Uncharted 4 v2

Végre egy versenyképes újonccsapat?

írta: M4Sport
2016. február 26. 13:18
FOTÓ: ©xpbimages.com

Ha nem is döntöttek körrekordokat, kedvező benyomást tett az első teszthéten az újonc Haas-istálló. Az évtized legjobb újonccsapatává válhatnak?

2010 óta nem avatott újonc csapatot a Forma–1 – idén viszont újra bővül a mezőny. Mozgalmas napok állnak a debütáló Haas-istálló mögött: múlt hétvégén bemutatták, majd bejáratták fennállásuk első F1-es autóját, aztán négy napon át Barcelonában tesztelték azt. Bár a teljesített kilométerek tekintetében csak a Manort és a küszködő McLarent tudták megelőzni, s több problémával is szembesültek, egyvalami már most kiderült: várhatóan nem kell olyan mélyről indítaniuk F1-es kalandjukat, mint hat évvel ezelőtt a Hispania, Lotus (Caterham) és Virgin (Marussia, Manor) triónak.

Mindez annak is köszönhető, hogy Gene Haasék pontosan tudták, mire vállalkoznak, s tanulva a korábbi csapatok esetéből, megfelelő büdzsével, technikai háttérrel, partneri kapcsolatokkal felvértezve vágtak bele projektjükbe, kellő időt hagyva maguknak a feltételek megteremtésére is. „Olyan szorosan együttműködünk a Ferrarival, amennyire csak lehetséges – valójában amit a szabályok megengednek, mindent Olaszországból veszünk” – nyilatkozta a teszt zárónapján Günther Steiner csapatfőnök.

A négy tesztnap során Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez összesen 281 kört teljesített, utóbbi versenyző csütörtökön versenyszimulációt is végrehajtott, s mindketten elégedetten nyilatkoztak a VF-16-os kódnévre keresztelt autó vezethetőségéről, egyensúlyáról. A mexikói ráadásul megjegyezte, a kisebb problémák ellenére sokkal simábban alakult az első hetük, mint arra számítottak. „Fantasztikus napok vannak mögöttünk” – állapította meg Steiner. „Az egészet Esteban utolsó tesztnapon végrehajtott versenyszimulációja koronázta meg. Négy napon át csaknem háromszáz kört teljesítettünk, amivel nemigen számoltunk, tekintve, hogy teljesen új csapat vagyunk.”

A kérdésre, csapata máris megelőzte-e önmagát, azonban elmondta: „A Forma–1-ben sosem járhatsz előrébb önmagadnál. Örvendetes, mennyit fejlődtünk, de azt nem állítanánk, hogy máris sínen vagyunk. Mindig többre vágysz, sosem lehetsz elégedett.”

Romain Grosjean„Mintha tizenkét hónapot át terhes lettem volna”

A Haas egyebek mellett erőforrását is a Ferraritól vásárolja – ezen a héten ők voltak az egyetlen csapat a Scuderia mellett, amely már a 2016-os maranellói V6-osokat nyüstölte. Gene Haas csapatfőnök azonban elárulta, valószínűleg így is volt különbség az ő és a partnerük hajtóegysége között. „Ausztráliában egy továbbfejlesztett motort fogunk használni, amely több lóerővel rendelkezik. Aztán lesz még egy új vezetőszárnyunk is, de forradalmi újításokkal nem készülünk” – tekintett előre a csapatalapító. „Nagyjából tehát a mostani autónk megegyezik azzal, amit Melbourne-ben használunk majd.”

Haas az abc-nek adott nyilatkozatában elmondta, a NASCAR-ban szerzett tapasztalataikat is szeretnék felhasználni a Forma–1-es csapatuk sikeressé válásához. „Most lényegében ugyanazt csináljuk, mint a NASCAR-ban, csak most a világ minden táján. A NASCAR-ban megtanultuk, hogyan kell működtetni egy versenycsapatot, hogyan kell felszerelkezni, szinten tartani a költségeket – ezek mind alapvető fontosságúak egy versenycsapatnál. És ez jó alapot jelent a Forma–1-ben is. Most próbáljuk megvetni a lábunkat ott. Jártam a garázsunkban, láttam, mit csinál a csapat. Nem hinném, hogy az ottani munka teljesen különbözne attól, amit a NASCAR-ban csinálunk. Az emberek azt mondják, sokkal keményebb. Meg kell még tanulnunk, hogy mennek ott a dolgok, de nem látom akadályát annak, miért ne szerepelhetnénk ugyanúgy, mint bármelyik F1-es csapat.”

A Haas többször is kijelentette, első évében a pontszerzés lesz a céljuk. „Azért szerződtettük Romain Grosjeant, mert az évek alatt bizonyította, hogy képes a rendszeres pontszerzésre, ha megadatik rá az esélye. A tervünk az, hogy kihasználjuk mások gyengeségeit. Különösen az év első felében lehet gondja egyes csapatoknak. Ha nekünk megbízható az autónk, legalább az első futamokon képesnek kell lennünk arra, hogy a legjobb tízbe kerüljünk. Aztán lépésről lépésre szeretnénk emelni a tétet. Az évek során majd egyszer szeretnénk futamokat is nyerni a Forma–1-ben. De türelmesek vagyunk” – magyarázta az amerikai.

„Az emberek közül, aki csatlakozott hozzánk, szinte mind rendelkezik már F1-es tapasztalattal. Nem lehet tehát azt állítani, hogy kezdőkkel kezdünk. Minden tőlünk telhetőt megteszünk. Az ellenfeleink régóta csinálják már ezt, nem lesz könnyű legyőzni őket, és nyilván nem is fognak teret engedni nekünk. De ha megbízhatóak leszünk, jó helyezéseket szerezhetünk, és egészen jól szerepelhetünk a konstruktőri bajnokságban is. Meglátjuk, sikerül-e. Én úgy éreztem magam, mintha tizenkét hónapon át terhes lettem volna. Most ideje elkezdeni a versenyzést!”

Oszd meg!





8 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

bocee13
#8 bocee13 2016. február 29. 09:18  
plman:
az orrkúp szerintem elég bénán kapcsolódik az autóhoz mármint a szinezése, valahogy olyan érzést kelt bennem, mintha egy másik autó eleme lenne, vagy hogy eredileg más dizájnú festést tervezetek amit aztán módosítottak csak azt az elemet elfelejtették az új színterv szerint átfesteni.

szerintem csak nem volt idejuk lefenyezni az uj orrkupot, miutan elso nap eltort az elsodleges orrkup es szerintem ugy kuldtek el Barcelonaba, amilyen allapotban volt a gyarban.

plman
#7 plman 2016. február 29. 08:55  

az orrkúp szerintem elég bénán kapcsolódik az autóhoz mármint a szinezése, valahogy olyan érzést kelt bennem, mintha egy másik autó eleme lenne, vagy hogy eredileg más dizájnú festést tervezetek amit aztán módosítottak csak azt az elemet elfelejtették az új színterv szerint átfesteni.

Utoljára módosítva: 2016. február 29. 09:00

albutr
#6 albutr 2016. február 28. 18:36  

na az lesz igazán szégyen ha a Haas beelőzné a Mclarent.

Kimilton
#5 Kimilton 2016. február 27. 13:39  

Ez a festés kiköpött régi McLaren.

sába
#4 sába 2016. február 27. 10:07  

Igen profi benyomását kelti Haas, remélem a versenyeken is megbízható lesz az autójuk. Nem semmi eredmény lenne, ha a manor/sauber netán mclaren előtt tudnának célba érni.

csaby_massa
#3 csaby_massa 2016. február 26. 18:23  

A Manornak is ott van a Merci motor mostmár, meg egy csomó tapasztalat, illene a Haas előtt végezni. Nagyon szépen kezdtek az amerikaiak az már biztos

frontember
#2 frontember 2016. február 26. 15:30  

ez eddig nagyon szép egy újonctól, akárhogy ferrari, meg értek mindent, akkor is...

Tasi-r
#1 Tasi-r 2016. február 26. 13:36  

hááh :D Azért kicsit máshogy alakultak! de nekem kiscsapat etalon még mindig a Force India :)

HungaroInfo

 



FORMA-1 HÍREK

Mark Webber

02016.06.24. 19:55

Webber nem irigyli Kvjatot

12016.06.24. 18:59

Jutalom jár a „biztonságos vezetésért”

Ismét változott a szuperlicenc-szabály

02016.06.24. 17:56

Már Silverstone-ban debütálhat a Ferrari-védence

A Haas autóját vezetheti az első szabadedzésen

22016.06.24. 16:54

A Renault már inkább tesztel

A versenyhétvégéken is