Vettel kételkedett, de a Ferrari most jól taktikázott

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 28. 13:03
FOTÓ: ©xpbimages.com

Egy ügyes taktikával elért jó eredménnyel zárta szezonját a Ferrari. Sebastian Vettel nem mindig hitt csapata döntésének helyességében – végül ennek köszönhetően lett a futam embere.

„Szép eredmény ez, megérdemeltük ez után a szezon után. Fontos volt számunkra, hogy a megterhelő év végén lendületet vihessünk magunkkal a szünetre” – állapította meg az évzáró Abu-dzabi Nagydíjon a harmadik helyen célba érő Sebastian Vettel a leintés után. Volt is miért elégedettnek lennie, hiszen a verseny nagy részét az 5-6. helyen töltötte, s volt olyan időszak, amikor nem úgy nézett ki, hogy felkapaszkodhat a dobogóra.

Csakhogy a Ferrari most remekül taktikázott négyszeres bajnokával. Azt követően, hogy a Red Bullok az első kiállások után eléjük kerültek, az olaszoknak nem sok esélyük volt megkísérelni az elévágást. A Kimi Räikkönen előtt haladó Max Verstappen egy kiálláson volt, Daniel Ricciardót pedig nagyon korán a boxba hívta csapata a második szervizelésnél. Ekkor úgy tűnt, minden a Milton Keynes-iek kezére játszik: Räikkönennel csak reagálni tudtak az ellenfél lépésére, a finn pedig meg is rekedt Ricciardo mögött.

Vettel viszont kiállás helyett az élen haladva inkább elnyújtotta második etapját, hogy aztán a hajrára felrakhassák neki a szuperlágy gumikat.

A német elsőre nem volt meggyőződve taktikájuk helyességéről. Közvetlenül a Red Bullok kiállása előtt kerékcserét sürgetett, aztán megállapította: „Remek, most beragadunk a forgalomba a semmiért!”

„A terv mindig megvan, de sosem tudhatod, hogy alakul a verseny” – mondta, amikor utólag a bizonytalanságáról kérdezték. „Rugalmasnak kell lenni. Azt lehet tudni, hogy mit kell tenned, meddig juthatsz el a gumikkal, és én akkor úgy éreztem, beragadtam. Előzni pedig nehéz volt, mivel Daniel Kimi mögött haladt, így nem tudtam elég közel kerülni hozzá. Hiába voltam gyorsabb, nem volt elég. Ekkor kértem a csapatot arra, hogy tegyenek valamit. De Max ekkor érkezett a boxba, amivel a lehetőségnek annyi is volt, hiszen agresszív elévágással próbálkoztak”

„Nyilvánvaló volt, hogy Kimi lesz a következő, aki kiáll, valamint Daniel, mivel ők egymással küzdenek, ezért úgy döntöttünk, én maradok, és megpróbálkozom egy szuperlágyas etappal, hátha a másik út kifizetődő lesz. És nem is hiszem, hogy tehettünk volna ennél többet.”

Sebastian Vettel

Hamilton csak a végén nem segített

Lewis Hamilton lassúsága a kezére játszott. Először akkor, amikor a lágy gumikon sokáig képes volt tartani a különbséget a többiekkel szemben, aztán akkor is, amikor a végén a visszafogott tempó felgyorsította felzárkózását. Vettel a 37. körben kapta meg a friss gumikat, kilenc körrel később már le is dolgozta 13 másodperces hátrányát Daniel Ricciardóval szemben, majd meg is előzte őt. Újabb három körrel később Max Verstappen eszén is túljárt.

„Természetesen az utolsó körök előzéseit nagyon élveztem. Azt gondoltam, a győzelemre is esélyem nyílik. Úgy voltam vele, megelőzöm a két Mercedest, mert úgyis egymással vannak elfoglalva. Egyszerűen csak elmegyek mellettük” – mondta Vettel.

Végül azért nem járt sikerrel, mert Rosberg ügyesen kihasználta Hamilton szélárnyékát, s így a Ferrarinak nem volt meg a tempóelőnye az egyenesekben, amely nélkülözhetetlen a helycseréhez. „Mindent megtettem, de ha két autó követi egymást, elkezdünk csúszkálni, a gumik pedig túlmelegszenek. Szenvedtem az elsőkkel, és így nehéz volt közel maradni hozzájuk. Lewis talán túl közel maradt, ha nem így van, talán lett volna esélyem. A szélárnyék nélkül jobb esélyem lett volna, de így lehetetlenség volt.”

Kimi Räikkönen eközben bizonyos szempontból Vettel stratégiájának áldozatává vált. A finnek be kellett érnie egy hatodik hellyel – annak ellenére, hogy a rajtot követően még harmadik volt. „Az biztos, hogy Sebastian stratégiája jobb volt, de megpróbáltunk mindkét autónkkal megszerezni bizonyos helyeket” – nyilatkozta egykedvűen 2007 bajnoka. „Hátrébb lenni mindig egyszerűbb, mivel onnan nézve mindig próbálkozhatsz valami mással.”

Elmondása szerint ráadásul nem is ment minden simán a versenyen. „A második szett gumival nehézségeim voltak, nem tudtam életben tartani az elsőket. Nem volt ideális. Az utolsó szett már sokkal jobb volt” – magyarázta. Ebben nyilván az is szerepet játszott, hogy akkor már szabad volt előtte az út.

A taktikázás terén idén nem remeklő Ferrari így is szerzett egy dobogós helyet a szezonzárón – ráadásul éppen egy jól sikerült taktikával. Vettel 3. helyének köszönhetően megőrizte bajnoki 4. pozícióját Max Verstappennel szemben.

Sebastian Vettel

Oszd meg!





22 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

_JuSuF_
#22 _JuSuF_ 2016. november 29. 12:16  

OFF:

Tudjátok azért az újságírók is tehetnek arról, hogy mennyire unalmas ez a sport. Az utolsó futam vége óta ezen az oldalon írd és mond harminc (30!!!) cikk lett kirakva, ezek közül egyik sem foglalkozik azzal, hogy a Force India 4. lett. Még azzal is épp csak foglalkozva van, hogy volt 2 búcsúzó pilótánk. Viszont megtudtuk, hogy Wolff meg Lauda mennyire nagyon gondolkodóba estek, meg egyéb a kutya faszát se érdeklő "híreket". Még arról is írva lett, hogy húúú, mekkora csata lett most év végére Ocon meg Werhlein között, mert most végre volt egy komolyabb kontakt köztük. Arról baszdki senki nem akar írni, hogy történelmi meg egyéb kitalált, nevetséges jogalapokon nyugvó bónusz pénzek nélkül mit ért el a Force India idén (is). Szét fogom most offolni ezt a 30 cikket, akinek nem tetszik bannoljon, tiltsatok ki, de nevetséges, hogy a Forma 1-ben szinte csak a top 3 istálló a téma. Persze megértem én, hogy önálló gondolat és cikk ritkán van, sokkal nehezebb fejből publikálni valamit, egyszerűbb fordítani és ide hányni a bulvár fost amivel tele van a világ sajtó.

Negyedik lett a Force India, NEGYEDIK, szopó rollerre tették a McLarent, a Williams-t és mindenki mást is! Mondjuk nekik drukkolni nyilván nem trendi, róluk beszélgetni is idő pocsékolás...

Tessék, minden fontos adat az idei évről a 4. helyért folyó csatáért, diagrammokon, sőt, még 2008-tól is össze hasonlítva a FI és a Williams.

http://imgur.com/a/jkfne

És öcsém vasárnap óta nem lehet erről írni. A hülye buzi középcsapatnak szurkoló ne is akarjon egy releváns cikk alatt kommentelni, beszélgetni másokkal. Nekem azt kell olvasnom mindenhol, ahogy habzó szájjal tépik egymást ugyan azokon a szarokon az emberek állandóan. 6 pilótáról meg 3 csapatról kell szóljon mindig minden? Ha meg ezer egyben megjelenik 1-1 más csapatról szóló cikk akkor örüljek. És jön az uborka szezon, lehet majd nézni 0-24-ben Hamilton celeb életét, meg Raikonnen bármiét...

Szét offolok mindent, akkor is...

andrea1
#21 andrea1 2016. november 29. 11:23  
qwerm:
egyszerűen elképesztő, h kimi elkezd igazán jól teljesíteni, a csapat meg elkezdni vágni alatta a fát. ennyire egyértelműen hülye nem lehet a ferrari. vagy direkt csinálják, vagy annyira buták, amit nehéz feltételezni mérnöki végzettséggel rendelkezőkről. egyszerűen nem is értem. olyan ez, mintha állnánk hosszasan egy buszmegállóban, várakozunk, várakozunk, jó ideig nem történik semmi, majd hirtelen az egyik nekifut izomból buszváró falának, és a jelenségtől összezavarodva egy másik a sok közül szintén nekifut a falnak, mert azt látta. a többiek meg végiggondolják, h "hm, ez nekifutott a falnak... ha én is nekifutok, az jó lesz nekem?"... alig több, mint 10 körös lágy etap után kihívják ricciardot a boxba, és a ferrarinak nem az jut eszébe, h "bazki, ez nevetséges", hanem az, h úúú meg jajj mit csinál ez, fussunk mi is a falnak. tényleg nem tudom eldönteni, h hülyék, vagy direkt csinálják. ha nem direkt, akkor annyira hülyék, h bármelyik itteni fórumozó elmehetne oda stratégának. de ennyire nem lehetne hülyék. vagy mégis? vagy most mi van? egyszerűen nem lehet felfogni, elhinni, h ilyen nyomorékok lennének. most vagy az van, h így kellett visszahozni vettelt, h az egója rendben legyen, ez esetben egy undorító eljárás, de érthető. ha csak simán ilyen hülyék, na afelett nem tudok napirendre térni. elképesztő a dolog.

Mondjuk annyiban szerencsétlen volt Kimi, hogy ő volt a 4. és nem a vonat végén volt mint Vettel, neki volt helye 2-3 másodpercre lemaradni mert a FI még ezen a tempón is lemaradt tőlük és kihúzni az élettartamát a gumiknak. Tartotta Rosbergéket az első box után, aztán lemaradt de utána mgkapta Ricsit, nem volt helye aztán vele kellett csatázni, jött a reagálás és ő vesztette ezzel a legtöbbet, ahogy Wéber is mondta. így a 6. hely evidens. Hülyék is meg mindez egy nagy csapatmunka, csapategységgel. Bosszantó az biztos.

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 11:31

p4x-639
#20 p4x-639 2016. november 29. 11:22  
qwerm:
egyszerűen elképesztő, h kimi elkezd igazán jól teljesíteni, a csapat meg elkezdni vágni alatta a fát. ennyire egyértelműen hülye nem lehet a ferrari. vagy direkt csinálják, vagy annyira buták, amit nehéz feltételezni mérnöki végzettséggel rendelkezőkről. egyszerűen nem is értem. olyan ez, mintha állnánk hosszasan egy buszmegállóban, várakozunk, várakozunk, jó ideig nem történik semmi, majd hirtelen az egyik nekifut izomból buszváró falának, és a jelenségtől összezavarodva egy másik a sok közül szintén nekifut a falnak, mert azt látta. a többiek meg végiggondolják, h "hm, ez nekifutott a falnak... ha én is nekifutok, az jó lesz nekem?"... alig több, mint 10 körös lágy etap után kihívják ricciardot a boxba, és a ferrarinak nem az jut eszébe, h "bazki, ez nevetséges", hanem az, h úúú meg jajj mit csinál ez, fussunk mi is a falnak. tényleg nem tudom eldönteni, h hülyék, vagy direkt csinálják. ha nem direkt, akkor annyira hülyék, h bármelyik itteni fórumozó elmehetne oda stratégának. de ennyire nem lehetne hülyék. vagy mégis? vagy most mi van? egyszerűen nem lehet felfogni, elhinni, h ilyen nyomorékok lennének. most vagy az van, h így kellett visszahozni vettelt, h az egója rendben legyen, ez esetben egy undorító eljárás, de érthető. ha csak simán ilyen hülyék, na afelett nem tudok napirendre térni. elképesztő a dolog.

néztél köridőket is?
mert a boxkba be és boxba kivezető körén pont annyit kapott Ricsi boxos köreitől, hogy azon ment el Kimi pozíciója.
Az meg amit Vettellel csináltak most épp bejött de kellett hozzá Hamilton is. (arról nem is beszélve, hogy ki az a hülye aki ugyanarra a kétesélyes dologra fogad kétszer, ez volt a helyes taktika csak sajnos a Ferrari nem volt elég gyors hogy ez pozícióban is látszódjon.)

