Symonds: A 2017-es autók a 2005-ös szintet érhetik el

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 18. 09:04
FOTÓ: ©Ferrari

Csak óvatosan a várakozásokkal a 2017-es új szabályok kapcsán – figyelmeztet a Williams technikai igazgatója. Pat Symonds szerint a realitás kisebb változást ígér, mint az előzetes jóslatok.

Jelentős aerodinamikai szabályváltozások következnek a Forma–1-ben a következő szezonban. A sportág történetében most először fordul elő, hogy a szabályalkotók a tempó tudatos és nagymértékű növelését célozták meg a változtatásokkal – ezzel reagálva az F1-et az elmúlt három szezonban érő folyamatos kritikákra. Gyorsabb, agresszívebb, nehezebben vezethető autókat ígérnek, melyek az előzetes törekvések (és például a Pirelli jóslata) szerint 5 másodperces gyorsulást is elérhetnek jelenleg futó elődeikhez viszonyítva.

Dőlnek majd a pályacsúcsok – ígérték. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds azonban úgy véli, a valóságos tempójavulás kisebb lesz, mint amilyet az FIA előzetesen jelzett – a legnagyobb mértékű a nagy leszorítóerejű pályákon, mint Barcelona, a legkisebb pedig a Monzához hasonló kevés leszorítóerős ringeken lesz. „A teljesítmény leginkább a 2000-es évek közepén látotthoz fog hasonlítani, de nem teljesen fogja elérni azt. Az előzetes cél öt másodperc volt körönként, de nem vagyok biztos benne, hogy ezt el fogjuk érni” – nyilatkozta az ESPN-nek.

„A gumik persze nagy ismeretlent jelentenek, amik miatt nem tudjuk, pontosan hová is visz az utunk. De ha ésszerűen tippeljük meg a gumik teljesítményét, szerintem inkább olyan négy másodperces gyorsulásra számíthatunk.”

„Egy olyan pályán, mint a barcelonai, az új autók igen jól fognak teljesíteni, talán jobban, mint az olyan helyeken, mint Monza, ahol valójában nagyon sok leszorítóerőt leveszünk majd, mivel a szélesebb gumik óhatatlanul nagyobb légellenállást jelentenek majd. Nem hinném, hogy az ilyen pályákon jelentős különbség mutatkozna meg a korábbi időkhöz képest. Vagy legalábbis távolról sem olyan mértékű, mint más helyeken.”

A versenyzők persze így is várják a megújulást, mivel az utóbbi időben cseppet sem tetszett nekik, hogy az alacsony kanyarsebességek miatt már távolról sem olyan megterhelő F1-es autót vezetni, mint régebben volt. Symonds szerint azonban ezen a téren sem szabad csodákra számítani. „Már vezettek ilyen autókat korábban, úgy 2004 és 2005 körül” – utalt arra, hogy az F1-es autók nem jelentenek majd nagyobb kihívást jövőre, mint a V10-es korszakban. „Hogy egy példát mondjak: ha van egy 200 km/órás tempójú kanyar, az talán úgy 30-35 km/órával lesz gyorsabb jövőre, ami talán több G-erőt jelent majd. Igen, egy kicsit megterhelőbb lesz, de nem őrületes mértékben” – jósolta a brit.

Oszd meg!





0 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra