszakos pilóta van, akiket (elsősorban a versenyzéshez való hozzáállásuk miatt) sokkal többre értékelnek, mint néhány egyszeres vb? " -Ez a te nézőpontod. A versenyzőé teljesen más, főleg Rosberg esetében, ahol a csapattárs talán a legdominánsabb az egész mezőnyben úgy a pályán mint azon kívül. "Ráadasul ha esetleg hősi halált hal Interlagosban, még mindig lett volna esélye a vbre az utolsó futamon." -Elsőre is butaság volt, másodszorra kár volt leírnod. A helyzeti előny kockáztatása/feladása nem professzionális abban a helyzetben, amiben ő van most. Olyan terhet rakott volna magára egy nullázással, amit 100x nehezebb kezelni, mint a jelenlegit. Minek? Mondjuk ezen a futamon lett volna 5% esélye megverni Hamiltont, viszont két futam alatt szerezni egy második és egy harmadik helyet a mercivel? 90%?

Feleslegesen ismételgeted magad, Rosberg tökéletesen racionális döntést hozott, ebben egyetértünk. Arra próbáltam utalni, hogy a nagy versenyzők egyik ismerve, hogy sokszor a versenyöszton felülírja náluk a racionalitást.

Ha meg arról van szó, hogy Rosberg még kockáztatni sem tud, mert annyira messze van Hamiltontól, akkor meg nem értem azokat, akik szerint Rosberg megérdemli a címet.

BrettShaw
#51 BrettShaw 2016. november 15. 07:42  
Lombardo:
Lehet, h szentimentális, de Rosberg most nagy versenyzővé válhatott volna. Hány korszakos pilóta van, akiket (elsősorban a versenyzéshez való hozzáállásuk miatt) sokkal többre értékelnek, mint néhány egyszeres vb? Ráadasul ha esetleg hősi halált hal Interlagosban, még mindig lett volna esélye a vbre az utolsó futamon. Szóval ez is egy szempont, miközben persze tökéletsen megértem, hogy azt az utat választotta, hogy beosztja a sepangi kiesés miatti előnyét, és nagymama tempóban a kertek alatt besurranva, különösebb feltűnés és katarzis nélkül nyer egy vb címet.

"Lehet, h szentimentális, de Rosberg most nagy versenyzővé válhatott volna." -Na látod, pont a ’nagy versenyző’ és a társai homályos fogalmak a szentimentálisak.

"Hány korszakos pilóta van, akiket (elsősorban a versenyzéshez való hozzáállásuk miatt) sokkal többre értékelnek, mint néhány egyszeres vb? " -Ez a te nézőpontod. A versenyzőé teljesen más, főleg Rosberg esetében, ahol a csapattárs talán a legdominánsabb az egész mezőnyben úgy a pályán mint azon kívül.

"Ráadasul ha esetleg hősi halált hal Interlagosban, még mindig lett volna esélye a vbre az utolsó futamon." -Elsőre is butaság volt, másodszorra kár volt leírnod. A helyzeti előny kockáztatása/feladása nem professzionális abban a helyzetben, amiben ő van most. Olyan terhet rakott volna magára egy nullázással, amit 100x nehezebb kezelni, mint a jelenlegit. Minek? Mondjuk ezen a futamon lett volna 5% esélye megverni Hamiltont, viszont két futam alatt szerezni egy második és egy harmadik helyet a mercivel? 90%?

vinyei93
#50 vinyei93 2016. november 14. 22:22  
Diák Murphy:
Nagy az elbiakodottsága a rajongóinak... Ami sosem vezet jóra :D Lásd amcsi válsztás... Sok műsorban már kész volt az epizód, ami a "trámp vereség"-ről szót volna, aztán tessék mi lett belőle. Jó lenne egy pici hiba Nikusznál, de csak pont annyira, hogy 1-2 pontal maradjon le. Aztán sírna, mint anno Massa évekig... Bár Massa küdött legalább, az ő győzelme inkább a Silverstone-i vergődéssel ment el.

Rosberg sírna? Ez most úgy komoly? Mondjuk van kitől tanulnia. ;)

Kimi345
#49 Kimi345 2016. november 14. 21:12  
Lombardo:
Lehet, h szentimentális, de Rosberg most nagy versenyzővé válhatott volna. Hány korszakos pilóta van, akiket (elsősorban a versenyzéshez való hozzáállásuk miatt) sokkal többre értékelnek, mint néhány egyszeres vb? Ráadasul ha esetleg hősi halált hal Interlagosban, még mindig lett volna esélye a vbre az utolsó futamon. Szóval ez is egy szempont, miközben persze tökéletsen megértem, hogy azt az utat választotta, hogy beosztja a sepangi kiesés miatti előnyét, és nagymama tempóban a kertek alatt besurranva, különösebb feltűnés és katarzis nélkül nyer egy vb címet.

De mi van, ha ő nem akar nagy versenyző lenni? Mi van, ha ő csak megelégszik azzal, hogy ő is Vb pilóta, és slussz....ez nem lehetséges? Muszály neki nagy versenyzővé válni? :D

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 21:13

Horizont
#48 Horizont 2016. november 14. 20:19  
Lombardo:
Lehet, h szentimentális, de Rosberg most nagy versenyzővé válhatott volna. Hány korszakos pilóta van, akiket (elsősorban a versenyzéshez való hozzáállásuk miatt) sokkal többre értékelnek, mint néhány egyszeres vb? Ráadasul ha esetleg hősi halált hal Interlagosban, még mindig lett volna esélye a vbre az utolsó futamon. Szóval ez is egy szempont, miközben persze tökéletsen megértem, hogy azt az utat választotta, hogy beosztja a sepangi kiesés miatti előnyét, és nagymama tempóban a kertek alatt besurranva, különösebb feltűnés és katarzis nélkül nyer egy vb címet.

Azt is meg kellene érteni hogy ő is tisztában van vele hogy egy erősebb csapattárs ellen versenyez, akitől már 3szor kikapott. Meg lehet érteni hogy miért nem kockáztat, ez nem túl szép, nem is legendás, de így 4 év után a 3\1 igazságosabban néz ki mint a 4/0

Lombardo
#47 Lombardo 2016. november 14. 19:00  
BrettShaw:
Meg ne haragudj már, de amiket írtál szentimentális baromságok. Egy káoszfutamon, ahol a mezőny harmada kiesett neki szikrányi kockázat vállalása sem lett volna logikus sem az első sem a második helyért. A harmadikért már igen, de az egyetlen percig sem volt veszélyben -leszámítva a megcsúszását- ezen a futamon. Ha Rosberg itt kiesik, akkor teljesen feleslegesen eldobja a taktikai előnyét. Amit ugye professzionális sportolók a hangulat kedvéért elég ritkán tesznek meg. Neki olyan előnye volt futamokkal ezelőtt, hogy a végső győzelemhez elegendőek második helyek. Ezek nem tét nélküli utolsó futamok, hanem hatalmas súlyú pontok a VB-t tekintve. A domináns csapattárs ellen kell versenyezzen, akinek igazából szemernyi vesztenivalója sincs. Rosberg helyében én biztosan nem próbálnék meg egy Hamilton elleni előzést, mert egy ütközéssel, csak és kizárólag az egyik félnek van ma veszteniválója.

Lehet, h szentimentális, de Rosberg most nagy versenyzővé válhatott volna. Hány korszakos pilóta van, akiket (elsősorban a versenyzéshez való hozzáállásuk miatt) sokkal többre értékelnek, mint néhány egyszeres vb? Ráadasul ha esetleg hősi halált hal Interlagosban, még mindig lett volna esélye a vbre az utolsó futamon. Szóval ez is egy szempont, miközben persze tökéletsen megértem, hogy azt az utat választotta, hogy beosztja a sepangi kiesés miatti előnyét, és nagymama tempóban a kertek alatt besurranva, különösebb feltűnés és katarzis nélkül nyer egy vb címet.

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 19:01

BrettShaw
#46 BrettShaw 2016. november 14. 18:27  
s60pcc:
"Ezt miként magyarázod ?????? Akkor még nem volt Toto Wolf !!!" Erre sok teória létezik, de a legelfogadottabb összeesküvés-elmélet a Mclaren kémbotránnyal kapcsolatos. Nem engedhette meg magának a sportág, hogy egy olyan pilóta kapja meg a címet aki egy bűnösnek talált (ezáltal kizárt) csapat versenyzője. Egyébként direkt trollkodik ilyen szélsőségesen, olyan mint az ellentéte KONSZPIblabla. :)

Nem lett volna egyszerűbb kizárni őket a francba? Csaltak? Igen.

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 18:35

BrettShaw
#45 BrettShaw 2016. november 14. 18:26  
Lombardo:
Hogy érted, hogy semmi értelme nem lett volna? Megnyerte volna a vb-t, egy legendás helyszínen, esőben, tomboló nézők előtt, egy győzelemmel. Ehelyett inkább azt választotta, hogy nagymama üzemmódban (Massa szavai,2008 Spa ) bekocsikázik a 2., 3. helyeken a hátralévő futamokon. Ha valaki az utolsó futamon így vezet, az még ok, de itt ha Rosberg kiesik, még mindig a saját kezében lett volna a sorsa. Ésszerűtlen kockázatot senki nem vállalna a helyében, de az , h esze ágában nincs a győzelemért menni, arra nem sokan lennének képesek,

Meg ne haragudj már, de amiket írtál szentimentális baromságok.

Egy káoszfutamon, ahol a mezőny harmada kiesett neki szikrányi kockázat vállalása sem lett volna logikus sem az első sem a második helyért. A harmadikért már igen, de az egyetlen percig sem volt veszélyben -leszámítva a megcsúszását- ezen a futamon.

Ha Rosberg itt kiesik, akkor teljesen feleslegesen eldobja a taktikai előnyét. Amit ugye professzionális sportolók a hangulat kedvéért elég ritkán tesznek meg.

Neki olyan előnye volt futamokkal ezelőtt, hogy a végső győzelemhez elegendőek második helyek. Ezek nem tét nélküli utolsó futamok, hanem hatalmas súlyú pontok a VB-t tekintve. A domináns csapattárs ellen kell versenyezzen, akinek igazából szemernyi vesztenivalója sincs.

Rosberg helyében én biztosan nem próbálnék meg egy Hamilton elleni előzést, mert egy ütközéssel, csak és kizárólag az egyik félnek van ma veszteniválója.