#19 fontos különbség az is, hogy normál esetben Vettel a "spórolással" annyit kapott volna, hogy esélye nem lett volna visszajönni. A gumik kopását illetve Hamilton lassítását nem lehetett előre biztosra venni. Amikor meghozták a Vetteles döntést legalább annyi esélye volt, hogy 6. lesz vele mint annak, hogy ezzel el tud kapni majd egy Red Bull-t. (arról nem is beszélve, hogy nem voltak döntéshelyzetben, mert ha nem jöttek hamarabb akkor csak ezt tudták csinálni ha meg akartak valamit próbálni ami más.)

andrea1
#19 andrea1 2016. november 29. 11:12  
p4x-639:
miért Vettel nem bukta ugyanazt a pozíciót? a különbség csak annyi volt, hogy a frissebb gumijai miatt vissza tudta venni a pályán. (ami ha Hamilton nem lassítja a többieket jó eséllyel nem történt volna meg) A büdös nagy probléma, hogy nincs meg a tempójuk és nem hajlandóak vagy épp gumikezelés miatt nem tudják annyira elrontani az ideális taktikát csak azért, hogy a pályán pozíciót nyerjenek. Nyilván fotelből könnyű a béna taktikát szidni de Kimi az utolsó etapjában a 30 lágy kör alatt csak 6 körön volt gyorsabb mint Verstappen aki 4 körrel előtte állt ki kerékcserére, 6 másodpercról 17-re ment fel a különbség és ha nem vesszük az utolsó körök kiengedését akkor is kapott körönként 2 tizedet a Ferrari.

Fontos a különbség. Vettel kihúzta, tudott spórolni hátul. Viszont én nem vagyok abban biztos, főleg hogy egyesek azt gondolták 3 körből, hogy Kiminél nem volt meg a tempó, ha Vettel a lágyat kapja vissza tudott bármit is tenni, max Kimit tudja le. Nem volt meg lágyon a tempó az RB-hez képest.

15. csak láttam a felvételt az interjúról a verseny után.

p4x-639
#18 p4x-639 2016. november 29. 11:08  
qwerm:
nem, nem bukta. tök más stratégián voltak. nem lehet összehasonlítani almát a körtével...

nem került mögé? kevesebbszer/többször állt ki?
Ugyanaz az a stratégia volt csak épp mivel a középső etapban kihasználták a gumikban rejlő élettartamot és nem a Red Bull-ra reagáltak képesek voltak a végére egy lágyabb keveréket rakni de ugyanúgy tök utolsónak jött vissza mint Kimi.
Az meg külön szerencséjük volt, hogy nem mentek nagy tempót elől így nem 20 másodpercről hanem csak 10-ről kellett visszajöjjön Max-ra.

qwerm
#17 qwerm 2016. november 29. 11:08  

egyszerűen elképesztő, h kimi elkezd igazán jól teljesíteni, a csapat meg elkezdni vágni alatta a fát. ennyire egyértelműen hülye nem lehet a ferrari. vagy direkt csinálják, vagy annyira buták, amit nehéz feltételezni mérnöki végzettséggel rendelkezőkről. egyszerűen nem is értem. olyan ez, mintha állnánk hosszasan egy buszmegállóban, várakozunk, várakozunk, jó ideig nem történik semmi, majd hirtelen az egyik nekifut izomból buszváró falának, és a jelenségtől összezavarodva egy másik a sok közül szintén nekifut a falnak, mert azt látta. a többiek meg végiggondolják, h "hm, ez nekifutott a falnak... ha én is nekifutok, az jó lesz nekem?"... alig több, mint 10 körös lágy etap után kihívják ricciardot a boxba, és a ferrarinak nem az jut eszébe, h "bazki, ez nevetséges", hanem az, h úúú meg jajj mit csinál ez, fussunk mi is a falnak.

tényleg nem tudom eldönteni, h hülyék, vagy direkt csinálják. ha nem direkt, akkor annyira hülyék, h bármelyik itteni fórumozó elmehetne oda stratégának. de ennyire nem lehetne hülyék. vagy mégis? vagy most mi van? egyszerűen nem lehet felfogni, elhinni, h ilyen nyomorékok lennének. most vagy az van, h így kellett visszahozni vettelt, h az egója rendben legyen, ez esetben egy undorító eljárás, de érthető. ha csak simán ilyen hülyék, na afelett nem tudok napirendre térni. elképesztő a dolog.

qwerm
#16 qwerm 2016. november 29. 11:01  
p4x-639:
miért Vettel nem bukta ugyanazt a pozíciót? a különbség csak annyi volt, hogy a frissebb gumijai miatt vissza tudta venni a pályán. (ami ha Hamilton nem lassítja a többieket jó eséllyel nem történt volna meg) A büdös nagy probléma, hogy nincs meg a tempójuk és nem hajlandóak vagy épp gumikezelés miatt nem tudják annyira elrontani az ideális taktikát csak azért, hogy a pályán pozíciót nyerjenek. Nyilván fotelből könnyű a béna taktikát szidni de Kimi az utolsó etapjában a 30 lágy kör alatt csak 6 körön volt gyorsabb mint Verstappen aki 4 körrel előtte állt ki kerékcserére, 6 másodpercról 17-re ment fel a különbség és ha nem vesszük az utolsó körök kiengedését akkor is kapott körönként 2 tizedet a Ferrari.

nem, nem bukta. tök más stratégián voltak. nem lehet összehasonlítani almát a körtével...

qwerm
#15 qwerm 2016. november 29. 10:58  
andrea1:
Mondjuk a nyilatkozatát látva tegnap jó.csalódott is volt,ami teljesen jogos részéről...

hol lehet ezt olvasni? mert ezen az oldalon nem...

p4x-639
#14 p4x-639 2016. november 29. 10:47  
KIMI AND THE RED POWER:
Elfogadható lenne ez a magyarázat, ha Ric előtt ért volna célba, de amikor Ric kijött egyértelmű volt, hogy ha Kimi jön, akkor bukja a pozíciót, ugyanúgy ahogy Szingapúrban Ham ellen. Vagy hívjuk ki hamarabb, vagy tartsuk kint, a vak is látja, hogy nincs más ésszerű opció, de a zseniális matematikai érzékkel rendelkező stratégák felrúgják az optimális taktikát és még pozíciót is buknak vele. Az a büdös nagy probléma, hogy a Ferrari futamról futamra átverhető és könnyedén kijátszható taktikailag. Ha szoros egy meccs a pályán, akkor garantált, hogy 1 vörös autó lesz hátul.

miért Vettel nem bukta ugyanazt a pozíciót? a különbség csak annyi volt, hogy a frissebb gumijai miatt vissza tudta venni a pályán. (ami ha Hamilton nem lassítja a többieket jó eséllyel nem történt volna meg)

A büdös nagy probléma, hogy nincs meg a tempójuk és nem hajlandóak vagy épp gumikezelés miatt nem tudják annyira elrontani az ideális taktikát csak azért, hogy a pályán pozíciót nyerjenek.

Nyilván fotelből könnyű a béna taktikát szidni de Kimi az utolsó etapjában a 30 lágy kör alatt csak 6 körön volt gyorsabb mint Verstappen aki 4 körrel előtte állt ki kerékcserére,
6 másodpercról 17-re ment fel a különbség és ha nem vesszük az utolsó körök kiengedését akkor is kapott körönként 2 tizedet a Ferrari.

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 10:48

Thibczy
#13 Thibczy 2016. november 29. 09:10  

A Ferrari amúgy idén hozott egyáltalán jó taktikai döntést ezen és Vettel mexikói taktikáján kívül?

andrea1
#12 andrea1 2016. november 29. 08:49  
Denis Hunter:
Erdekes, hogy Kimi szamodra a csalodas iden, hiszen sokkal szebben ment, mint Vettel, annak ellenere, hogy kevesebb pontot szerzett. Jobb volt nala idomerokon, es rengeteg dobogot bukott o is a taktika miatt, nem csak Vettel, valamint o meg a csapattars miatt is bukott eleg sokat.

Nem ezt írtam, hanem az eredmény csalódás ahhoz képest ahogy teljesített, lényegében mindegy más.

