Stewart: Hamiltonnak 30 millióért szót kell fogadnia!

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 30. 11:38
FOTÓ: ©xpbimages.com

Jackie Stewart ismét kritikával illette Lewis Hamiltont, amiért ellentmondott a csapatutasításnak. A korábbi háromszoros bajnok szerint a Mercedesnek tisztáznia kell a helyzetet, és legközelebb már keményebben kell „büntetnie”. Egy aktív bajnok, Kimi Räikkönen más véleményen van.

Stewart a helyszínen követte végig a bajnoki cím sorsáról döntő Abu-dzabi Nagydíjat, annak leintése után pedig már elmondta, Hamiltonnak nem lett volna szabad fittyet hánynia a Mercedes utasítására (a csapat arra kérte, haladjon gyorsabban, a mezőny lassításával ugyanis a győzelmet teszi kockára). A korábbi világbajnok nemrég ismét „megtalálta” honfitársát.

„Olyan, mint egy kis balerina” – kezdte, utalva talán arra, hogy a „kényeskedő” pilóta korábban is került már hasonló helyzetbe. „Toto Wolff és Niki Lauda sem hülye, ahogyan a Mercedes elnöke sem, aki gyakran kilátogat a futamokra. Egy ember, aki nem teljesíti a kérésüket, nem packázhat egy ekkor multinacionális vállalattal. Adjanak neki választási lehetőséget: vagy úgy cselekszel, ahogyan mi szeretnénk, vagy távozhatsz” – fogalmazott a 77 éves exversenyző.

„Lewis nem engedelmeskedett a csapat utasításának és szembe ment a vezetőséggel. Elnézést, de ha valakinek 20-30 millió fontot fizetnek évente, akkor annak azt kell tennie, amit mondanak neki. Nem számít, kiről van szó. Nem ez az első alkalom, hogy szembeszegült a csapat akaratával, és ha így folytatja, akár még búcsút is vehetnek tőle. Évente 21 futamon kell versenyeznie, annyira nem nagy ügy ez. Mi annak idején kidolgoztuk a belünket, hogy rendes fizetést kapjunk, ők pedig mostanában még nem is tesztelnek túl sokat” – folytatta a skót.

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff kedden részt vett a csapat malajziai sajtótájékoztatóján, és elmondta, még nem döntötte el, mint lép a Hamilton-ügyben. Korábban elhintette, akár szankcionálhatják is a britet (a csapat a Spanyol Nagydíj után szigorított belső szabályzatán). Stewart szerint a napokban mindenképpen tisztázniuk kell, mit von maga után az ehhez hasonló engedetlenség. „Lehet, a Mercedes ismét a keményebb figyelmeztetés mellett dönt, de ha így tesznek, akkor is tisztázniuk kell a dolgot. Azt is, hogy mi történik legközelebb, ha valaki ellenszegül a csapat utasításának. De akár pénzbüntetést is kiszabhatnak rá” – zárta gondolatát.

Hamilton taktikája tehát (amivel a mögötte haladó csapattársra, Nico Rosbergre próbálta felhozni a riválisokat, hiszen csak akkor lehetett világbajnok, ha többen beékelődnek közéjük) továbbra is komoly vitatéma a királykategóriában. Miközben Stewart más másodszor bírálta honfitársát, egy másik bajnok – a futamon is részt vevő – Kimi Räikkönen azt mondta, ez is „része a játéknak”, ráadásul Hamilton stratégiája nem volt hatással a végeredmény alakulására.

„Teljesen egyértelmű, hogy ez nem az én ügyem, ahogyan az is, hogy a véleményem semmin sem változtat” – kezdte a finn. „Nem tudom, teljes gázzal mentek-e vagy sem, de ez rájuk tartozik, és nem rám. Ilyen a versenyzés, és a történtek nem befolyásolták a végeredményt. Az változatlan maradt. Ez része ennek a sportnak, és teljesen nevetséges lett volna, ha bevonják a versenybírákat. Nem történt semmi, már amennyire én láttam. Valóban, nem kerültek egymáshoz annyira közel. Ez is része a játéknak” – utalt arra, hogy a lassítás nem volt sportszerűtlen, hiszen még koccanás sem lett belőle.

Oszd meg!





