Volt embere veheti el a Ferraritól a vétójogát?

írta: M4Sport
2016. november 02. 09:35
FOTÓ: ©xpbimages.com

Ross Brawn színre lép, reformok következnek, a Ferrari pedig könnyen elveszítheti híres vétójogát. Komoly változás előtt a Forma–1!

Több, egymástól független médium is beszámolt arról, hogy a Mercedes korábbi csapatfőnöke, Ross Brawn hamarosan visszatér a Forma–1-be – mégpedig sportági vezetőként. A brit állítólag már meg is állapodott a kategória új tulajdonosával, a Liberty Mediával.

James Allen szakíró hangsúlyozta, Brawn nem Bernie Ecclestone utódjának érkezik, az övétől független feladatot lát majd el. „Információnk szerint az egyezség már megköttetetett, Brawn pedig a sporttal kapcsolatos ügyeket és az F1 szabályozását fogja irányítani, az autókat és a sportág jövőjét fogja alakítani” – írta a blogger.

Hozzátette, Brawn nem fog foglalkozni az ügyvezető igazgató Ecclestone által vitt kereskedelmi kérdésekkel, ő a csapatokkal fogja tartani a kapcsolatot, valamint az FIA-val működik együtt. Vagyis egy olyan köztes „szintet” jelent majd az F1 struktúrájában, amit már régóta sokan (köztük több csapat is) hiányolnak, s amely talán képes lesz rendet tenni az évek óta tartó érdekharcok káoszában.

Allen Brawn terveiről is ejtett szót, kiemelve, hogy a brit várhatóan olyan struktúra felállításába kezd, amely tekintettel van a kisebb gárdák érdekeire is, nagyobb fokú egyenlőségre és igazságosságra törekszik, és amelyben a tehetősebb csapatok nem tehetik politikai módszerekkel kiváltsággá a sikerességet, nem alakíthatják nekik kedvező módon a szabályokat. Ennek részeként várhatóan csökkenteni próbálják majd a csapatok beleszólását a szabályalkotás folyamatába.

Brawnék e törekvésük kapcsán alighanem a gyári istállók ellenállására számíthatnak. Mivel a mezőny tagjai Bernie Ecclestone-nal 2020-ig szóló szerződést írtak alá, az új vezetőknek rövidtávon kisebb lesz a mozgásterük. Allen szerint viszont borítékolható, hogy 2020 után vélhetően eltörlik a Ferrari vétójogát, mellyel jelenleg még akadályt gördíthet bizonyos szabályváltozások útjába.

Brawn a közelmúltban többször is tett utalást arra, hogy a Forma–1 legnagyobb problémáját jelenleg a hosszú távú stratégia, valamint a tervszerű építkezéshez szükséges türelem hiányában látja. „Ha megkérdeznék tőlem, mire van szüksége az F1-nek, azt mondanám, tervre. Három- vagy ötéves tervre. Szerintem jelenleg nincs meg az ahhoz szükséges ideális struktúra, hogy terveket készítsenek, valamint idővel megvalósítsák azt” – nyilatkozta a Telegraph-nak.

Oszd meg!





11 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

GreenHonda
#11 GreenHonda 2016. november 02. 18:38  
F1890:
csak annyit mondanék h a mezőny 3 secen belül van, 15 éve a 7 sem volt ritka... 1 csapat kivételével mindenkinek van pontja, a középmezőnyben jó csaták vannak, csak az a kutyát nem érdekli. valójában ezt az érát a merci tette tönkre a tökéletes motorjával. az meg nem az FIA hibája

Csak akkor meg nem tudom minek rinyálnak, hogy 22 autó legyen a rajtrácson, mikor 6 érdekli őket. Szánalmasak a szurkolók. Adnék 12 autót, abból meg mindenkit tudna valami érdekeset mutatni, mert nem veszne el a rengetegben, a kiesésekkel meg mindenki villoghatna.

Csak hát az esztétika, hogy nagyon-nagyon sok autó kell a rajtrácsra mert úgy tűnik jónak... Pedig nem igaz ez sem

F1890
#10 F1890 2016. november 02. 15:39  
grabowsky78:
Az, hogy valamit a csapatok közösen találnak ki még nem garancia arra, hogy jó is lesz! Sőt! Ennek az új érának egyetlen egy jó oldala van, hogy a káros anyag kibocsájtás drasztikusan csökkent. Igaz, hogy visszajött egy gyártó, de 2 csapat becsődölt és 3 folyamatosan a határán táncol a csődnek, ezt én nem nevezném sikernek! Amúgy meg elég furcsa egy downsizing turbos motort ötvözni egy ilyen bonyolult visszatöltéses hybrid rendszerrel, ha az autoipari fejlesztésekből indulunk ki ennek semmi értelme nincs, ilyet senki nem alkalmaz egyszerre! Ez is inkább csak a különböző érdekellentétek szülötte! De mondjuk így 3év után ez szerintem lassan a legkisebb probléma! Az alapötlet nem lenne rossz, de az első szárny fontosságát nem csökkentették inkább még nagyobb lesz ettől valószínű még kevésbé lehet majd bemenni valaki mögé a gyorsabb kanyarokba! Valószínű csökkenni fog a féktáv is ami megint csak az előzések ellen van, szóval én egyáltalán nem látom úgy, hogy jövőre olyan jó lesz! Maximum nem a merci lesz elöl hanem a redbull. Mert afelől senkinek ne legyen kétsége, hogy Newey nem viccből hasra ütve találta ki ezt a koncepciót! Naná, hogy ebből a Redbull előnyt akar szerezni!

csak annyit mondanék h a mezőny 3 secen belül van, 15 éve a 7 sem volt ritka...
1 csapat kivételével mindenkinek van pontja, a középmezőnyben jó csaták vannak, csak az a kutyát nem érdekli.
valójában ezt az érát a merci tette tönkre a tökéletes motorjával. az meg nem az FIA hibája

McLarenHonda
#9 McLarenHonda 2016. november 02. 15:38  
grabowsky78:
Hagyjuk már ezt, hogy hogyan szerepel a Ferrari meg kit okolok miatta! De, hogyan lehet az, hogy azt a csapatot bízzák meg az új aero szabályok kitalálásával aki ebben magasan a legjobb a mezőnyben? Nem érzed ezt egy picit visszásnak? Nálam ez kimeríti a hozzuk helyzetbe a Redbullt, mert még a végén kivonulnak teljes fogalmát! Miért nem független bizottság találja ki a szabályokat esetlegesen megkérdezve az érintett mérnököket? De az, hogy Newey rajzol valamit és arra azt mondják, hogy na ez jó lesz, ne már!!!

Ebben az az érdekes, hogy bármely csapat megvétózhatta volna, mégsem tették. Innentől kezdve pedig lényegtelen, kinek az elképzelései alapján.
Szerk: MIért kit kértek volna meg? A Meki ötletét elvetették, a Ferrarit meg a saját szurkolói fikázzák a szar aerója miatt.

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 15:39

grabowsky78
#8 grabowsky78 2016. november 02. 15:12  
McLarenHonda:
Persze, hogy nem garancia, de egyelőre úgy tűnik, nem volt rossz lépés az új motorok behozatala, egyedül a token-rendszert barmolták el. A kis csapatok meg nem csak a drága motorok miatt vergődnek, hanem az F1 amúgy is idióta költség management-je miatt (gondolok itt a FOM által visszapumpált pénzre, meg pl a versenynaptárra, ami a sok cikkcakk miatt növeli az utazási összegeket, stb). Az első szárnyat én sem értem, mindenki ott pattogott, hogy csökkenteni kellene a szerepét, erre szélesítik. Mitől lenne elöl az RB? Mindenkinek ugyanannyi ideje van kifejleszteni a jövő évi autót. (vagy már előre mást okolsz a Ferrari esetleges rossz szerepléséért???)

Hagyjuk már ezt, hogy hogyan szerepel a Ferrari meg kit okolok miatta! De, hogyan lehet az, hogy azt a csapatot bízzák meg az új aero szabályok kitalálásával aki ebben magasan a legjobb a mezőnyben? Nem érzed ezt egy picit visszásnak? Nálam ez kimeríti a hozzuk helyzetbe a Redbullt, mert még a végén kivonulnak teljes fogalmát! Miért nem független bizottság találja ki a szabályokat esetlegesen megkérdezve az érintett mérnököket? De az, hogy Newey rajzol valamit és arra azt mondják, hogy na ez jó lesz, ne már!!!

McLarenHonda
#7 McLarenHonda 2016. november 02. 15:02  
grabowsky78:
Az, hogy valamit a csapatok közösen találnak ki még nem garancia arra, hogy jó is lesz! Sőt! Ennek az új érának egyetlen egy jó oldala van, hogy a káros anyag kibocsájtás drasztikusan csökkent. Igaz, hogy visszajött egy gyártó, de 2 csapat becsődölt és 3 folyamatosan a határán táncol a csődnek, ezt én nem nevezném sikernek! Amúgy meg elég furcsa egy downsizing turbos motort ötvözni egy ilyen bonyolult visszatöltéses hybrid rendszerrel, ha az autoipari fejlesztésekből indulunk ki ennek semmi értelme nincs, ilyet senki nem alkalmaz egyszerre! Ez is inkább csak a különböző érdekellentétek szülötte! De mondjuk így 3év után ez szerintem lassan a legkisebb probléma! Az alapötlet nem lenne rossz, de az első szárny fontosságát nem csökkentették inkább még nagyobb lesz ettől valószínű még kevésbé lehet majd bemenni valaki mögé a gyorsabb kanyarokba! Valószínű csökkenni fog a féktáv is ami megint csak az előzések ellen van, szóval én egyáltalán nem látom úgy, hogy jövőre olyan jó lesz! Maximum nem a merci lesz elöl hanem a redbull. Mert afelől senkinek ne legyen kétsége, hogy Newey nem viccből hasra ütve találta ki ezt a koncepciót! Naná, hogy ebből a Redbull előnyt akar szerezni!

Persze, hogy nem garancia, de egyelőre úgy tűnik, nem volt rossz lépés az új motorok behozatala, egyedül a token-rendszert barmolták el. A kis csapatok meg nem csak a drága motorok miatt vergődnek, hanem az F1 amúgy is idióta költség management-je miatt (gondolok itt a FOM által visszapumpált pénzre, meg pl a versenynaptárra, ami a sok cikkcakk miatt növeli az utazási összegeket, stb).
Az első szárnyat én sem értem, mindenki ott pattogott, hogy csökkenteni kellene a szerepét, erre szélesítik.
Mitől lenne elöl az RB? Mindenkinek ugyanannyi ideje van kifejleszteni a jövő évi autót.
(vagy már előre mást okolsz a Ferrari esetleges rossz szerepléséért???)

grabowsky78
#6 grabowsky78 2016. november 02. 14:35  
McLarenHonda:
Igen, komolyan kérdeztem, mert a technikai szabályokat a csapatok közösen fektették le. A motorok erősek, technológiai csodák, remek üzemanyag-felhasználási mutatókkal, ráadásul visszajött egy újabb gyártó miatta. Az aero jövőre változik, várjuk meg, milyen lesz, nekem is vannak aggodalmaim, de az alapötlet üdvözítő. Ráadásul elég nehéz is szabályozni. A kerékkel egyetértek, már rég növelni kellett volna, nem lenne baj a fékekkel, valamint mind a nyomást mind a kopást kedvezőleg befolyásolhatná, hogy a gumi kevésbé deformálódna. A politikáról annyit, hogy minimum 40 éve része a sportnak (vagy inkább csak shownak), és egyre inkább a pénzről szól.

Az, hogy valamit a csapatok közösen találnak ki még nem garancia arra, hogy jó is lesz! Sőt! Ennek az új érának egyetlen egy jó oldala van, hogy a káros anyag kibocsájtás drasztikusan csökkent. Igaz, hogy visszajött egy gyártó, de 2 csapat becsődölt és 3 folyamatosan a határán táncol a csődnek, ezt én nem nevezném sikernek! Amúgy meg elég furcsa egy downsizing turbos motort ötvözni egy ilyen bonyolult visszatöltéses hybrid rendszerrel, ha az autoipari fejlesztésekből indulunk ki ennek semmi értelme nincs, ilyet senki nem alkalmaz egyszerre! Ez is inkább csak a különböző érdekellentétek szülötte! De mondjuk így 3év után ez szerintem lassan a legkisebb probléma! Az alapötlet nem lenne rossz, de az első szárny fontosságát nem csökkentették inkább még nagyobb lesz ettől valószínű még kevésbé lehet majd bemenni valaki mögé a gyorsabb kanyarokba! Valószínű csökkenni fog a féktáv is ami megint csak az előzések ellen van, szóval én egyáltalán nem látom úgy, hogy jövőre olyan jó lesz! Maximum nem a merci lesz elöl hanem a redbull. Mert afelől senkinek ne legyen kétsége, hogy Newey nem viccből hasra ütve találta ki ezt a koncepciót! Naná, hogy ebből a Redbull előnyt akar szerezni!

GreenHonda
#5 GreenHonda 2016. november 02. 13:59  

Na végre egy új irány, s tényleg már kezd látszani, új szelek fújnak hamarosan. A jelenlegi tradicionális, konzervatív, és túlságosan régi módra alapozott, erőltetett, ahhoz hasonlított, mesterséges módszerek végre talán homályba vésznek, mert ezzel csak negatívumokat érhetnek el. Jöjjön egy új éra, melyben csökkennek ezek!

Nem azért, kedvelem a hagyományokat, és ezek szükségesek is, de örökké semmi sem megy. Legtipikusabb, legjobban látható példa itt a Ferrari. 60 év az 60 év, kezdi kicsit kinőni a világ a nagy mítoszukat, egy olyan korban lettek legendák, ahol sportautókat a világ jelentős része csak szökőévente látott, a technológiai fejlettség gyenge kiterjeszkedése okán. Manapság, még a 90-es, és 2000-es eleji évek szülöttjei ámulatba esnek, de egyre inkább vége lesz ennek a legendarajongásnak. Kicsit párhuzamba vonnám a felvilágosodással. Az emberek rájönnek, nincs semmi extra dolgokban, amit annak idején csodának gondoltak, így a presztízscsökkenés ideje el fog jönni.

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 14:03

McLarenHonda
#4 McLarenHonda 2016. november 02. 13:12  
grabowsky78:
Komolyan kérdezed, hogy mi a gond a technikai szabályokkal? Túl bonyolított, túl drága motorok! Nagyon nagy a szerepe az aeronak (ami ellehetetleníti bizonyos pályákon az előzést)ami jövőre még rosszabb lesz, 13as kerekeken gurul az autósportok királya 2016ban mikor már egy corsára is 17es kereket raknak gyárilag és még sorolhatnám! Ferrarinak drukkolok igen, de az igazság érzetem az is bántaná ha most ők lennének az élen úgy, hogy tudom a háttérben piszkos kis paktumok zajlanak! Igazságos szabályrendszert szeretnék, normális erőviszonyokkal és ne minden a pénzről meg a politikáról szóljon, hanem főleg a pilótákról és a technikáról!

Igen, komolyan kérdeztem, mert a technikai szabályokat a csapatok közösen fektették le. A motorok erősek, technológiai csodák, remek üzemanyag-felhasználási mutatókkal, ráadásul visszajött egy újabb gyártó miatta. Az aero jövőre változik, várjuk meg, milyen lesz, nekem is vannak aggodalmaim, de az alapötlet üdvözítő. Ráadásul elég nehéz is szabályozni.
A kerékkel egyetértek, már rég növelni kellett volna, nem lenne baj a fékekkel, valamint mind a nyomást mind a kopást kedvezőleg befolyásolhatná, hogy a gumi kevésbé deformálódna.
A politikáról annyit, hogy minimum 40 éve része a sportnak (vagy inkább csak shownak), és egyre inkább a pénzről szól.

grabowsky78
#3 grabowsky78 2016. november 02. 12:30  
McLarenHonda:
A technikai szabályokkal mi a gond? Amúgy meg különösen vicces, hogy egy Ferraris papol arról, hogy ki, hogyan veszi meg a sportot...

Komolyan kérdezed, hogy mi a gond a technikai szabályokkal? Túl bonyolított, túl drága motorok! Nagyon nagy a szerepe az aeronak (ami ellehetetleníti bizonyos pályákon az előzést)ami jövőre még rosszabb lesz, 13as kerekeken gurul az autósportok királya 2016ban mikor már egy corsára is 17es kereket raknak gyárilag és még sorolhatnám!
Ferrarinak drukkolok igen, de az igazság érzetem az is bántaná ha most ők lennének az élen úgy, hogy tudom a háttérben piszkos kis paktumok zajlanak! Igazságos szabályrendszert szeretnék, normális erőviszonyokkal és ne minden a pénzről meg a politikáról szóljon, hanem főleg a pilótákról és a technikáról!

McLarenHonda
#2 McLarenHonda 2016. november 02. 12:03  
grabowsky78:
Ha normális szabályokat hoznának, mind technikai, mind a versenyzés terén akkor semmi szüksége nem lenne a Ferrarinak a vétójogára! Akkor most bízhatunk abban, hogy nem úgy fognak szabályokat alkotni, hogy ki fizet többet érte, hogy neki jó legyen? Remélhetőleg 2020tól ismét nézhető lesz a f1, mert a jövőre induló érában borítékolható, hogy a Redbull megint bevásárolta magát!

A technikai szabályokkal mi a gond?

Amúgy meg különösen vicces, hogy egy Ferraris papol arról, hogy ki, hogyan veszi meg a sportot...

grabowsky78
#1 grabowsky78 2016. november 02. 11:32  

Ha normális szabályokat hoznának, mind technikai, mind a versenyzés terén akkor semmi szüksége nem lenne a Ferrarinak a vétójogára! Akkor most bízhatunk abban, hogy nem úgy fognak szabályokat alkotni, hogy ki fizet többet érte, hogy neki jó legyen? Remélhetőleg 2020tól ismét nézhető lesz a f1, mert a jövőre induló érában borítékolható, hogy a Redbull megint bevásárolta magát!

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”