Denis Hunter
#11 Denis Hunter 2016. november 28. 23:05  
andrea1:
A tegnapi Ricsi csata jó menet volt, láttam helyszíni felvételt. Az taps. :) Még a gazetta újságírójának is jó momentum volt. (Tegnapi nap végén már irigyelltem Buttont és Maszatot őszintén, valahogy eltudtam volna képzelni hogy vége ennek Kimi részéről, a sok hülyeség sokadjára. így hogy színre lépett Maxi még Bernie se erősködött volna, de nincs így ) A lényeg tényleg hogy vége ennek a fos évnek, jöhet a következő, mert oda már nem lesz elég a motor, mondjuk így se volt elég. Mindkét versenyző amit tudott megtett, voltak itt-ott hibák de ilyen elnöki nyomással belefért, az biztos sokat is öregedtek egy év alatt, nem godnolnám hogy a szezon hossza miatt ennyire megviseltek, főleg Seb. Neki mindenképp jót tehet ez a pihenő, kezdte összeszedni magát itt a végére, kicsit helyre rázódott, aminek örülök. Kicsit sok volt a panaszkodása,a frusztráltsága. Kimi mg ha az eredményeket nézem csalódás, nincs 200 pont, két dobogó csupán...hagyjuk kategória.Viszont nagyon büszke vagyok rá, mert nagyon mélyrül jött vissza, tényleg bebizonyította hogy mekkora klasszis.

Erdekes, hogy Kimi szamodra a csalodas iden, hiszen sokkal szebben ment, mint Vettel, annak ellenere, hogy kevesebb pontot szerzett. Jobb volt nala idomerokon, es rengeteg dobogot bukott o is a taktika miatt, nem csak Vettel, valamint o meg a csapattars miatt is bukott eleg sokat.

KIMI AND THE RED POWER
#10 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 28. 20:45  
sába:
A rb is behozta Maxot Ricsi elé az utolsó helyről. Kimi és Ricsi szopta be azt, hogy a két csapat őket egymás ellen versenyeztette.

Elfogadható lenne ez a magyarázat, ha Ric előtt ért volna célba, de amikor Ric kijött egyértelmű volt, hogy ha Kimi jön, akkor bukja a pozíciót, ugyanúgy ahogy Szingapúrban Ham ellen. Vagy hívjuk ki hamarabb, vagy tartsuk kint, a vak is látja, hogy nincs más ésszerű opció, de a zseniális matematikai érzékkel rendelkező stratégák felrúgják az optimális taktikát és még pozíciót is buknak vele. Az a büdös nagy probléma, hogy a Ferrari futamról futamra átverhető és könnyedén kijátszható taktikailag. Ha szoros egy meccs a pályán, akkor garantált, hogy 1 vörös autó lesz hátul.

DUdi
#9 DUdi 2016. november 28. 20:18  

Egyszer valamikor biztos lesz egy olyan verseny, ahol a Ferrari nem más után fog szaladni, hanem a saját versenyét fogja futni, lesz ami lesz és végigviszi a saját kitalált taktikáját.. Nem más taktikájának beugorva a sajátját feladva kapkodva. Na mindegy. Talán jövőre lesz ilyen verseny.

GreenHonda
#8 GreenHonda 2016. november 28. 16:45  

Volt, hogy egész szépen mentek a Ferrarik idén, azonban én óva intettem ezektől a merész céloktól már a szezon kezdete előtt őket. Az elnök kifejezetten magasra tette a lécet, amellyel sikerült ugyanúgy megégetnie magát, ahogy az előző menedzsmentnek. Cirka egy év alatt elérte ugyanazt az effektust, mint anno az Alonso-éra esetében ami jellemezte a csapatot. Pedig szépen kijöttek a gödörből, más lett a kép, az elvárás, a megítélés, és a csapatra vetett nézőpont.

A jövőben nehezebb dolgot jósolok csak nekik, ugyanis két rivális is felkapaszkodhat, akik gyári támogatással rendelkeznek. Egyetlen szerencséjük, nem tűnik valami talpraesettnek a konkurencia, de meglátjuk, így talán a harmadik helyük még nem lesz veszélyben!

Utoljára módosítva: 2016. november 28. 16:45

andrea1
#7 andrea1 2016. november 28. 16:36  
KIMI AND THE RED POWER:
Azért az nem gyenge, hogy a 4. helyre kvalifikáló, majd a rajt után 3.-ként elforduló versenyzőjüket képesek visszarakni a 6. helyre, csupán taktikából. De lehetne említeni Mexikót is, ahol dobogó helyett a 6. helyért kellett meccselnie, taktikából. Mind a 2 alkalommal olyanokkal autózott 1 tempót, akik később jóval előtte értek célba. A taktikázás szégyene amit az ő oldalán bemutat a csapat. Amikor a Red Bull az utolsó helyről behozza elé a versenyzőjét, az már tényleg a legalja. A Ferrari szakmailag egy csőd lett így 2016-ra.

Mondjuk a nyilatkozatát látva tegnap jó.csalódott is volt,ami teljesen jogos részéről...

sába
#6 sába 2016. november 28. 16:33  
KIMI AND THE RED POWER:
Azért az nem gyenge, hogy a 4. helyre kvalifikáló, majd a rajt után 3.-ként elforduló versenyzőjüket képesek visszarakni a 6. helyre, csupán taktikából. De lehetne említeni Mexikót is, ahol dobogó helyett a 6. helyért kellett meccselnie, taktikából. Mind a 2 alkalommal olyanokkal autózott 1 tempót, akik később jóval előtte értek célba. A taktikázás szégyene amit az ő oldalán bemutat a csapat. Amikor a Red Bull az utolsó helyről behozza elé a versenyzőjét, az már tényleg a legalja. A Ferrari szakmailag egy csőd lett így 2016-ra.

A rb is behozta Maxot Ricsi elé az utolsó helyről. Kimi és Ricsi szopta be azt, hogy a két csapat őket egymás ellen versenyeztette.

KIMI AND THE RED POWER
#5 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 28. 16:21  

Azért az nem gyenge, hogy a 4. helyre kvalifikáló, majd a rajt után 3.-ként elforduló versenyzőjüket képesek visszarakni a 6. helyre, csupán taktikából. De lehetne említeni Mexikót is, ahol dobogó helyett a 6. helyért kellett meccselnie, taktikából. Mind a 2 alkalommal olyanokkal autózott 1 tempót, akik később jóval előtte értek célba. A taktikázás szégyene amit az ő oldalán bemutat a csapat. Amikor a Red Bull az utolsó helyről behozza elé a versenyzőjét, az már tényleg a legalja. A Ferrari szakmailag egy csőd lett így 2016-ra.

Utoljára módosítva: 2016. november 28. 16:21

guide
#4 guide 2016. november 28. 15:40  

Vettel nem is akarta megelőzni Rosberget.Különösen malajzia után,nem köpött volna bele Niko levesébe.

andrea1
#3 andrea1 2016. november 28. 14:44  

A tegnapi Ricsi csata jó menet volt, láttam helyszíni felvételt. Az taps. :) Még a gazetta újságírójának is jó momentum volt. (Tegnapi nap végén már irigyelltem Buttont és Maszatot őszintén, valahogy eltudtam volna képzelni hogy vége ennek Kimi részéről, a sok hülyeség sokadjára. így hogy színre lépett Maxi még Bernie se erősködött volna, de nincs így )

A lényeg tényleg hogy vége ennek a fos évnek, jöhet a következő, mert oda már nem lesz elég a motor, mondjuk így se volt elég. Mindkét versenyző amit tudott megtett, voltak itt-ott hibák de ilyen elnöki nyomással belefért, az biztos sokat is öregedtek egy év alatt, nem godnolnám hogy a szezon hossza miatt ennyire megviseltek, főleg Seb. Neki mindenképp jót tehet ez a pihenő, kezdte összeszedni magát itt a végére, kicsit helyre rázódott, aminek örülök. Kicsit sok volt a panaszkodása,a frusztráltsága.
Kimi mg ha az eredményeket nézem csalódás, nincs 200 pont, két dobogó csupán...hagyjuk kategória.Viszont nagyon büszke vagyok rá, mert nagyon mélyrül jött vissza, tényleg bebizonyította hogy mekkora klasszis.

Zasalamel
#2 Zasalamel 2016. november 28. 13:55  

Ez az év katasztrófa, ha azt nézzük hány győzelmi esélyt dobtak el buta taktika miatt.

Hombre B
#1 Hombre B 2016. november 28. 13:32  

Szépségtapasz az idei évre, pláne, hogy ha jól olvastam Kiminél nem volt jó a taktika. De szerencsére vége az évnek, nagyon sokat lehet nekik ebből tanulni. Javítani taktikán, kiálláson és aeroban a legtöbbet. Nem hiszem hogy VB-ért fognak menni jövőre, de ne 2009/2014 ismétlődjön.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél