Vigaszdíj: a csapatvezetők szerint Hamilton volt az év versenyzője

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 30. 12:22
FOTÓ: ©xpbimages.com

A csapatvezetők szavazati alapján a bajnoki csatát elvesztő Lewis Hamilton volt az év legjobb pilótája. Az Autosport magazin által lebonyolított voksoláson a Red Bull fiatal titánja, Max Verstappen lett a második, a világbajnoki címet elhódító Nico Rosberg pedig csak a harmadik.

A neves brit szaklap szokásához híven arra kérte a csapatok első embereit, az évad végeztével – név nélkül – állítsanak össze egy rangsort a bajnokság legjobbjairól. A nevek titokban tartását azért tartják fontosnak, mert így a csapatfőnökök sokkal bátrabban fejthetik ki véleményüket, mintha ugyanezt névvel tennék (akkor meg kell felelni a pilóták, és a támogatók elvárásainak is).

A versenyzők a szezon során érvényben lévő pontrendszer alapján kapták egységeiket a 11 szakembertől. A legtöbb pontot az a Lewis Hamilton szerezte, aki múlt vasárnap elveszítette a bajnoki címet, viszont bebiztosította idei 10. futamgyőzelmét (eggyel többet szerzett, mint a végső győztes). A brit a maximális 275 pontból 234-et kapott a csapatvezetőktől.

Hamilton mögött – 51 pontos „lemaradásban” – Max Verstappen végzett. A Red Bull hollandja idén szerezte meg első futamgyőzelmét, eredménylistáját pedig több dobogós helyezéssel is erősítette, valamint néhány látványos – valamint megosztó – manőverrel is sikerült magára vonnia a figyelmet. A legkiemelkedőbb talán a brazíliai felzárkózása volt: a futam utolsó 16 körében 11 előzést hajtott végre a vizes pályán, hogy visszaverekedje magát a dobogóra.

Kisebb meglepetésre a világbajnok, Nico Rosberg (aki kilenc futamgyőzelmet aratott és a rekordhosszú, 21 futamos évad során csak ötször maradt le a dobogóról) csak a harmadik helyet kapta meg a csapatvezetőktől. Őt Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel követte. Utóbbi pilóta foglalta el a legelőkelőbb helyet azok közül, akik egy győzelmet sem szereztek az év során.

A hatodik helyre Fernando Alonsót helyezték, aki több látványos eredményt is szerzett a javuló McLaren-Hondával és az időmérőn komoly fölényt alakított ki világbajnok csapattársával szemben. A hetedik a tavalyi szezonhoz képest sokat javító Kimi Räikkönen lett. A listát Sergio Pérez, Valtteri Bottas és Carlos Sainz tette teljessé, vagyis három olyan pilóta, akinek gyengébb technikával kellett bizonyítania, mégis tudott kiugró eredményt szállítani, miközben megbízhatóan gyűjtötte a pontokat.

A csapatfőnökök szavazásának végeredménye:

1. Lewis Hamilton 234 pont

2. Max Verstappen 183 pont

3. Nico Rosberg 176 pont

4. Daniel Ricciardo 133 pont

5. Sebastian Vettel 90 pont

6. Fernando Alonso 67 pont

7. Kimi Räikkonen 61 pont

8. Sergio Pérez 52 pont

9. Valtteri Bottas 26 pont

10. Carlos Sainz 25 pont

Oszd meg!





42 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Rocketfinger
#42 Rocketfinger 2016. december 01. 14:25  
guide:
Season ratings from the Gazetta: Rosberg: 10 (Il campione normale) Hamilton: 9 (Bastardo senza gloria) Verstappen: 8 (Energetico) Ricciardo: 8 (Tranquillizzante) Vettel: 5 (Calante) Raikkonen: 6 (Inconsapevole) Massa (career): 9 (Saudade) Button (career): 8 (Campione, non fuoriclasse) Perez: 6,5 (Chissirivede) Bottas: 6 (Desaparecido) Hulkenberg: 5 (In sospeso) Alonso: 6,5 (Inossidabile) Sainz: 6,5 (Rivedibile)

phöjj, az egész szerkesztőség napszúrást kapott? decemberben? vagy korán volt az xmas party és bekarcolva sikerült összeállítani ezt listát.

guide
#41 guide 2016. december 01. 11:46  

Hosszú volt ez az évad és pár futammal ezelőttig Ricsit neveztem volna meg a legjobbnak.Ő volt az,aki nem hibázott szinte egész évben.Viszont Max rendesen a nyakára nőtt,ahhoz képest,hogy újonc.
Ezért nálam a Rosberg,Hamilton,Ricsi hármas az első holtversenyben.
Másodiknak jön a sokszor forrófejű Max,aki megmutatta az oroszlánkörmeit,Alonsoval együtt.
Harmadik Vettel,Kimi és Perez.

Luxor
#40 Luxor 2016. november 30. 19:20  

Mindegy ki, kit szeretne első helyen látni, illetve kit hányadik helyen, a lényeg, akik szavaztak, azok ott vannak hétről hétre a versenyek helyszínén, és olyanokat látnak, hallanak, tudnak, amikről nekünk fogalmunk sincs!!! Szerintem, ez a "szavazó kategória" a leghitelesebb! Pl. az újság írók, vagy a szurkolók sok mindenről nem tudnak, amik lényegesen befolyásolják a szavazást. Arról nem beszélve, hogy a szurkolók 80%-a a saját kedvencét látná az első helyen!

sztárvorsz
#39 sztárvorsz 2016. november 30. 19:00  

Szerintem a 2 üde meglepetés idén: Verstappen és Raikkonen voltak. A többiek úgy ahogy hozták a megszokottat, talán Vettel egy árnyalatnyival kevesebbet, Rosberg valamivel többet. A jelen korszak legjobb pilótái manapság szerintem: Alonso, Ricciardo, Hamilton, Vettel, de Verstappen valamivel több rutinnal - jobb megbízhatósággal talán át fogja venni a trónt idővel.

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 19:05

BCS_F1
#38 BCS_F1 2016. november 30. 17:46  

1. Lewis
2. Max
3. Ricciardo
4. Alonso
5. Perez
6. Rosberg
7. Raikkönen
8. Vettel
9. Sainz
10. Grosjean

Mondjuk nálam Rosberg nem TOP5 versenyző. A szokásos Lewis-Alonso-Vettel trió után Max és Ricciiardo következik.
A csapatfőnökök szavazása nyilván azt tükrözi, hogy kiket igazolnának le elsőként ha megtehetnék. Utcahosszal vezet Lewis ahogy látom...

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 17:51

andrea1
#37 andrea1 2016. november 30. 17:05  

Érdekes ki hogy látja, ki hogy pontozott, mi a fontos.
Összességében most az első 10 helyen szereplő versenyzők közül, mindenkinek voltak hullámai. Pl Alonso a szezon második felében sokkal kiemelkedőbb volt, persze az első felében befolyással volt erre a sérülése. Nálam az egész évet nézve Rosberg, Ricsi, Perez voltak a legkiegyensúlyozottabbak. Hamival nekem az volt idén a problémám, amellett hogy voltak nagyon kiemelkedő versenyei, hogy hiába egy őstehetség mert ez tény, meg a tech.gondokról nem tehet ez is evidens, de kicsit leszarta...pl Baku, Singapur, Japán, Monza ezekben a rajtok is benne voltak, aztán a szezon végén gyakorolta őket, az utolsó 5 versenyre tényleg összekapta magát. Lehet hivatkozni a tech.gondokra, nyugodtan, de ezekből a versenyekből is összejött z a pontkülönbség. A Ferrarinál szezon első felében pl Vettel jobb volt, míg Kimi a szezon második felében, amikor egyiknek jobban ment akkor meg rendesen pechszéria játszott. Max meg sikeresen váltott csapatot, voltak jó megmozdulásai, párharcai az élmezőnyben, voltak kétes esetek :D de semmiképp sem helyezném az idei megítélésben Ricsi elé, azért az arroganciájával sok pontot elszórt.....

Ros, Ricsi, Ham /Max, Perez-Alonso ,Vet-Kimi (nem volt jobb a másiknál egyik sem), Bottas-Hülk

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 17:08

McLarenHonda
#36 McLarenHonda 2016. november 30. 16:13  
guide:
Season ratings from the Gazetta: Rosberg: 10 (Il campione normale) Hamilton: 9 (Bastardo senza gloria) Verstappen: 8 (Energetico) Ricciardo: 8 (Tranquillizzante) Vettel: 5 (Calante) Raikkonen: 6 (Inconsapevole) Massa (career): 9 (Saudade) Button (career): 8 (Campione, non fuoriclasse) Perez: 6,5 (Chissirivede) Bottas: 6 (Desaparecido) Hulkenberg: 5 (In sospeso) Alonso: 6,5 (Inossidabile) Sainz: 6,5 (Rivedibile)

HAHAHAAAA:D

Lewisthebest
#35 Lewisthebest 2016. november 30. 16:13  
Jadeite:
Rendkívüli első RB-os év volt, és zseni az ember, ez vitathatatlan, de gyakorlatilag sokan a F1 "új messiásaként" kezelik, aki ’megmenti’ a sportágat, és ez az ami elég erős szerintem. A spanyol győzelme után is az egekbe emelték, de azzal kapcsolatban is sokan elfelejtik, h akik nem kiestek előle, azt a saját csapatuk tette el az útból, az évadzárón meg egy első körös megpördülés után sikerült olyan taktikára tenni, h gyakorlatilag semmi extrát nem nyújtva is előre került, és ha jól emlékszem, Malajziában (?) is spórolt 1 kerékcserényi időt a biztonsági autó miatt, szóval azért sok dolog árnyalja a képet, mondom ezt úgy, h az egyik kedvencemmé vált idén.

Szerintem ezt a korral lehet magyarázni. Ricsinek az a nagy balszerencséje, hogy így elment mellette az idő a semmivel. viszonylag későn került az F1-be a többi RB juniorhoz képest aztán még elment 2 év a Toro Rossozással majd pont akkor került be a nagy csapatba amikor változtak a motorszabályok és az RB 1-el hátrébb került a táplálékláncban, aztán most itt áll 27 évesen vb cím nélkül 3 győzelemmel miközbe mondjuk Vettel ennyi idősen már 4x-es volt. Szóval most még ha tudná is tartani a lépést Verstappen fejlődésével akkor se tudna már megdönteni kb semmilyen rekordot. A másik meg az ebből fakadó potenciál, hogy 27 évesen már kb elérte az ember a maximumját innentől kezdve már csak megfontoltabb lesz azzal meg eddig se volt baja Ricciardonak. Verstappn meg 19 évesen még valószínűleg elég messze van a saját korlátaitól és, ha ebben a formában már ezt a szintet hozza az nem jelent túl sok jót a többieknek. De majd meglátjuk. A jövő év lesz az 1. igazi csata közöttük amibe kb egyenlő felekként mennek bele és lehet, hogy azonnal a bajnoki címről fog szólni. Ott majd sok minden kifog derülni. Egyébként első győzelmet szerezni az első futamodon egy új autóval az mindig különleges nem tudom más csinált e már ilyet, a régi időkben biztos, de így ilyen friss emléket nem tudnék róla felidézni. Az igaz, hogy szerencséje volt a Mercedesek kiesésével, de az elmúlt évben/években mindenkinek kellett a Mercisek bénázása illetve balszerencséje a győzelemhez. Ricsi se nyert volna Malájba Lewis motorhibája nélkül. Plusz ott pont Verstappen volt a peches mert egész hétvégén gyorsabb volt, de a rajtnál ki kellett kerülje Vettelt meg Rosberg megpörgő autóját és vesztett egy csomó pozíciót aztán meg amikor a friss gumikon elmehetett volna Daniel mellett akkor szinte azonnal jött is a VSC ami megmentette az Ausztrált, mindkettőjüket berántották a boxba és úgy már szinte lehetetlen volt a feladat, hogy Ricciardoé volt a friss lágy gumi, Maxé meg a használt lágy. Szóval azt vehetjük úgy, hogy ott visszaadta neki a sors amit Barcelonában meg Monacoban elvett. Míg ezeken a futamokon egyáltalán nem volt szerencséje, Sepangban minden összejött neki.

sába
#34 sába 2016. november 30. 16:09  
Jadeite:
Interlagosi esős verseny, az tényleg rendkívüli volt, nagyjából csak Ricc monacoi futamához lehet max hasonlítani. Ezen kívül idén max az azóta betiltott manőverei miatt volt érdemes kiemelten beszélni róla, pedig én tényleg kedvelem a fiút. Ha neked ő a RB, lelked rajta, de ez már a személyes preferenciád, mert vagy felülsz a hype-trainre, vagy nem. Egyébként Ricc, v bármelyik pilóta is csinálhat bármit, egy anti akkor is legfeljebb annyit ír, h "hát nem kiemelkedő, nem esett le az állam". Ilyen az élet.

Persze a szavakat, mondatokat ki lehet forgatni, lelked rajta. Ricsivel aztán az ég világon semmi bajom, azon kívül hogy nekem ez cipőből ivás már kicsit sok. Ha az gond, hogy többet vártam tőle, akkor legyen. Azt gondoltam, hogy fel fogja törölni a padlót Maxal, de ez nem történt meg. A köztük lévő pontkülönbség is leginkább a takony meggondolatlanságaiból adódik, úgy hogy nem az rb-nél kezdte a szezont.

guide
#33 guide 2016. november 30. 15:53  

Season ratings from the Gazetta:

Rosberg: 10 (Il campione normale)
Hamilton: 9 (Bastardo senza gloria)
Verstappen: 8 (Energetico)
Ricciardo: 8 (Tranquillizzante)
Vettel: 5 (Calante)
Raikkonen: 6 (Inconsapevole)
Massa (career): 9 (Saudade)
Button (career): 8 (Campione, non fuoriclasse)
Perez: 6,5 (Chissirivede)
Bottas: 6 (Desaparecido)
Hulkenberg: 5 (In sospeso)
Alonso: 6,5 (Inossidabile)
Sainz: 6,5 (Rivedibile)

Jadeite
#32 Jadeite 2016. november 30. 15:51  
Lewisthebest:
Idén összességében Ric erősebb volt, de nyilván ilyenkor figyelembe vesznek egy csomó más körülményt ami alapján Max teljesítményét kiemelkedőbbnek tartják. Először is ami a legfontosabb és a legjobban megnehezítette a dolgát, hogy év közben kellett csapatot váltania. A múltban már számtalanszor besültek versenyzők, ha ilyen szituációba kényszerültek, most Ocon se tudott pl annyira erős lenni mint Wehrlein a Force India mégis őt választotta mert amikor náluk tesztelt a két versenyző akkor a Francia jobbnak tűnt és tudják, hogy nem mérvadó az, hogy most Pascal megveri amikor az egyik év közbe ült be a másik meg a téli tesztek óta ott volt és volt ideje a teszteken a saját ízléséhez igazítani az autót és nem kellett versenyhétvégéken ezzel pöcsölni. Tehát ehhez képest nagyon jó, hogy futamokon pl 10-7-re jöttek ki a végén. Aztán ha a technikai hibákat nézzük Ric-nek egyáltalán nem volt idén, Maxnak meg volt 2-3 futamon keresztül használhatatlan volt a kuplungja amivel már a legelején elment pl Szingapúr és Monza + volt váltóhibája Austinban meg még a Toro Rossonál motorhibája az Orosz nagydíjon. Elrontott taktikából szintén a végén Verstappen jött ki rosszabbul. Melbourne, Hungaroring, Hockenheim, Austin, Interlagos, Ezeken a pályákon erősen megkérdőjelezhető stratégiai döntéseket hoztak amivel pozíciókat vesztett. Ricnek meg ez Barcelona (ami kérdőjeles mert a Ferrari és a Pirelli is ezt tartotta jobbnak), Interlagos és Abu Dhabi + neki Monacoban egy elrontott csere. De az emberek ezt szeretik úgy beállítani, hogy egész szezonban Ricsit szívatták miközbe Maxnak a seggét is kitörölték és így se sikerült megvernie, annál az oknál fogva, hogy Ricsit szeretni meg szeretni lehet Verstappen meg cseszegette a Ferrarisokat és így a legnagyobb szurkolótábort haragította magára. De összességében a szakértők, csapatfőnökök, riválisok is egyetértenek abba, hogy ez egy elég masszív bemutatkozás volt az élmezőnyben.

Rendkívüli első RB-os év volt, és zseni az ember, ez vitathatatlan, de gyakorlatilag sokan a F1 "új messiásaként" kezelik, aki ’megmenti’ a sportágat, és ez az ami elég erős szerintem. A spanyol győzelme után is az egekbe emelték, de azzal kapcsolatban is sokan elfelejtik, h akik nem kiestek előle, azt a saját csapatuk tette el az útból, az évadzárón meg egy első körös megpördülés után sikerült olyan taktikára tenni, h gyakorlatilag semmi extrát nem nyújtva is előre került, és ha jól emlékszem, Malajziában (?) is spórolt 1 kerékcserényi időt a biztonsági autó miatt, szóval azért sok dolog árnyalja a képet, mondom ezt úgy, h az egyik kedvencemmé vált idén.

Horizont
#31 Horizont 2016. november 30. 15:41  
F1890:
maxi zseni, viszont még hibázgatott idén. ricsi elég jól ment viszont volt 1-2 gyengébb futama. vettel meg malájban rajtbalesetet okozott, és belgiumban is benne volt ebben. de ettől függetlenül sztem jól ment vettel. így reális az 5-8 helyezése kb

Szerintem is jobb volt a vigyori, DE ha azt nézzük az ovis mennyivel látványosabb volt, és így is majdnem olyan eredményes (saját hibákkal együtt is) azért már változik a kép.

Lewisthebest
#30 Lewisthebest 2016. november 30. 15:09  
Jadeite:
Interlagosi esős verseny, az tényleg rendkívüli volt, nagyjából csak Ricc monacoi futamához lehet max hasonlítani. Ezen kívül idén max az azóta betiltott manőverei miatt volt érdemes kiemelten beszélni róla, pedig én tényleg kedvelem a fiút. Ha neked ő a RB, lelked rajta, de ez már a személyes preferenciád, mert vagy felülsz a hype-trainre, vagy nem. Egyébként Ricc, v bármelyik pilóta is csinálhat bármit, egy anti akkor is legfeljebb annyit ír, h "hát nem kiemelkedő, nem esett le az állam". Ilyen az élet.

Idén összességében Ric erősebb volt, de nyilván ilyenkor figyelembe vesznek egy csomó más körülményt ami alapján Max teljesítményét kiemelkedőbbnek tartják. Először is ami a legfontosabb és a legjobban megnehezítette a dolgát, hogy év közben kellett csapatot váltania. A múltban már számtalanszor besültek versenyzők, ha ilyen szituációba kényszerültek, most Ocon se tudott pl annyira erős lenni mint Wehrlein a Force India mégis őt választotta mert amikor náluk tesztelt a két versenyző akkor a Francia jobbnak tűnt és tudják, hogy nem mérvadó az, hogy most Pascal megveri amikor az egyik év közbe ült be a másik meg a téli tesztek óta ott volt és volt ideje a teszteken a saját ízléséhez igazítani az autót és nem kellett versenyhétvégéken ezzel pöcsölni. Tehát ehhez képest nagyon jó, hogy futamokon pl 10-7-re jöttek ki a végén. Aztán ha a technikai hibákat nézzük Ric-nek egyáltalán nem volt idén, Maxnak meg volt 2-3 futamon keresztül használhatatlan volt a kuplungja amivel már a legelején elment pl Szingapúr és Monza + volt váltóhibája Austinban meg még a Toro Rossonál motorhibája az Orosz nagydíjon. Elrontott taktikából szintén a végén Verstappen jött ki rosszabbul. Melbourne, Hungaroring, Hockenheim, Austin, Interlagos, Ezeken a pályákon erősen megkérdőjelezhető stratégiai döntéseket hoztak amivel pozíciókat vesztett. Ricnek meg ez Barcelona (ami kérdőjeles mert a Ferrari és a Pirelli is ezt tartotta jobbnak), Interlagos és Abu Dhabi + neki Monacoban egy elrontott csere. De az emberek ezt szeretik úgy beállítani, hogy egész szezonban Ricsit szívatták miközbe Maxnak a seggét is kitörölték és így se sikerült megvernie, annál az oknál fogva, hogy Ricsit szeretni meg szeretni lehet Verstappen meg cseszegette a Ferrarisokat és így a legnagyobb szurkolótábort haragította magára. De összességében a szakértők, csapatfőnökök, riválisok is egyetértenek abba, hogy ez egy elég masszív bemutatkozás volt az élmezőnyben.

Jadeite
#29 Jadeite 2016. november 30. 14:36  
sába:
Ha akarod érted, ha nem nem. Majd ha leesik az állam a futamaitól, szólok. Egy megbízható, precíz pilóta, de várok tőle valami pluszt is ahhoz hogy kiemelkedő legyen. Megérkezett rá egy 19 éves a szezon közepén és onnantól róla szólt az rb.

Interlagosi esős verseny, az tényleg rendkívüli volt, nagyjából csak Ricc monacoi futamához lehet max hasonlítani. Ezen kívül idén max az azóta betiltott manőverei miatt volt érdemes kiemelten beszélni róla, pedig én tényleg kedvelem a fiút. Ha neked ő a RB, lelked rajta, de ez már a személyes preferenciád, mert vagy felülsz a hype-trainre, vagy nem. Egyébként Ricc, v bármelyik pilóta is csinálhat bármit, egy anti akkor is legfeljebb annyit ír, h "hát nem kiemelkedő, nem esett le az állam". Ilyen az élet.

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 14:38

sába
#28 sába 2016. november 30. 14:25  
Jadeite:
"Mondjuk azt, hogy hozta a kötelezőt amit az autó tudott, de semmi több." - kihozta azt, amit az autó tudott, tényleg nem nagy szám, Alonso pl legalább 110%ot hozott volna ki a RB ból, v ki tudja, mennyit... akár az autó tudásának 120%át is.

Ha akarod érted, ha nem nem. Majd ha leesik az állam a futamaitól, szólok. Egy megbízható, precíz pilóta, de várok tőle valami pluszt is ahhoz hogy kiemelkedő legyen. Megérkezett rá egy 19 éves a szezon közepén és onnantól róla szólt az rb.

Jadeite
#27 Jadeite 2016. november 30. 14:11  
sába:
Bírom, hogy Ricsi esetében mindig számít a "volna", míg más esetében technikai sport. Amennyiben Vettelnél is számít a csapathiba és a technika hiba, még egy ilyen sz*r évében is verte "volna" a remekül teljesítő Ricsit. Véleményem szerint Ricsinek a taknyot sokkal nagyobb fölénnyel kellett volna megvernie ahhoz, hogy kiemelkedőnek tarthassuk a teljesítményét. Mondjuk azt, hogy hozta a kötelezőt amit az autó tudott, de semmi több. Bár ha azt vesszük, hogy a szezon végére Max tempóban is képes volt rajta felülkerekedni annak ellenére, hogy csak beugró volt, akkor engem nem győzött meg.

"Mondjuk azt, hogy hozta a kötelezőt amit az autó tudott, de semmi több." - kihozta azt, amit az autó tudott, tényleg nem nagy szám, Alonso pl legalább 110%ot hozott volna ki a RB ból, v ki tudja, mennyit... akár az autó tudásának 120%át is.

sába
#26 sába 2016. november 30. 14:05  
_JuSuF_:
Jó, de lett 10 győzelme meg 12 pole, szerintem emiatt adták oda neki.

Csakhogy az ő tehetségével és ezzel az autóval ez a minimum és nem a maximum.

sába
#25 sába 2016. november 30. 14:01  
F1890:
maxi zseni, viszont még hibázgatott idén. ricsi elég jól ment viszont volt 1-2 gyengébb futama. vettel meg malájban rajtbalesetet okozott, és belgiumban is benne volt ebben. de ettől függetlenül sztem jól ment vettel. így reális az 5-8 helyezése kb

Ok, volt két hülyesége a rajtnál, de meggyőződésem, hogy ha nincs bejátszva a rádiózása, akkor egészen más a megítélése. Azt látom, hogy a szezon végére mindenki elfelejtette, hogy mi volt az év elején. A szezon első felében hozta a dobogókat, nagyjából a győzelem sem rajta ment. Ha jól emlékszem 3x volt a nap versenyzője, ami annyit jelent, hogy azokon a versenyeken nem csak elkocsikázgatott, hanem adott valami pluszt. Ricsinek volt egy-két látványos bevetődős előzése, de láthatjuk hogy azt ezzel az autóval Max is tudja hozni, mert olyan tapadása van. Kedvelem Ricsit, de szerintem a megbízható autózgatáson kívül baromira nem hozott extázisba.

_JuSuF_
#24 _JuSuF_ 2016. november 30. 13:56  
sába:
Méltó lezárása az idei szezonnak, hogy valaki egy ennyire domináns autóban elbohóckodja a fél szezont, elbukja a vb címet és őt választják az év versenyzőjének.

Jó, de lett 10 győzelme meg 12 pole, szerintem emiatt adták oda neki.

Zasalamel
#23 Zasalamel 2016. november 30. 13:55  

Nekem megfelel ez a sorrend, mondjuk vettel és alo helyét cserélném és tökéletes lenne.

F1890
#22 F1890 2016. november 30. 13:53  
MS_argo001:
Ha csak és kizárólag a teljesítményt néznénk, akkor idén talán Alonsót tenném az élre.

én nem igazán, mert év 2. felében button és massa már szart az egészre, és vb-t menni sokkalta nagyobb nyomás

Brundle
#21 Brundle 2016. november 30. 13:50  

Szerintem:

1. Alonso
2. Verstappen
3. Perez
4. Wehrlein
5. Sainz
6. Rosberg
7. Ricciardo
8. Raikkönen
9. Hamilton

sába
#20 sába 2016. november 30. 13:49  

Méltó lezárása az idei szezonnak, hogy valaki egy ennyire domináns autóban elbohóckodja a fél szezont, elbukja a vb címet és őt választják az év versenyzőjének.

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 13:50

MS_argo001
#19 MS_argo001 2016. november 30. 13:47  
F1890:
én elfogadom a véleményeteket. mert így is lehet nézni ahogy ti, de ez már annyira megkavarná szerintem a sorrendet hogy én igyekeztem teljesítmény alapján értékelni

Ha csak és kizárólag a teljesítményt néznénk, akkor idén talán Alonsót tenném az élre.

F1890
#18 F1890 2016. november 30. 13:46  
sába:
Bírom, hogy Ricsi esetében mindig számít a "volna", míg más esetében technikai sport. Amennyiben Vettelnél is számít a csapathiba és a technika hiba, még egy ilyen sz*r évében is verte "volna" a remekül teljesítő Ricsit. Véleményem szerint Ricsinek a taknyot sokkal nagyobb fölénnyel kellett volna megvernie ahhoz, hogy kiemelkedőnek tarthassuk a teljesítményét. Mondjuk azt, hogy hozta a kötelezőt amit az autó tudott, de semmi több. Bár ha azt vesszük, hogy a szezon végére Max tempóban is képes volt rajta felülkerekedni annak ellenére, hogy csak beugró volt, akkor engem nem győzött meg.

maxi zseni, viszont még hibázgatott idén. ricsi elég jól ment viszont volt 1-2 gyengébb futama. vettel meg malájban rajtbalesetet okozott, és belgiumban is benne volt ebben. de ettől függetlenül sztem jól ment vettel. így reális az 5-8 helyezése kb

F1890
#17 F1890 2016. november 30. 13:44  
MS_argo001:
Végső soron ilyen listát is fel lehet állítani. :D Ami egyébként lényegtelen, mert az eredményen nem változtat. Hamilton például ezt a címét szerintem szívesen elcserélte volna a világbajnoki címre.

én elfogadom a véleményeteket. mert így is lehet nézni ahogy ti, de ez már annyira megkavarná szerintem a sorrendet hogy én igyekeztem teljesítmény alapján értékelni

sába
#16 sába 2016. november 30. 13:43  
F1890:
én szeretem verstappent de attól h érdekessé teszi a futamot attól még nem feltétlenül nyújt jobb teljesítményt mint pl ricsi. ricsi 1szer nem dobta el a gépet, monacot elszúrták neki így 2 futamot nyert volna. közös futamaik alapján verstappennél 30 ponttal többet gyűjtött. szóval még ha reálisan is értékeljük kettejük párharcát sztem sehogysem kerülhetne ki verstappen ebből jobban

Bírom, hogy Ricsi esetében mindig számít a "volna", míg más esetében technikai sport.
Amennyiben Vettelnél is számít a csapathiba és a technika hiba, még egy ilyen sz*r évében is verte "volna" a remekül teljesítő Ricsit.
Véleményem szerint Ricsinek a taknyot sokkal nagyobb fölénnyel kellett volna megvernie ahhoz, hogy kiemelkedőnek tarthassuk a teljesítményét. Mondjuk azt, hogy hozta a kötelezőt amit az autó tudott, de semmi több. Bár ha azt vesszük, hogy a szezon végére Max tempóban is képes volt rajta felülkerekedni annak ellenére, hogy csak beugró volt, akkor engem nem győzött meg.

MS_argo001
#15 MS_argo001 2016. november 30. 13:40  
F1890:
hát ha így nézzük akkor maldonado minden év végén top 5-ös volt.

Végső soron ilyen listát is fel lehet állítani. :D Ami egyébként lényegtelen, mert az eredményen nem változtat.
Hamilton például ezt a címét szerintem szívesen elcserélte volna a világbajnoki címre.

F1890
#14 F1890 2016. november 30. 13:38  
Horizont:
Az év versenyzője, és nem a legjobbja szavazás volt. Legjobbat úgyis nehéz lenne választani, mert idén mindenki hibázott, vagy ment gyenge futamot eleget.

hát ha így nézzük akkor maldonado minden év végén top 5-ös volt.

Horizont
#13 Horizont 2016. november 30. 13:32  
F1890:
én szeretem verstappent de attól h érdekessé teszi a futamot attól még nem feltétlenül nyújt jobb teljesítményt mint pl ricsi. ricsi 1szer nem dobta el a gépet, monacot elszúrták neki így 2 futamot nyert volna. közös futamaik alapján verstappennél 30 ponttal többet gyűjtött. szóval még ha reálisan is értékeljük kettejük párharcát sztem sehogysem kerülhetne ki verstappen ebből jobban

Az év versenyzője, és nem a legjobbja szavazás volt. Legjobbat úgyis nehéz lenne választani, mert idén mindenki hibázott, vagy ment gyenge futamot eleget.

MS_argo001
#12 MS_argo001 2016. november 30. 13:25  
F1890:
én szeretem verstappent de attól h érdekessé teszi a futamot attól még nem feltétlenül nyújt jobb teljesítményt mint pl ricsi. ricsi 1szer nem dobta el a gépet, monacot elszúrták neki így 2 futamot nyert volna. közös futamaik alapján verstappennél 30 ponttal többet gyűjtött. szóval még ha reálisan is értékeljük kettejük párharcát sztem sehogysem kerülhetne ki verstappen ebből jobban

Nem az volt a kérdés, hogy ki nyújtotta a legjobb teljesítményt, hanem hogy ki az év versenyzője. Erre pedig több szempont alapján lehet válaszolni. Az enyém elég egyértelmű: ha nem lett volna Verstappen, talán nem is nézek F1-et idén. Nem azért, mert akkora drukkere lennék, egyszerűen imádtam, ahogy felkavarta maga körül az állóvizet.

F1890
#11 F1890 2016. november 30. 13:22  
MS_argo001:
Nálam így néz ki a TOP5: 1. Verstappen 2. Rosberg 3. Ricciardo 4. Hamilton 5. Alonso/Perez Verstappen első helyét az indokolja, hogy tulajdonképpen miatta volt érdemes F1-et nézni idén. Ezen szín miatt, amit az élmezőnybe becsempészett, simán lehet az év versenyzője. Nem értem Alonso és Perez relatíve gyenge helyezését, továbbá azt sem, mit keres Sainz és Bottas a TOP10-ben. Wehrlein és Hülkenberg nálam inkább TOP10-es, mint Sainz vagy Bottas. Vettelt a 7., Raikkönent a 8. helyre raknám. Vettelnek nem volt túl jó éve, KR-nek viszont talán ez volt a legjobb ferraris éve 2007 mellett. Ez sokat elmond.

én szeretem verstappent de attól h érdekessé teszi a futamot attól még nem feltétlenül nyújt jobb teljesítményt mint pl ricsi. ricsi 1szer nem dobta el a gépet, monacot elszúrták neki így 2 futamot nyert volna.

közös futamaik alapján verstappennél 30 ponttal többet gyűjtött. szóval még ha reálisan is értékeljük kettejük párharcát sztem sehogysem kerülhetne ki verstappen ebből jobban

MS_argo001
#10 MS_argo001 2016. november 30. 13:22  
_JuSuF_:
Hm. Alonso szintjén teljesített szerinted Perez? :) Nagy elismerés. Bár tény, hogy nagyon oda tette magát idén is.

Perez idén végérvényesen megmutatta, hogy kijött abból a gödörből, ahová 2013-ban került. Nagyon meggyőző volt, pedig én inkább Hülkenberg-párti vagyok, ha lehet így fogalmazni. Kíváncsi lennék arra, hogyan teljesítene egy Ferrariban, remélem, ez minél hamarabb megvalósul, akár már 2018-ban.

_JuSuF_
#9 _JuSuF_ 2016. november 30. 13:17  
F1890:
nálam 1, ros-ham 3,ricsi 4,alo-per 6,vet-max 8,kimi-bot

Hm. Alonso szintjén teljesített szerinted Perez? :) Nagy elismerés. Bár tény, hogy nagyon oda tette magát idén is.

MS_argo001
#8 MS_argo001 2016. november 30. 13:14  

Nálam így néz ki a TOP5:
1. Verstappen
2. Rosberg
3. Ricciardo
4. Hamilton
5. Alonso/Perez

Verstappen első helyét az indokolja, hogy tulajdonképpen miatta volt érdemes F1-et nézni idén. Ezen szín miatt, amit az élmezőnybe becsempészett, simán lehet az év versenyzője.

Nem értem Alonso és Perez relatíve gyenge helyezését, továbbá azt sem, mit keres Sainz és Bottas a TOP10-ben. Wehrlein és Hülkenberg nálam inkább TOP10-es, mint Sainz vagy Bottas.

Vettelt a 7., Raikkönent a 8. helyre raknám. Vettelnek nem volt túl jó éve, KR-nek viszont talán ez volt a legjobb ferraris éve 2007 mellett. Ez sokat elmond.

hammertime
#7 hammertime 2016. november 30. 13:13  
Konszpiresiszeoriz:
Amikor meg kellett volna nem büntették!

Volt egy eset amire rá lehet fogni, akkor így ott tartunk, hogy 1x alaptalanul büntették.

Konszpiresiszeoriz
#6 Konszpiresiszeoriz 2016. november 30. 13:08  
hammertime:
2x pedig alaptalanul kapott megrovást.

Amikor meg kellett volna nem büntették!

MrBreaker
#5 MrBreaker 2016. november 30. 12:55  

A gyorsabb ő volt,de hogy a jobb azt nem mondanám.Ennyi hibával a legjobbnak megválasztani elég húzós.

hammertime
#4 hammertime 2016. november 30. 12:53  
fist1:
Én nem adnám oda Hamiltonnak idénre, rengeteg saját hibája is volt, ezen kívül többször is megkegyelmeztek neki a bírák, amikor mást ugyanazért büntették. Olyan teljesítményt nyújtott Rosberg is, Ricciardo meg pláne.

2x pedig alaptalanul kapott megrovást.

Lombardo
#3 Lombardo 2016. november 30. 12:48  

Én Alonsót és Vettelt megcserélném, azt leszámítva ugyanígy állítanám össze.

F1890
#2 F1890 2016. november 30. 12:35  

nálam
1, ros-ham
3,ricsi
4,alo-per
6,vet-max
8,kimi-bot

fist1
#1 fist1 2016. november 30. 12:35  

Én nem adnám oda Hamiltonnak idénre, rengeteg saját hibája is volt, ezen kívül többször is megkegyelmeztek neki a bírák, amikor mást ugyanazért büntették. Olyan teljesítményt nyújtott Rosberg is, Ricciardo meg pláne.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

12016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

52016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra