No Mans Sky

Volt mentora szerint Vetteléket túlfizetik

írta: M4Sport
2016. február 11. 18:47
FOTÓ: ©xpbimages.com

Túl sokat keresnének a mai Forma–1-es versenyzők? A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint igen. Az osztrák meglepő érvekkel indokolt.

Egy nemrég összeállított lista szerint a 2015-ös Forma–1-es szezonban Sebastian Vettel számított a mezőny legjobban fizetett versenyzőjének. A négyszeres világbajnok közel 44 millió eurót tehetett zsebre első ferraris évében, miután egy megállapodás értelmében 2015-ben (és csak akkor) 28 milliós alapfizetésén túl minden lehetséges bónuszt is megadtak neki Maranellóban.

Vettel ezzel maga mögé utasította a két éve uralkodó Lewis Hamiltont (37,4 millió euró), valamint a kereseti rangsort éveken át vezető Fernando Alonsót (35,6 millió euró), aki főként gyenge eredmények miatt elmaradt bónuszpénzei kiesésével szorult le a dobogó harmadik fokára. Érdekesség, hogy az élmezőny mögött óriási szakadék tátong: a háromszoros futamgyőztes Daniel Ricciardo például mindössze 4,5 milliót kap a Red Bulltól, miközben a múlt év legjobb újoncának választott Max Verstappen bére nem sokkal haladja meg a félmillió eurót.

Nem véletlen, hogy épp a teljesítményükhez mérten alulfizetettnek tűnő két Red Bull-versenyzőt emeltünk ki. Helmut Marko, az osztrákok tanácsadója, Ricciardóék felfedezője ugyanis úgy véli, Vetteléket csúnyán túlfizetik. „Alapvetően túl sok pénzt keresnek a mai versenyzők” – nyilatkozta az Auto Bild Motorsportnak az 1970-es években az F1-ben is versenyző osztrák. „Két okból látom így. Az egyik, hogy ma sokkal kisebb a kockázata annak, hogy súlyos baleset, súlyos sérülés történjen, mely akár halállal is végződhet. A második pedig, hogy a fiatal csúcstehetségek, mint amilyen például Max Verstappen vagy Pascal Wehrlein, a mai modern autókkal azonnal képesek problémamentesen száz kört futni, anélkül, hogy lihegniük kéne. Korábban Vettelnek például szüneteket kellett tartania, mert nem tudta megszokni a nagy nehézségi erőket. Ez annyit jelent, hogy autót vezetni egyszerűbb, a versenyzőknek pedig nem kell olyan sokat fáradniuk” – vonta le sajátos következtetését.

Honfitársa és volt ellenfele, Niki Lauda a múlt évben sok csatát megvívott a tárgyalóasztalnál Lewis Hamiltonnal a brit szerződéshosszabbítása kérdésében, és miután bejelentették új egyezségüket, megjegyezte, rossz korban született, mert háromszoros bajnokként is csak töredékét kapta annak, amit napjainkban versenyzője. Ugyanakkor most nem osztotta Marko véleményét. „A versenyzők nem keresnek túl sokat. Nem szabad elfeledni, hogy a Forma–1 az egész évet kitölti, és a versenyzők kulcsszereplői ennek” – fogalmazott.

Oszd meg!





24 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Mr. Répatorta balneológus
#24 Mr. Répatorta balneológus 2016. február 13. 11:50  

A versenyzők fizetése egyenes arányban van a csapat mögött felsorakozott szponzorok számával és a csapatba öntött pénzükkel. Ebben ma a Ferrari a legjobb, ergo megteheti, hogy a versenyzőit is búsásan javadalmazza.

albutr
#23 albutr 2016. február 12. 18:03  
Nigel:
Alonso is elég szépen keresett a ferraris korszakában. Akkor, ha jól emlékszem, Ő volt a legjobban fizetett pilóta. A Ferrari egy valóságos kincsesbánya, csak ki kell tudni aknázni a benne rejlő lehetőségeket. Elsősorban persze egy kimagasló teljesítménnyel lehet ezt megvalósítani. Ha Vettel világbajnok lesz a vörösökkel, figyeld meg, hogy dőlni fog hozzá a lé, és még ennél is többet fog keresni. A szponzorok egymás kezébe adják majd a kilincset, mindenki vele akar majd szerződést kötni :) Csak összehasonlításképpen : MS az első ferraris évében még "csak" évi $ 33 milliót tehetett zsebre. 2004-ben ez az összeg viszont már 80 millióra rúgott : http://www.topendsports.com/world/lists/earnings/athletes-paid-1996.htm http://www.topendsports.com/world/lists/earnings/athletes-paid-2004.htm

viszont a Mclaren magához tér és újra jönni fognak a kiemelkedő eredmények akkor gondolom Alonso fizetése is megfog ugrani hiszen ők sem fognak spórolni a bónuszokkal.

Nigel
#22 Nigel 2016. február 12. 14:55  
guide:
A Ferrari tényleg nem szűkmarkú a pilótáival!:D Engem azért meglepett,hogy ő keres a legjobban.Pár éve még olvastam olyan hozzászólásokat,hogy lám-lám Vettelt a csapatok sem értékelik sokra,mert Alonsonak, Hamiltonnak mennyivel nagyobb a fizetése.Ehhez képest a McLaren is jó sokat ígért neki.Persze a pontos számokat senki nem tudhatja biztosan.


Alonso is elég szépen keresett a ferraris korszakában. Akkor, ha jól emlékszem, Ő volt a legjobban fizetett pilóta. A Ferrari egy valóságos kincsesbánya, csak ki kell tudni aknázni a benne rejlő lehetőségeket. Elsősorban persze egy kimagasló teljesítménnyel lehet ezt megvalósítani.

Ha Vettel világbajnok lesz a vörösökkel, figyeld meg, hogy dőlni fog hozzá a lé, és még ennél is többet fog keresni. A szponzorok egymás kezébe adják majd a kilincset, mindenki vele akar majd szerződést kötni :)

Csak összehasonlításképpen : MS az első ferraris évében még "csak" évi $ 33 milliót tehetett zsebre. 2004-ben ez az összeg viszont már 80 millióra rúgott :

http://www.topendsports.com/world/lists/earnings/athletes-paid-1996.htm

http://www.topendsports.com/world/lists/earnings/athletes-paid-2004.htm

Utoljára módosítva: 2016. február 12. 15:03

Jocke
#21 Jocke 2016. február 12. 12:20  
Nigel:
Én nem sajnálnám tőle ezt a pénzt. Azok után, ami csodát tett a Ferrarival, maximálisan rászolgált erre az összegre. Ez ráadásul még mindig elmarad attól, mint amennyit Schumacher keresett fénykorában. Ő több, mint 50 millió eurós (kb. 80 millió dolláros) fizetésre tett szert. Ha az élcsapatok évi több 100 milliós költségvetéssel rendelkeznek, akkor nem fognak összeroppanni ilyen összegek kifizetése mellett. A legjobb focisták pedig ennél még többet keresnek. Tőlük nem sajnálja senki. Markoból az irigység is beszélhet. Ha anno ő is ennyit keresett volna, akkor most aligha tenné szóvá.

Egy szóval sem említette Vettelt :) ha igen, akkor csak pozitív értelemben.

Utoljára módosítva: 2016. február 12. 12:20

guide
#20 guide 2016. február 12. 08:59  
Nonohari:
Igazából teljesen felesleges erről bármi vitát nyitni. Magán csapatok annyit fizetnek a pilótákért ami nekik megéri. Senki adója nem vesz kárba általa...Nem is értem bárki, akár Marko is hogy jön ahoz, hogy megkérdőjelezze. Ha a Ferrarinak x millio dollárt ért Vettel, akkor nyilván nem hülyék és a semmire fizetnek ennyit.

Ha megfigyeled,nem azt mondta,hogy kár volt Alonsonak annyit fizetni,miközben a McLaren alig tudott befejezni egy futamot.De nem is azzal példálózott,hogy a Mercedesnek akkora az előnye,hogy Rosberggel is simán bajnok lenne,ezért Hamiltonnak is hülyeség a nagy gázsi.:)
Vettel jár az eszében,hogy miért is vitte el tőlük a Ferrari.A fene a fajtájukat,hogy ennyit fizettek érte!:)

Rocketfinger
#19 Rocketfinger 2016. február 12. 08:39  

szerintem például Helmut Marko van túlfizetve.

Chris05
#18 Chris05 2016. február 12. 08:10  

Gondolom az fáj neki, hogy ő nem kap ennyit. Vagy lehet, hogy mégis, akkor viszont tényleg teljesen értelmetlen a nyilatkozata. Ő mit tesz azért, hogy világbajnok legyen az autójuk és a pilótájuk? Konkrétan csak pofázik.

Utoljára módosítva: 2016. február 12. 08:10

Nonohari
#17 Nonohari 2016. február 12. 00:46  

Igazából teljesen felesleges erről bármi vitát nyitni. Magán csapatok annyit fizetnek a pilótákért ami nekik megéri. Senki adója nem vesz kárba általa...Nem is értem bárki, akár Marko is hogy jön ahoz, hogy megkérdőjelezze. Ha a Ferrarinak x millio dollárt ért Vettel, akkor nyilván nem hülyék és a semmire fizetnek ennyit.

Utoljára módosítva: 2016. február 12. 00:50

F1890
#16 F1890 2016. február 12. 00:23  
frontember:
Nem is értem ezt a befektetett munka megközelítést. Ezeken a szinteken a kompenzációs csomag sokkal bonyolultabb ennél, nem az van, hogy ennyit melóztál, ennyi a fizu. Markonak igaza van abban, hogy az igénybevétel fizikailag kevesebb. Abban meg nincs igaza, hogy ennek bármi köze lenne a fizetéshez. Egyrészt mert a naptár meg hosszabb. Másrészt Vettel jelenléte pl a Ferrari tőzsdei árfolyamára is hatással van, ami meg nem himi-humi pénz. A szponzorok, stb. És a marketing értékük nem választható szét a a befektetett munkától, mivel mindkét tényező befolyásolja a fizetését. Ha úgy tetszik, Vettelnek is ér kb 10-15 mio eurot a munkája versenyzőként, mint ugyanúgy Alonsonak, Hamiltonnak, és a többi a marketing értékük. Nincsen semmiféle túlfizetés, mindenki annyit kap, amennyit a piac kifizet érte. Márpedig Vettelért egynél több csapat is kifizette volna ezt a horror összeget, nem véletlenül. Tehát neki ennyi az értéke. Marko aztán pontosan tudja, hogy ebben a sportban semmiért nem fizetnek kétszer annyit, mint amennyit megér.

utoljára írom le, nagyon is tisztába vagyok h mi alapján kapja vki a fizetését. én mindössze a véleményemet mondom el ezzel kapcsolatban h szvsz mi a szituáció, az meg h a világ nem úgy működik ahogyan én ideálisnak tartom azt nagyon is jól tudom

frontember
#15 frontember 2016. február 11. 23:33  
F1890:
igen, csak itt a számok a kérdések, nem mindegy h a gyenguszok keresnek 1-2-t a közepesek 5-öt majd a sztárok 10-et.csak ezt tette szóvá helmut. 2000-es években villnöv volt a 2. legjobb kereső pilóta, majd dave richards tett róla h azt a pénzt inkább a kocsira költsék :D és tádámm 2004-ben mi történt :D (najó ez egy kicsit erős csúsztatás) de a lényeg azon van h a befektetett munka mennyiségében és minőségéhez képest túl vannak fizetve. az már más kérdés h miért keresnek ennyit , a marketing értékük miatt, de most nem erről beszélt markó.

Nem is értem ezt a befektetett munka megközelítést. Ezeken a szinteken a kompenzációs csomag sokkal bonyolultabb ennél, nem az van, hogy ennyit melóztál, ennyi a fizu. Markonak igaza van abban, hogy az igénybevétel fizikailag kevesebb. Abban meg nincs igaza, hogy ennek bármi köze lenne a fizetéshez. Egyrészt mert a naptár meg hosszabb. Másrészt Vettel jelenléte pl a Ferrari tőzsdei árfolyamára is hatással van, ami meg nem himi-humi pénz. A szponzorok, stb. És a marketing értékük nem választható szét a a befektetett munkától, mivel mindkét tényező befolyásolja a fizetését. Ha úgy tetszik, Vettelnek is ér kb 10-15 mio eurot a munkája versenyzőként, mint ugyanúgy Alonsonak, Hamiltonnak, és a többi a marketing értékük.

Nincsen semmiféle túlfizetés, mindenki annyit kap, amennyit a piac kifizet érte. Márpedig Vettelért egynél több csapat is kifizette volna ezt a horror összeget, nem véletlenül. Tehát neki ennyi az értéke. Marko aztán pontosan tudja, hogy ebben a sportban semmiért nem fizetnek kétszer annyit, mint amennyit megér.

Nonohari
#14 Nonohari 2016. február 11. 23:28  
Pendulum:
A versenyzőket leginkább a kanyarsebességben ránehezedő G erő terhelte meg a legjobban,a nyakukat.Mostanság 20-30 km/h val lassabbak a kanyarokban,erre akart rávilágitani Marko.

Értem. Köszi a választ!

Pendulum
#13 Pendulum 2016. február 11. 23:02  
Nonohari:
"Max Verstappen vagy Pascal Wehrlein, a mai modern autókkal azonnal képesek problémamentesen száz kört futni, anélkül, hogy lihegniük kéne. Korábban Vettelnek például szüneteket kellett tartania, mert nem tudta megszokni a nagy nehézségi erőket." Ez szerintem nagy butaság. Mindig is nagy erők hatottak a pilótákra, nem hiszem hogy Vettelre 2007 körül számottevően kisebb erők hatottak volna, mint a másik 2 említett pilótára mostanában. Az autók vezethetősége válhatott könnyebbé, de Marko nyilván jobban tudja mint én. De akkor is elég furcsa amit mond...

A versenyzőket leginkább a kanyarsebességben ránehezedő G erő terhelte meg a legjobban,a nyakukat.Mostanság 20-30 km/h val lassabbak a kanyarokban,erre akart rávilágitani Marko.

Nonohari
#12 Nonohari 2016. február 11. 22:42  

"Max Verstappen vagy Pascal Wehrlein, a mai modern autókkal azonnal képesek problémamentesen száz kört futni, anélkül, hogy lihegniük kéne. Korábban Vettelnek például szüneteket kellett tartania, mert nem tudta megszokni a nagy nehézségi erőket."

Ez szerintem nagy butaság. Mindig is nagy erők hatottak a pilótákra, nem hiszem hogy Vettelre 2007 körül számottevően kisebb erők hatottak volna, mint a másik 2 említett pilótára mostanában. Az autók vezethetősége válhatott könnyebbé, de Marko nyilván jobban tudja mint én.
De akkor is elég furcsa amit mond...

guide
#11 guide 2016. február 11. 22:38  
Nigel:
A Ferrarinál versenyezni különösen jövedelmező lehet, bár magasabbak is az elvárások. Vettel a tavalyi produkciójával minden várakozást felülmúlt, minden egyes centért megdolgozott.

A Ferrari tényleg nem szűkmarkú a pilótáival!:D
Engem azért meglepett,hogy ő keres a legjobban.Pár éve még olvastam olyan hozzászólásokat,hogy lám-lám Vettelt a csapatok sem értékelik sokra,mert Alonsonak, Hamiltonnak mennyivel nagyobb a fizetése.Ehhez képest a McLaren is jó sokat ígért neki.Persze a pontos számokat senki nem tudhatja biztosan.

Nigel
#10 Nigel 2016. február 11. 22:19  
guide:
Tök mindegy,hogy mi mennyit tartunk jogosnak,a kereslet-kínálat szabja meg az árat. Majd ha Verstappenért is ajánl valamelyik csapat egy vagyont,akkor nekik is ki kell nyitni a bukszát,ha megakarják tartani.


A Ferrarinál versenyezni különösen jövedelmező lehet, bár magasabbak is az elvárások. Vettel a tavalyi produkciójával minden várakozást felülmúlt, minden egyes centért megdolgozott.

guide
#9 guide 2016. február 11. 22:01  
F1890:
igen, csak itt a számok a kérdések, nem mindegy h a gyenguszok keresnek 1-2-t a közepesek 5-öt majd a sztárok 10-et.csak ezt tette szóvá helmut. 2000-es években villnöv volt a 2. legjobb kereső pilóta, majd dave richards tett róla h azt a pénzt inkább a kocsira költsék :D és tádámm 2004-ben mi történt :D (najó ez egy kicsit erős csúsztatás) de a lényeg azon van h a befektetett munka mennyiségében és minőségéhez képest túl vannak fizetve. az már más kérdés h miért keresnek ennyit , a marketing értékük miatt, de most nem erről beszélt markó.

Tök mindegy,hogy mi mennyit tartunk jogosnak,a kereslet-kínálat szabja meg az árat.
Majd ha Verstappenért is ajánl valamelyik csapat egy vagyont,akkor nekik is ki kell nyitni a bukszát,ha megakarják tartani.

Nigel
#8 Nigel 2016. február 11. 21:44  


Én nem sajnálnám tőle ezt a pénzt. Azok után, ami csodát tett a Ferrarival, maximálisan rászolgált erre az összegre. Ez ráadásul még mindig elmarad attól, mint amennyit Schumacher keresett fénykorában. Ő több, mint 50 millió eurós (kb. 80 millió dolláros) fizetésre tett szert.

Ha az élcsapatok évi több 100 milliós költségvetéssel rendelkeznek, akkor nem fognak összeroppanni ilyen összegek kifizetése mellett. A legjobb focisták pedig ennél még többet keresnek. Tőlük nem sajnálja senki.

Markoból az irigység is beszélhet. Ha anno ő is ennyit keresett volna, akkor most aligha tenné szóvá.

Utoljára módosítva: 2016. február 11. 22:01

F1890
#7 F1890 2016. február 11. 21:43  
Thibczy:
Szerintem meg nem felesleges kifizetni ennyit. Az élcsapatok a bajnoki címért akarnak menni és oda szükség van a legjobb pilótákra, különben az ellenfelet erősítik. Elég pár évet visszamenni. 2012-ben ha a Ferrarinak nincsen egy Alonso szintű pilótája, akkor esélye se lett volna a vb-re. Ha a Red Bullnak nincs egy Vettel szintű pilótája, akkor Alonso és a Ferrari elvitte volna a vb-t. Az élcsapatok ezekkel a pénzekkel pont azt a tudást fizetik meg, amire csak ők képesek és pl. Rosberg, Massa vagy akármelyik másik pilóta nem képes. Rosberg sem egy rossz pilóta, de pont annyival gyengébb, hogy ezen a szinten ez már kevés Hamilton ellen.

igen, csak itt a számok a kérdések, nem mindegy h a gyenguszok keresnek 1-2-t a közepesek 5-öt majd a sztárok 10-et.csak ezt tette szóvá helmut. 2000-es években villnöv volt a 2. legjobb kereső pilóta, majd dave richards tett róla h azt a pénzt inkább a kocsira költsék :D és tádámm 2004-ben mi történt :D (najó ez egy kicsit erős csúsztatás) de a lényeg azon van h a befektetett munka mennyiségében és minőségéhez képest túl vannak fizetve. az már más kérdés h miért keresnek ennyit , a marketing értékük miatt, de most nem erről beszélt markó.

guide
#6 guide 2016. február 11. 21:29  

Marko azért hazabeszél egy kicsit.
Az ő politikájuk az,hogy fiatalon felkarolják a tehetségeket,sokat költenek rájuk,de viszonylag kevés fizetést adnak nekik. Vettelnek is igazán csak 2014-ben volt csúcsfizetése.Érthető ez a hozzáállás,de a többi csapat a piacról szerzi be a pilótáit,ezért nekik bizony a piaci árat kell megfizetniük.

ego
#5 ego 2016. február 11. 21:04  
trialboj:
Igaza van, de ettől még semmi nem változik. Szerencsére a legtöbben azért visszaosztanak azoknak valamilyen formában, támogatnak ezt azt, szóval nem akkora baj ez. Olyan szemszögből is meg lehet közelíteni, hogy ha kevesebb ember keresne jóval több pénzt mint amit belátható időn belül fel tud élni, akkor a legtöbb adományból élő szervezet megszűnne, és valószínűleg ennél is ridegebb világban élnénk.

Mesélj még hogy milyen jó hogy vannak emberek akik annyit keresnek mint egy város vagy akár ország és ennek az összegnek töredékét jótékony szervezetekne adják akik leveszik a sápjukat aztán szinte semmi nem jut annak aki rászorul. Milyen jó hogy nem rideg világban élünk...

Thibczy
#4 Thibczy 2016. február 11. 20:57  
Hombre B:
Szerintem igaza van, felesleges kifizetni 20-50 milliót egy versenyzőnek.

Szerintem meg nem felesleges kifizetni ennyit. Az élcsapatok a bajnoki címért akarnak menni és oda szükség van a legjobb pilótákra, különben az ellenfelet erősítik. Elég pár évet visszamenni. 2012-ben ha a Ferrarinak nincsen egy Alonso szintű pilótája, akkor esélye se lett volna a vb-re. Ha a Red Bullnak nincs egy Vettel szintű pilótája, akkor Alonso és a Ferrari elvitte volna a vb-t.

Az élcsapatok ezekkel a pénzekkel pont azt a tudást fizetik meg, amire csak ők képesek és pl. Rosberg, Massa vagy akármelyik másik pilóta nem képes. Rosberg sem egy rossz pilóta, de pont annyival gyengébb, hogy ezen a szinten ez már kevés Hamilton ellen.

Utoljára módosítva: 2016. február 11. 20:59

trialboj
#3 trialboj 2016. február 11. 20:27  

Igaza van, de ettől még semmi nem változik. Szerencsére a legtöbben azért visszaosztanak azoknak valamilyen formában, támogatnak ezt azt, szóval nem akkora baj ez.
Olyan szemszögből is meg lehet közelíteni, hogy ha kevesebb ember keresne jóval több pénzt mint amit belátható időn belül fel tud élni, akkor a legtöbb adományból élő szervezet megszűnne, és valószínűleg ennél is ridegebb világban élnénk.

Hombre B
#2 Hombre B 2016. február 11. 20:11  

Szerintem igaza van, felesleges kifizetni 20-50 milliót egy versenyzőnek.

Utoljára módosítva: 2016. február 11. 20:14

Bruum
#1 Bruum 2016. február 11. 19:11  

Nem tudom más hogy van vele, de engem kicsit zavar, hogy kb. minden cikknél más pénznem van megjelölve, font, dollár, euró állandóan változtatjátok, eléggé összetudja zavarni az embert amikor valami régebbi dologra kellene visszaemlékezni, legyen az pilóták fizetése, csapatok tartozásai, szponzorpénzek vagy költségvetések.



FORMA-1 HÍREK

Esteban Gutiérrez

12016.08.27. 19:58

Gutiérrez szerint a büntetés durva, a bírák következetlenek

„Magnussen hasonlóan viselkedett, és semmit sem kapott”

12016.08.27. 19:38

55 éves rekord dőlt meg a spái időmérőn

Verstappen harmadennyi évesen lett csúcstartó

132016.08.27. 18:52

Valóban meglehetett volna Räikkönen pole-ja?

A legjobb szektoridők alapján ő volt a leggyorsabb