6 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Denis Hunter
#6 Denis Hunter 2016. november 30. 19:44  

vege a szezonnak, nem tudod milyen a hangulat a mercinel, majd jonnek a hirek, hogy mit kapott Ham, amugy meg utolso verseny volt, semmit nem szamitott merci szempontbol, meglett az 1-2.

sztárvorsz
#5 sztárvorsz 2016. november 30. 19:29  

Mikor Vettel nem fogadott szót, elég puskaporos is volt a hangulat a csapatban, amennyire emlékszem talán jobban mint most a Mercedes-nél. Nem feltétlen értek egyet Stewart-al, de némi részigazság van a dolog mögött. Számít a csapaton belüli hangulat, megbízhatóság, hogy mennyi "respect"-je van egy pilótának a csapaton belül stb. Rosberg pedig lehet a fejére nő, hiszen nem beszél a csapata ellen a nyilatkozataiban, ő nem egy alkalommal elfogadta a csapatutasítást stb. Ha nem is észrevehetően, de lehet jobban az ő kezét fogják majd (már?) a csapattagok - az f1-ben pedig minden nüansz számít. A csapatutasítás egy olyan dolog, amit meg lehet szegni, ha valaki nagy értéket képvisel, de azért naivitás azt képzelni, hogy nincsenek egyáltalán következményei.

Paberto
#4 Paberto 2016. november 30. 18:16  
VettelFactor:
Totál igaza van az öregnek, pláne ami a munkamennyiséget illeti. Most is sokat kell melózniuk a pilótáknak, de ennek 90%-a PR esemény és egyéb marketing f.szság. Oké, hogy nem zabálhatnak év közben és edzeniük kell, de ez kb. minden élsportolóra igaz. Ezen kívül beülnek az autóba lazán letolják a futamot és mehetnek a dolgukra. Annak idején azért ez nem teljesen volt így. Sokkal megterhelőbb volt azokkal az autókkal kéziváltóval bírkózni. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem volt biztos, hogy élve szálltál ki az autóból... Ehhez képest ma szarrá keresik magukat a pilóták, még a középmezőnyben is. Emlékszem, hogy Alonso az első címeiért gyakorlatilag apró pénzt kapott. Hamiltonnak nagyon át kéne értékelni magát, mert ha kirakja a Merci nem fogják máshol alkalmazni. A Ferrari miért fizetne ki neki 30 millát, amikor van egy 4x -es VB a csapatban. Red Bull csak saját nevelést alkalmaz.. Egyedül talán a Mclaren-hez mehet, de már ottvan Alonso még egy 30 misi nem fér bele pilóta fronton. Saját magát hozza nehéz tárgyaló helyzetbe... Illetve biztos benne van a szerződésében, ha nem engedelmeskedik a csapatnak akkor kirakhatják. Szerintem nagyon vékony a jég alatta, tekintve hogy a gumitesztről is lelépett. Nyomja a kretén kamudumát a fájós lábával, meg a sok hülyeséggel. Érdekes, hogy a mezőnyben senkinek nincsenek ilyen hisztijei. Lehet nem kéne szétbulizni magát minden héten és akkor nem lenne lerobbanva.

Multi 21!

Vettel nem hallgatott a csapatra. Szidjad őt is hogy értékelje át magát meg blabla. Vagy kettős mérce?

Ami
#3 Ami 2016. november 30. 13:34  

Rosberg ma reggel meglátogatta szülővárosát, teljesen spontán módon tegnap vette fel a kapcsolatot a polgármesterrel. Adott ma reggel egy interjút és azt kell mondjam nagyon jól csinálja. Nyilván megkérdezték szerinte fair volt-e Hamilton "fékezése". Azt válaszolta sajnálja hogy ennek az egész témának ekkora feneket kerítenek. Egyrészt nyilván nem lenne szabad átlépni a csapat által lefektetett szabályokat másrészt ez volt Hamilton egyetlen esélye a VB-t megnyerni szóval tökre megérti. Majd még hozzá tette a valaha volt egyik leggyorsabb pilótát megverni nyilván még nagyobb pluszt ad neki. Remek marketinget nyom magának azzal hogy minden nyilatkozattal Hamiltont dicséri mint ellenfelet. Elegáns módja a saját érdemei növelésének. Mellesleg hozzátette így utólag még jobb is hogy ilyen nehéz volt neki ez a verseny. Így még értékesebb a győzelem :D

027
#2 027 2016. november 30. 13:21  
VettelFactor:
Totál igaza van az öregnek, pláne ami a munkamennyiséget illeti. Most is sokat kell melózniuk a pilótáknak, de ennek 90%-a PR esemény és egyéb marketing f.szság. Oké, hogy nem zabálhatnak év közben és edzeniük kell, de ez kb. minden élsportolóra igaz. Ezen kívül beülnek az autóba lazán letolják a futamot és mehetnek a dolgukra. Annak idején azért ez nem teljesen volt így. Sokkal megterhelőbb volt azokkal az autókkal kéziváltóval bírkózni. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem volt biztos, hogy élve szálltál ki az autóból... Ehhez képest ma szarrá keresik magukat a pilóták, még a középmezőnyben is. Emlékszem, hogy Alonso az első címeiért gyakorlatilag apró pénzt kapott. Hamiltonnak nagyon át kéne értékelni magát, mert ha kirakja a Merci nem fogják máshol alkalmazni. A Ferrari miért fizetne ki neki 30 millát, amikor van egy 4x -es VB a csapatban. Red Bull csak saját nevelést alkalmaz.. Egyedül talán a Mclaren-hez mehet, de már ottvan Alonso még egy 30 misi nem fér bele pilóta fronton. Saját magát hozza nehéz tárgyaló helyzetbe... Illetve biztos benne van a szerződésében, ha nem engedelmeskedik a csapatnak akkor kirakhatják. Szerintem nagyon vékony a jég alatta, tekintve hogy a gumitesztről is lelépett. Nyomja a kretén kamudumát a fájós lábával, meg a sok hülyeséggel. Érdekes, hogy a mezőnyben senkinek nincsenek ilyen hisztijei. Lehet nem kéne szétbulizni magát minden héten és akkor nem lenne lerobbanva.

Mert te biztos valami f1ben dolgozó orvos vagy aki megvizsgálta Hamiltont , hogy tudod így kamuzik:D ..de végülis igazad van ..tök negatív ez a teljesítményére nézve ..végülis csak 35 pole pozíciót és 32 futamgyőzelmet szerzett csak amióta a mercinél versenyen..
én is fel vagyok háborodva ..mégis hogy képzeli?! ..
Igazad van ha kevesebbet hisztizne már schumachert is behozta volna futamgyőzelmek tekintetében..

VettelFactor
#1 VettelFactor 2016. november 30. 12:41  

Totál igaza van az öregnek, pláne ami a munkamennyiséget illeti. Most is sokat kell melózniuk a pilótáknak, de ennek 90%-a PR esemény és egyéb marketing f.szság.

Oké, hogy nem zabálhatnak év közben és edzeniük kell, de ez kb. minden élsportolóra igaz. Ezen kívül beülnek az autóba lazán letolják a futamot és mehetnek a dolgukra.
Annak idején azért ez nem teljesen volt így. Sokkal megterhelőbb volt azokkal az autókkal kéziváltóval bírkózni. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem volt biztos, hogy élve szálltál ki az autóból...

Ehhez képest ma szarrá keresik magukat a pilóták, még a középmezőnyben is. Emlékszem, hogy Alonso az első címeiért gyakorlatilag apró pénzt kapott. Hamiltonnak nagyon át kéne értékelni magát, mert ha kirakja a Merci nem fogják máshol alkalmazni. A Ferrari miért fizetne ki neki 30 millát, amikor van egy 4x -es VB a csapatban. Red Bull csak saját nevelést alkalmaz.. Egyedül talán a Mclaren-hez mehet, de már ottvan Alonso még egy 30 misi nem fér bele pilóta fronton.

Saját magát hozza nehéz tárgyaló helyzetbe...
Illetve biztos benne van a szerződésében, ha nem engedelmeskedik a csapatnak akkor kirakhatják. Szerintem nagyon vékony a jég alatta, tekintve hogy a gumitesztről is lelépett. Nyomja a kretén kamudumát a fájós lábával, meg a sok hülyeséggel. Érdekes, hogy a mezőnyben senkinek nincsenek ilyen hisztijei. Lehet nem kéne szétbulizni magát minden héten és akkor nem lenne lerobbanva.

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 12:43

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél