Verstappen vezetésével Red Bullok az élen, a Mercedesek „rejtőzködtek”

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 22. 18:01
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Red Bull kettős sikerével zárult az egyszer félbeszakított harmadik szabadedzés Austinban. Max Verstappen 0,3 másodperccel verte Daniel Ricciardót. A két Mercedes viszont rejtőzködött – nem futottak mért kört a szuperlágy gumin. Sebastian Vettelt váltógondok hátráltatták.

A Toro Rosso 2017-es versenyzőfelállásának bejelentésével kezdte a szombatot Austinban, a Mercedesről kiderült, hogy túlórázni kényszerült, miután ki kellett cserélniük Lewis Hamilton autójának üzemanyagrendszerét. Paddy Lowe elárulta, a gyújtógyertya miatt aggódtak, ezért inkább nem kockáztattak. Mivel az alkatrész a motor belsejében van, a csere igencsak sok időt vett igénybe.

Az időjárás továbbra is napos, de szeles volt a texasi pályán. Tíz perc telt el, mire köridők kerültek az eredményjelzőre. Mindkét Red Bull közepes gumin, 1:39-es idővel nyitott – az első helyre Max Verstappen került. Autója oldalán áramlásjelző folyadék virított, ami azt jelezte, a már pénteken is különböző méréseket végző csapat nagyon tesztel valamit. Alighanem már 2017-re gondolva.

A Ferrarinak másfajta munka kötötte le a figyelmét délelőtt. Sebastian Vettel első edzésen letört szárnyeleme miatt sok időt elvesztettek, így a kétszer másfél óra alatt nem sikerült megtalálniuk az ideális beállításokat. A német ígérte, az időmérőig formába lendülnek. A munkát Kimi Räikkönen a szuperlágy gumikon kezdte, melyen 1:38,512-es idővel át is vette a vezetést.

Nem kellett sokat várni az első problémákra. Carlos Sainz már negyed óra elteltével jelezte: „Ez nagyon furcsa. Defekt, jobb hátsó defekt.” A probléma azt követően jelentkezett, hogy a spanyol áthajtott pár kerékvetőn.

A fiatal versenyző még vissza tudott döcögni a boxba – Pascal Wehrleinnek ugyanez viszont már nem sikerült, amikor három perccel később a 19-es kanyarnál kicsúszott, s Manorja a kavicságyban ragadt. A balos kanyar előtt a külső kerékvetőt kapta el hátsó kerekével, autója keresztbe fordult, és már nem tudta egyenesbe hozni azt. A hiba után Wehrlein mindenáron megpróbálta volna visszahozni autóját a pályára „Hátha megtolna” – reménykedett. Versenymérnöke közölte vele: a túlmelegedés miatt állítsa le motorját, de erre csak sokadszori figyelmeztetésre volt hajlandó…

A német miatt az FIA félbeszakította az edzést.

A kényszerszünet után élénkült csak meg igazán az edzés. Sebastian Vettel sokadmagával sietett a pályára – péntekhez hasonlóan ezúttal is kisebb csatába bonyolódott, ezúttal Esteban Gutiérrezzel. Ő és Räikkönen is a szuperlágy abroncsokon futott ekkor, s 1:38,1-ig szorították le a legjobb időt.

Ekkor már a Mercedes is pályán volt – először a nap során. Nico Rosberg és Lewis Hamilton is a lágy papucsokon kezdte a száguldást, ám ezeken is gyorsabbak voltak a Ferrariknál. A címvédő 1:37,483-as, a bajnoki éllovas 1:37,784-es idővel kezdett. Az első helyen viszont Daniel Ricciardo állt, aki a szuperlágy keveréken 1:37,032-es eredményt ért el, azaz közel 0,9 másodperccel gyorsabb volt, mint Vettel az ugyanilyen gumikon.

Hátrébb a két Williams sorakozott a 6-7. helyen, mögöttük pedig Carlos Sainz, Max Verstappen, majd a két Force India és a két Haas következett.

18 perccel a leintés előtt Carlos Sainz nem hitt a szemének. Toro Rossója ismét kacskán állt az egyenesben: ezúttal a bal hátsó abroncsa kapott defektet. „Mi a ****?!” – kérdezte elégedetlenül. Nemcsak az eltékozolt idő miatt volt bosszús – ezzel már második gumiszettjét veszítette el kevesebb mint egy óra alatt… Szerencséjére az első esethez hasonlóan ezúttal sem szakadt cafatokra a gumi, így az nem okozott komolyabb kárt autójában.

Nem sokkal az eset után változás történt az élen. Max Verstappen elsőként (és egyedüliként) törte át az 1:37-es időhatárt: 1:36,766 másodperces körrel vette át a vezetést. Kimi Räikkönen új szett szuperlágy gumikon próbálta tartani vele lépést – sikertelenül. A péntekhez hasonlóan sokat csúszkáló Ferrarija az utolsó előtt kanyarból kijövet ismét a bukótérbe futott, a célban pedig fél másodperc volt a hátránya holland kollégájával szemben.

Csapattársa eközben a garázsban rostokolt. Korábbi etapja végén arról számolt be csapatának, hogy az egyik sebességi fokozatban túl sok erőt veszít. A Scuderia életét idén nem először keserítette váltóprobléma. A négyszeres bajnokot nem is láthattuk már az utolsó 10 percben.

Mindössze 4 perc volt még hátra az edzésből, amikor a Mercedesek először föltették a szuperlágy gumikat. Rosberg az első szektorban lassabb volt Verstappennél, a középsőben viszont hozott rajta. Hogy mire lett volna képes, az viszont nem derült ki, mivel körét megszakítva a boxba hajtott, hogy rajtgyakorlatot végezzen el. Hamilton sem futott mért időt a legpuhább gumin. Két másodperccel az előtt váltott pirosra a lámpa előtte, hogy átszelte volna a célvonalat. „Elég rossz időzítés, fiúk” – állapította meg.

Hogy a Mercedes mire lehet képes az időmérőn a piros gumikkal, tehát nem derült ki – az viszont igen, hogy a Red Bull nagyon is gyors rajtuk. A legjobb tízbe még Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, valamint a hajrában javító két McLaren került.

Az időmérő edzés magyar idő szerint 20 órakor rajtol – az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti.

Amerikai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:36,766 16
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,032 +0,266 19
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:37,284 +0,518 15
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:37,483 +0,717 12
5. Nico Rosberg Mercedes 1:37,784 +1,018 10
6. Sebastian Vettel Ferrari 1:37,894 +1,128 8
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:37,948 +1,182 17
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:38,188 +1,422 16
9. Jenson Button McLaren-Honda 1:38,212 +1,446 14
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,452 +1,686 13
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:38,512 +1,746 16
12. Jolyon Palmer Renault 1:38,528 +1,762 14
13. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:38,607 +1,841 15
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:38,691 +1,925 16
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38,710 +1,944 6
16. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:38,939 +2,173 13
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,097 +2,331 13
18. Kevin Magnussen Renault 1:39,105 +2,339 14
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:39,239 +2,473 14
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:39,509 +2,743 14
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:39,771 +3,005 19
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:41,427 +4,661 7

Oszd meg!





53 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

guide
#53 guide 2016. október 22. 19:30  
DUdi:
Gianlu D’Alessandro ‏@Gianludale27 #USGP | Ferrari confirm that the problem on Vettel’s car has been solved (it wasn’t a gearbox issue)

Köszi! Remélem minden rendben lesz.

DUdi
#52 DUdi 2016. október 22. 19:20  
guide:
Azért várjuk ki a végét.

Gianlu D’Alessandro ‏@Gianludale27
#USGP | Ferrari confirm that the problem on Vettel’s car has been solved (it wasn’t a gearbox issue)

Utoljára módosítva: 2016. október 22. 19:21

niconauta
#51 niconauta 2016. október 22. 19:09  

lemaradtam a szabadedzésről, a legfőbb kérdésem:
pom pom lányokat látott valaki?
cheerleaders in F1, saját ötletem, börni papa, hogy emeljük a nézettséget :Ö

Utoljára módosítva: 2016. október 22. 19:10

F1890
#50 F1890 2016. október 22. 19:08  
DUdi:
Nah már meg is cáfolták az okoskodásomat :D Tobi Grüner ‏@tgruener We heard there is a good chance Nasr will get the Force India seat. And Magnussen to stay at Renault. AMuS: http://ams.to/f1-drivers-2017

magnussen megérdemli az ülést, viszont nasr? :( újabb évet kell elpocsékolnia oconnak akkor... és így valszeg pascalnak is reszeltek , mert akkor még a mrci sem tartja sokra ha nem fizetik be a FI-hoz

DUdi
#49 DUdi 2016. október 22. 19:07  

Nah már meg is cáfolták az okoskodásomat :D

Tobi Grüner ‏@tgruener
We heard there is a good chance Nasr will get the Force India seat. And Magnussen to stay at Renault.

AMuS: http://ams.to/f1-drivers-2017

DUdi
#48 DUdi 2016. október 22. 18:59  
Balrog:
nah. Salo a napokban olyan rémhíreket terjesztett, hogy Strollék még Bottast is szeretnék kitúrni a csapattól. de ezek szerint túlzott

Lehet rosszul gondolom, de Bottasnak nem sok választása volt az után, hogy Nico odaszerződött a Renaulthoz. Szerintem a Renault másik versenyzője Ocon lesz majd. Az FI meg szerintem nem tudná megfizetni Bottast (bár nem tudom a fizetési számokat (és most saját magammal keveredtem ellentétbe :) :)), illetve jobban szükségük van egy olyan "csomagra" ami adott esetben egy olcsóbb Merci motort takar ami mellé Pascalt is megkapják.

Utoljára módosítva: 2016. október 22. 19:00

Balrog
#47 Balrog 2016. október 22. 18:52  
DUdi:
Tobi Grüner ‏@tgruener Bottas will stay at Williams. But only for one year. We’ve got the latest driver market infos. AMuS (in German): http://ams.to/f1-drivers-2017

nah. Salo a napokban olyan rémhíreket terjesztett, hogy Strollék még Bottast is szeretnék kitúrni a csapattól. de ezek szerint túlzott

DUdi
#46 DUdi 2016. október 22. 18:51  

Tobi Grüner ‏@tgruener
Bottas will stay at Williams. But only for one year. We’ve got the latest driver market infos.
AMuS (in German): http://ams.to/f1-drivers-2017

guide
#45 guide 2016. október 22. 18:44  
qwerm:
tök jó, h ennek ellenére az a cikk alcíme, h váltógondok vettelnél :D

Azért várjuk ki a végét.

sába
#44 sába 2016. október 22. 18:43  

Ha fújni fog a szél, a ferrariknak meszeltek.

qwerm
#43 qwerm 2016. október 22. 18:38  
guide:
Ferrari just said that the problem on Seb’s car in the final part of FP3 isn’t related to the gearbox

tök jó, h ennek ellenére az a cikk alcíme, h váltógondok vettelnél :D

DUdi
#42 DUdi 2016. október 22. 18:34  
Balrog:
Farkas Péter azt írta nemrég, hogy már hetek óta sorban bérlik ki az F1-es pályákat magántesztekre, jártak a Red Bull Ringen és a Hungaroringen is és még Gary Paffett is megy vele és segít neki beállítani az autót. :D Úgyhogy szerintem igen.

Az igen, Nem semmi pénzekbe kerülhetnek ezek (pálya, személyzetek, autó, üzemanyag, gumik, szállítás....)
Köszönöm.

andrea1
#41 andrea1 2016. október 22. 18:31  
F1890:
az összes gyorskörén kb hibázott ott, szélesre vette. nem tudom mért kell kimagyarázni a kimagyarázhatatlant. remélem kvalin nem fog hibázni és sikerül ott is jól menni, de eddig az a kanyar nagyon nem megy neki ott

Én is remélem h nem lesz gond.meglátjuk

Balrog
#40 Balrog 2016. október 22. 18:29  
DUdi:
Twitteren azt írták, hogy Lance Stroll egy 2014-es Williams-el Monzában gyakorol most. Ez szerinted lehetséges? https://pbs.twimg.com/media/CvYct_8W8AUMjhm.jpg

Farkas Péter azt írta nemrég, hogy már hetek óta sorban bérlik ki az F1-es pályákat magántesztekre, jártak a Red Bull Ringen és a Hungaroringen is és még Gary Paffett is megy vele és segít neki beállítani az autót. :D Úgyhogy szerintem igen.

guide
#39 guide 2016. október 22. 18:27  

Ferrari just said that the problem on Seb’s car in the final part of FP3 isn’t related to the gearbox

DUdi
#38 DUdi 2016. október 22. 18:20  
Balrog:
épp ezt mondom, hogy ha a Renault mégsem szerződteti, az FI-nél lehet esélye, mert Wehrleint annyira nem szeretnék

Twitteren azt írták, hogy Lance Stroll egy 2014-es Williams-el Monzában gyakorol most. Ez szerinted lehetséges?
https://pbs.twimg.com/media/CvYct_8W8AUMjhm.jpg

F1890
#37 F1890 2016. október 22. 18:15  
KIMI AND THE RED POWER:
A Red Bullok is a bukózónában voltak, a kerékvetőt nagy ívben elkerülve.

az összes gyorskörén kb hibázott ott, szélesre vette. nem tudom mért kell kimagyarázni a kimagyarázhatatlant. remélem kvalin nem fog hibázni és sikerül ott is jól menni, de eddig az a kanyar nagyon nem megy neki ott

Balrog
#36 Balrog 2016. október 22. 18:14  
KIMI AND THE RED POWER:
Oconról van szó.

épp ezt mondom, hogy ha a Renault mégsem szerződteti, az FI-nél lehet esélye, mert Wehrleint annyira nem szeretnék

roberto65
#35 roberto65 2016. október 22. 18:14  
kimi-sebfan:
Mert a Retekklub aztán adta anno a szabadedzéseket?

Nem. De a "Retekklub" nem az adofizetok pénzét költotte méregdrága közvetítési jogokra, hogy aztán helyette a magyar szuperfocit adja, ami rohadtul nem érdekel senkit.

Enveblo
#34 Enveblo 2016. október 22. 18:14  
"ps2":
Te is itt szoktad megnézni? :) http://gp-live.hu/futam/amerikai-nagydij/

f1vilag.hu-n jobb

KIMI AND THE RED POWER
#33 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 22. 18:14  
F1890:
jaj, kiment a bukózónába nem csak a kerékvetőre...

A Red Bullok is a bukózónában voltak, a kerékvetőt nagy ívben elkerülve.

#32 "ps2" 2016. október 22. 18:09  
Thibczy:
Btw. ennyire nehéz lenne kirakni a főoldalra, hogy hánykor kezdődnek az egyes edzések és futamok?

Te is itt szoktad megnézni? :)
http://gp-live.hu/futam/amerikai-nagydij/

guide
#31 guide 2016. október 22. 18:08  
F1890:
a két merci meg ő nem is ment ki friss szlággyal csak kimi meg a két rbos

baj van a váltójával

hammertime
#30 hammertime 2016. október 22. 18:07  
F1890:
a két merci meg ő nem is ment ki friss szlággyal csak kimi meg a két rbos

Végén kiment két merga is, 2. szektor végén 1 tized köröli lemaradásban voltak, aztán nem fejezték be a kört.

Lewisthebest
#29 Lewisthebest 2016. október 22. 18:07  

Az RB egész jónak tűnik. Persze még mindig a Merci a fő esélyes, de talán eltudják választani őket ha valamelyik nem rakja össze annyira a gyors körét.

F1890
#28 F1890 2016. október 22. 18:04  
KIMI AND THE RED POWER:
Mindenki teljesen leszélesedik ott.

jaj, kiment a bukózónába nem csak a kerékvetőre...

Zasalamel
#27 Zasalamel 2016. október 22. 18:03  
KIMI AND THE RED POWER:
Mindenki teljesen leszélesedik ott.

Mindkét rb is így érte el az időt, én ezeket a szélesített köröket törölném.

kimi-sebfan
#26 kimi-sebfan 2016. október 22. 18:03  
dbzmonty:
Nincs elég közmédia csatorna, hogy adják az edzést, még jó, hogy van Sky Sports F1...

Mert a Retekklub aztán adta anno a szabadedzéseket?

F1890
#25 F1890 2016. október 22. 18:02  
guide:
Ez nem Vettel éve...

a két merci meg ő nem is ment ki friss szlággyal csak kimi meg a két rbos

KIMI AND THE RED POWER
#24 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 22. 18:02  
F1890:
kimi nagyon nem érzi azt a kanyart

Mindenki teljesen leszélesedik ott.

guide
#23 guide 2016. október 22. 17:59  

Ez nem Vettel éve...

F1890
#22 F1890 2016. október 22. 17:52  

kimi nagyon nem érzi azt a kanyart

Thibczy
#21 Thibczy 2016. október 22. 17:52  
dbzmonty:
Nincs elég közmédia csatorna, hogy adják az edzést, még jó, hogy van Sky Sports F1...

Kell vmi majd az Andy Vajna sportcsatornájára is.

Thibczy
#20 Thibczy 2016. október 22. 17:50  

Btw. ennyire nehéz lenne kirakni a főoldalra, hogy hánykor kezdődnek az egyes edzések és futamok?

F1890
#19 F1890 2016. október 22. 17:46  
hammertime:
Abban az ablakban ahol megnyitod a streamet, További beállításokat lenyitod és ott van hogy Gyorsítótárazás, ms-ban kell megadni, pl. 10mp-hez 10000-et írj be. Edit, még jobb megoldás: Eszközök/Beállítások, balra lent Egyszerű helyett átváltasz Mind-re. Balra fent Bemenet / kodekek, megkeresed a hálózati gyorsítótárazást és oda írod be, onnantól az lesz az alapértelmezett.

köszönöm szépen

HannaLill
#18 HannaLill 2016. október 22. 17:43  
Zasalamel:
Ez a RB a végén még a mercit is befogja, brutális milyen tempóval fejlődnek....

Egy körön közelebb vannak egy picit , de versenyen sokkal jobba eszi az autójuk a gumikat

HannaLill
#17 HannaLill 2016. október 22. 17:38  
dbzmonty:
Nincs elég közmédia csatorna, hogy adják az edzést, még jó, hogy van Sky Sports F1...

A nullaértékű szart adják helyette ( magyar foci)

hammertime
#16 hammertime 2016. október 22. 17:37  
F1890:
ace streamet h lehet késleltetni? nem elég gyors a netem h egyből élőben lejátsza?

Abban az ablakban ahol megnyitod a streamet, További beállításokat lenyitod és ott van hogy Gyorsítótárazás, ms-ban kell megadni, pl. 10mp-hez 10000-et írj be.

Edit, még jobb megoldás: Eszközök/Beállítások, balra lent Egyszerű helyett átváltasz Mind-re. Balra fent Bemenet / kodekek, megkeresed a hálózati gyorsítótárazást és oda írod be, onnantól az lesz az alapértelmezett.

Utoljára módosítva: 2016. október 22. 17:43

KIMI AND THE RED POWER
#15 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 22. 17:37  

A Ferrari Kiminél, de még talán Vettelnél is nyugodtan motort cserélhet. 5-6. hely a mezőny végéről is megvan.

KIMI AND THE RED POWER
#14 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 22. 17:36  
Balrog:
állítólag az FI nem nagyon szeretné Wehrleint, mert a teszteken nem tett rájuk jó benyomást

Oconról van szó.

Balrog
#13 Balrog 2016. október 22. 17:34  
F1890:
wehrlein lufit kezdi kpuukasztani ocon.remélem rönó leigazolja, vagy ha nem akkor FI

állítólag az FI nem nagyon szeretné Wehrleint, mert a teszteken nem tett rájuk jó benyomást

Zasalamel
#12 Zasalamel 2016. október 22. 17:34  

Ez a RB a végén még a mercit is befogja, brutális milyen tempóval fejlődnek....

F1890
#11 F1890 2016. október 22. 17:34  

ace streamet h lehet késleltetni? nem elég gyors a netem h egyből élőben lejátsza?

Lewisthebest
#10 Lewisthebest 2016. október 22. 17:27  
F1890:
de idegesítő ez a 80-as évekbeli rtro onboard. csak a pálya egyik részét lehet látni az idióta kameraállás miatt

+1 Nem tudom mért nem jó a normális onboard kamera.

Michael
#9 Michael 2016. október 22. 17:27  

acestream://b944aa92c5b97a1d0bbf2db8b26ab4554e9d92b6
HD minoseg

F1890
#8 F1890 2016. október 22. 17:25  

wehrlein lufit kezdi kpuukasztani ocon.remélem rönó leigazolja, vagy ha nem akkor FI

HannaLill
#7 HannaLill 2016. október 22. 17:13  

Köszönöm.

Go.Michael
#6 Go.Michael 2016. október 22. 17:11  

http://cdn21.crichd.in/sky-sports-f1-live-streaming

hammertime
#5 hammertime 2016. október 22. 17:09  
HannaLill:
Ott se találom , tudnál küldeni egy linket? Köszi.

http://streamshare.in/event.php?seid=227

HannaLill
#4 HannaLill 2016. október 22. 17:07  
dbzmonty:
Nincs elég közmédia csatorna, hogy adják az edzést, még jó, hogy van Sky Sports F1...

Ott se találom , tudnál küldeni egy linket?
Köszi.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra