Verstappen nekiment, Rosberg azt hitte, vége

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 01. 12:11
FOTÓ: ©xpbimages.com

Bár a bajnoki cím sorsa mostantól Nico Rosberg kezében van, a Mexikói Nagydíj megmutatta, elég egy túlmotivált ellenfél, egy szerencsétlen manőver, és akár az ő helyzetében is váratlan fordulat állhat be.

Kicsit talán megmosolyogtatóan hangzott, mégsem volt alaptalan Felipe Massa vasárnapi verseny előtt tett kijelentése. A brazil azt nyilatkozta, bár nem hiszi, hogy a Williams kiugró eredményt érhet el Mexikóban, titkon azért bízik abban, hogy Max Verstappen a rajt után okoz némi felfordulást. „Szerintem mindent meg fog próbálni az első körben. Talán érdekes dolgok történnek. Sosem tudhatjuk” – mondta.

És valóban: a tapasztalatlan, de annál rámenősebb Verstappennél sosem lehet tudni – ezt a vasárnapi rajt is bizonyította. Bár a két Mercedes ezúttal jól rugaszkodott el a rajtrácsról, Lewis Hamilton elfékezése, valamint hogy Nico Rosberg a külső ívet választotta, az első kanyarnál esélyt kínált a hollandnak arra, hogy egy optimistán rövidre vett féktávval bevetődjön a bajnoki éllovas mellé. Ő is blokkolta kerekét, majd olyannyira szélesre csúszott, hogy előbb nekiment a Mercedesnek, majd a fűre és a kanyar levágására kényszerítette ezzel.

Szerencséjük, hogy kerék találkozott kerékkel, nem pedig kerék a szárnnyal. Rosberg elmondása szerint abban a pillanatban azt hitte, akár a futamának is vége lehet. „Átlépte a határt, blokkolta az első kerekét, szélesre futott és leszorított a pályáról. Elég nagy volt a koccanásunk. A tévén keresztül talán nem tűnt annak, de érzésre erősnek tűnt. Azt gondoltam, az autómnak ezzel annyi. A kormányom is kicsit elmozdult utána. Hogy ért-e büntetést vagy sem, azt nem nekem kell megítélni. Úgy döntöttek, nincs büntetés, én pedig elfogadom ezt” – nyilatkozta a későbbi második helyezett.

Nico RosbergToto Wolff szerint elfogadhatatlan lenne, ha egy kívülálló meggondolatlansága döntene versenyzői párharcának alakulásáról. „Talán a végén kapott büntetése annak is volt köszönhető, ahogyan végig vezetett” – mondta Verstappenről. „Bármennyire is üdítően hat, és bármennyire is kegyetlen a nagyokkal szemben, de annak nem szabadna megtörténnie, hogy nekimegy a bajnoki éllovasnak három futammal a vége előtt. Verstappen kegyetlen stílusa tetszik nekem. A Red Bull a rádióban azt mondta neki, hogy vigyázzon Nicóval, és ezt is kell mondani ilyenkor. Nem mehetsz neki a bajnokság első helyezettjének! A csapata figyelmeztette, de amikor lecsukódik a sisakrostély, akkor már nehéz befolyásolni.”

A két versenyzőnek aztán a 47. körben is volt még egy összecsapása, ahol Verstappen ismét kamikazeként viselkedett. Miután Rosberg Carlos Sainz lekörözése előtt elfékezte magát az első kanyarban, ellenfele megközelítette őt, majd a második DRS-zóna végén messziről támadást indított ellene, de végül lecsúszott az ívről. „Közelebb került hozzám, de igazi esélye nem volt. Húsz méterrel később fékezett. Akkor nem állt fenn az ütközés veszélye. A tévé előtt biztosan izgalmas volt, az autóban is élveztem, és örülök, hogy mindkét alkalommal elöl tudtam maradni” – nyilatkozta Rosberg.

„Nico bajnoksága nem Max dolga”

A történtek ismét felvetik a bajnoki hajrában újra és újra aktuálissá váló kérdést: hogyan viselkedjen a mezőny a címért küzdőkkel?

Ahogy a Lewis Hamilton bajnoki esélyeit rontó műszaki problémák, úgy a másokkal vívott párharcok és esetleges ütközések is alapvető részét képezik a versenyzésnek. Más kérdés, hogy a rajtrácson aligha akarna bárki is Timo Glock helyzetébe kerülni, akit a 2008-as interlagosi verseny után úgy kellett kimenekíteni Brazíliából, miután hagyta elmenni Lewis Hamiltont az utolsó kanyarban, s ezzel a brit nyerte a bajnokságot Felipe Massa előtt. De Vitalij Petrovként sem találkoztunk volna szívesen Fernando Alonso szurkolóival a 2010-es Abu-dzabi Nagydíj után… Kritika persze túlzott engedékenységért is járhat: 2012-ben Michael Schumachert támadhatták Alonso hívei, mivel a szezonzárón készségesen adta át pozícióját barátjának, Sebastian Vettelnek.

Lewis Hamilton, Max VerstappeChristian Horner szerint a legjobb, ha versenyzőjük mit sem foglalkozik Rosbergék párharcával. „Ha látja a helyet, bebújik. Ez teszi őt annyira izgalmas versenyzővé. Nico bajnoksága nem Max dolga” – nyilatkozta. A holland menedzsere, Raymond Vermeulen hozzátette: „Minden egyes pontért harcolunk, de a bajnokságba nem szólunk bele.”

Miközben a Mercedes vezetői bírálták Verstappent meggondolatlanságáért, Rosberg érdekes módon nem csinált nagyobb ügyet az egyszeres futamgyőztes által jelentett veszélyből. „Nyilván mindennek megvan a határa. Az viszont jó, hogy másokkal is harcolunk. Ez teszi élvezetessé” – mondta, amikor arról kérdezték, kerüli-e a többiekkel való csatát ezek után.

A veszélynek persze ettől még nyilván ő is a tudatában van. Lewis Hamilton sem véletlenül fogalmazott úgy Austinban: „A Red Bull az én barátom.” Rosberg számára az egyszerűbb utat már csak ezért is az interlagosi győzelem jelentené.

Oszd meg!





8 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Masters_Of_Hardcore
#8 Masters_Of_Hardcore 2016. november 01. 23:49  

Egy biztos, Hamiltoné az egyik legizgalmasabb VBcím messze évek óta. Ezt már nehéz lesz felülmúlni.

s60pcc
#7 s60pcc 2016. november 01. 17:51  
Thibczy:
Vettel előzte meg az utolsó körökben.

Kubica ütemtelen körvisszavétele miatt...egyébként nem az utolsó körben történt.

Thibczy
#6 Thibczy 2016. november 01. 16:42  
white61:
2008-as interlagosi versenyen sokkal érdekesebb volt Kubica manővere Hamilton ellen.

Vettel előzte meg az utolsó körökben.

white61
#5 white61 2016. november 01. 14:56  

2008-as interlagosi versenyen sokkal érdekesebb volt Kubica manővere Hamilton ellen.

Lewisthebest
#4 Lewisthebest 2016. november 01. 14:45  
Wili:
"Más kérdés, hogy a rajtrácson aligha akarna bárki is Timo Glock helyzetébe kerülni, akit a 2008-as interlagosi verseny után úgy kellett kimenekíteni Brazíliából, miután hagyta elmenni Lewis Hamiltont az utolsó kanyarban, s ezzel a brit nyerte a bajnokságot Felipe Massa előtt." Nem értek egyet a cikk írójával. Emlékszem erre a futamra. Glock száraz gumikon maradt kint a folyamatosan erősődő esős időben, míg Hamilton köztesre váltott. Eleve azért lett ennyire izgalmas a vb utolsó pár köre, mert Glock kockáztatott, de végül nem jött be. Nagyon nem igaz az az állítás, hogy "hagyta elmenni" Glock Hamiltont. Konkrétan annyi történt, hogy a száraz gumi már nem tapadt be, és az utolsó egyenesre való kigyorsításánál semmi esélye nem volt Glocknak Hamilton ellen.

Aki még életében nem vezetett versenyautót szimulátorban sem, az nyilván nem tudja, hogy milyen ez és azt gondolja, hogy ha addig kibírta akkor már abban a két kanyarban is tudnia kellett volna tartani :D A vicces az egészben, hogy pár futammal előtte SPA-ban amikor az utolsó 3 körben elkezdett esni akkor Heidfeld és Alonso bejöttek interekért az utolsó körben miközbe a többiek kint maradtak szenvedni a slicken és abban az egyetlen körben megelőztek 4-5 autót, de nyilván akkor ez már senkinek nem jutott eszébe és könnyebb volt összeesküvéses elméleteket gyártani mint logikusan gondolkodni.
https://www.youtube.com/watch?v=qnHj9c4nd-8

doxxa
#3 doxxa 2016. november 01. 14:37  
Wili:
"Más kérdés, hogy a rajtrácson aligha akarna bárki is Timo Glock helyzetébe kerülni, akit a 2008-as interlagosi verseny után úgy kellett kimenekíteni Brazíliából, miután hagyta elmenni Lewis Hamiltont az utolsó kanyarban, s ezzel a brit nyerte a bajnokságot Felipe Massa előtt." Nem értek egyet a cikk írójával. Emlékszem erre a futamra. Glock száraz gumikon maradt kint a folyamatosan erősődő esős időben, míg Hamilton köztesre váltott. Eleve azért lett ennyire izgalmas a vb utolsó pár köre, mert Glock kockáztatott, de végül nem jött be. Nagyon nem igaz az az állítás, hogy "hagyta elmenni" Glock Hamiltont. Konkrétan annyi történt, hogy a száraz gumi már nem tapadt be, és az utolsó egyenesre való kigyorsításánál semmi esélye nem volt Glocknak Hamilton ellen.

Abszolút így volt... nem pedig "hagyta elmenni"... soha nem értettem ezt az általános véleményt

Wili
#2 Wili 2016. november 01. 14:20  

"Más kérdés, hogy a rajtrácson aligha akarna bárki is Timo Glock helyzetébe kerülni, akit a 2008-as interlagosi verseny után úgy kellett kimenekíteni Brazíliából, miután hagyta elmenni Lewis Hamiltont az utolsó kanyarban, s ezzel a brit nyerte a bajnokságot Felipe Massa előtt."

Nem értek egyet a cikk írójával. Emlékszem erre a futamra. Glock száraz gumikon maradt kint a folyamatosan erősődő esős időben, míg Hamilton köztesre váltott. Eleve azért lett ennyire izgalmas a vb utolsó pár köre, mert Glock kockáztatott, de végül nem jött be. Nagyon nem igaz az az állítás, hogy "hagyta elmenni" Glock Hamiltont. Konkrétan annyi történt, hogy a száraz gumi már nem tapadt be, és az utolsó egyenesre való kigyorsításánál semmi esélye nem volt Glocknak Hamilton ellen.

kayassine
#1 kayassine 2016. november 01. 13:48  

Ezért rizikós Rosberg 2. helyes stratégiája.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

12016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

52016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra