Menü
 

Genf 2011: Lamborghini Aventador

Genf 2011: Lamborghini Aventador

Írta: vikesz
2011. március 02. 03:30
írta: vikesz
2011. március 02. 03:30
Lamborghini Aventador

A Lamborghini Genfben mutatta be a Murcielago-utódot, az Aventadort. Az ízig-vérig márkahű modell lenyűgöző teljesítménye mellett technikai részleteivel is magasrendűséget sugall.

Az elmúlt héten már csepegtettek részlet- és totálképeket az Aventadorról, de mi kitartottunk, s megvártuk a hivatalos debütálást. Miért? Csupán azért hogy egyszerre legyen sokkoló és mesés a premier, amelyet ma már a Genfi Autószalonra kilátogatók is testközelből láthattak.

A félelmetesen letisztult, ugyanakkor még máig radikális újkori lambós formatervben egyértelműen felfedezhető a Murcielago-származás, de egy-két vonás, optikai megoldás a Reventónról, illetve a Sesto Elementóról is ismerős lehet. Nincs ezzel baj, az összkép ezek ismeretében is letaglózó: élek és finom ívek harmonikus és radikális összhangja adja az Aventador valódi énjét. A hatszögletű első légrések habzsolják az első fékek hűtőlevegőjét, a hátsóknak az oldalsó légbeömlőn keresztül jut a frissítő gáz. A far szerencsére nincs "túlrajzolva", abszolút passzol az orral. Középen, a diffúzor ölelésében tör ki a szintén hatszögletű kipufogóvég. Az ajtók hagyományosan felfelé nyílnak.

Az utastérben a finom anyagok és a magasszintű technika vegytiszta keveréke fogadja a "betérőt". A sötét bőr és az Alcantara remek érzékkel összeállított egysége hívogatásának ki tudna ellenállni? Itt valóban minden egyes elem, ív és forma a sebességről szól: a multikormány formája, a középkonzol esése, a kapcsolók és a váltófülek, stb. Az Auditól érkezik az MMI, azaz a központi navigációs és szórakoztató rendszer is, forgókapcsolója ergonomikusan a középkonzol alján kapott helyet, jóval felette pedig annak LCD-kijelzője.

Az Aventador már alapaiban is különleges: elég csak a szénszál-kompozit vázra gondolni. Vagy a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés rugóstagjaira, amelyek horizontális elrendezése jobb helykihasználás mellett közelebb is süllyeszti az autó súlypontját a talajhoz. De ott vannak a karbon-kerámia fékek is, illetve az utastérből kapcsolható Drive Select Mode rugózás-csillapítás, amely három különböző beállítást kínál a pilótának. A futómű végein elöl 19, hátul 20 colos, lakkfekete, ötágú felnik pompáznak, rajtuk 255/35 és 335/30 méretű abroncsok. Az újdonság száraz súlya egyébként nem mondható soknak, mindössze 1.575 kg.

De most térjünk rá minden olasz szupersportautó lelkére, az erőforrásra. Vadonatúj tervezésű az Aventadort igencsak dinamikus mozgásra bíró 6,5 literes, atmoszferikus V12-es. A Lamborghini szerint ötödik generációs erőforrás 700 lóerős teljesítményét 8.250, maximális nyomatékát 5.500-as percenkénti fordulatszámnál hozza. A hétsebességes, duplakuplungos (ISR) sebességváltó kapcsolási ideje mindösszesen 50 ms, s a négykerékhajtási rendszer sem hétköznapi. Az új fejlesztésű rendszerben egy Haldex-kuplung osztja szét a hatalmas nyomatékot, elöl egy ESP-vel felügyelt rendszer, míg hátul egy önzáró differenciálmű rendezi a newtonméterek további sorsát.

Az autó menetdinamikai adatait még sajnos nem hozták nyilvánosságra, akárcsak annak árát sem, de nagyjából 70 millió forint felett kell majd gondolkodni.

Oszd meg!





2 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Jarmen_Kell
#2 Jarmen_Kell 2011. március 02. 14:27  

Hát ez a verda nagyon ütős lett, nekem kifejezetten tetszik :)

TopGear - BANNED USER
#1 TopGear - BANNED USER 2011. március 02. 07:04  

szééép