Balrog
#44 Balrog 2016. november 14. 15:16  
qwerm:
még mindig nem értem, miért sajnáljuk hamiltont a technikai hibák miatt, amikor egy nemzetközi elemzésben kijött, h rosberg többet szívott a 3 év alatt. keserű ez. idén rosberg volt a jobb, még akkor is, ha az elmúlt 3 futamon takarékon fut. ő ezt választotta. ez semmit nem von le az azt megelőző részéből az évnek. a privát véleményem meg az, h politika amit látunk. és ezt a véleményemet már futamokkal ezelőtt megírtam. sztem most rosberg a háttérbe volt kényszerítve, h ne legyen lelőve a vb 4 futammal a vége előtt. az utolsó futamra akarják tartogatni, h megmaradjon az érdeklődés. sztem az utolsó futamot rosberg nyeri. persze ez mind csak vélemény. lehet, h a mercedesnek és a sportnak is értékesebb egy 4. ham cím. a célkitűzéseket nem ismerjük.

tehát az, hogy Hamilton motorja felrobbant Sepangban, szimplán a sors igazságszolgáltatása volt annak érdekében, hogy a jobb Rosberg világbajnok lehessen, de ha ugyanezt Rosbergé is megteszi Abu Dhabiban, az kizárólag a gonosz háttérhatalom ármánykodása következtében lehetséges?

mpiere
#43 mpiere 2016. november 14. 14:51  

2008ban Hamiltonnak 5-iknek kellett bejonnie az utolso nagydijon, ha Massa nyer. 5 lett. Most Rosberg van hasonló helyzetben.

s60pcc
#42 s60pcc 2016. november 14. 13:56  
kaktusz1:
"gyalázat" "én bevezetném, hogy akik nem akarna versenyezni azokat ki lehessen rúgni a sorozatból" Oltári nagy idióta vagy! Nézd meg Hamilton 2007-es brazil futamát. Ha, Lewis nem olyan forrófejű és nem baszakszik Alonsoval, hanem simán behozza a mekit akár csak a negyediknek akkor már 4x-es bajnok is lehetne. Ja és még a kocsiját is lefullasztotta idegességében. Ezt miként magyarázod ?????? Akkor még nem volt Toto Wolf !!!

"Ezt miként magyarázod ?????? Akkor még nem volt Toto Wolf !!!"

Erre sok teória létezik, de a legelfogadottabb összeesküvés-elmélet a Mclaren kémbotránnyal kapcsolatos. Nem engedhette meg magának a sportág, hogy egy olyan pilóta kapja meg a címet aki egy bűnösnek talált (ezáltal kizárt) csapat versenyzője.

Egyébként direkt trollkodik ilyen szélsőségesen, olyan mint az ellentéte KONSZPIblabla. :)

Diák Murphy
#41 Diák Murphy 2016. november 14. 13:41  

Nagy az elbiakodottsága a rajongóinak... Ami sosem vezet jóra :D Lásd amcsi válsztás... Sok műsorban már kész volt az epizód, ami a "trámp vereség"-ről szót volna, aztán tessék mi lett belőle.

Jó lenne egy pici hiba Nikusznál, de csak pont annyira, hogy 1-2 pontal maradjon le. Aztán sírna, mint anno Massa évekig... Bár Massa küdött legalább, az ő győzelme inkább a Silverstone-i vergődéssel ment el.

csiga00
#40 csiga00 2016. november 14. 13:35  
Balrog:
Ez így van, a helyében én is ezt csináltam volna (na persze, azt csináltam volna, amit Grosjean :D), én már elfogadtam, hogy Rosberg idén VB lesz. Engem egyedül az zavar, hogy most a média és sokan itt is utólag próbálják belemagyarázni, hogy Nico a korábbi évekhez képest mennyivel jobban teljesít, ez viszont továbbra is egy nettó baromság és a tények ignorálása. Engem már sokkal inkább az érdekel, hogy Rosbergre hogyan fog hatni a bajnoki cím, neki is adni fog egy plusz löketet, mint Buttonnak, vagy pedig leereszt, miután egy nála jobbnak tartott versenyző ellen nyer, mint annak idején Scheckter.

"Engem már sokkal inkább az érdekel, hogy Rosbergre hogyan fog hatni a bajnoki cím" - engem is. Igazság szerint pont ezért "adnék" (ekkora nagy szívem van :D) Rosbergnek most egy vb címet...belefér, engem nem zavar hogy hogy szerezte, mindegyik mögött van meló. Viszont Hamilton és Rosberg hogy viselkedne ezután, megváltoznak-e, az érdekes lehet. Ha a Forma-1 állóvizébe Verstappen kellett, akkor a Ham-Ros állóvízbe a Rosberg vb cím.

kaktusz1
#39 kaktusz1 2016. november 14. 13:00  
SANI{Ó:
gyalázat, hogy ilyen máktengerben lubickoló potya vonatozós szürkék szerepet kaphatnak a F1-ben!!! bitorolja a helyet, holott minimum 10 Verstappen kvalitási ifjú titán áll sorba a F1-ért..... én bevezetném, hogy akik nem akarna versenyezni (Rosberg) azokat ki lehessen rúgni a sorozatból, akár év közben is.....szégyen lenne ha ő nyerné a VB-t a mérhetetlen szerencséjével...csak akkor tudott teljesíteni amikor Hamiltont gátolták, hol a csapata, hol a technika hol a Toto trükkjei.....MAx megmutatta mi is A Versenyzés......

"gyalázat" "én bevezetném, hogy akik nem akarna versenyezni azokat ki lehessen rúgni a sorozatból"

Oltári nagy idióta vagy! Nézd meg Hamilton 2007-es brazil futamát. Ha, Lewis nem olyan forrófejű és nem baszakszik Alonsoval, hanem simán behozza a mekit akár csak a negyediknek akkor már 4x-es bajnok is lehetne. Ja és még a kocsiját is lefullasztotta idegességében. Ezt miként magyarázod ?????? Akkor még nem volt Toto Wolf !!!

Zasalamel
#38 Zasalamel 2016. november 14. 12:52  
qwerm:
még mindig nem értem, miért sajnáljuk hamiltont a technikai hibák miatt, amikor egy nemzetközi elemzésben kijött, h rosberg többet szívott a 3 év alatt. keserű ez. idén rosberg volt a jobb, még akkor is, ha az elmúlt 3 futamon takarékon fut. ő ezt választotta. ez semmit nem von le az azt megelőző részéből az évnek. a privát véleményem meg az, h politika amit látunk. és ezt a véleményemet már futamokkal ezelőtt megírtam. sztem most rosberg a háttérbe volt kényszerítve, h ne legyen lelőve a vb 4 futammal a vége előtt. az utolsó futamra akarják tartogatni, h megmaradjon az érdeklődés. sztem az utolsó futamot rosberg nyeri. persze ez mind csak vélemény. lehet, h a mercedesnek és a sportnak is értékesebb egy 4. ham cím. a célkitűzéseket nem ismerjük.

Érdekes pont tőled ezt olvasni, mikor az elmúlt két évben az egyik leghangosabb voltál, h alonso meg vettel nem volt jobb kiminél csak a körülmények játszódtak le úgy.

Most meg Rosberget hozod ki jobbnak úgy h csak 12 pont különbség van kettejük között, azt a 12 pont előnyt is úgy szerezte, h Hami eldobott egy biztos győzelmet tech hiba miatt, durván ordít a kettős mérce.

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 13:02

Bredio
#37 Bredio 2016. november 14. 12:52  

Ez a futam (is) az időmérőn dőlt el.

MS_argo001
#36 MS_argo001 2016. november 14. 12:28  

Ezt az utat választotta, tudja, milyen előnye van, és azt is tudja, hogyan gazdálkodjon ezzel. Nem akart beleállni a falba, ennyi a történet. Láthatóan nem tudott Hamiltonnal menni, ezért inkább arra törekedett, ami neki még mindig jó.

Hoznia kell még egy 3. helyet, és kész. Persze az ördög sosem alszik, soha nem tudhatjuk, mi történik.

Azt pedig, hogy egy-egy Hamilton-drukker még ebben az esetben is Schumachert találja meg, gusztustalannak találom. Nem szabadna figyelmen kívül hagyni azt az apró tényt, hogyan állt a Mercedes akkor, és milyen "megbízhatósággal" bírt, valamint hogyan áll most. Az a mérhetetlen arrogancia, ahogy az ellenfélhez állnak, elkeserítő, főleg egy olyan ember számára, aki a Schumacher-Häkkinen párharc miatt kezdett el F1-et nézni.

s60pcc
#35 s60pcc 2016. november 14. 12:22  
qwerm:
még mindig nem értem, miért sajnáljuk hamiltont a technikai hibák miatt, amikor egy nemzetközi elemzésben kijött, h rosberg többet szívott a 3 év alatt. keserű ez. idén rosberg volt a jobb, még akkor is, ha az elmúlt 3 futamon takarékon fut. ő ezt választotta. ez semmit nem von le az azt megelőző részéből az évnek. a privát véleményem meg az, h politika amit látunk. és ezt a véleményemet már futamokkal ezelőtt megírtam. sztem most rosberg a háttérbe volt kényszerítve, h ne legyen lelőve a vb 4 futammal a vége előtt. az utolsó futamra akarják tartogatni, h megmaradjon az érdeklődés. sztem az utolsó futamot rosberg nyeri. persze ez mind csak vélemény. lehet, h a mercedesnek és a sportnak is értékesebb egy 4. ham cím. a célkitűzéseket nem ismerjük.

1. Linkelj légyszives, ne nemzetközizünk hasraütéses módon. (Csak azért, hogy próbáljuk független forrásként értelmezni)
2. Az elmúlt 3 szezon összesített eredményének mi köze az aktuális szezonhoz? (Bár Button óta tudjuk.....)
3. Érdekes, bárhogy közelíted meg, neked mindig NR a kedvezményezett. Pont olyan mint amikor egy LH fan bizonygatja egyoldalúan az igazát. Objektivitás?

Rosberg 1 dologban volt ténylegesen jobb, a rajtokban. A megbízhatóság nem rajtuk múlott.

Timad
#34 Timad 2016. november 14. 11:16  

fun fact:
111. futamán szerezte első futamgyőzelmét
11. szezonjában meg az első vb.-i címét

Ennél csak az lenne szebb ha a 11. körben kiesne Lajos :D

F1890
#33 F1890 2016. november 14. 11:09  
Balrog:
Ez így van, a helyében én is ezt csináltam volna (na persze, azt csináltam volna, amit Grosjean :D), én már elfogadtam, hogy Rosberg idén VB lesz. Engem egyedül az zavar, hogy most a média és sokan itt is utólag próbálják belemagyarázni, hogy Nico a korábbi évekhez képest mennyivel jobban teljesít, ez viszont továbbra is egy nettó baromság és a tények ignorálása. Engem már sokkal inkább az érdekel, hogy Rosbergre hogyan fog hatni a bajnoki cím, neki is adni fog egy plusz löketet, mint Buttonnak, vagy pedig leereszt, miután egy nála jobbnak tartott versenyző ellen nyer, mint annak idején Scheckter.

hozzáállásban teljesen máshogy áll a dolgokhoz rózbi mint elmúlt években

Timad
#32 Timad 2016. november 14. 10:54  
Balrog:
Ez így van, a helyében én is ezt csináltam volna (na persze, azt csináltam volna, amit Grosjean :D), én már elfogadtam, hogy Rosberg idén VB lesz. Engem egyedül az zavar, hogy most a média és sokan itt is utólag próbálják belemagyarázni, hogy Nico a korábbi évekhez képest mennyivel jobban teljesít, ez viszont továbbra is egy nettó baromság és a tények ignorálása. Engem már sokkal inkább az érdekel, hogy Rosbergre hogyan fog hatni a bajnoki cím, neki is adni fog egy plusz löketet, mint Buttonnak, vagy pedig leereszt, miután egy nála jobbnak tartott versenyző ellen nyer, mint annak idején Scheckter.

Button a semmiből nyert, előtte sem volt soha vb.-i aspiráns neki egyértelmű lökést jelentett, odahelyezte ahol igazából sosem volt, az élpilóták közé.
Rosberg ezzel szemben már évek óta ott van, már kettőt el is bukott, teljesen más mentálisan főleg úgy, hogy csapattárs ellen kell felállni újra meg újra. Én inkább érzem azt, hogy most a vb cím után jön ki az nála, hogy mekkora munka volt mindig felállni a padlóról és összehozni a címet és hátradől h uhh na ez is meg van végre fatert is lehet szívatni már :D Ill. nála érzem azt, mint Raikönennél, hogy ők világbajnokok akartak lenni.. addig Hamilton, Vettel, Alonso többszörös bajnok. Aztán majd rám cáfol :D
Ami biztos, hogy Hamiltonnak most felpiszkálta a cukrát szval meg fog izzadni jövőre, de ez már most látszik :D

qwerm
#31 qwerm 2016. november 14. 10:52  

még mindig nem értem, miért sajnáljuk hamiltont a technikai hibák miatt, amikor egy nemzetközi elemzésben kijött, h rosberg többet szívott a 3 év alatt. keserű ez. idén rosberg volt a jobb, még akkor is, ha az elmúlt 3 futamon takarékon fut. ő ezt választotta. ez semmit nem von le az azt megelőző részéből az évnek.

a privát véleményem meg az, h politika amit látunk. és ezt a véleményemet már futamokkal ezelőtt megírtam. sztem most rosberg a háttérbe volt kényszerítve, h ne legyen lelőve a vb 4 futammal a vége előtt. az utolsó futamra akarják tartogatni, h megmaradjon az érdeklődés. sztem az utolsó futamot rosberg nyeri. persze ez mind csak vélemény. lehet, h a mercedesnek és a sportnak is értékesebb egy 4. ham cím. a célkitűzéseket nem ismerjük.

Balrog
#30 Balrog 2016. november 14. 10:20  
fedaykin:
A vergődő embereket nem értem. Nem érdemli meg, nem tesz érte semmit, nem "vb karakter"....stb Nem vagyok NR rajongó, de az vesse rá az első követ aki nem biztonságra törekedne egy ilyen versenyen. Ha tudom, h a csapattársam jobb esőben, akkor arra törekszem, biztosan behozzam a kocsit. Nem kell belemennie kétes párharcokba, mert van előnye. Ha egy csapat a pályán jól taktikázik, az rendben, de ha egy versenyző csinálja ezt a pontokkal, akkor az már ördögtől való. Most van esélye, h az erősebb csapattársát megverje év végén...ki az aki másképp csinálna? Fotelban ülve, söröspalackot szorongatva mindenki belevetné magát a harcokba, ha ő ott ülne....ugyan már...

Ez így van, a helyében én is ezt csináltam volna (na persze, azt csináltam volna, amit Grosjean :D), én már elfogadtam, hogy Rosberg idén VB lesz. Engem egyedül az zavar, hogy most a média és sokan itt is utólag próbálják belemagyarázni, hogy Nico a korábbi évekhez képest mennyivel jobban teljesít, ez viszont továbbra is egy nettó baromság és a tények ignorálása.

Engem már sokkal inkább az érdekel, hogy Rosbergre hogyan fog hatni a bajnoki cím, neki is adni fog egy plusz löketet, mint Buttonnak, vagy pedig leereszt, miután egy nála jobbnak tartott versenyző ellen nyer, mint annak idején Scheckter.

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 10:20

F1890
#29 F1890 2016. november 14. 09:59  

jól csinálta amit csinált:
hamilton tegnap érinthetetlen volt verstappen látványosság ide vagy oda. végig kontrolálta a futamot.szóval rózbi esélytelen volt a biztosra ment. csak a technika veheti el tőle ezt a vb-t már.

a másik. hamiltonnak már csak 9 kell a polerekordhoz , pprostot már megelőzte a győzelmek számában. és egyesek még hiányolják a korszakos zseniket a mezőnyből :)

fedaykin
#28 fedaykin 2016. november 14. 09:56  

A vergődő embereket nem értem. Nem érdemli meg, nem tesz érte semmit, nem "vb karakter"....stb Nem vagyok NR rajongó, de az vesse rá az első követ aki nem biztonságra törekedne egy ilyen versenyen. Ha tudom, h a csapattársam jobb esőben, akkor arra törekszem, biztosan behozzam a kocsit. Nem kell belemennie kétes párharcokba, mert van előnye. Ha egy csapat a pályán jól taktikázik, az rendben, de ha egy versenyző csinálja ezt a pontokkal, akkor az már ördögtől való. Most van esélye, h az erősebb csapattársát megverje év végén...ki az aki másképp csinálna?

Fotelban ülve, söröspalackot szorongatva mindenki belevetné magát a harcokba, ha ő ott ülne....ugyan már...

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 09:58

Lombardo
#27 Lombardo 2016. november 14. 09:56  
BrettShaw:
Nem értem mit kellett volna másként csinálnia. A rajtoknál egyértelmű volt, hogy második ’elsőként’ csak és kizárólag magára figyelt, arra, hogy a mögötte jövőtől a legjobban védje magát. Semmi, de semmi értelme nem lett volna Hamilont támadnia, vagy belemennie bármilyen kakaskodásba Verstappennel. Legroszabb esetben 3. lehetett volna minimális kockázatvállalással. Ezt kellett csinálnia. Persze tudom, a többség itt vérre menő csatát vívott volna a minimális pontelőny ellenére is. Nem véletlenül nincs ott a többség.

Hogy érted, hogy semmi értelme nem lett volna? Megnyerte volna a vb-t, egy legendás helyszínen, esőben, tomboló nézők előtt, egy győzelemmel. Ehelyett inkább azt választotta, hogy nagymama üzemmódban (Massa szavai,2008 Spa ) bekocsikázik a 2., 3. helyeken a hátralévő futamokon. Ha valaki az utolsó futamon így vezet, az még ok, de itt ha Rosberg kiesik, még mindig a saját kezében lett volna a sorsa. Ésszerűtlen kockázatot senki nem vállalna a helyében, de az , h esze ágában nincs a győzelemért menni, arra nem sokan lennének képesek,

Lombardo
#26 Lombardo 2016. november 14. 09:49  
Paberto:
Akkor áruld el szépen Schumacher miért maradt alul mindhárom évben Rosberggel szemben.

Pont ugyanazért, amiért Hamilton idén. (leszámítva 2010-et)

Horizont
#25 Horizont 2016. november 14. 09:49  

Teljesen egyértelmű hogy japán óta takarékon megy Rozbi, jó ha a 80%ot kiadja. Szerintem a maláj kiesés többet rontott neki mint használt, mert ezzel a biztonsági vezetéssel csak a renoméja esik le még jobban, ami igaz amúgy se volt akkora amit érdemelne. Közös éveik alatt a 3/1 reálisabb képet fest mint a 4/0 az meg hogy ez vb címet ér-e az már más tészta.

BrettShaw
#24 BrettShaw 2016. november 14. 09:42  

Nem értem mit kellett volna másként csinálnia. A rajtoknál egyértelmű volt, hogy második ’elsőként’ csak és kizárólag magára figyelt, arra, hogy a mögötte jövőtől a legjobban védje magát. Semmi, de semmi értelme nem lett volna Hamilont támadnia, vagy belemennie bármilyen kakaskodásba Verstappennel. Legroszabb esetben 3. lehetett volna minimális kockázatvállalással. Ezt kellett csinálnia.

Persze tudom, a többség itt vérre menő csatát vívott volna a minimális pontelőny ellenére is. Nem véletlenül nincs ott a többség.

Zasalamel
#23 Zasalamel 2016. november 14. 08:58  
frontember:
Mert amíg nem Merciben ült, addig nem volt világbajnok mi? Addig nem nyert majdnem vb-t újoncként, nem verte meg Alonsot, mi? Az "alig tudja" lenyomni meg nyilván arra utal nálad, hogy eddig minden évben verte Rosberget egymás ellen, mi? Próbálkozz olyanokkal szerintem, akiknél a hangoskodás fontosabb a tényeknél, itt csak nyomorultul nevetséges ez a viselkedés.

Ne etesd a trollt pls. Ettől csak kedvet kap.

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 08:59

frontember
#22 frontember 2016. november 14. 08:52  
Konszpiresiszeoriz:
Azt ne felejtsd el hogy Hami se lenne sehol ha nem a Merciben ülne. ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉs alig tudja lenyomni a tejfölös szájú gazdag gyereket! Ő lenne az űbercsampion? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Mert amíg nem Merciben ült, addig nem volt világbajnok mi? Addig nem nyert majdnem vb-t újoncként, nem verte meg Alonsot, mi? Az "alig tudja" lenyomni meg nyilván arra utal nálad, hogy eddig minden évben verte Rosberget egymás ellen, mi?

Próbálkozz olyanokkal szerintem, akiknél a hangoskodás fontosabb a tényeknél, itt csak nyomorultul nevetséges ez a viselkedés.

successboy
#21 successboy 2016. november 14. 08:47  
Paberto:
Akkor áruld el szépen Schumacher miért maradt alul mindhárom évben Rosberggel szemben.

Nem tudod?Mert Schumachernél és Hamiltonnál is jobb versenyző.Ezért lesz idén világbajnok. Tavaly csak a csapata hátráltatta a Vb cím megszerzésében.

trialboj
#20 trialboj 2016. november 14. 08:45  
autopeti:
Azért az egy vicc, ahogyan az utóbbi időben a pilóták a SC utáni újraindulásokhoz viszonyulnak. Ahogyan Rosberg egy kilométerrel lemaradt HAM mögött az már nem volt méltó egy vb címért küzdő pilótához. De nemcsak tegnap volt ez szembetűnő, az elmúlt időszakban rengeteg pilóta egyszerűen lemarad a versenyt vezető pilóta mögött mintha nem is verseny lenne.

Én sem nagyon értettem, de Wéberék nem vették észre. Szerintem az lehetett benne, hogy szeretett volna látni valamit, és mivel szart bele az első helybe, megengedhette magának, hogy lemaradjon, és kicsivel többet láthasson...

Balrog
#19 Balrog 2016. november 14. 08:44  
Timad:
De mi lesz így a minibajnoksággal?!? Idén az már smafu?! :(

idén az első négy verseny volt a minibajnokság. arról is lecsúsztunk :(

Timad
#18 Timad 2016. november 14. 08:36  

De mi lesz így a minibajnoksággal?!? Idén az már smafu?! :(

Paberto
#17 Paberto 2016. november 14. 08:22  
Konszpiresiszeoriz:
Te csak hiszed! Röhögök rajtatok. Hahahahahahahahahahahahahahaha

Akkor áruld el szépen Schumacher miért maradt alul mindhárom évben Rosberggel szemben.

Zasalamel
#16 Zasalamel 2016. november 14. 08:20  

Sok mindent elárul, hogy jövő évre nézve hamiról és verstappenről beszélnek, rosbergről aki most fogja megnyerni a vb-t még csak meg se említik.

Konszpiresiszeoriz
#15 Konszpiresiszeoriz 2016. november 14. 08:14  
Paberto:
Mitol? Te szenvedsz mar 4 eve mert Schumachert lapatra tettek, es egy sokkal jobb pilotat hoztak a helyere :/

Te csak hiszed!

Röhögök rajtatok.

Hahahahahahahahahahahahahahaha

autopeti
#14 autopeti 2016. november 14. 08:14  

Azért az egy vicc, ahogyan az utóbbi időben a pilóták a SC utáni újraindulásokhoz viszonyulnak. Ahogyan Rosberg egy kilométerrel lemaradt HAM mögött az már nem volt méltó egy vb címért küzdő pilótához. De nemcsak tegnap volt ez szembetűnő, az elmúlt időszakban rengeteg pilóta egyszerűen lemarad a versenyt vezető pilóta mögött mintha nem is verseny lenne.

Paberto
#13 Paberto 2016. november 14. 08:12  
Konszpiresiszeoriz:
Jó lenne ha korán reggel nem tolnád a cuccot!!!! De csak azt tudom mindenkinek írni hogy: SZENVEDJETEK!!!!! Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Mitol? Te szenvedsz mar 4 eve mert Schumachert lapatra tettek, es egy sokkal jobb pilotat hoztak a helyere :/

Konszpiresiszeoriz
#12 Konszpiresiszeoriz 2016. november 14. 08:12  
Paberto:
Lehet itt szamolgatni sokmindent. Azt is hogy Hamilton mar most megnyerte a kettojuk kozti idomeros parharcot is, annak ellenere, hogy Hamilton iden 4 idomeron reszt sem vett a Q3-ban. Ezek mind egyertelmu Rosberg pole-t es gyozelmet jelentettek. Rengeteg dologbol allt ossze az ev. Eg es fold a kulonbseg a technikai hibak, es az ebbol adodo buntetesek, pontveszteseg kozott stb stb stb... Rosberg nem onerobol lesz bajnok. Meg annyit sem fog erni a VB cime mint a Buttone...

Azt ne felejtsd el hogy Hami se lenne sehol ha nem a Merciben ülne.
ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉs alig tudja lenyomni a tejfölös szájú gazdag gyereket!
Ő lenne az űbercsampion?

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 08:13

Konszpiresiszeoriz
#11 Konszpiresiszeoriz 2016. november 14. 08:10  
SANI{Ó:
gyalázat, hogy ilyen máktengerben lubickoló potya vonatozós szürkék szerepet kaphatnak a F1-ben!!! bitorolja a helyet, holott minimum 10 Verstappen kvalitási ifjú titán áll sorba a F1-ért..... én bevezetném, hogy akik nem akarna versenyezni (Rosberg) azokat ki lehessen rúgni a sorozatból, akár év közben is.....szégyen lenne ha ő nyerné a VB-t a mérhetetlen szerencséjével...csak akkor tudott teljesíteni amikor Hamiltont gátolták, hol a csapata, hol a technika hol a Toto trükkjei.....MAx megmutatta mi is A Versenyzés......

Jó lenne ha korán reggel nem tolnád a cuccot!!!!

De csak azt tudom mindenkinek írni hogy:

SZENVEDJETEK!!!!!

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Paberto
#10 Paberto 2016. november 14. 08:06  
zenon:
Ha Hamilton egész évben úgy vezetett volna, mint az utóbbi futamokon, akkor most nem lenne kérdés. De nem vezetett úgy. Plusz ott van az ajándék monacoi győzelem és a spai dobogó, ahol a SC-nak köszönhetően két előzéssel lett harmadik.

Lehet itt szamolgatni sokmindent. Azt is hogy Hamilton mar most megnyerte a kettojuk kozti idomeros parharcot is, annak ellenere, hogy Hamilton iden 4 idomeron reszt sem vett a Q3-ban. Ezek mind egyertelmu Rosberg pole-t es gyozelmet jelentettek. Rengeteg dologbol allt ossze az ev. Eg es fold a kulonbseg a technikai hibak, es az ebbol adodo buntetesek, pontveszteseg kozott stb stb stb... Rosberg nem onerobol lesz bajnok. Meg annyit sem fog erni a VB cime mint a Buttone...

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 08:07

cyberpunk999
#9 cyberpunk999 2016. november 14. 08:04  

Azért az kemény lenne, ha kétszer lenne Rosbergnek technikai hibája a vb zárófutamán, ahol az a futam eldönthet mindent...

Egyébként még szép, hogy nem követte le a redbullt, neki hamiltont kell lekövetnie a taktikával, ha az a jó, ha az a rossz, neki csak a hozzá viszonyított hely számít, neki az is megfelel, ha mindketten bebukják a futamot a rossz döntés miatt.

zenon
#8 zenon 2016. november 14. 07:56  
Paberto:
Onerobol szedett ossze 4 futam alatt 43 pont elonyt is. 4/6 gyozelmet ugy szerzett az ev elso feleben, hogy az egyetlen ellenfele a 10 vagy az utolso helyrol rajtolt. De... mindegy is, aki tudja mit latott iden, az tudja azt is miert tartunk ott ahol...

Ha Hamilton egész évben úgy vezetett volna, mint az utóbbi futamokon, akkor most nem lenne kérdés. De nem vezetett úgy. Plusz ott van az ajándék monacoi győzelem és a spai dobogó, ahol a SC-nak köszönhetően két előzéssel lett harmadik.

SANI{Ó
#7 SANI{Ó 2016. november 14. 07:49  

gyalázat, hogy ilyen máktengerben lubickoló potya vonatozós szürkék szerepet kaphatnak a F1-ben!!! bitorolja a helyet, holott minimum 10 Verstappen kvalitási ifjú titán áll sorba a F1-ért.....

én bevezetném, hogy akik nem akarna versenyezni (Rosberg) azokat ki lehessen rúgni a sorozatból, akár év közben is.....szégyen lenne ha ő nyerné a VB-t a mérhetetlen szerencséjével...csak akkor tudott teljesíteni amikor Hamiltont gátolták, hol a csapata, hol a technika hol a Toto trükkjei.....MAx megmutatta mi is A Versenyzés......

Utoljára módosítva: 2016. november 14. 07:49

andrea1
#6 andrea1 2016. november 14. 07:26  
roul_:
így van, és ezekszerint én vagyok az egyetlen aki úgy gondolja hogy "önerőből" lesz bajnok. Olyan nincs hogy odadobnak valakinek egy címet. Meg kellett dolgoznia érte. És amikor a mercedes gyengélkedett is odatette magát pl Baku, Szingapúr. Sőt én igazából Japánt mondanám a "végső" döfésnek, ahol Hamiltont megverve összeszedett annyi pluszt hogy kitartson év végére ;)

Egyetértek azért hiába akarják az emberek beadni hogy Ham így még úgy,Rosberg maga mögött tudhat olyan versenyt mint Monza, Singapur,amikkel azért helyzetbe hozta magát.

Viszont ez még nincs megnyerve, nem aludhat nyugodtan.

Paberto
#5 Paberto 2016. november 14. 07:16  
roul_:
így van, és ezekszerint én vagyok az egyetlen aki úgy gondolja hogy "önerőből" lesz bajnok. Olyan nincs hogy odadobnak valakinek egy címet. Meg kellett dolgoznia érte. És amikor a mercedes gyengélkedett is odatette magát pl Baku, Szingapúr. Sőt én igazából Japánt mondanám a "végső" döfésnek, ahol Hamiltont megverve összeszedett annyi pluszt hogy kitartson év végére ;)

Onerobol szedett ossze 4 futam alatt 43 pont elonyt is. 4/6 gyozelmet ugy szerzett az ev elso feleben, hogy az egyetlen ellenfele a 10 vagy az utolso helyrol rajtolt. De... mindegy is, aki tudja mit latott iden, az tudja azt is miert tartunk ott ahol...

s60pcc
#4 s60pcc 2016. november 14. 07:15  
roul_:
így van, és ezekszerint én vagyok az egyetlen aki úgy gondolja hogy "önerőből" lesz bajnok. Olyan nincs hogy odadobnak valakinek egy címet. Meg kellett dolgoznia érte. És amikor a mercedes gyengélkedett is odatette magát pl Baku, Szingapúr. Sőt én igazából Japánt mondanám a "végső" döfésnek, ahol Hamiltont megverve összeszedett annyi pluszt hogy kitartson év végére ;)

Igazából 3 verzió van.
1. Ham szurkolók - "a technika szúrt ki LH-val" (nem általánosítok, van kivétel)
2. Semlegesek -" LH szerencsétlenebb volt, önhibát is többet vétett. Viszont Rosberg most élt a helyzettel."
3. Anti LH - " Rosberg önerőből megcsinálta, semmi köze hozzá, hogy a csapattársa 2szer annyi motort használt"

Az igazság a 3 verzió között van. De elgondolkodtató, hogy 1 technikai zűr már bajba sodorná Rosberget. Vagyis a ki volt erősebb kérdésre adott válasz nem biztos, hogy egyenértékű azzal, hogy ki kap több pontot. Teszem hozzá, megérdemelt lenne mind a két felállás, nekem egy pontegyenlőség után osztott cím lenne az igazi! :) Kár, hogy ebben a pontrendszeben ez nem lehetséges.

roul_
#3 roul_ 2016. november 14. 06:31  
JensonForPresident:
Rosberg vilagbajnok lesz, en ugy erzem ez ezen a hetvegen eldolt. Abu Dhabi egy nagyon steril palya, ha ezt meguszta ott mar tenyleg setagalopp lesz a masodik hely. Foleg hogy a harmadik is eleg...persze a technika az mindig elromolhat, de szerintem ennek mar vege. Viszont...en ugy erzem senkit nem fog erdekelni igazan, ahhoz kepest hogy vb cim. Most is Verstappen a sztori, jovore pedig oriasi lenne egy csata a holland es Hamilton kozott...mindenki erzi, hogy Rosberg nem onerobol lesz vilagbajnok, egyszeruen Hamiltont keptelen megverni onerobol nehany futamot leszamitva az evbol. Persze sosincs "de", szoval ha megcsinalja meg is erdemli.

így van, és ezekszerint én vagyok az egyetlen aki úgy gondolja hogy "önerőből" lesz bajnok. Olyan nincs hogy odadobnak valakinek egy címet. Meg kellett dolgoznia érte. És amikor a mercedes gyengélkedett is odatette magát pl Baku, Szingapúr. Sőt én igazából Japánt mondanám a "végső" döfésnek, ahol Hamiltont megverve összeszedett annyi pluszt hogy kitartson év végére ;)

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”