Rövidebb futamok? Button meggondolná

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 20. 23:57
FOTÓ: ©xpbimages.com

Bár személy szerint nincs problémája a jelenlegi versenytávval, Jenson Button úgy véli, a Forma–1 irányítóinak fontolóra kell venniük a futamok lerövidítését, napjainkban ugyanis nehéz másfél-két órára lekötni a fiatalok figyelmét, a sportnak pedig őket kellene megnyernie.

A McLaren-Honda brit klasszisa tudja, a versenytáv lerövidítése nem lenne népszerű a királykategória elkötelezett szurkolóinak körében, ő azonban átgondolná a javaslatot, ha a sport tulajdonosainak a helyében volna, hiszen az átlagos tévénézők (főleg a fiatalabbak) „felgyorsult világunkban” egyre kevesebb ideig képesek ugyanarra a műsorra/sporteseményre koncentrálni.

„Mindig itt lesz a keménymag, vagyis azok a szurkolók, akik 10-20 éve követik a Forma–1-et és minden versenyt végignéznek, de nem mindenki ilyen” – nyilatkozta 2009 világbajnoka az Amerikai Nagydíj sajtónapján. „A fiatalabb szurkolókat szeretnénk megnyerni, és nekik nehéz lekötni a figyelmüket egy, esetleg másfél órára” – tette hozzá, majd megjegyezte, egyre inkább azt veszi észre, mindez nemcsak a fiatalabb generációk képviselőire igaz.

„Az emberek nagyon kevés ideig figyelnek egy dologra. Olyanok vagyunk, mint a gyerekek. Nem tudunk leülni, és sokáig ugyanazt a dolgot csinálni. Én sem tudok egy-másfél óráig a televízió előtt ülni és megnézni egy filmet, mindig teszek-veszek közben. Nehéz kérdés ez, mert a Forma–1 az Forma–1, és kár lenne változtatni rajta, hiszen mindig ilyen volt, de haladnunk kell a korral, ha azt akarjuk, hogy a sport releváns maradjon” – jegyezte meg.

Button kiemelte, megérti azokat, akik „unalmasnak” tartanak egy-egy futamot, noha ő általában az eseménytelenebbekben is meglátja a szépséget. „Amikor megnézek egy Forma–1-es versenyt, én izgalmasnak látom. Más ember viszont talán azt mondja, a másfél órából csak 10 perc volt érdekfeszítő. Nekem izgalmas, mert a manőverekkor a penge élén táncolunk” – magyarázza.

„De meg tudom érteni, hogy másfél óra alatt 10 perc akció a legtöbb embernek nem elég. A rövid versenyek, a rövidebb sportesemények népszerűek. Például az emberek szeretik a sprintszámokat az atlétikában, mert kevés energiát vesznek el. Élőben még nem néztem Tour de France szakaszt, viszont már néztem felvételről, és mindig az utolsó 10 percet néztem vissza. Az F1-nek meg kell nyernie a fiatalokat, de ez eléggé nehéz feladat” – zárta gondolatát.

Oszd meg!





9 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

fist1
#9 fist1 2016. október 21. 17:10  
KIMI AND THE RED POWER:
A hátul jövő aero szempontból mindig jelentőset veszíteni fog, amíg nem megyünk vissza technikailag minimum 20-30 évvel. Lehet növelni a mechanikait, de akkor mind a 2 autóé meg lesz növelve, ergo érdemben nem vagyunk sokkal előrébb.

Hogy hogy nem? Itt a mechanikai tapadás aero _arányán_ van a hangsúly.

kispinky
#8 kispinky 2016. október 21. 15:33  
Zasalamel:
Egyetértek, akinek ez nem tetszik, nézzen wttc-t, ott 10-15 perces versenyek vannak.

10-15 perc kicsit nagyon kevés. 30-45 perces versenyek vannak ott.

Zasalamel
#7 Zasalamel 2016. október 21. 12:17  
sába:
Ekkora baromságot. Aki nem képes másfél órán át figyelni egy filmre, egy mérkőzésre, könyvre, tv-re, tanulásra, stb. az csak úgy simán húzza le magát a budin, ne is bajlódjon az f1 nézésével. Amíg korlátozzák a motorhasználatot, a gumikat, az üzemanyagot, stb. addig ha 20 perces lesz egy futam, akkor is spórolni fognak mindennel.

Egyetértek, akinek ez nem tetszik, nézzen wttc-t, ott 10-15 perces versenyek vannak.

sába
#6 sába 2016. október 21. 12:03  

Ekkora baromságot. Aki nem képes másfél órán át figyelni egy filmre, egy mérkőzésre, könyvre, tv-re, tanulásra, stb. az csak úgy simán húzza le magát a budin, ne is bajlódjon az f1 nézésével. Amíg korlátozzák a motorhasználatot, a gumikat, az üzemanyagot, stb. addig ha 20 perces lesz egy futam, akkor is spórolni fognak mindennel.

Utoljára módosítva: 2016. október 21. 12:07

KIMI AND THE RED POWER
#5 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 21. 11:39  
Rikii:
Kompenzaljanak mechanikai tapadassal.

A hátul jövő aero szempontból mindig jelentőset veszíteni fog, amíg nem megyünk vissza technikailag minimum 20-30 évvel. Lehet növelni a mechanikait, de akkor mind a 2 autóé meg lesz növelve, ergo érdemben nem vagyunk sokkal előrébb.

Rikii
#4 Rikii 2016. október 21. 11:12  
KIMI AND THE RED POWER:
A DRS-t azért találták ki, hogy a Schumi-Mika csata utáni aerománia ne menjen az előzések rovására. Az autó veszít a kanyarokban, ezt visszaadják az egyenesekben. Nem bonyolult dolog ez, és semmi rásegítés nincs ebben, csupán kompenzálás.

Kompenzaljanak mechanikai tapadassal.

KIMI AND THE RED POWER
#3 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 21. 10:24  
zenon:
"...napjainkban ugyanis nehéz másfél-két órára lekötni a fiatalok figyelmét, a sportnak pedig őket kellene megnyernie." Hosszú távon nem sokat ér, ha ezzel elvesztik a hűséges rajongókat. Ha a Big Brother célközönségére hajtasz, mert ők vannak a legtöbben, előbb-utóbb minőségben is velük fogsz küzdeni. A DRS-t is azért találták ki, hogy a nagymamák is izgalmasnak találják a versenyt, aztán a fanyalgók ígyis fanyalognak tovább. Nekem nem hiányzott a Schumacher-Häkkinen csaták végéről, hogy a finn elmenjen MSC mellett DRS-sel...

A DRS-t azért találták ki, hogy a Schumi-Mika csata utáni aerománia ne menjen az előzések rovására. Az autó veszít a kanyarokban, ezt visszaadják az egyenesekben. Nem bonyolult dolog ez, és semmi rásegítés nincs ebben, csupán kompenzálás.

Utoljára módosítva: 2016. október 21. 10:25

fist1
#2 fist1 2016. október 21. 09:08  

Személy szerint nem örülnék a rövidebb futamoknak, de általános nézőpontból talán nem hülyeség. Ha belegondol az ember, hogy egy átlag embernél ma sok régi film nem állja meg a helyét, mert "túl lassú, eseménytelen". És hány olyan ember van %-os arányban, akik leülnek zenét hallgatni, és közben nem TV-znek, nem mobiloznak, nem számítógépeznek, "csak" zenét hallgatnak? Egyre kevesebb. Pedig igazán azok élvezik az ízeket, akik képesek lelassítani olykor-olykor. De ha az eladhatóság a lényeg, akkor alkalmazkodni kell az általános trendhez.

zenon
#1 zenon 2016. október 21. 06:55  

"...napjainkban ugyanis nehéz másfél-két órára lekötni a fiatalok figyelmét, a sportnak pedig őket kellene megnyernie." Hosszú távon nem sokat ér, ha ezzel elvesztik a hűséges rajongókat. Ha a Big Brother célközönségére hajtasz, mert ők vannak a legtöbben, előbb-utóbb minőségben is velük fogsz küzdeni.
A DRS-t is azért találták ki, hogy a nagymamák is izgalmasnak találják a versenyt, aztán a fanyalgók ígyis fanyalognak tovább. Nekem nem hiányzott a Schumacher-Häkkinen csaták végéről, hogy a finn elmenjen MSC mellett DRS-sel...

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

12016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

52016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra