Tanulj, öcskös! – Marko kritizálja Verstappent

írta: M4Sport
2016. október 26. 08:44
FOTÓ: ©xpbimages.com

A sok dicséret mellett azért a kritikából is kijut Max Verstappennek a Red Bull tanácsadójától. Helmut Marko jelezte, nem teljesen elégedett a holland gumikezelési problémákat előidéző meggondolatlanságával.

„Nem azért vagyok itt, hogy negyedik legyek” – közölte Max Verstappen az Amerikai Nagydíj 20. körében, amikor mérnöke Nico Rosberg sikertelen támadása láttán figyelmeztette, hogy azzal a szett gumival teljesítenie kell még az előzetesen tervezett körszámot, így jobb lenne, ha visszavenne.

„Versenyzőként előre akarok törni” – kommentálta az esetet az egyszeres futamgyőztes. „Ennek köszönhetően előztem meg előtte Kimit. Már akkor mondták, hogy óvjam a gumikat, de én mondtam, hogy előrébb akarok jutni. Aztán nem volt könnyű szorosan követni Nicót, a tempóm ugyan jó volt, de beragadtam, és így nem tudtam a saját versenyemet futni. Egy idő után visszavettem, hogy óvjam a gumikat, három másodpercre leszakadtam, és szerintem egész jól működött.”

Egész jól működött? Verstappennek agresszív manőverei, de például a spái elrontott rajtja utáni első kanyaros „erőszakossága” kapcsán is a szemére vetették már a versenyzőtársak, hogy túlzásba viszi a keménykedést, olyankor is a határon van, amikor fölösleges. A Red Bull általában kiáll versenyzője mellett, ezúttal azonban ők is úgy látták, túlságosan forrófejű volt.

Olyannyira, hogy még elkötelezett pártfogója, Helmut Marko is bírálta őt. „Ha nem tudsz előzni, akkor nem szabad túlerőltetned a gumikat. Ezt meg kell tanulnia” – nyilatkozta a tanácsadó. „Így sem versenyeket, sem világbajnokságokat nem lehet nyerni. Meg kell találnia az egyensúlyt a támadás és a kivárás között.”

Marko szerint a rutinosabb, a gumikkal való taktikázást és a csatázást is mesteri fokon művelő Daniel Ricciardóról érdemes példát vennie, aki már Malajziában is részben annak köszönhetően szerezte meg a győzelmet csapattársa előtt, hogy Verstappen mindent és azonnal akart a csatájuk során. „Daniel egyik erőssége, hogy nagyon jó tempót képes diktálni anélkül is, hogy túlerőltetné a gumikat. Danielhez képest Maxnál túl nagy volt a gumikopás mértéke, de ezzel még csak nem is volt gyorsabb” – mutatott rá az osztrák.

Max VerstappenVerstappen fiatalos hevességének negatív hatásai már a Mercedesnek is szemet szúrtak. Az Auto Motor und Sportnak egyik mérnökük elmondta: „Verstappen a második etapban újra bizonyította, hogy túlságosan igénybe veszi a gumikat az első kiállás után. Amikor a rádión keresztül figyelmeztették, csak annyit mondott, hogy nem a negyedik helyért versenyez. Ricciardo ezzel szemben okosan ment. Az etapjai elején kicsit mindig tartalékolt.”

A szakember szerint Verstappen meggondolatlansága ezúttal sokba került a Red Bullnak. Ráadásul ő még azt is el tudja képzelni, hogy azért ment hívás nélkül kerékcserére, mert tudta, hogy normál esetben ő csak a gyengébb taktikát kaphatja, s csak a jobban álló Ricciardo után következhet a sorban. „Verstappen hihetetlenül gyors, de nem lehet kontrollálni. Én úgy vélem, azért jött a boxba, mert úgy gondolta, ezzel legyőzheti Ricciardót. Kész tények elé állította a csapatát. Ezzel viszont el is vette a lehetőséget a Red Bulltól arra, hogy másodikak legyenek. Ez elfogadhatatlan. A csapatod által írt szabályok szerint kell játszanod” – fogalmazott az ellenfél.

Bár egy-egy látványos előzés, a legnagyobbak tekintélyére fittyet hányó megmozdulás vagy nyilatkozat után hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, de az efféle esetek azért figyelmeztetnek: bármekkora tehetség is, és bármennyire is felkészülten érkezett a Forma–1-be Verstappen, a rutinszerzés nem felgyorsítható folyamat, ő pedig még mindig csak egy 19 esztendős kölyök, aki három évvel ezelőtt még gokartokat nyúzott.

Oszd meg!





29 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

F1890
#29 F1890 2016. október 27. 17:02  
successboy:
Segítek neked olvasni: "Csak egy átlagos versenyző.Legalábbis a SZEMETEKBEN." Tehát nem az én szememben.Számomra egyértelmű Riccirado pozicíója a versenyző piacon.Alonso melett ő a legjobb jelenleg! Egy zseni, hihetlenül magabiztosan tudja uralni az autóját és nagyon előrelátó. A rizsát amit meg írtál dobd ki a kukába ,lerí róla hogy egy Verstappen ratyi írta, pont az ilyenek miatt kreálódnak a verstappen ellenesek.Mi az hogy ha Verstappen ér be Ricci előtt célba akkor azt írod hogy "Verstappen megveri Ricsit" ha fordítva akkor csak annyit írsz Ricsi jobb? Belgium rajtbaleset :DD Európa :DD Malajziát máknak nevezed, a spanyolt viszont nem.. Cseppet sem vagy átlátszó! Ráadásul itt még kilökni sem bírta az ellenfelét Max a frissebb gumikon, mert a csapattársról volt szó... Japán "Véletlenül" kihagytad hogy Ricsit hátráltatta a technika. Ezzel együtt is egyértelmű a helyzet, csakúgy mint a kvali állása is.De nem baj, kozmetikázzad csak az eredményeket, mert van mit ha továbbra is éltetni szeretnéd a zseni státuszt.A ki nem szabott büntetéseket már bele sem veszem a játékba..

bocsi, de első futamán az h képes volt tartani spanyolban a tempót ricsivel az sztem igen komoly teljesítmény. mákja volt? igen. senki nem tagadta.
malajziában ricis úgy került oda h rajtnál mákolt, plusz a vsc-vel is
belgiuimban, szted mi volt? egy rajtbaleset ahol ha vkit akkor vettlet kell hibáztatni. de ez tényleg pech volt sztem

monaco: balfasz verstappen

úgyh hagyjuk már h nem fikázom őt mikor kell.

mellesleg nehogymár azokat is belevigyük h utolsó motorokkal róják a futamokat, ezzel az erővel minden teljesítménybe belekéne magyarázni ezt azt h kinek frissebb a motorja.

az elmúlút 6 futamon azért a kvalis teljesítmény is egész közel van egymáshoz, vagyis fejlődött a holland itt is. ismeretlen autóba ült be kapta is a tizedeket d emostmár közel egál a teljesítményük ott is.

összességben valamivel ricsi még jobb mert a tapasztalat mellette áll és a kvalis teljesítménye is elég jó. de kicsivel marad el csak verstappen és nagyobb tér van a fejlődésére neki mint fordítva

Utoljára módosítva: 2016. október 27. 17:04

successboy
#28 successboy 2016. október 27. 16:24  
F1890:
javaslom más sportág nézését ha a te szemedben ricciardo egy átlagos versenyző. szvsz ricsi rózbinál is jobb lehet. tökösebb kevesebbet hibázik a car controljja leheta mezőnyben az egyik legjobb... jah mert msc is úgy érkezett az f1-be h már mindent tudott. button nyilatkozta 15-ben h még most is tud újat tanulni 15 év f1-es szezon után. úgyh a sértettséged és a verstappen utálatodat félretehetnéd, mert semmi érdemlegeset nem tudsz írni a témában, csak magadat stresszeled :) spanyol:verstappen nem szakad le ricsitől (taktika miatt végül nyer) monaco: balfasz verstappen, ricis egyértleműen jobb kanada:verstappen megveri ricsit európa:bottas mindkétszer feltartja verstappent kvalin , futamon valami hatalmas különbség volt elején köztük-->közvetlenül ricsi mögött ér célba ausztria: verstappen ricsi előtt vna simám nagy britannia: verstappen még rózbival harcol a .2 helyért ricsi sehol magyarország: ricsi jobb németország: verstappen ricsi előtt van majd taktika miatt félreáll 2-3-ban futnak be belgium:rajtbaleset, értékelhetetlen futam monza.ricsi jobb szingapúr:ricsi jobb malajzia: startégiai előnyben van verstappen vsc megmenti ricsit "bemákolja" a futamot japán: verstappen jobb mint ricsi usa: nem kell leírni. számomra eléggé kiegyenesúlyozott a párharcuk, de valamivel több pech érte verstappen az évben

Segítek neked olvasni: "Csak egy átlagos versenyző.Legalábbis a SZEMETEKBEN."

Tehát nem az én szememben.Számomra egyértelmű Riccirado pozicíója a versenyző piacon.Alonso melett ő a legjobb jelenleg! Egy zseni, hihetlenül magabiztosan tudja uralni az autóját és nagyon előrelátó.

A rizsát amit meg írtál dobd ki a kukába ,lerí róla hogy egy Verstappen ratyi írta, pont az ilyenek miatt kreálódnak a verstappen ellenesek.Mi az hogy ha Verstappen ér be Ricci előtt célba akkor azt írod hogy "Verstappen megveri Ricsit" ha fordítva akkor csak annyit írsz Ricsi jobb?

Belgium rajtbaleset :DD
Európa :DD
Malajziát máknak nevezed, a spanyolt viszont nem.. Cseppet sem vagy átlátszó! Ráadásul itt még kilökni sem bírta az ellenfelét Max a frissebb gumikon, mert a csapattársról volt szó...
Japán "Véletlenül" kihagytad hogy Ricsit hátráltatta a technika.


Ezzel együtt is egyértelmű a helyzet, csakúgy mint a kvali állása is.De nem baj, kozmetikázzad csak az eredményeket, mert van mit ha továbbra is éltetni szeretnéd a zseni státuszt.A ki nem szabott büntetéseket már bele sem veszem a játékba..

Utoljára módosítva: 2016. október 27. 16:29

F1890
#27 F1890 2016. október 27. 15:02  
successboy:
Ricciardóról beszélsz? Hisz ő nem zseni, félisten stb.Csak egy átlagos versenyző.Legalábbis a szemetekben.De lassan(nagyon lassan) rájön majd mindenki, hogy csak egy Palmer mellett lehet világbajnok egy űrhajóban úgy, hogy az FIA soha nem bünteti majd meg semmiért. Ez a vélemyényem.Ha eddig nem bírta legyűrni Ricciardót ,már csak a Red Bull segítségével fogja tudja.Tanulni meg nem itt kell, ahhoz ott vannak az alacsonyabb kategóriák.

javaslom más sportág nézését ha a te szemedben ricciardo egy átlagos versenyző. szvsz ricsi rózbinál is jobb lehet. tökösebb kevesebbet hibázik a car controljja leheta mezőnyben az egyik legjobb...

jah mert msc is úgy érkezett az f1-be h már mindent tudott. button nyilatkozta 15-ben h még most is tud újat tanulni 15 év f1-es szezon után. úgyh a sértettséged és a verstappen utálatodat félretehetnéd, mert semmi érdemlegeset nem tudsz írni a témában, csak magadat stresszeled :)

spanyol:verstappen nem szakad le ricsitől (taktika miatt végül nyer)
monaco: balfasz verstappen, ricis egyértleműen jobb
kanada:verstappen megveri ricsit
európa:bottas mindkétszer feltartja verstappent kvalin , futamon valami hatalmas különbség volt elején köztük-->közvetlenül ricsi mögött ér célba
ausztria: verstappen ricsi előtt vna simám
nagy britannia: verstappen még rózbival harcol a .2 helyért ricsi sehol
magyarország: ricsi jobb
németország: verstappen ricsi előtt van majd taktika miatt félreáll 2-3-ban futnak be
belgium:rajtbaleset, értékelhetetlen futam
monza.ricsi jobb
szingapúr:ricsi jobb
malajzia: startégiai előnyben van verstappen vsc megmenti ricsit "bemákolja" a futamot
japán: verstappen jobb mint ricsi
usa: nem kell leírni.

számomra eléggé kiegyenesúlyozott a párharcuk, de valamivel több pech érte verstappen az évben

Lewisthebest
#26 Lewisthebest 2016. október 27. 14:44  
successboy:
Ricciardóról beszélsz? Hisz ő nem zseni, félisten stb.Csak egy átlagos versenyző.Legalábbis a szemetekben.De lassan(nagyon lassan) rájön majd mindenki, hogy csak egy Palmer mellett lehet világbajnok egy űrhajóban úgy, hogy az FIA soha nem bünteti majd meg semmiért. Ez a vélemyényem.Ha eddig nem bírta legyűrni Ricciardót ,már csak a Red Bull segítségével fogja tudja.Tanulni meg nem itt kell, ahhoz ott vannak az alacsonyabb kategóriák.

Nem tudom miről beszélsz, de maximum az elején kapott kritikákat Ricsi, hogy nem tudja az időmérős pozícióját eredményre váltani a versenyen, de néhány futam után elhallgattatta a kétkedőket pl engem is mert ő is elleste azt, hogy a versenyen mit csinált Verstappen másképp és azóta kölcsönösen sarkallják egymást a jobb eredményre. Egyszer az egyik a meggyőzőbb aztán meg a másik. De az mindent elmond rólad, hogy szerinted ha 19 évesen még nem alázza sz*rrá azt a versenyzőt akit a szakértők közül sokan jelenleg a legjobbnak tartanak akkor már később sem fog fejlődni.. :D

successboy
#25 successboy 2016. október 27. 13:36  
F1890:
mscnek mikor is volt 19!! évesen top csapttársa? ő sokkal erősebb a mai mezőny mint akkor. ha senna mansell mellett kezdett volna megérteném de így h egy kiöregedő apja lehetne piké mellett akit nem is tudott rendesen elverni (kb úgy mint verstappen ricsi ellen) nemtom miről beszélsz

Ricciardóról beszélsz? Hisz ő nem zseni, félisten stb.Csak egy átlagos versenyző.Legalábbis a szemetekben.De lassan(nagyon lassan) rájön majd mindenki, hogy csak egy Palmer mellett lehet világbajnok egy űrhajóban úgy, hogy az FIA soha nem bünteti majd meg semmiért.
Ez a vélemyényem.Ha eddig nem bírta legyűrni Ricciardót ,már csak a Red Bull segítségével fogja tudja.Tanulni meg nem itt kell, ahhoz ott vannak az alacsonyabb kategóriák.

Utoljára módosítva: 2016. október 27. 13:37

F1890
#24 F1890 2016. október 27. 12:21  
successboy:
Bizony ,sokat jelent.19 éves ,dicsérjük ezért meg..Egyenlőre Ricciardoval sincs egy szinten , hibát hibára halmoz, nem ritkán unfair módon versenyez.És ő lenne a zseni kategória sokak szemében, ez a nagyon vicces, na meg az hogy a legnagyobbakhoz hasonlítják a birkák, holott köze nincs hozzájuk.Ilyen felemás belépőt pl. Schumacher nem produkált, ott elég egyértelműen földbedögölt mindenkit, nem mellesleg, ennyi és ilyen hibákat nem követett el, nem tudom hogyan tudják egyesek pl. hozzá hasonlítani. Ha a szurkolóik a két lábbal a földön maradnának és helyén kezelnék az eredményeit, nem lenne ennyi ellenszenv MAx és a szurkolóik felé, legalábbis részemről biztosan nem. De így csak óriási szívás lesz a weber ,szujó és követőiknek ha Verstappen ilyen eszetlen módon vezet tovább, mert a lufi ki fog pukkani.Már most is ereszt..

mscnek mikor is volt 19!! évesen top csapttársa? ő sokkal erősebb a mai mezőny mint akkor. ha senna mansell mellett kezdett volna megérteném de így h egy kiöregedő apja lehetne piké mellett akit nem is tudott rendesen elverni (kb úgy mint verstappen ricsi ellen) nemtom miről beszélsz

successboy
#23 successboy 2016. október 27. 11:38  
guide:
Hol van Ricciardo? Az egyik legjobb,de az is lehet,hogy a mezőny legjobb pilótája.Egy körön,versenytávon,gumikezelésben,előzésben is kiemelkedő.Hibázni évente kb. egyszer hibázik,ebben mindenki másnál jobb. Ezért ha Max közel van hozzá vagy esetleg gyorsabb is,akkor az nagyon sokat jelent.

Bizony ,sokat jelent.19 éves ,dicsérjük ezért meg..Egyenlőre Ricciardoval sincs egy szinten , hibát hibára halmoz, nem ritkán unfair módon versenyez.És ő lenne a zseni kategória sokak szemében, ez a nagyon vicces, na meg az hogy a legnagyobbakhoz hasonlítják a birkák, holott köze nincs hozzájuk.Ilyen felemás belépőt pl. Schumacher nem produkált, ott elég egyértelműen földbedögölt mindenkit, nem mellesleg, ennyi és ilyen hibákat nem követett el, nem tudom hogyan tudják egyesek pl. hozzá hasonlítani.
Ha a szurkolóik a két lábbal a földön maradnának és helyén kezelnék az eredményeit, nem lenne ennyi ellenszenv MAx és a szurkolóik felé, legalábbis részemről biztosan nem.
De így csak óriási szívás lesz a weber ,szujó és követőiknek ha Verstappen ilyen eszetlen módon vezet tovább, mert a lufi ki fog pukkani.Már most is ereszt..

F1890
#22 F1890 2016. október 27. 09:20  

poedig hányszor hallottam tankolás alatt is h spórolj a benzinnel, ne nyomd még, csak etap végét... kár h nem emlékszel rá.

és a tankolásnál az a legnagyobb különbség h már a rajtnál eldől h hova juthatsz el a futam végén, itt meg igazából nincs behatárolva az azonos üzemanyag mennyiség miatt. vagyis a végére szoktak kiélezett párharcok lenni a középmezőnyben is

Paberto
#21 Paberto 2016. október 27. 00:01  

Nagyon is jo valaszt adott Max a radioban. Ezt mar akkor is megjegyeztem a futamon. De nem baj, oljuk csak ki a maradek autoversenyzokbol is a versenyezni akarast...

"olyankor is a határon van, amikor fölösleges"

Itt van a hiba a mai F1-ben. Amikor me lehetett tankolni, es az uzemanyag mennyiseg hatarozta meg a kiallasok szamat, akkor birtak a gumik az etapokat. Akkor lehetett, sot kellett is minden kort a hataron teljesiteni. Az volt az igazi verseny, nem a mai sporolas. Ott jott ki ki az igazan gyors, ki a legjobb. Manapsag 90%-on mindenki el tud autokazni, a pilotak kozotti kulonbsegek is alig lathatok mar a futamokon.

Es ne gyertek azzal hogy akkor unalmasak voltak a futamok, meg nem volt a palyan elozes. Megneznek en egy 2007-2008-as autokkal megrendezett idenyt ahol mar van KERS es/vagy mostani hybrid rendszer na meg DRS. Mindjart lenne elozes a palyan is, mellette lehetne idomeros koroket futni minden korben futamon is...

Utoljára módosítva: 2016. október 27. 00:10

f1m12
#20 f1m12 2016. október 26. 19:56  
frontember:
Ilyenkor hol vannak azok, akik a RB debütálása óta hisztériáznak, ha bárki kritizálni merészeli ezt a gyereket? Most, hogy a csapata szólt oda, hogy lassan elég lesz az oktalan faszságból, most hol vannak a kölyök védelmezői? Azon el lehet vitatkozni, hogy a spórolós F1 szar, szerintem is az. De ha ez van, akkor csakazértis széttaposni a kerekeket ostoba dolog. Összevissza kijönni kerékcserére - hát ezt hagyjuk is talán, fogadjuk el, hogy más is hibázik. Ahogy vége lesz az évnek, kirajzolódik, hol van még hiányossága ennek a gyereknek, és hol kell nagyon sokat fejlődnie ahhoz, hogy a bajnokok riválisa lehessen minden futamon, ne csak minden harmadikon.

most azokra gondolsz, akik azért álltak mellette, mert jobb merészel lenni, m Kvjat, és tehetségesnek tartják? mert a legtöbben ezt emlegették itt a fórumon, és nem azt jelentették ki, h senki ne merjen kritizálni. itt nem kritizálták egyesek, hanem konkrétan azt is állították, h a győzelem Kvjatnak járna. meg hogy ennyit Kvjat is tud.....
ha hibázik valaki, arogáns, stb, mindamellett, h tehetséges, miért ne lehetne azt is leírni? igen, nekem se volt szimpi, h vb pilótákat osztogat, meg versenyen igyekszik bosszút állni. nem tetszenek egyes megnyilvánulásai. csak azért írtam, mert merészeltem megvédeni akkor, amikor a pilótacsere volt. de nem vagyok vak, látom a hibáit, hiányosságait is

F1890
#19 F1890 2016. október 26. 18:49  
andrea1:
Kontrollálhatatlan. Ez az első probléma, ha valami nem úgy megy ahogy ő akarja legyen egy vesztett rajt, nem úgy mehet ahogy ő akar akkor vége és azért ez nem úgy működik hogy minden úgy lesz ahogy ő akarja. Ezeket le kell vetkőznie.

alonso hamilton schumacher 3 név akik mind mind ilyenek voltak...

guide
#18 guide 2016. október 26. 18:48  
successboy:
Micsoda zseni, ez a srác engem Fangiora emlékeztet annyira jól olvassa a versenyeket.Ja és egyszer világbajnok lesz! :DDD Csak tudnám Ricciardo-t hogy nevezzem ha a zseni jelzőt már megkapta valaki ajiba a mezőnyben.. :D

Hol van Ricciardo?
Az egyik legjobb,de az is lehet,hogy a mezőny legjobb pilótája.Egy körön,versenytávon,gumikezelésben,előzésben is kiemelkedő.Hibázni évente kb. egyszer hibázik,ebben mindenki másnál jobb.
Ezért ha Max közel van hozzá vagy esetleg gyorsabb is,akkor az nagyon sokat jelent.

sába
#17 sába 2016. október 26. 18:38  
Mr. Répatorta balneológus:
Ugyanott, ahol te voltál, amikor ez a srác sikerrel futott meg több versenyt és egyiket meg is nyerte. Biztos jól esik most csesztetni ezt a Verstappen gyereket, mert hibázott 18 évesen egy nagyot, de azt a futamgyőzelmet és a rátermettségét nem lehet elvenni tőle. De csak kiabálj a mikrofonodba, ha jól esik.....te, frontember.

19 éves

andrea1
#16 andrea1 2016. október 26. 18:37  

Kontrollálhatatlan. Ez az első probléma, ha valami nem úgy megy ahogy ő akarja legyen egy vesztett rajt, nem úgy mehet ahogy ő akar akkor vége és azért ez nem úgy működik hogy minden úgy lesz ahogy ő akarja. Ezeket le kell vetkőznie.

kayassine
#15 kayassine 2016. október 26. 18:32  

Most hülye volt Verstappen. Na bumm. Tanul majd belőle.
Én azt tippelném, hogy nem szereti ha Ricciardo előtte van, olyankor kicsit hevesebb.
A lágy gumiból semmi előnye nem származott, ez is felbaszhatta.
Azt a gumikoptatós rész nekem sem tiszta, mert eddig ő volt ebben a jobb, de lehet hogy vasárnap elgurult a gyógyszere.
Nagy a nyomás a srácon, nem mindig bírja.

Mr. Répatorta balneológus
#14 Mr. Répatorta balneológus 2016. október 26. 18:19  
successboy:
Kussban vannak a sarokban és várják hogy mikor lehet ismét elővenni a cerkát egy kis polírra.

Mint ahogy most te tetted?

Mr. Répatorta balneológus
#13 Mr. Répatorta balneológus 2016. október 26. 18:17  
frontember:
Ilyenkor hol vannak azok, akik a RB debütálása óta hisztériáznak, ha bárki kritizálni merészeli ezt a gyereket? Most, hogy a csapata szólt oda, hogy lassan elég lesz az oktalan faszságból, most hol vannak a kölyök védelmezői? Azon el lehet vitatkozni, hogy a spórolós F1 szar, szerintem is az. De ha ez van, akkor csakazértis széttaposni a kerekeket ostoba dolog. Összevissza kijönni kerékcserére - hát ezt hagyjuk is talán, fogadjuk el, hogy más is hibázik. Ahogy vége lesz az évnek, kirajzolódik, hol van még hiányossága ennek a gyereknek, és hol kell nagyon sokat fejlődnie ahhoz, hogy a bajnokok riválisa lehessen minden futamon, ne csak minden harmadikon.

Ugyanott, ahol te voltál, amikor ez a srác sikerrel futott meg több versenyt és egyiket meg is nyerte. Biztos jól esik most csesztetni ezt a Verstappen gyereket, mert hibázott 18 évesen egy nagyot, de azt a futamgyőzelmet és a rátermettségét nem lehet elvenni tőle. De csak kiabálj a mikrofonodba, ha jól esik.....te, frontember.

Utoljára módosítva: 2016. október 26. 18:21

F1890
#12 F1890 2016. október 26. 18:16  
frontember:
Ilyenkor hol vannak azok, akik a RB debütálása óta hisztériáznak, ha bárki kritizálni merészeli ezt a gyereket? Most, hogy a csapata szólt oda, hogy lassan elég lesz az oktalan faszságból, most hol vannak a kölyök védelmezői? Azon el lehet vitatkozni, hogy a spórolós F1 szar, szerintem is az. De ha ez van, akkor csakazértis széttaposni a kerekeket ostoba dolog. Összevissza kijönni kerékcserére - hát ezt hagyjuk is talán, fogadjuk el, hogy más is hibázik. Ahogy vége lesz az évnek, kirajzolódik, hol van még hiányossága ennek a gyereknek, és hol kell nagyon sokat fejlődnie ahhoz, hogy a bajnokok riválisa lehessen minden futamon, ne csak minden harmadikon.

vannak olyan emberek akik reálisan látják a szitut és elfogadják markó szavát. most mégis mi a lószart kéne itt írni? igaza van markónak? igaza van. akkor meg minek tépjük a szánkat?

mellesleg kimi előzése úgy történt h nyomta neki ergó igaza volt h taposni kell. a boxkiállása volt egy buta meggondolatlan dolog, de ezt senki sem vitatja. na most jobb h leírtam ezt? kevésbé lesz égő a hiba? vagy csak vitázni támadt kedved?

Lewisthebest
#11 Lewisthebest 2016. október 26. 17:34  
f1m12:
ha jobban óvta volna az első szettjét, tovább maradhatott volna kint. de pont ezt magyarázzák: nem tudja óvni, hanem koptat.

??? :D Végig 44-es köröket ment az elején a lágyon Hamiltonnál is csak 2-3 tizeddel volt lassabb aztán ok nélkül kihozták a 9. körben. A Mercedes esetében is érthetetlen volt, hogy Hamiltont mért hozták a 8.-ban, de ott még talán azzal magyarázható volt, hogy védték a pályán elfoglalt pozíciójukat, hogy ne kelljen a későbbiekben sem előzni, de Verstappennel ki ellen védekeztek? 5. helyen volt a 9. körben az egyetlen aki elévághatott volna az Vettel, a Ferrari tempóját látva meg ez nem jelentett volna túlzottan nagy kockázatot

Utoljára módosítva: 2016. október 26. 17:34

successboy
#10 successboy 2016. október 26. 17:29  
frontember:
Ilyenkor hol vannak azok, akik a RB debütálása óta hisztériáznak, ha bárki kritizálni merészeli ezt a gyereket? Most, hogy a csapata szólt oda, hogy lassan elég lesz az oktalan faszságból, most hol vannak a kölyök védelmezői? Azon el lehet vitatkozni, hogy a spórolós F1 szar, szerintem is az. De ha ez van, akkor csakazértis széttaposni a kerekeket ostoba dolog. Összevissza kijönni kerékcserére - hát ezt hagyjuk is talán, fogadjuk el, hogy más is hibázik. Ahogy vége lesz az évnek, kirajzolódik, hol van még hiányossága ennek a gyereknek, és hol kell nagyon sokat fejlődnie ahhoz, hogy a bajnokok riválisa lehessen minden futamon, ne csak minden harmadikon.

Kussban vannak a sarokban és várják hogy mikor lehet ismét elővenni a cerkát egy kis polírra.

frontember
#9 frontember 2016. október 26. 16:55  

Ilyenkor hol vannak azok, akik a RB debütálása óta hisztériáznak, ha bárki kritizálni merészeli ezt a gyereket? Most, hogy a csapata szólt oda, hogy lassan elég lesz az oktalan faszságból, most hol vannak a kölyök védelmezői?

Azon el lehet vitatkozni, hogy a spórolós F1 szar, szerintem is az. De ha ez van, akkor csakazértis széttaposni a kerekeket ostoba dolog. Összevissza kijönni kerékcserére - hát ezt hagyjuk is talán, fogadjuk el, hogy más is hibázik.

Ahogy vége lesz az évnek, kirajzolódik, hol van még hiányossága ennek a gyereknek, és hol kell nagyon sokat fejlődnie ahhoz, hogy a bajnokok riválisa lehessen minden futamon, ne csak minden harmadikon.

sába
#8 sába 2016. október 26. 16:08  

Így van ez: ha másokat szívat akkor egy zseni, ha a saját csapatát akkor egy idióta.

successboy
#7 successboy 2016. október 26. 16:04  

Micsoda zseni, ez a srác engem Fangiora emlékeztet annyira jól olvassa a versenyeket.Ja és egyszer világbajnok lesz! :DDD

Csak tudnám Ricciardo-t hogy nevezzem ha a zseni jelzőt már megkapta valaki ajiba a mezőnyben.. :D

Utoljára módosítva: 2016. október 26. 16:13

f1m12
#6 f1m12 2016. október 26. 15:28  
Lewisthebest:
Ez furcsa mert a futamok többségén pont Verstappennél volt jobb a gumikopás aztán jön egy futam ahol túltolja és már ezt is felírják neki mint negatív tulajdonságot :) Persze egyébként tiszta sor, hogy ebben az érában nem lehet ész nélkül folyamatosan támadni, de jelen helyzetben még csak más választása se lett volna mert ha beáll a Ferrarisok gyök 2-es tempójára és az utolsó körben előz akkor is a 4. hely lett volna elérhető és így, hogy megelőzte Kimit + próbálkozott Rosberggel így is 4. lett volna. Ez a verseny ott ment el azon kívül, hogy nyilván elromlott az autója, hogy nem használták ki az elején a lágy gumis taktika előnyét 1 körrel később volt cserélni mint a szuper lágyon rajtoló Ricciardo magyarul nem, hogy előnnyé nem kovácsolták, hogy a keményebb keveréken rajtoltak hanem még vesztettek is vele 1 pozíciót + időt.

ha jobban óvta volna az első szettjét, tovább maradhatott volna kint. de pont ezt magyarázzák: nem tudja óvni, hanem koptat.

f1m12
#5 f1m12 2016. október 26. 15:25  

Kész tények elé állította a csapatát. Ezzel viszont el is vette a lehetőséget a Red Bulltól arra, hogy másodikak legyenek
ezt meg hogy kell érteni?nem azért bukták a 2. helyet, mert Max hamarabb ment ki a boxba

a másik meg: komolyan ez az autóversenyzés legmagasabb szintje, hogy a gumiknak vannak kiszolgáltatva, és állandóan a kopástól félnek? én értem, h a helyzet mindenkinek ugyanaz, de nem jobb lenne, ha a ez nem a spórolásról szólna?

Lewisthebest
#4 Lewisthebest 2016. október 26. 14:59  
green11:
Nem feltétlenül értek egyet Veled! Szerintem jó az, ha kell egy kicsit gondolkodni is és nem csak nyomni a gázt, mint egy agyhalott. Kifejezetten széppé teszi a sportot, hogy több eszköz van, amit használni kell és ezek kombinációja adja a legoptimálisabb végeredményt. Öcskös még csak nyomni tudja. De majd tanul... :)

Ez furcsa mert a futamok többségén pont Verstappennél volt jobb a gumikopás aztán jön egy futam ahol túltolja és már ezt is felírják neki mint negatív tulajdonságot :) Persze egyébként tiszta sor, hogy ebben az érában nem lehet ész nélkül folyamatosan támadni, de jelen helyzetben még csak más választása se lett volna mert ha beáll a Ferrarisok gyök 2-es tempójára és az utolsó körben előz akkor is a 4. hely lett volna elérhető és így, hogy megelőzte Kimit + próbálkozott Rosberggel így is 4. lett volna. Ez a verseny ott ment el azon kívül, hogy nyilván elromlott az autója, hogy nem használták ki az elején a lágy gumis taktika előnyét 1 körrel később volt cserélni mint a szuper lágyon rajtoló Ricciardo magyarul nem, hogy előnnyé nem kovácsolták, hogy a keményebb keveréken rajtoltak hanem még vesztettek is vele 1 pozíciót + időt.

green11
#3 green11 2016. október 26. 14:02  
trialboj:
De gyűlölöm ezt a felfogást: "Meg kell találnia az egyensúlyt a támadás és a kivárás között.” Tehát ha a rajtnál vagy azt követő első 2-3 kanyarben nem sikerült előzni, akkor vagy lenyomja a boxban, vagy autókázik 50+kört és az utolsó 10ben megpróbálja majd a leintést követően azt nyilatkozza hogy még kellett volna 1-2 kör és megvan. Ész ezt most nem Maxra értem hanem kb mindenkire. Ez így nem egy izgalmas forgatókönyv.

Nem feltétlenül értek egyet Veled! Szerintem jó az, ha kell egy kicsit gondolkodni is és nem csak nyomni a gázt, mint egy agyhalott. Kifejezetten széppé teszi a sportot, hogy több eszköz van, amit használni kell és ezek kombinációja adja a legoptimálisabb végeredményt. Öcskös még csak nyomni tudja. De majd tanul... :)

csaby_massa
#2 csaby_massa 2016. október 26. 10:33  
trialboj:
De gyűlölöm ezt a felfogást: "Meg kell találnia az egyensúlyt a támadás és a kivárás között.” Tehát ha a rajtnál vagy azt követő első 2-3 kanyarben nem sikerült előzni, akkor vagy lenyomja a boxban, vagy autókázik 50+kört és az utolsó 10ben megpróbálja majd a leintést követően azt nyilatkozza hogy még kellett volna 1-2 kör és megvan. Ész ezt most nem Maxra értem hanem kb mindenkire. Ez így nem egy izgalmas forgatókönyv.

ez a spórolós éra sajnos. Reméljük az új szabályokkal kikerülünk belőle.

trialboj
#1 trialboj 2016. október 26. 09:51  

De gyűlölöm ezt a felfogást: "Meg kell találnia az egyensúlyt a támadás és a kivárás között.”

Tehát ha a rajtnál vagy azt követő első 2-3 kanyarben nem sikerült előzni, akkor vagy lenyomja a boxban, vagy autókázik 50+kört és az utolsó 10ben megpróbálja majd a leintést követően azt nyilatkozza hogy még kellett volna 1-2 kör és megvan.

Ész ezt most nem Maxra értem hanem kb mindenkire. Ez így nem egy izgalmas forgatókönyv.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”