Vettel már Abu-Dzabiban rója a köröket

írta: M4Sport
2016. november 16. 18:52
FOTÓ: ©Pirelli

Újabb tesztnapot teljesített a Pirellivel Sebastian Vettel, aki a mai napon a szezonzáró helyszínén rótta a köröket a Ferrari átalakított versenyautójával. A négyszeres világbajnok összesen 81 kört futott és elsősorban a hosszabb etapokra összpontosított.

A végéhez közeledik a 2017-es abroncsok első prototípusainak „átfogó” tesztje: a héten a Ferrari segíti az olasz gyár munkáját (a háromnapos gyakorlás tegnap vette kezdetét, és értelemszerűen csütörtökön fejeződik majd be), a szezonzáró után pedig megtartják az utolsó gyakorlást, amin mindhárom segítő csapat – a vörösök mellett a Mercedes és a Red Bull – részt vesz.

Az utolsó egycsapatos tesztet a Ferrari versenyzői akadémiáját erősítő Antonio Fuoco kezdte, aki a csapat és a Pirelli közleménye szerint „produktív” napot zárt. Sebastian Vettel az ő helyét vette át, a négyszeres világbajnok gyakorlásáról pedig valamivel több információ látott napvilágot. A Pirelli például közölte, hogy összesen 81 kört futott (ez több, mint egy versenytáv az abu-dzabi pályán), a Ferrari pedig azt, hogy a gyakorlás során a hosszabb etapokra figyelt.

A tesztről a Motorsport olasz kiadásának rutinos tudósítója, Franco Nugnes is beszámolt. Cikkében kiemelte, bár Vettel feltehetően kevesebb kört teljesített, mint Fuoco, a mai nap mindkét fél számára hasznos volt, a Pirelli ugyanis már a kezdetekben arra kérte segítőit, tapasztalt, állandó versenyzőit küldje a gyakorlásokra, a vörösök számára pedig ideálisak voltak a körülmények a gyakorláshoz.

Noha a teszt vakon zajlik (vagyis a csapat nem tudja, pontosan milyen keverékeket kap), Nugnes aláhúzza, a 28 fokos léghőmérséklet és a 40 fokos pálya némileg segíthette a Ferrari dolgát, idén ugyanis gyakran szenvedtek a gumik tökéletes működési tartományának megtalálásával az ehhez hasonló körülmények között, ma pedig csak teljesítettek 81 kört.

Korábban egyébként az fölmerült, hogy a sok teszt Vettel malmára hajthatja a vizet, hiszen ő szinte folyamatosan ott volt a gyakorlásokon, és bár nem tud többet a keverékekről riválisainál, visszajelzéseivel a „neki megfelelő mederbe” terelheti azok fejlesztését. Ezzel a felvetéssel persze többen vitába szálltak már, az viszont tény, hogy az aktív élversenyzők közül messze Vettel teljesítette a legtöbb kört a Pirelli 2017-es tesztprogramja során.

Oszd meg!





32 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

qwerm
#32 qwerm 2016. november 21. 10:21  
sába:
Tévedés, én azt soha nem mondtam, hogy direkt fejlesztették ki Vettel alól. Azt pedig továbbra is tartom, hogy ez az autó Kiminek fekszik jobban. Ezt sem ragozva tovább, mindössze tényként látva ezt.

mindkettőnek fekszik végre az autó. tavaly kiminek bevallottan nem feküdt. idén mindketten a vezetőséggel egybehangzóan mondják, h mindkettejüknek fekszik. egyébként meg te lennél a legjobban felháborodva, ha kimi 3 napot tesztelne, míg mellette vettel egyet sem. tessék megfordítani, és belegondolni.

Denis Hunter
#31 Denis Hunter 2016. november 17. 21:34  
sába:
Látom már megint megy az összeesküvés elmélet gyártása. Ilyenkor tényleg azt kívánom, hogy járjon már le Kimi szerződése, mert az agyam megáll már ettől a sok hülyeségtől. Egyébként sokat dob az autó kinézetén ez a lapos hátsó szárny.

Te meg Sumiskent meg mindig itt trollkodsz, megsem kivanja senki, hogy adja mar fel a kuzdelmet. Pihenhetnel kicsit, amig Mick bekerul az F1-be, aztan kezdheted elolrol.
Ezert is jo csapatnak szurkolni, trollkodhatsz allandoan, nem vonul vissza a kedvenced, hogy aztan keress egy masikat, aki benne van a top3-ban.

DUdi
#30 DUdi 2016. november 17. 15:28  
Balrog:
Milyen egyébként a professzionális verseny néző? :D Elképzeltem, ahogy valaki napi X órát gyakorol felvételekkel, meg bemelegít a verseny kezdete előtt :D

Szerintem vannak olyanok (itt a fórumon is) akiknek a véleményére lehet adni (rendszeresen elolvasom a kommentjeiket még ha nem is egyezik az én véleményemmel), mert figyelik és értik azt amit látnak. Vannak olyanok, akik azt hiszik, hogy értik amit látnak. És végül vannak olyanok, mint én akik szeretik nézni és talán elfogultak is egy kicsit.

f1m12
#29 f1m12 2016. november 17. 14:36  
kimpa:
Sziasztok! Pont ezt szerettem volna megkérdezni, hogy hol van Kimi. Értem én, hogy Vettel ideges nem megy a csapatnak és lehetőséget ad neki a Ferrari, de Kiminek is kellene körözni, nem? Ki érti ezt a csapatot?

mert csak azért kap lehetőséget, h ideges?

Balrog
#28 Balrog 2016. november 17. 14:35  
DUdi:
Ezt ne nekem írd. Nem én erőlködtem itt hónapokig azon, hogy bebizonyítsam azt, hogy Rajkó tulajdonképpen sz@r és csak Seb a saját dolgai (nincs ott fejben, nem motívált, nem érdekli, most szembesül a valósággal... stb.) és a csúnya Ferrari aki Kimit támogatja miatt szerepel úgy ahogy szerepel. Ez az év nekem azért fontos, mert számomra kiderült az, hogy Rajkó egy nagy küzdő (még ha nem is látványos) és feltud állni abból a kifejezetten sz@r helyzetből amiben bő 1 és 1/2 évig volt. Számomra kifejezetten jó, hogy 37 évesen is így tud teljesíteni. És szerintem Seb sem ment olyan rosszul, mint aminek megpróbálták itt a drukik beállítani. Az, hogy olyan helyzetben vannak amilyenben vannak az mindegyiküknek köszönhető. Voltak vezetői hibák, voltak csapat hibák és voltak taktikai hibák. Ha minden klappolt volna akkor pl. szerintem lehet, hogy a konstruktőri 2. hely biztos lenne, illetve nem az 5-6 helyeken lennének a versenyzők. De persze én lehet, hogy elfogult vagyok, illetve egy hobbi verseny néző is.

Milyen egyébként a professzionális verseny néző? :D Elképzeltem, ahogy valaki napi X órát gyakorol felvételekkel, meg bemelegít a verseny kezdete előtt :D

_JuSuF_
#27 _JuSuF_ 2016. november 17. 12:46  
sába:
Elolvastam. Gratulálok, jól összefoglaltad. Sajnos már a fórum sem a régi, nagyon sok cikknél egy db hozzászólás sincs.

Köszönöm.
Tudod engem igazán az bosszant, hogy a cikkek nagy része csak a 3 top csapatról szól, sőt a kommentelők is csak ezekkel vannak elfoglalva. Sír mindenki, hogy rossz az F1, de azzal már nem nagyon vergődk senki, hogy picit lejjebb micsoda nagy küzdelmek zajlanak. 9-10. helyezésekért is komolyan meg kell küzdeni olykor. Nasr elsírta magát, mert 20 futam után végre pontot szerzett és ezzel nem kevés pénzt a csapatnak. Ez a Forma-1!

sába
#26 sába 2016. november 17. 12:31  
_JuSuF_:
Sziasztok! Mint tudjátok, én Force India szurkoló vagyok, és sokszor bosszant, hogy akár a kedvenc csapatom, akár más közép csapat nem kap elég figyelmet, például itt a fórumon se. Megjelenik 1-1 cikk, pár hozzószólás van csak, senkit sem érdekel az, hogy a középmezőnyben milyen irtózatos csaták mennek, és olykor vérre mennek azért a pár pontocskáért ami nekik életet vagy halált jelenthet. Ha csak valami brutális nem történik, akkor a Force India idén elhódítja a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban, fennállása óta a legjobb helyet. Ennek kimondhatatlanul örülök. Főleg úgy, hogy tavaly meg a fennállása legjobb helyét, az év végi 5. helyet ünnepelhette a csapat. Na de lássuk, hogyan is alakult ez az év, alább pedig linkelek nektek néhány képet a Force India és a Williams idei csatájáról. Annyit mondhatok, és ezt nyilván Ti is tudjátok, hogy az év elejéhez képest így év végére nagyot fordultak a dolgok. A 2016-os naptár 6. futamára úgy érkezett meg a Force India, hogy mindösszesen 14 pontot sikerült szerezniük 5 futam alatt, míg a Williams 65 pontot. Így versenyek negyede után máris 51 pontos hátrányba kerültek. Ekkor a senki földjén találták magukat, hiszen a Williams messze volt tőlük, míg a Toro Rosso-t magabiztos, közel 30 potnos előnnyel előzték, és tartották az 5. helyet. Ekkor még a csapat is úgy nyilatkozott, hogy az év végi 5. helyet mindenképp meg szeretnék szerezni, nem is gondoltak a 4. helyre. Aztán jött a Monacoi nagydíj, és a csapat robbantott, 23 pontot szereztek, míg a Williams csak egyet, és a következő futamoktól kezdve is sorra jöttek az állandó pontszerzések. Magát az autót már júliustól nem fejlesztették igazán, átálltak 2017-re, csupán finom hangolták azt, hiszen az alap jó volt. Néhány akkori cikk: http://www.f1vilag.hu/hirek/force-india-nem-kot-kompromisszumokat http://www.vezess.hu/forma-1/2016/06/22/f1-a-force-india-tartalekra-all/ Egészen a 13. futamig tartott, mire a Force India utolérte és meg is előzte a Williams-t, a 14. futamon ugyan újra vissza előzött Sir Frank Williams alakulata, de a 15. futamon ismét vissza került az előny az indiai gárdához és azóta nem is eresztik azt el. 1 futam van még hátra, melynek egy 27 pontos előnnyel vágnak neki. Csak, hogy lássuk mekkora előny ez a csapatnak, a Williams az Orosz nagydíjon szerzett 4-5. helyeivel szerzett 22 pontja a legtöbb amit eddig egy verseny alatt szereztek az évben. És akkor még nem voltak így elveszve az autóval. Nem lehet azt sem mondani, hogy csak a szerencsének köszönheti az állást a Force India. Több DNF és eggyel több totál nulla pontos versenyt tudhatnak magukéinak. Lássuk hát az év alakulását számokban is. Pontok, DNF-ek, Nullázások: http://www.kephost.com/image/v2GT Futamonkénti pontszerzés: http://www.kephost.com/image/v2GJ Összpontszám alakulása: http://www.kephost.com/image/v2GE Ezek alapján úgy gondolom, hogy a Force India minden szempontból megérdemli a történelmi 4. helyezésüket. Számomra ők a Forma-1 legszimpatikusabb csapata, Fisichella pole pozíciója óta drukkolok nekik. Gyakorlatilag minden évben egyre jobbak, és roppantul szurkolok 2017 miatt. Egy álom válna valóra, ha sikerülne egy konstruktőri 3. hely. Köszönöm, hogy ezt végig olvastad kedves fórum társ. Hajrá Force India!

Elolvastam. Gratulálok, jól összefoglaltad. Sajnos már a fórum sem a régi, nagyon sok cikknél egy db hozzászólás sincs.

DUdi
#25 DUdi 2016. november 17. 11:50  
sába:
Tévedés, én azt soha nem mondtam, hogy direkt fejlesztették ki Vettel alól. Azt pedig továbbra is tartom, hogy ez az autó Kiminek fekszik jobban. Ezt sem ragozva tovább, mindössze tényként látva ezt.

Ez esetben elnézést kérek, mert ezek szerint összekevertelek valamelyik fórumozóval. De valakinél ez volt egy ideig a sláger, az tuti.

DUdi
#24 DUdi 2016. november 17. 11:27  
F1890:
én sose értem h miért nem lehet felfogni h vkinek mindig jobban fekszik egy adott gép... annyira apróságokon múlik a versenyzők között h ki a jobb h bizonyos szabályok autók jobban fekszenek egyeseknek mitn másoknak. akarva akaratlanul is ez így van

Ezt ne nekem írd. Nem én erőlködtem itt hónapokig azon, hogy bebizonyítsam azt, hogy Rajkó tulajdonképpen sz@r és csak Seb a saját dolgai (nincs ott fejben, nem motívált, nem érdekli, most szembesül a valósággal... stb.) és a csúnya Ferrari aki Kimit támogatja miatt szerepel úgy ahogy szerepel.
Ez az év nekem azért fontos, mert számomra kiderült az, hogy Rajkó egy nagy küzdő (még ha nem is látványos) és feltud állni abból a kifejezetten sz@r helyzetből amiben bő 1 és 1/2 évig volt. Számomra kifejezetten jó, hogy 37 évesen is így tud teljesíteni. És szerintem Seb sem ment olyan rosszul, mint aminek megpróbálták itt a drukik beállítani. Az, hogy olyan helyzetben vannak amilyenben vannak az mindegyiküknek köszönhető. Voltak vezetői hibák, voltak csapat hibák és voltak taktikai hibák. Ha minden klappolt volna akkor pl. szerintem lehet, hogy a konstruktőri 2. hely biztos lenne, illetve nem az 5-6 helyeken lennének a versenyzők. De persze én lehet, hogy elfogult vagyok, illetve egy hobbi verseny néző is.

_JuSuF_
#23 _JuSuF_ 2016. november 17. 10:59  

Sziasztok!

Mint tudjátok, én Force India szurkoló vagyok, és sokszor bosszant, hogy akár a kedvenc csapatom, akár más közép csapat nem kap elég figyelmet, például itt a fórumon se. Megjelenik 1-1 cikk, pár hozzószólás van csak, senkit sem érdekel az, hogy a középmezőnyben milyen irtózatos csaták mennek, és olykor vérre mennek azért a pár pontocskáért ami nekik életet vagy halált jelenthet.
Ha csak valami brutális nem történik, akkor a Force India idén elhódítja a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban, fennállása óta a legjobb helyet. Ennek kimondhatatlanul örülök. Főleg úgy, hogy tavaly meg a fennállása legjobb helyét, az év végi 5. helyet ünnepelhette a csapat.

Na de lássuk, hogyan is alakult ez az év, alább pedig linkelek nektek néhány képet a Force India és a Williams idei csatájáról. Annyit mondhatok, és ezt nyilván Ti is tudjátok, hogy az év elejéhez képest így év végére nagyot fordultak a dolgok.
A 2016-os naptár 6. futamára úgy érkezett meg a Force India, hogy mindösszesen 14 pontot sikerült szerezniük 5 futam alatt, míg a Williams 65 pontot. Így versenyek negyede után máris 51 pontos hátrányba kerültek. Ekkor a senki földjén találták magukat, hiszen a Williams messze volt tőlük, míg a Toro Rosso-t magabiztos, közel 30 potnos előnnyel előzték, és tartották az 5. helyet. Ekkor még a csapat is úgy nyilatkozott, hogy az év végi 5. helyet mindenképp meg szeretnék szerezni, nem is gondoltak a 4. helyre. Aztán jött a Monacoi nagydíj, és a csapat robbantott, 23 pontot szereztek, míg a Williams csak egyet, és a következő futamoktól kezdve is sorra jöttek az állandó pontszerzések.
Magát az autót már júliustól nem fejlesztették igazán, átálltak 2017-re, csupán finom hangolták azt, hiszen az alap jó volt. Néhány akkori cikk:

http://www.f1vilag.hu/hirek/force-india-nem-kot-kompromisszumokat

http://www.vezess.hu/forma-1/2016/06/22/f1-a-force-india-tartalekra-all/

Egészen a 13. futamig tartott, mire a Force India utolérte és meg is előzte a Williams-t, a 14. futamon ugyan újra vissza előzött Sir Frank Williams alakulata, de a 15. futamon ismét vissza került az előny az indiai gárdához és azóta nem is eresztik azt el. 1 futam van még hátra, melynek egy 27 pontos előnnyel vágnak neki. Csak, hogy lássuk mekkora előny ez a csapatnak, a Williams az Orosz nagydíjon szerzett 4-5. helyeivel szerzett 22 pontja a legtöbb amit eddig egy verseny alatt szereztek az évben. És akkor még nem voltak így elveszve az autóval.

Nem lehet azt sem mondani, hogy csak a szerencsének köszönheti az állást a Force India. Több DNF és eggyel több totál nulla pontos versenyt tudhatnak magukéinak.

Lássuk hát az év alakulását számokban is.

Pontok, DNF-ek, Nullázások:
http://www.kephost.com/image/v2GT

Futamonkénti pontszerzés:
http://www.kephost.com/image/v2GJ

Összpontszám alakulása:
http://www.kephost.com/image/v2GE

Ezek alapján úgy gondolom, hogy a Force India minden szempontból megérdemli a történelmi 4. helyezésüket. Számomra ők a Forma-1 legszimpatikusabb csapata, Fisichella pole pozíciója óta drukkolok nekik. Gyakorlatilag minden évben egyre jobbak, és roppantul szurkolok 2017 miatt. Egy álom válna valóra, ha sikerülne egy konstruktőri 3. hely.

Köszönöm, hogy ezt végig olvastad kedves fórum társ.

Hajrá Force India!

F1890
#22 F1890 2016. november 17. 10:49  
DUdi:
Ez, mondjuk Tőled kissé fura miközben hónapokig fújtátok a "kifejlesztették Seb alól az autót" slágert.

én sose értem h miért nem lehet felfogni h vkinek mindig jobban fekszik egy adott gép... annyira apróságokon múlik a versenyzők között h ki a jobb h bizonyos szabályok autók jobban fekszenek egyeseknek mitn másoknak. akarva akaratlanul is ez így van

sába
#21 sába 2016. november 17. 09:23  
DUdi:
Ez, mondjuk Tőled kissé fura miközben hónapokig fújtátok a "kifejlesztették Seb alól az autót" slágert.

Tévedés, én azt soha nem mondtam, hogy direkt fejlesztették ki Vettel alól. Azt pedig továbbra is tartom, hogy ez az autó Kiminek fekszik jobban. Ezt sem ragozva tovább, mindössze tényként látva ezt.

Utoljára módosítva: 2016. november 17. 09:25

_JuSuF_
#20 _JuSuF_ 2016. november 17. 09:17  
sába:
Látom már megint megy az összeesküvés elmélet gyártása. Ilyenkor tényleg azt kívánom, hogy járjon már le Kimi szerződése, mert az agyam megáll már ettől a sok hülyeségtől. Egyébként sokat dob az autó kinézetén ez a lapos hátsó szárny.

Szerintem is sokkal jobban néz ki ezzel a szárnnyal. Nehéz volt megszokni a jelenlegi keskeny, ellenben magas szárnyakat.

DUdi
#19 DUdi 2016. november 17. 08:38  
sába:
Látom már megint megy az összeesküvés elmélet gyártása. Ilyenkor tényleg azt kívánom, hogy járjon már le Kimi szerződése, mert az agyam megáll már ettől a sok hülyeségtől. Egyébként sokat dob az autó kinézetén ez a lapos hátsó szárny.

Ez, mondjuk Tőled kissé fura miközben hónapokig fújtátok a "kifejlesztették Seb alól az autót" slágert.

continental
#18 continental 2016. november 17. 05:41  
KIMI AND THE RED POWER:
A Ferrarinak is érdeke, hogy a versenyzői jövőre a lehető legtöbbet hozzák ki abból amit alájuk raknak. Ehhez pedig alapvető, hogy a gumikat működésre bírják. De semmi baj, régen kiderült már, hogy szellemileg kevés vagy ehhez a sporthoz.

Köszönöm,h ilyen kulissza titkokat megosztazz,végre én is érthetek valamit ebből a sportból.
Nyilván a ferkának az az érdekwle,h a versenyzői vezessenek,és nyilván az esély Kiminek is adott lenne,h miért nem vezet mégsem,azt szerintem nem nehéz kitalálni,még neked is menni fog.

andrea1
#17 andrea1 2016. november 16. 22:55  

Mondjuk az év eleén az első teszt előtt mikor Vettlelé volt az első két nap, vasánap egy filmforgatás napot tartottak :Ahol amúgy mind a ketten mentek, Seb ment is, de Kimi sisakját ez a srac vette fel Fuoco azaz az ovis és ment pár kört. Viszont a fotózás már Kimivel és Sebbel történt értelemszerűen. Szóval a srác igen előkelő szerepeket kap :D

Utoljára módosítva: 2016. november 16. 22:56

KIMI AND THE RED POWER
#16 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 16. 22:46  
sába:
Látom már megint megy az összeesküvés elmélet gyártása. Ilyenkor tényleg azt kívánom, hogy járjon már le Kimi szerződése, mert az agyam megáll már ettől a sok hülyeségtől. Egyébként sokat dob az autó kinézetén ez a lapos hátsó szárny.

Írd már le kérlek hol volt összeesküvés-gyártás?! Fel lett téve egy kérdés, hogy ha valakinek van infója akkor ossza meg, mert kissé érthetetlen, hogy az egyik versenyző miért ül minden teszten az autóban, mellette pedig miért egy ovis vezet mindig.

sába
#15 sába 2016. november 16. 22:40  

Látom már megint megy az összeesküvés elmélet gyártása.
Ilyenkor tényleg azt kívánom, hogy járjon már le Kimi szerződése, mert az agyam megáll már ettől a sok hülyeségtől.
Egyébként sokat dob az autó kinézetén ez a lapos hátsó szárny.

Utoljára módosítva: 2016. november 16. 22:41

andrea1
#14 andrea1 2016. november 16. 21:47  

Motorsport azt írja hogy holnap is Vettel megy.

Az utolsón még majd mehet a hó végén. Szerintem ott menni fog.

F1890
#13 F1890 2016. november 16. 21:44  

túl nagy jlentősséget tulajdonítotok ennek a tesztnek. érdekes módon más csapatok versenzői sem kapkodnak emiatt h ők üljenek be a gépbe. mellesleg kimi sem hiszem h ajtót verve tőr a fönőkre h márpedig ő feltétlenül teszteni akar

andrea1
#12 andrea1 2016. november 16. 21:37  

Érdekes nagy titok övezi hogy ki ül be ilyenre :D egy csomót kerestem a beosztást de semmi,a képek alatt is.nagyban kerdezgettek Twitteren hogy és Kimi kinéz? bár szerintem holnap is Vettel megy,aztán.esetleg az utolsón fog menni Kimi is. Mondjuk érdekesnek tartom h ha nem megy, Monza után nagyon akart egy napot. Vagy tényleg nincs értelme :D

Utoljára módosítva: 2016. november 16. 21:39

KIMI AND THE RED POWER
#11 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 16. 21:15  
Balrog:
Viszont ezeknek a frankenstein kocsiknak még köze nincs ahhoz a leszorítóerőhöz, amit a jövő évi autók fognak termelni, tehát a mostani visszajelzések nem feltétlenül érnek olyan sokat. Jövőre lehet egész másképp kell majd vezetni

Ez így van, viszont a versenyzők megismerik a gumikat olyan szempontból, hogy ezek az autók többnyire a régiek, és a különbséget 90%-ban a gumik jelentik. Nyilván 1 ilyen nap egyáltalán nem mérhető egy olyan tesztnaphoz amit majd a 2017-es autókkal és közel kész gumikkal teljesítenek majd, de ilyen apróságokon múlik gyakran minden.

Balrog
#10 Balrog 2016. november 16. 21:04  
KIMI AND THE RED POWER:
Ez rendben van, de annak a visszajelzései alapján csinálnak jövőre abroncsokat, akik vezetik most az autókat. Ezt Alo is elmondta.

Viszont ezeknek a frankenstein kocsiknak még köze nincs ahhoz a leszorítóerőhöz, amit a jövő évi autók fognak termelni, tehát a mostani visszajelzések nem feltétlenül érnek olyan sokat. Jövőre lehet egész másképp kell majd vezetni

KIMI AND THE RED POWER
#9 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 16. 21:00  
Balrog:
a korábbi infók alapján ezek a tesztek úgy mennek, hogy nem a Ferrari tesztel a Pirellikkel, hanem a Pirelli a Ferrarival, tehát ilyenkor még a beállításokat is ők választják meg, az adatok pedig teljesen nyilvánosak. Tehát nemhogy Kimi, de még a riválisok is látni fogják, hogy Vettel éppen milyen beállításokkal ment és hogyan teljesítettek alatta az abroncsok. Szóval annyira nem kell beszarni, szerintem Vettel ezt is a megfelelési kényszere miatt csinálja, hogy jövőre is nyugodt legyen a lelkiismerete, hogy pedig ő még ezt is megtette. :)

Ez rendben van, de annak a visszajelzései alapján csinálnak jövőre abroncsokat, akik vezetik most az autókat. Ezt Alo is elmondta.

KIMI AND THE RED POWER
#8 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 16. 20:59  
continental:
Valószínűleg Kimi térden állva könyörög,h tesztelhessen,de a csúnya ferka nem engedi.

A Ferrarinak is érdeke, hogy a versenyzői jövőre a lehető legtöbbet hozzák ki abból amit alájuk raknak. Ehhez pedig alapvető, hogy a gumikat működésre bírják. De semmi baj, régen kiderült már, hogy szellemileg kevés vagy ehhez a sporthoz.

continental
#7 continental 2016. november 16. 20:55  

Valószínűleg Kimi térden állva könyörög,h tesztelhessen,de a csúnya ferka nem engedi.

Balrog
#6 Balrog 2016. november 16. 20:55  

a korábbi infók alapján ezek a tesztek úgy mennek, hogy nem a Ferrari tesztel a Pirellikkel, hanem a Pirelli a Ferrarival, tehát ilyenkor még a beállításokat is ők választják meg, az adatok pedig teljesen nyilvánosak. Tehát nemhogy Kimi, de még a riválisok is látni fogják, hogy Vettel éppen milyen beállításokkal ment és hogyan teljesítettek alatta az abroncsok. Szóval annyira nem kell beszarni, szerintem Vettel ezt is a megfelelési kényszere miatt csinálja, hogy jövőre is nyugodt legyen a lelkiismerete, hogy pedig ő még ezt is megtette. :)

KIMI AND THE RED POWER
#5 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 16. 20:40  
Enveblo:
már körözött múltkor

Vettel mind a 3 teszten ott volt eddig, Kimi 1x. Helyette Fuoco nyomja, miközben Alonso is elmondta, hogy elég jó lehetőség ez a teszt, illetve a Pirelli is szólt, hogy ne óvodások vezessék már a gépeket.

Lehet tudni ki vezet holnap?

kimpa
#4 kimpa 2016. november 16. 20:30  
Enveblo:
már körözött múltkor

Igen körözött, de csak egyszer.

Enveblo
#3 Enveblo 2016. november 16. 20:21  
kimpa:
Sziasztok! Pont ezt szerettem volna megkérdezni, hogy hol van Kimi. Értem én, hogy Vettel ideges nem megy a csapatnak és lehetőséget ad neki a Ferrari, de Kiminek is kellene körözni, nem? Ki érti ezt a csapatot?

már körözött múltkor

kimpa
#2 kimpa 2016. november 16. 20:01  

Sziasztok!
Pont ezt szerettem volna megkérdezni, hogy hol van Kimi.
Értem én, hogy Vettel ideges nem megy a csapatnak és lehetőséget ad neki a Ferrari, de Kiminek is kellene körözni, nem?
Ki érti ezt a csapatot?

KIMI AND THE RED POWER
#1 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 16. 19:36  

Valaki elmondaná, miért egy tejfölös szájú vezeti a Ferrarit Raikkonen helyett? Ha tényleg előnyt jelent a jövőre nézve, akkor miért Fuoco nyüstöli a gépet? Ráadásul az a Fuoco aki talán soha nem fog ülést kapni egy csapatnál sem.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”