Verstappen jól szórakozott, nem áldozat – csak a nézőket sajnálja...

írta: M4Sport
2016. október 23. 01:00
FOTÓ: ©xpbimages.com

Hiába a szigorúbb szabály, Max Verstappen így sem változtat eddigi hozzáállásán. Nem gondolja, hogy a módosítás ellene irányulna – de azt sem, hogy az F1 javát szolgálná. A Ferrari két versenyzője viszont annál elégedettebb.

Az austini versenyen máris életbe lép az FIA korábbinál szigorúbb szabálya, melynek értelmében a versenybíróság már nem lesz olyan elnéző a féktávon történő irányváltásokkal, mint két hete Japánban Max Verstappennel volt.

A hírek szerint a hollandnak kellemetlen egy órát kellett átélnie a versenyzők pénteki eligazításán – ám ő ezt persze sosem ismerné el. „Vicces volt. Csak hallgattam” – kommentált a tőle megszokott stílusban, amikor erről kérdezték. „Nem, én is mondtam pár dolgot, de összességében nem tekintem magam áldozatnak. És hogy én mit mondok, az igazán nem is számít. De szerettem volna elmondani az álláspontomat. Most egy egyértelmű szabályunk lett, ami mindenkinek jó. Hogy ez milyen hatással lesz a sportágra, majd kiderül. De mindenkinek joga van a véleményéhez.”

„Nem tudok változtatni ezen. Ez lett a szabály, mindenki ehhez tartotta magát. De nem hinném, hogy nekem bármin is változtatnom kéne. Jó, hogy egyértelműbb lett, mit szabad és mit nem. Most remélhetőleg már tudnak majd előzni… Nem lepett meg, hogy megváltoztatták a szabályt a sok panasz után. Még nem tudom, mit fogok tenni egy ilyen helyzetben, ezen még nem gondolkodtam. De izgatottan várom, hogy a jövőben hogyan fognak támadni és védekezni a versenyzők. Én mindig ösztönösen reagálok, rövid időn belül.”

Verstappen főnöke, Christian Horner érveit felhozva terelte másik síkra a mostani szabálypontosítást. „Meglátjuk, milyen hatása lesz ennek a sportágra. Szerintem a Forma–1-et csak érdekesebbé teszi, ha nem csak a sok DRS-es könnyű előzés van. De nem tőlem függ. Talán mostantól több előzést fogunk látni. Hogy ez pozitív lesz-e, azt nem tudom. Erről a szurkolókat kéne megkérdezni.”

Végül kiemelte, sok riválisa mozgott már hozzá hasonló módon a féktávokon. „Igen, mindig. Mindig is láttam ilyet.”

Räikkönen: „A szabályok néha hülyén hangzanak, de hasznosak”

Sebastian Vettel a GPDA alelnökeként is fontosnak tartja, hogy mostantól konkrétabb szabályuk van a kétes manőverek ellen. Elmondása szerint éppen ez hiányzott eddig – mert a féktávon történő irányváltást eddig csak a szokásjog tiltotta. „Ez nagyon egyszerű. Azon a napon, amelyiken csatlakoztam az F1 mezőnyéhez, máris egyértelmű volt számomra ez. Egy íratlan szabály volt, de voltak helyzetek, amikor félretették. Ennek az üzenete aztán az lett, hogy mindenki elkezdte csinálni. És ez nem helyes. Tegnap megbeszéltük, hogy mindannyian csak arra várunk, hogy történjen valami. Szerintem ez egy jó lépés volt.”

Kimi Räikkönen szerint sosem lesz teljesen egyértelmű, hogy mit szabad és mit nem, mert minden egyes eset különböző – ám ez még nem ok arra, hogy félvállról vegyék az efféle problémákat. „Ha nincsenek szabályok, elkezdhetünk elég sok mindent csinálni. Muszáj, hogy legyenek iránymutatások arra, mit tehetünk meg. Ezek talán néha hülyén hangzanak, de mégis hasznosak mindenki számára” – vélekedett 2007 bajnoka.

FIA
Oszd meg!





59 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

raynor
#59 raynor 2016. október 23. 16:27  
ddb:
Nem a rombolásra vágyom, hanem arra, hogy legalább egy versenyen boruljon már fel minden, és más arcokról, más csapatokról szóljon a verseny. Mennyivel izgalmasabb lenne egy Palmer - Ocon - Alonso csata a dobogóért egy kaotikus versenyen. Nem tud már lázba hozni, hogy a rajt után Hamilton hanyadik helyről fog visszajönni másodiknak, vagy hogy Ricciardo vagy Verstappen dobogó lesz-e. Verstappen megmozdulásairól már így is rengeteget beszélünk. Button gentleman előzéseiről mikor beszéltünk ennyit? Sose. De még azt se, hogy jajj de szép volt, mert egyik se volt emlékezetes. Alonso keréknyomos Massa előzése 2007-ben a Nürburgringen most is a szemem előtt van, vagy Kubica - Massa Fuji. Mert összeértek, kiszorították egymást, ott volt a levegőben, hogy kiesés, kipördülés, ütközés lesz. Kubica - Vettel 2009 Ausztrália? Mekkora dráma volt, összetörték magukat. Úgy látszik, csak én vágyom akcióra, és én szeretem, ha kőfejűek is vannak a pályán. Ha Maldonado volt a képernyőn és valaki előzni próbálta, mindenki érezte, hogy grízes manőver lesz. Ezt akarom érezni minden előzésnél, nem azt, hogy elengedik egymást, helyet hagynak, meg hogy nyitom a DRS-t.

Kb. 25 éve nézem ezt a sportot, hidd el veled együtt nekem is elegem van ebből a "sz*rból" ami most van. Elegem van a PR maszlagból, meg a túlszabályozottságból, de nem az a módja amit Verstappen csinál. Az, hogy ebben lényegében egyöntetűen egyetértenek a pilóták az is jól mutatja ezt. Ezen nincs mit variálni. Féktávon primitív tahóság irányt váltani, annyira, hogy ezt senki nem használja módszeresen, mert ez íratlan szabály. Ettől még lehet keményen védekezni, lehet előzni szépeket. Nem ezen múlik amit hiányolsz. Nem a pilótákkal van a baj, hanem az autókkal és a technikai szabályzattal. Azon kellene változtatni. Adjanak olyan autókat amivel harcolni is lehet nem csak védekezni és egyből lesz verseny. De erről sokat lehetne beszélni és konkrétan szerintem ehhez az ügyhöz nem sok köze van.

f1m12
#58 f1m12 2016. október 23. 15:59  
Balrog:
én is ettől tartok, az ilyen pocsék időmérők után sose bír magával :/

legalább most megtudjuk, h mennyire kiszámtható és következetes

F1890
#57 F1890 2016. október 23. 15:09  
zuzmó:
Nagyobb műsorkínálat, szerteágazóbb nézői szám stb stb... Mégis más motor és autósportnál nem látod ezt a mértékű csökkenést sőt: http://www.fiawtcc.com/wtcc-tv-audiences-rise-by-16 Nyílván vannak futamok most is amiket élvezek... Ezt sehol se írtam... De a mostani idények jóval gyengébbek mint a régiek... Legalábbis nekem... Én ezzel intézem el... Az pl normális, hogy elfékezed a gumit és kb cserélheted is... Meg, hogy nem melegszik fel egy körre jól de ha többet mész rajta sokkal lassabb kört tudsz megtenni? Nem! Nyílván ez egy elég leegyszerűsített dolog de én igenis ezekben és más kisebb dolgokban látom a hibát... Amit te felhozol a között eltelt 26 év... Amit én az pár év alatt történ (4-5) :D Ráadásul kevésbé költséges egy talkshow mint egy autósport felhúzása. (-> riválisok száma)

a wtcc-t a világon a kutya nem nézi. yvan muller mondta h kb meg sem ismerik az utcán és karácsonykor a családján kívül nem sokan köszöntik :D

a rally is haldoklik, meg úgy kb az összes motortsport.

button elmondta h a futamok túl hosszúak nem lehet a nézőket odaragasztani 1,5 órán át. 6 év az baromi hosszú egy tv-nézés szempontjából és az f1 megmaradt a kőkorszaki berögzült szokásain. semmi extra tartalmat nem szolgáltat a nézőknek nem érzik az emberek sajátjuknak. pont az lett a veszte ami anno érdekessé tette, az exkluzivitás.
de valójában a legegyszerűbb ha azt mondjuk h unalmas a sport, a merci 3 éve alatt senki sem jött fel rájuk boritékolható h ki nyer. de ez nem a drs meg pirelli hibája

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 15:09

zuzmó
#56 zuzmó 2016. október 23. 14:48  
F1890:
bocsi de sztem aki nem élvezte 11 monzat vagy 14 bahreint vagy 14 silverstonet, azt én már tényleg csak sajnálni tudom.... ezt nagyon jól meglehetne indokolni, de mivle minden kétséget kizáróan egyszerűbb elintézni azzal h fosgumik drs nincs tankolás, ezért inkább nem fejtem ki hosszú körmondatokban neked. de csakh egy nagyon egyszerű példával illusztráljam. 90-es évek közepén a friderikusz showt 6 millióan nézték, manapság összeteszi bármelyik kereskedelmi csatorna a kezét ha 1,5 milliós nézettség van. a többit meghagyom neked h ebből mit vonsz le

Nagyobb műsorkínálat, szerteágazóbb nézői szám stb stb...

Mégis más motor és autósportnál nem látod ezt a mértékű csökkenést sőt:
http://www.fiawtcc.com/wtcc-tv-audiences-rise-by-16

Nyílván vannak futamok most is amiket élvezek... Ezt sehol se írtam... De a mostani idények jóval gyengébbek mint a régiek... Legalábbis nekem...
Én ezzel intézem el... Az pl normális, hogy elfékezed a gumit és kb cserélheted is... Meg, hogy nem melegszik fel egy körre jól de ha többet mész rajta sokkal lassabb kört tudsz megtenni? Nem! Nyílván ez egy elég leegyszerűsített dolog de én igenis ezekben és más kisebb dolgokban látom a hibát...

Amit te felhozol a között eltelt 26 év... Amit én az pár év alatt történ (4-5) :D

Ráadásul kevésbé költséges egy talkshow mint egy autósport felhúzása. (-> riválisok száma)

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 15:02

F1890
#55 F1890 2016. október 23. 14:27  
zuzmó:
:D szarrá izgulom magam én is:D Lehet, hogy több az előzés de az előzések milyensége se mindegy... Ha jobb lett minden akkor miért esett a nézettség a 3-adára?:)

bocsi de sztem aki nem élvezte 11 monzat vagy 14 bahreint vagy 14 silverstonet, azt én már tényleg csak sajnálni tudom....

ezt nagyon jól meglehetne indokolni, de mivle minden kétséget kizáróan egyszerűbb elintézni azzal h fosgumik drs nincs tankolás, ezért inkább nem fejtem ki hosszú körmondatokban neked. de csakh egy nagyon egyszerű példával illusztráljam. 90-es évek közepén a friderikusz showt 6 millióan nézték, manapság összeteszi bármelyik kereskedelmi csatorna a kezét ha 1,5 milliós nézettség van. a többit meghagyom neked h ebből mit vonsz le

Vito
#54 Vito 2016. október 23. 14:26  
F1890:
azért csodálkozom h senki sem említette imola 05 06ot... pedig sztem az a kettő volt a legszebb. ezek közül 2 egy kör alatt elintézett dolog volt. így klasszikus párharcnak egyáltalán nem nevezném

Nem klasszikust ìrtàl hanem "izgit". Ès nem attòl lesz valami klasszikus hogy körökön àt tart.
2007-et meg kàr felhozni, arra az èvre mar annyira kiforrottak lettek az autòk hogy igazàbòl kis tùlzàssal de mindenki "sìnen" ment. Elèg megnèzni az akkori versenyben futott etapokat, akkoriba pèldàul Kimi kèpes volt a futamon 8-10kört teljesìteni 1,5tizeden belül. A mostani autòkkal, gumikkal, üzemanyagspòrolàssal Kimi verseny etapjai olyanok mint az ökörhugyozàs

zuzmó
#53 zuzmó 2016. október 23. 14:25  
F1890:
"száraz pályán mondj 5 olyan momentumot ami nagyon izgi volt 10 éve. " én tisztába vagyok mit mondtam. az más kérdés h kiakarod forgatni :)

Nem forgatni akarom, csak nem gondoltam, hogy te pontosan 10 évre gondoltál :D Se egy kicsit előrébb se egy kicsit hátrébb... Főleg azért nem mert én a gumikat és a tankolás hiányát hoztam fel (+ aero)

sába
#52 sába 2016. október 23. 14:24  
zuzmó:
:D szarrá izgulom magam én is:D Lehet, hogy több az előzés de az előzések milyensége se mindegy... Ha jobb lett minden akkor miért esett a nézettség a 3-adára?:)

Mert mindenki hülye .... :)

sába
#51 sába 2016. október 23. 14:23  
F1890:
azért csodálkozom h senki sem említette imola 05 06ot... pedig sztem az a kettő volt a legszebb. ezek közül 2 egy kör alatt elintézett dolog volt. így klasszikus párharcnak egyáltalán nem nevezném

Hát ja, Schumacher vs Alonso, Imola

zuzmó
#50 zuzmó 2016. október 23. 14:21  
F1890:
2007ből mondjál már száraz pályán öldöklő csatát, mert sztem ott igencsak baromi unalmas futamok voltak. 2011 monza schumacher hamilton 2011 monza alo vs vettel 11 német nagydíj 14 bahrein rozbi hamilton 14 silverstone vet alo és manapság a futam vgén is vannak középmezőnyben csaták.

:D szarrá izgulom magam én is:D Lehet, hogy több az előzés de az előzések milyensége se mindegy...
Ha jobb lett minden akkor miért esett a nézettség a 3-adára?:)

F1890
#49 F1890 2016. október 23. 14:19  
Vito:
2002 Nèmet Montoya vs Kimi (megjegyzem ìgy kell "TÖKÖSEN" ès vèrprofin vèdekezni, plusz SPORTSZERŰEN) 2003 Melbourne Shumi vs Kimi 2003 Ausztria Kimi vs Barichello 2004 Spa Shumi vs Kimi 2005 Suzuka Kimi vs Fisi 2006 Brazil Shumi vs Kimi Ìgy hìrtelen, de pèldàul Montoya, Alonsotòl is lehetne nem keveset a többiekről nem beszèlve, Fisi, Button, Kubica, Massa, Hamilton (igaz nem nàla csak 8-9èvre visszamenőleg)

azért csodálkozom h senki sem említette imola 05 06ot... pedig sztem az a kettő volt a legszebb.

ezek közül 2 egy kör alatt elintézett dolog volt. így klasszikus párharcnak egyáltalán nem nevezném

sába
#48 sába 2016. október 23. 14:17  
F1890:
az drs-es volt, régen minden jobb volt évekből kérek 5 frenetikus párharcot. mert erről volt szó

Schumacher vs Fisichella brazil gp

Vito
#47 Vito 2016. október 23. 14:15  
F1890:
mondom 10 évvel ezelőttit mondj , mert ott sztároltad a nem kopó gumikat, a tankolást istenítetted

2002 Nèmet Montoya vs Kimi (megjegyzem ìgy kell "TÖKÖSEN" ès vèrprofin vèdekezni, plusz SPORTSZERŰEN)
2003 Melbourne Shumi vs Kimi
2003 Ausztria Kimi vs Barichello
2004 Spa Shumi vs Kimi
2005 Suzuka Kimi vs Fisi
2006 Brazil Shumi vs Kimi

Ìgy hìrtelen, de pèldàul Montoya, Alonsotòl is lehetne nem keveset a többiekről nem beszèlve, Fisi, Button, Kubica, Massa, Hamilton (igaz nem nàla csak 8-9èvre visszamenőleg)

F1890
#46 F1890 2016. október 23. 14:13  
zuzmó:
Már nem tudja mit beszél :D

"száraz pályán mondj 5 olyan momentumot ami nagyon izgi volt 10 éve. "

én tisztába vagyok mit mondtam. az más kérdés h kiakarod forgatni :)

F1890
#45 F1890 2016. október 23. 14:12  
zuzmó:
https://www.youtube.com/watch?v=o56v2NR-QhM https://www.youtube.com/watch?v=F55uHToDu24 https://www.youtube.com/watch?v=X0YF5l81IMI Ennyi elég lesz vagy szánjak még rá pár percet?:) De ha szerinted a Pirelli éra jobb mint a 2000-es évek nagyrésze akkor a Verstappen rajongást is megértem.... :DDD Amúgy pedig a kopó gumik az 2010-től vannak :) Csak úgy mondom, hogy akkor ne dobáljuk a 10 évet :D 2007,2008 is elég jó év volt... :D

2007ből mondjál már száraz pályán öldöklő csatát, mert sztem ott igencsak baromi unalmas futamok voltak.

2011 monza schumacher hamilton
2011 monza alo vs vettel
11 német nagydíj
14 bahrein rozbi hamilton
14 silverstone vet alo

és manapság a futam vgén is vannak középmezőnyben csaták.

zuzmó
#44 zuzmó 2016. október 23. 14:11  
sába:
Ez 2011-ben volt és azt írtad az elmúlt 10 év és száraz pálya.

Már nem tudja mit beszél :D

stonefly
#43 stonefly 2016. október 23. 14:08  
sába:
Ezt a Verstappeni csodát mindenki be tudta volna vetni, ha az f1-s versenyzői etikett ezt nem tiltotta volna, most már szabály is tiltja.

Ennyi ! És ha ez a sorozat egy zárt karosszériás sorozat lenne akkor már rég móresre tanították volna ezt a felfuvalkodott kis gyereket.
Csak ugye a következmények amikbe a tapasztalt nagy többség belegondol, az óvta meg őt attól hogy pofára ejtsék.

zuzmó
#42 zuzmó 2016. október 23. 14:07  
F1890:
mondom 10 évvel ezelőttit mondj , mert ott sztároltad a nem kopó gumikat, a tankolást istenítetted

https://www.youtube.com/watch?v=o56v2NR-QhM

https://www.youtube.com/watch?v=F55uHToDu24

https://www.youtube.com/watch?v=X0YF5l81IMI

Ennyi elég lesz vagy szánjak még rá pár percet?:)
De ha szerinted a Pirelli éra jobb mint a 2000-es évek nagyrésze akkor a Verstappen rajongást is megértem.... :DDD

Amúgy pedig a kopó gumik az 2010-től vannak :) Csak úgy mondom, hogy akkor ne dobáljuk a 10 évet :D 2007,2008 is elég jó év volt... :D

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 14:08

Balrog
#41 Balrog 2016. október 23. 14:02  
F1890:
mondom 10 évvel ezelőttit mondj , mert ott sztároltad a nem kopó gumikat, a tankolást istenítetted

kicsit több, de nálam ez az egyik kedvenc :D
https://www.youtube.com/watch?v=9dEJD-GNrFY

F1890
#40 F1890 2016. október 23. 14:00  
zuzmó:
Csak, hogy a mostani pályánál maradunk 2012-be két Kimi előzés (Button és Hülkenberg ellen) Ha keresgélnék tudnék még, de mind1... Dicsőítsétek a taknyos kölyköt :D Maldonado-t akkor miért utálta itt mindenki?:D

mondom 10 évvel ezelőttit mondj , mert ott sztároltad a nem kopó gumikat, a tankolást istenítetted

F1890
#39 F1890 2016. október 23. 13:59  
sába:
Schumacher vs Hamilton Monza jó?

az drs-es volt, régen minden jobb volt évekből kérek 5 frenetikus párharcot. mert erről volt szó

zuzmó
#38 zuzmó 2016. október 23. 13:58  
F1890:
csak úgy érdekességképp. száraz pályán mondj 5 olyan momentumot ami nagyon izgi volt 10 éve.

Csak, hogy a mostani pályánál maradunk 2012-be két Kimi előzés (Button és Hülkenberg ellen)
Ha keresgélnék tudnék még, de mind1... Dicsőítsétek a taknyos kölyköt :D
Maldonado-t akkor miért utálta itt mindenki?:D

sába
#37 sába 2016. október 23. 13:54  
vacsad:
mintha elég gyakran elhangzana, hogy szegény szegény pilóták a túlszabályozottság miatt nem mernek semmit csinálni... hát tessék, itt van egy aki mer...

Ezt a Verstappeni csodát mindenki be tudta volna vetni, ha az f1-s versenyzői etikett ezt nem tiltotta volna, most már szabály is tiltja.

zuzmó
#36 zuzmó 2016. október 23. 13:54  
vacsad:
mintha elég gyakran elhangzana, hogy szegény szegény pilóták a túlszabályozottság miatt nem mernek semmit csinálni... hát tessék, itt van egy aki mer...

Erre még én is képes vagyok h elrántom abba az irányba ahol támadni készülnek...

sába
#35 sába 2016. október 23. 13:52  
F1890:
csak úgy érdekességképp. száraz pályán mondj 5 olyan momentumot ami nagyon izgi volt 10 éve.

Schumacher vs Hamilton Monza jó?

vacsad
#34 vacsad 2016. október 23. 13:51  
zuzmó:
A meghal az F1 a hülye szabályok miatt van... Nem pilótának kell jönnie, hanem szabályoknak... Rendes gumik amiket lehet gyilkolni... Korlátlan számú motor stb használata... (lehessen nyomni határon végig) Tankolás (különböző stratégiák végett) és rendes aero szabályok (kevesebb vonatozás, jobb szélárnyék) Nyílván akik 10 éve gyönyörű csatákat vívtak és előztek most szimplán balf*szok lettek nem? Senki se a szar pilóták miatt sír. :)

mintha elég gyakran elhangzana, hogy szegény szegény pilóták a túlszabályozottság miatt nem mernek semmit csinálni... hát tessék, itt van egy aki mer...

Balrog
#33 Balrog 2016. október 23. 13:41  
vacsad:
azért számít, mert annyian bőgnek, hogy RÉGENMINDENJOBBVÓT! MEGHALAZF1!, amikor meg jön egy versenyző, aki régimódi, igazi szemtelen módon teszi a dolgát, akkor meg azért bőgnek....

váltani kéne rallycrossra :D
https://www.youtube.com/watch?v=C6rEF2bM_5s

sába
#32 sába 2016. október 23. 13:40  

OFF:
Láttátok már ezt az animációs filmet? Mclaeren,Hunt, Alonso, Button .... Jenson Button. Baromi jó.
https://www.youtube.com/watch?v=tTVmQk-VD_E

F1890
#31 F1890 2016. október 23. 13:28  
zuzmó:
A meghal az F1 a hülye szabályok miatt van... Nem pilótának kell jönnie, hanem szabályoknak... Rendes gumik amiket lehet gyilkolni... Korlátlan számú motor stb használata... (lehessen nyomni határon végig) Tankolás (különböző stratégiák végett) és rendes aero szabályok (kevesebb vonatozás, jobb szélárnyék) Nyílván akik 10 éve gyönyörű csatákat vívtak és előztek most szimplán balf*szok lettek nem? Senki se a szar pilóták miatt sír. :)

csak úgy érdekességképp. száraz pályán mondj 5 olyan momentumot ami nagyon izgi volt 10 éve.

zuzmó
#30 zuzmó 2016. október 23. 13:27  
vacsad:
azért számít, mert annyian bőgnek, hogy RÉGENMINDENJOBBVÓT! MEGHALAZF1!, amikor meg jön egy versenyző, aki régimódi, igazi szemtelen módon teszi a dolgát, akkor meg azért bőgnek....

A meghal az F1 a hülye szabályok miatt van... Nem pilótának kell jönnie, hanem szabályoknak...
Rendes gumik amiket lehet gyilkolni... Korlátlan számú motor stb használata... (lehessen nyomni határon végig) Tankolás (különböző stratégiák végett) és rendes aero szabályok (kevesebb vonatozás, jobb szélárnyék)

Nyílván akik 10 éve gyönyörű csatákat vívtak és előztek most szimplán balf*szok lettek nem? Senki se a szar pilóták miatt sír. :)

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 13:27

vacsad
#29 vacsad 2016. október 23. 12:55  
deze75:
és....mit számít...semmit az akkor volt.Látható minden racionálisan gondolkodó azt mondja védekezz kemény ahogy tudsz de ne válts irányt féktávon szitálva.

azért számít, mert annyian bőgnek, hogy RÉGENMINDENJOBBVÓT! MEGHALAZF1!, amikor meg jön egy versenyző, aki régimódi, igazi szemtelen módon teszi a dolgát, akkor meg azért bőgnek....

zuzmó
#28 zuzmó 2016. október 23. 12:11  

Verstappen előzései zseniálisak... A védekezései pedig unfair-ek és általában szabálytalanak (jaja nincs rá szabály na de mégis srácok...)
Bárki tudna így védekezni aztán akkor előzés helyett ütközések lennének.

Ha versenyt akarunk a Forma1-be akkor nem az időseket kell basztatni... Nyílván Alonso meg Kimi már nem akar előzgetni csak egy koktél mellett levezetni pár kört -.-

A szabályokkal van gond... Fos a gumi... Nem tudod betenni az autót egy erősebb féktávnál mert szétmenek a jó kis Pirelli gumik. (Tudom FIA kér ilyet ő hibájuk...) A másik mögött autózni se jó ezért kellenének előzést segítő aero szabályok... (nem megoldhatatlan) A DRS pedig kb mindenki szerint egy fos. :D Legalábbis ebben a megoldásban igen...

Ettől még Verstappen-nek nincs igaza és nem tudom , hogy lehet valakinek ekkora pofája. Ha Maldonado csinálta volna őket akkor kb 90%-ban mindenki fikázná, hogy fizetős pilóta, roncsderbi bla-bla...

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 12:13

ddb
#27 ddb 2016. október 23. 11:43  
Vito:
Khm, Button mit művelt a győzelemèrt Vettel ellen?? Naaa 100pontos kèrdès, melyik futam melyik èv? Ha erre nem emlèkszel akkor semmire Vaò, 2007-2009 hàrom előzès maradt meg benned 3èv alatt. Ennyi izgalom most is van nem èrtem mièrt picsogsz. Verstappenen kìvül senki nem csinàlt ilyet szòval ugyanùgy lesznek kemèny előzèsek vèdekezèsek. Egyèbkènt nem a pilòtàk hibàja hogy van drs, ès az sem hogy a gumi alattuk egy rakat fos, ès arròl sem tehetnek ha futamon spòrolni kell a benyàval.

2011 Kanadára gondolsz, amikor az utolsó körben Vettel hibázott?

guide
#26 guide 2016. október 23. 11:36  
F1890:
csak arra akartam utalni h mennyire változik az emberek hozzáállása, és vagy mennyire kettősmércét alkalmaznak 22 nézzed csak

Azt tervezem.Elég már a balhékból,én megteszem,amit tudok.:D

deze75
#25 deze75 2016. október 23. 11:30  
F1890:
csak arra akartam utalni h mennyire változik az emberek hozzáállása, és vagy mennyire kettősmércét alkalmaznak 22 nézzed csak

értem

Zasalamel
#24 Zasalamel 2016. október 23. 11:25  
guide:
Eddig mindig akkor ütközött,amikor nem néztem a rajtot.Most mit csináljak,nézzem vagy ne?:D

Nézzed, hátha csinál egy kis kavarodást ott elől és Raikkonen win :D

F1890
#23 F1890 2016. október 23. 11:19  
deze75:
és....mit számít...semmit az akkor volt.Látható minden racionálisan gondolkodó azt mondja védekezz kemény ahogy tudsz de ne válts irányt féktávon szitálva.

csak arra akartam utalni h mennyire változik az emberek hozzáállása, és vagy mennyire kettősmércét alkalmaznak

22
nézzed csak

guide
#22 guide 2016. október 23. 11:11  
Balrog:
én is ettől tartok, az ilyen pocsék időmérők után sose bír magával :/

Eddig mindig akkor ütközött,amikor nem néztem a rajtot.Most mit csináljak,nézzem vagy ne?:D

deze75
#21 deze75 2016. október 23. 11:10  
F1890:
senna sokkal durvábbakat csinált mint max....

és....mit számít...semmit az akkor volt.Látható minden racionálisan gondolkodó azt mondja védekezz kemény ahogy tudsz de ne válts irányt féktávon szitálva.

Balrog
#20 Balrog 2016. október 23. 11:06  
F1890:
nyugalom. láthatóan vettel vett pár leckét maldonadotól és igyekszik feldobni az uncsi futamokat az első körökben. lehet ma is így lesz :D

én is ettől tartok, az ilyen pocsék időmérők után sose bír magával :/

F1890
#19 F1890 2016. október 23. 10:57  
ddb:
Nem a rombolásra vágyom, hanem arra, hogy legalább egy versenyen boruljon már fel minden, és más arcokról, más csapatokról szóljon a verseny. Mennyivel izgalmasabb lenne egy Palmer - Ocon - Alonso csata a dobogóért egy kaotikus versenyen. Nem tud már lázba hozni, hogy a rajt után Hamilton hanyadik helyről fog visszajönni másodiknak, vagy hogy Ricciardo vagy Verstappen dobogó lesz-e. Verstappen megmozdulásairól már így is rengeteget beszélünk. Button gentleman előzéseiről mikor beszéltünk ennyit? Sose. De még azt se, hogy jajj de szép volt, mert egyik se volt emlékezetes. Alonso keréknyomos Massa előzése 2007-ben a Nürburgringen most is a szemem előtt van, vagy Kubica - Massa Fuji. Mert összeértek, kiszorították egymást, ott volt a levegőben, hogy kiesés, kipördülés, ütközés lesz. Kubica - Vettel 2009 Ausztrália? Mekkora dráma volt, összetörték magukat. Úgy látszik, csak én vágyom akcióra, és én szeretem, ha kőfejűek is vannak a pályán. Ha Maldonado volt a képernyőn és valaki előzni próbálta, mindenki érezte, hogy grízes manőver lesz. Ezt akarom érezni minden előzésnél, nem azt, hogy elengedik egymást, helyet hagynak, meg hogy nyitom a DRS-t.

nyugalom. láthatóan vettel vett pár leckét maldonadotól és igyekszik feldobni az uncsi futamokat az első körökben. lehet ma is így lesz :D

F1890
#18 F1890 2016. október 23. 10:56  

senna sokkal durvábbakat csinált mint max....

Vito
#17 Vito 2016. október 23. 10:55  
ddb:
Az elmond mindent, hogy videót kell belinkelni, annyira emlékezetes maradt ez a sok "zseniális" manőver. Az általam említettekre mindenki emlékezik, csak a versenyt, meg a résztvevőket kell bevillantani. A Schumacher - Hakkinen manővert is be kellett linkelnem, hogy tudja mindenki miről van szó ugyebár :)

Làtom èrdemi vàlaszt nem tudsz adni helyette jössz ilyen faszsàggal hogy "--JAAJJJJJ neked linkelni kellett" erigy manikűr pedikűröshöz ott panaszkodd ki magad ne itt picsogj azon hogy te törèst zùzàst akarsz.
MASSA VS PEREZ
Azèrt linkeltem mert akik ezt tökösnek tartjàk azok àltalàban maximum 3-5ève nèznek F1-et, az Alonso vs Shumi meg 11ève volt, a Kimi vs Maldonado, Button előzès meg olyan amit kismilliòszor is szìvesen nèz az ember.

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 10:56

vajani
#16 vajani 2016. október 23. 10:53  

Amíg nem jött Verstappen én mindig azt hittem, hogy van ilyen szabály.
Nem egyszer elmondták, hogy ilyet nem lehet csinálni, és eléggé egyértelmű, hogy miért.
Alap dolgognak gondoltam, hogy ilyen manőverért büntetás jár.
De mikor elkezdte ezeket csinálni, tényleg azon lepődtem meg, hogy még nem volt ilyen szabály :D Érthetetlen.
Pedig már vagy 18 éve nézek F1-et.

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 10:54

Vito
#15 Vito 2016. október 23. 10:50  
ddb:
Nem a rombolásra vágyom, hanem arra, hogy legalább egy versenyen boruljon már fel minden, és más arcokról, más csapatokról szóljon a verseny. Mennyivel izgalmasabb lenne egy Palmer - Ocon - Alonso csata a dobogóért egy kaotikus versenyen. Nem tud már lázba hozni, hogy a rajt után Hamilton hanyadik helyről fog visszajönni másodiknak, vagy hogy Ricciardo vagy Verstappen dobogó lesz-e. Verstappen megmozdulásairól már így is rengeteget beszélünk. Button gentleman előzéseiről mikor beszéltünk ennyit? Sose. De még azt se, hogy jajj de szép volt, mert egyik se volt emlékezetes. Alonso keréknyomos Massa előzése 2007-ben a Nürburgringen most is a szemem előtt van, vagy Kubica - Massa Fuji. Mert összeértek, kiszorították egymást, ott volt a levegőben, hogy kiesés, kipördülés, ütközés lesz. Kubica - Vettel 2009 Ausztrália? Mekkora dráma volt, összetörték magukat. Úgy látszik, csak én vágyom akcióra, és én szeretem, ha kőfejűek is vannak a pályán. Ha Maldonado volt a képernyőn és valaki előzni próbálta, mindenki érezte, hogy grízes manőver lesz. Ezt akarom érezni minden előzésnél, nem azt, hogy elengedik egymást, helyet hagynak, meg hogy nyitom a DRS-t.

Khm, Button mit művelt a győzelemèrt Vettel ellen?? Naaa 100pontos kèrdès, melyik futam melyik èv? Ha erre nem emlèkszel akkor semmire

Vaò, 2007-2009 hàrom előzès maradt meg benned 3èv alatt. Ennyi izgalom most is van nem èrtem mièrt picsogsz. Verstappenen kìvül senki nem csinàlt ilyet szòval ugyanùgy lesznek kemèny előzèsek vèdekezèsek.

Egyèbkènt nem a pilòtàk hibàja hogy van drs, ès az sem hogy a gumi alattuk egy rakat fos, ès arròl sem tehetnek ha futamon spòrolni kell a benyàval.

ddb
#14 ddb 2016. október 23. 10:46  
Vito:
Esküszöm, aki szerint ez "tökös" az autòban is maximum csak a hàtsòülèsen utazott mèg. Aki vezetett mar autòt az el tudja kèpzelni milyen ha egy lassabb bevàg elè. Egyèbkènt pedig így kell vèdekezni; https://m.youtube.com/watch?v=K6zDiU0FR80 Vagy ìgy kell zseniàlis kicentizve előzni 2X is megcsinàlva, bàr igen ebben van egy kis őrültsèg rèvèn az egyik szenvedő fèl Maldonado akivel elèg rizikòs ilyen helyzetbe kerülni; https://m.youtube.com/watch?v=uE7IH0cBwIo De ezek szerint akik PICSOGNAK màr el is felejtettèk hogy nem is règen a kèt REDBULL küzdött az èlen az annak ellenère izgalmas volt hogy vigyàztak egymàsra ès nem jàtszottàk a "tökösFaszagyereket"

Az elmond mindent, hogy videót kell belinkelni, annyira emlékezetes maradt ez a sok "zseniális" manőver. Az általam említettekre mindenki emlékezik, csak a versenyt, meg a résztvevőket kell bevillantani. A Schumacher - Hakkinen manővert is be kellett linkelnem, hogy tudja mindenki miről van szó ugyebár :)

ddb
#13 ddb 2016. október 23. 10:41  
raynor:
Erre van a roncsderbi..

Nem a rombolásra vágyom, hanem arra, hogy legalább egy versenyen boruljon már fel minden, és más arcokról, más csapatokról szóljon a verseny. Mennyivel izgalmasabb lenne egy Palmer - Ocon - Alonso csata a dobogóért egy kaotikus versenyen. Nem tud már lázba hozni, hogy a rajt után Hamilton hanyadik helyről fog visszajönni másodiknak, vagy hogy Ricciardo vagy Verstappen dobogó lesz-e.

Verstappen megmozdulásairól már így is rengeteget beszélünk. Button gentleman előzéseiről mikor beszéltünk ennyit? Sose. De még azt se, hogy jajj de szép volt, mert egyik se volt emlékezetes. Alonso keréknyomos Massa előzése 2007-ben a Nürburgringen most is a szemem előtt van, vagy Kubica - Massa Fuji. Mert összeértek, kiszorították egymást, ott volt a levegőben, hogy kiesés, kipördülés, ütközés lesz. Kubica - Vettel 2009 Ausztrália? Mekkora dráma volt, összetörték magukat. Úgy látszik, csak én vágyom akcióra, és én szeretem, ha kőfejűek is vannak a pályán. Ha Maldonado volt a képernyőn és valaki előzni próbálta, mindenki érezte, hogy grízes manőver lesz. Ezt akarom érezni minden előzésnél, nem azt, hogy elengedik egymást, helyet hagynak, meg hogy nyitom a DRS-t.

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 10:43

Vito
#12 Vito 2016. október 23. 10:41  
ddb:
Ki került még eddig kórházba más hibájából az elmúlt 16 évben? Voltak elég agresszív pilták (Maldonadot tartjátok a legőrültebbnek, de senkiben se tett kárt...), mégse történt semmi sose. Akinek van töke, az fogja és visszavág, viszonozza az agressziót, nem megy el sírni. Ez is a játék része, hogy ha valaki folyton zárja a kanyar előtt az utat előtted, akkor hibára kényszeríted, vagy túljársz az eszén. Schumacher leszorította Hakkinent Belgiumban, mégse kezdett el sírni, hanem utána túljárt az eszén és bemutatta a híres előzést. Idegesítő már ez a folyamatos picsogás, hogy izgalmasabb legyen a Forma 1, de ha valaki szolgáltatja az akciót a kedvenceitek ellen, akkor rögtön fel kell négyelni és tiltsák be azt, hogy ha Rejkönen vagy Hemilton akar előzni, akkor őket el kell engedni. Nyilván, amikor Raikkonen öklelte fel Bottast (amiből baleset is lett és elvette Bottas harmadik helyét) akkor nem volt ekkora picsogás, hogy MIT KERES A FORMA 1-BEN EZ A RAIKKONEN!!! Verstappen agresszív, nem akarja senki dákóját kihegyezni. Maradjon is ilyen. Kíváncsian várom, hogy ma milyen izgalmakat szolgáltat a látványtalanul vonatozó nyugdíjasklub, meg a tisztességesen helyet hagyok a másiknak, hogy nehogy összeérjünk, vagy megnehezítsem a dolgát, mert akkor még harcolnom kellene, de fölösleges, mert úgy is gyorsabb nálam társulat.

Esküszöm, aki szerint ez "tökös" az autòban is maximum csak a hàtsòülèsen utazott mèg. Aki vezetett mar autòt az el tudja kèpzelni milyen ha egy lassabb bevàg elè.

Egyèbkènt pedig így kell vèdekezni;
https://m.youtube.com/watch?v=K6zDiU0FR80

Vagy ìgy kell zseniàlis kicentizve előzni 2X is megcsinàlva, bàr igen ebben van egy kis őrültsèg rèvèn az egyik szenvedő fèl Maldonado akivel elèg rizikòs ilyen helyzetbe kerülni;
https://m.youtube.com/watch?v=uE7IH0cBwIo

De ezek szerint akik PICSOGNAK màr el is felejtettèk hogy nem is règen a kèt REDBULL küzdött az èlen az annak ellenère izgalmas volt hogy vigyàztak egymàsra ès nem jàtszottàk a "tökösFaszagyereket"



Utoljára módosítva: 2016. október 23. 10:43

sába
#11 sába 2016. október 23. 10:38  

Ahogy elnézem még mindig vannak emberek, akik egyszerűen képtelenek felfogni a dolog lényegét. Nekik az ember hiába is próbálja újra és újra elmagyarázni,kb. annyit fognak fel az egészből, mint Max. Reménytelen.

raynor
#10 raynor 2016. október 23. 10:34  
ddb:
Örömmel nézném azokat a versenyeket, ahol a fél mezőny leamortizálja magát, és mondjuk egy Renault vagy Sauber, vagy Manor dobogóért menne csata. Ezerszer izgalmasabb és emlékezetesebb maradna, mint az elmúlt egész szezon.

Erre van a roncsderbi..

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”