Vita a Pirelli és a csapatok között

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 22. 18:25
FOTÓ: ©Pirelli/Twitter

Nincs egyetértés a Forma–1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli és a kategória csapatai között. A vita tárgyát ezúttal az előzetes tesztnaptár képezi, melynek első tervezetét az alakulatok már visszadobták, miután a helyszínekkel és a logisztikával sem voltak megelégedve.

A Pirelli a jelenlegi előírások értelmében 25 napot tölthet gyakorlással a szezon során, ezeket pedig meg kell osztania az alakulatok között. Idén három istálló (a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull) segítette felkészülésüket, jövőre azonban a többiek is beszállnának, az olaszok pedig bővítenék a helyszínek számát is. Első javaslatukat Brazíliában ismertették a csapatokkal.

Ők azonban gyorsan visszadobták a tervezetet, mellyel kapcsolatban „komoly logisztikai problémák” merültek fel, az év elején ugyanis a szóban forgó gyakorlások egészen biztosan nem férnek bele a programjukba a szoros menetrend miatt. Rámutattak arra is, hogy az év első harmadában nem áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű erőforrás és pótalkatrész sem. A Pirelli szívesen tesztelne Európán kívüli helyszíneken is, az istállóknak azonban ez az elképzelés sem tetszik.

Ehhez ráadásul az FIA engedélyére is szükségük van, és a FOM-mal is egyeztetniük kell az áruszállítás miatt. A Pirelli Austint és Sepangot említette lehetséges helyszínként, vitapartnerei azonban rámutattak arra, hogy nem minden helyszín lesz „elérhető” az év során, egyes pályák esetében pedig „biztonsági problémák” is adódhatnak. Ide példaként Interlagost hozták, ahol a mindig jól biztosított versenyhétvégén figyelnek a hatóságok, egy teszt esetében viszont bonyolultabb lehet a helyzet.

A csapatok felvetették, a tesztnapokat akár kombinálhatnák is, azaz ha egy gyakorláson három különböző autó futna, az három napnak számíthatna. A Pirelli viszont ezt a javaslatot nem tartja elfogadhatónak, hiszen szeretne külön-külön tesztelni a csapatokkal, hogy egyenletesen oszthassa el a munkát, és egyes megoldásokat több helyszínen is kipróbálhasson.

„Tudjuk, hogy nem könnyű megszervezni az évet 21 futammal” – nyilatkozta a Pirelli technikai igazgatója, Mario Isola. „Azon dolgozunk a csapatokkal, hogy egy nekik és nekünk is tetsző megoldást találjunk. Értem, hogy az év elején kevesebb az alkatrész, de nem hiszem, hogy ez valós probléma. Szükségünk van arra, hogy különböző pályákon teszteljünk. Vizes és köztes abroncsokkal is mennünk kell, szóval olyan pályák is kellenek, ahol ez megoldható” – tette hozzá.

Egyelőre arról is folyik a vita, hogyan osszák el a 25 napot 11 csapat között. Abban az esetben ugyanis, ha a Pirelli mind a 25 alkalmat fel szeretné használni, és az összes csapat 2 napot tesztel, ki kell találni, hogyan használják fel a maradékot. Idén egyébként 24 napot vettek igénybe a 25-ből: ezeket pedig egyenlően osztották el a segítők között. Mind 8 alkalommal gurultak pályára.

Oszd meg!





0 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra